Zomaar omgeboekt naar Brussel

20-05-2015 16:43 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik gaan deze zomer naar Bali met Qatar airways vanaf Amsterdam. Geboekt via Cheaptickets.



Per toeval zag ik vandaag dat ze onze terugvlucht zomaar hebben omgeboekt naar Brussel, zonder hiervan ook maar enige melding te maken.



Eerste vraag: kan dit zomaar?

Tweede vraag: wat zijn onze rechten? Recht op een reisvergoeding o.i.d. omdat we zowat naast Schiphol wonen en dus niet zomaar dit ticket geboekt hebben?
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet mag je bij een omboeking gratis je vlucht annuleren. Je geboekte vlucht is geannuleerd door de maatschappij en daarmee is het contract vervallen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Of het mag weet ik niet, maar gek genoeg is vliegen vanaf Brussel vaak (veel) goedkoper dan vliegen via Amsterdam. En nog maffer is het feit dat er heel vaak in Amsterdam vervolgens een tussenstop gemaakt wordt.



Misschien even bellen/mailen?? Als er een tussenstop is, zijn er misschien wel mogelijkheden.



Edit, ik zie dat het alleen om de terugvlucht gaat. Dan zou ik sowieso navragen of er een tussenstop is.
Wat Oudebaas zegt. Tuurlijk mag dit niet zomaar zonder bericht of compensatie.



Waarom bel je niet gewoon met Cheaptickets of Qatar Airways? Misschien is er wel gewoon een fout gemaakt en maak je je druk om niks. Zij zijn de enigen die dit kunnen oplossen.
Alle reacties Link kopieren
De terugvlucht annuleren is idd wel een goed idee.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 20 mei 2015 @ 16:53:

De terugvlucht annuleren is idd wel een goed idee.....
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 20 mei 2015 @ 16:53:

De terugvlucht annuleren is idd wel een goed idee.....Inderdaad, gewoon lekker op Bali blijven! Of natuurlijk een enkeltje boeken Bali-Amsterdam. Waarschijnlijk duurder dan het oorpronkelijke retourtje, maar wat boeit het!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst even kijken wat een retourtje nu kost. Kan dat naar Schiphol en zonder heel lange tussenstop dan zou ik annuleren en die reis boeken. Je mag ook de heenvlucht annuleren, je hebt immers een retour geboekt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Weet je zeker dat je een retour vanaf schiphol hebt geboekt?
Alle reacties Link kopieren
Uhu ja dat weet ik zeker. De maatschappij heeft het gewoon gewijzigd. Net te horen gekregen na heeeeeeel lang in de wacht te hebben gestaan bij Cheaptickets....



Verder kon ik de hele vlucht annuleren of dit maar accepteren. Hele vlucht annuleren niet echt een optie gezien onze vakantie en hotels etc al vast staan...

Ze zouden me terugbellen over eventueel nog meer opties. Ben benieuwd.



Vind het gewoon belachelijk dat dit blijkbaar gewoon kan
Alle reacties Link kopieren
Apart ticket brussel amsterdam boeken via easyjet/ryanair/wizzair ?
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Apart, kun je op de site van Qatar Airways zien of ze op de datum van de terugreis inderdaad niet meer op Schiphol vliegen?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat de luchtvaartmaatschappij dan ook zorgt dat je (met een bus oid) naar Amsterdam komt? Je zult niet de enige reiziger zijn waar dit bij is gebeurd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:fireandice schreef op 20 mei 2015 @ 17:54:

Apart ticket brussel amsterdam boeken via easyjet/ryanair/wizzair ?

Of gewoon met de trein?



Wel vervelend hoor!
Volgens mij mag dit niet zomaar. Ze mogen niet zomaar je vlucht omboeken naar een ander land (lijkt mij). Als ze dat doen, dan moeten ze zorgen dat je doorvliegt naar Amsterdam (dus dat Brussel een tussenstop is). Ik vind dit echt absurd en zou hier ook absoluut niet blij mee zijn. Heb je rechtsbijstand verzekering?
Alle reacties Link kopieren
Wat gek. Ik weet dat mijn Australische zuster ook weleens heen op Amsterdam en terug vanaf Brussel heeft gevlogen met Qatar, maar dat dat ongevraagd gewijzigd wordt én niet doorgegeven vind ik heel gek. Qatar is een super servicegerichte maatschappij, ik zou denken dat het probleem eerder bij Cheaptickets ligt dan bij Qatar. Heb je al geprobeerd rechtstreeks met Qatar contact op te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is wordt er dan we gezorgd voor vervoer (bus) naar Schiphol. Heb je dat gevraagd?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
quote:egjel schreef op 20 mei 2015 @ 17:42:

Uhu ja dat weet ik zeker. De maatschappij heeft het gewoon gewijzigd. Net te horen gekregen na heeeeeeel lang in de wacht te hebben gestaan bij Cheaptickets....



Verder kon ik de hele vlucht annuleren of dit maar accepteren. Hele vlucht annuleren niet echt een optie gezien onze vakantie en hotels etc al vast staan...

Ze zouden me terugbellen over eventueel nog meer opties. Ben benieuwd.



Vind het gewoon belachelijk dat dit blijkbaar gewoon kan

Het kan, en het staat jou vrij om te annuleren. Het ligt aan de boekingsklasse in hoeverre je kunt imboeken naar een eerdere of latere vlucht die wel naar Amsterdam vliegt. Hoe goedkoper de boekingsklasse, hoe minder flexibiliteit he wat dat betreft hebt. Vaak is het dan ook beter om bij dit soort vluchten in een iets duurdere boekingsklasse te gaan zitten, Vaak scheelt dat maar een paar tientjes.

PS: een boekingsklasse is iets heel anders dan reisklasse zoals economy of business.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
@Oudbaas, het is toch vreemd dat je opeens in een ander land terugkomt? Ze moeten dan toch zeker zorgen voor vervoer naar Amsterdam? Natuurlijk mag je annuleren, maar ze begrijpen toch ook wel, dat je dan een hoop extra kosten hebt (hotels ed.). Zijn reizigers op dit gebied niet beschermd?



Ik ben een keer opgedoekt naar een latere vlucht, maar daar ben ik netjes over gebeld. En toen ik aangaf daarmee niet akkoord te gaan, hebben ze me op een vlucht van een partner gezet, zodat ik toch op tijd kon zijn (was KLM, en had aangegeven een afspraak te hebben).



Ik vind dit van Cheaptickets zo onvriendelijk, dat ik me niet kan voorstellen dat ze in hun recht staan met deze wijziging?
anoniem_194323 wijzigde dit bericht op 20-05-2015 19:11
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:plakbandvliegje schreef op 20 mei 2015 @ 19:08:

@Oudbaas, het is toch vreemd dat je opeens in een ander land terugkomt? Ze moeten dan toch zeker zorgen voor vervoer naar Amsterdam? Natuurlijk mag je annuleren, maar ze begrijpen toch ook wel, dat je dan een hoop extra kosten hebt (hotels ed.). Zijn reizigers op dit gebied niet beschermd?



Ik ben een keer opgedoekt naar een latere vlucht, maar daar ben ik netjes over gebeld. En toen ik aangaf daarmee niet akkoord te gaan, hebben ze me op een vlucht van een partner gezet, zodat ik toch op tijd kon zijn (was KLM, en had aangegeven een afspraak te hebben).



Ik vind dit van Cheaptickets zo onvriendelijk, dat ik me niet kan voorstellen dat ze in hun recht staan met deze wijziging?Hoezo hotelkosten? Brussel is nou niet bepaald het andere eind van de wereld. Je hoeft helemaal geen hotel te nemen. Sterker nog: vanuit Brussel kun je rechtstreeks met de trein naar Amsterdam en zo lang duurt dat niet.. Ik zeg niet dat ik het vind kloppen of dat het ideaal is maar overdrijven is ook een vak.
Alle reacties Link kopieren
quote:plakbandvliegje schreef op 20 mei 2015 @ 19:08:

@Oudbaas, het is toch vreemd dat je opeens in een ander land terugkomt? Ze moeten dan toch zeker zorgen voor vervoer naar Amsterdam? Natuurlijk mag je annuleren, maar ze begrijpen toch ook wel, dat je dan een hoop extra kosten hebt (hotels ed.). Zijn reizigers op dit gebied niet beschermd?



Ik ben een keer opgedoekt naar een latere vlucht, maar daar ben ik netjes over gebeld. En toen ik aangaf daarmee niet akkoord te gaan, hebben ze me op een vlucht van een partner gezet, zodat ik toch op tijd kon zijn (was KLM, en had aangegeven een afspraak te hebben).



Ik vind dit van Cheaptickets zo onvriendelijk, dat ik me niet kan voorstellen dat ze in hun recht staan met deze wijziging?



Ik weet niet of Brussel als "ander land" geldt. Brussel ligt in Schengen en op maar een paar uur rijden van Amsterdam. Los Angeles en San Francisco liggen veel verder uit elkaar ondanks dat beiden in Californië liggen.



De naam Cheaptickets zegt het al; het zullen niet de tickets in de hoogste boekingsklasse met dito flexibiliteit voor de passagiers zijn. In dat geval is de keuze annuleren en kijken naar een andere vlucht. Wellicht zelfs goedkoper dan deze vlucht, of gewoon naar Brussel terugvliegen en daarna een stukje met de Thalys naar Schiphol.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zoiets afgelopen zomer ook meegemaakt maar ik had het zo gelaten. Woon ook bijna naast Schiphol maar met de trein naar Brussel was 1,5 uur dus vond het niet zo erg voor een keertje.
.
Alle reacties Link kopieren
Vind het in principe ook niet onoverkomelijk, maar wel vreemd dat het zomaar mag. Natuurlijk kunnen we redelijk makkelinj met de trein, maar het is toch minimaal 3 uur langer onderweg en met z'n tweeën ongeveer 100 euro extra kwijt...
Alle reacties Link kopieren
quote:egjel schreef op 20 mei 2015 @ 19:32:

Vind het in principe ook niet onoverkomelijk, maar wel vreemd dat het zomaar mag. Natuurlijk kunnen we redelijk makkelinj met de trein, maar het is toch minimaal 3 uur langer onderweg en met z'n tweeën ongeveer 100 euro extra kwijt...Bij mij scheelde het qua geld niet zoveel want de vlucht vanaf Brussel was uiteindelijk iets goedkoper dus hoefde alleen trein kaartje en iets langere reistijd.
.
Alle reacties Link kopieren
Vluchten vanaf Brussel zijn meestal goedkoper maar wij hebben dus gewoon de Amsterdam-prijs betaald. Ben benieuwd of ik morgen iets hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven