Zon mei vliegen, waar?

21-03-2017 11:07 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry hier zijn al veel topics van, maar telkens sluit het net niet bij mij aan, dus even een nieuwe.

Wie kan me helpen:



- 2 personen rond 25-30 jr.

- eind mei een weekje weg

- niet te ver vliegen (max 5u, liever korter)

- warm, dwz rond 25 graden (warmer mag)

- vakantie: lekker zonnen, maar ook wat ondernemen.

- geen 'stap' vakantie, ik ben dan 26 wk zwanger.



Bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Nice, Zuid Frankrijk.

Kort vliegen, het is er dan heerlijk weer, en als je een auto huurt kan je zoveel kanten op. Zit ook dicht bij het vliegveld. Erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Sardinië?
Alle reacties Link kopieren
Nice haalt de 25 denk ik niet in Mei.

Ik zou voor Sicilië of een Grieks eiland gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan eind april naar Lanzarote. Is 4,5-5 uur vliegen, maar ik vind de temperaturen in Europa in april en mei nog te wisselvallig om daar heen te gaan. Ik ben een paar jaar geleden half mei naar Ibiza geweest. Als de zon scheen, kon je in bikini, maar met wat bewolking was het meteen een stuk frisser. We hebben daarom nu bewust voor de Canarische Eilanden gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Griekse eilanden. Heerlijk weer dan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mataranka schreef op 21 maart 2017 @ 11:18:

Wij gaan eind april naar Lanzarote. Is 4,5-5 uur vliegen, maar ik vind de temperaturen in Europa in april en mei nog te wisselvallig om daar heen te gaan. Ik ben een paar jaar geleden half mei naar Ibiza geweest. Als de zon scheen, kon je in bikini, maar met wat bewolking was het meteen een stuk frisser. We hebben daarom nu bewust voor de Canarische Eilanden gekozen.



Heel slim! Wij waren daar met de kerst was het net even te fris. Maar ik vind het zo'n leuk eiland!



Costa Blanca is ook al lekker in mei! Vind ik alleen minder leuk. Veel hoogbouw.
Alle reacties Link kopieren
Egypte?
Alle reacties Link kopieren
Voor 1200 euro zit je met zijn 2-en in El Gouna in het Three Corners Ocean View. Zeer goed hotel, kijk maar op Zoover. Gegarandeerd warm, 30-35 graden zeker. Is een Adult only. Is je dat te rustig dan kan je naar het Three Corners Rihanna. Ligt minder mooi, is groter en drukker.



El Gouna is heel veilig, schoon en mooi. Er is een gezellig haventje met restaurants en winkeltjes. Daarnaast nog een leuk centrum op 5 min met de Tuk Tuk.
Alle reacties Link kopieren
Wij zoeken voor de zelfde periode en volgens mij komen zo langerzamerhand de last minutes voor die weken vrij.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
Algarve (Zuid Portugal) of Madeira
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Madeira!! Prachtige natuur dan ook en genoeg te zien en te doen. Geen stap-eiland en geen parelwitte stranden, maar voor de natuurliefhebber echte aanrader
Alle reacties Link kopieren
Oke, wanneer komen de last minutes dan vrij? en scheelt dat veel?

ik boek meestal via sunweb..



madeira/Canarische eilanden denk ik nu aan op moment.
Alle reacties Link kopieren
Last minutes scheelt tegenwoordig vrijwel niks meer.

Tenzij je echt 1 a 2 dagen van tevoren boekt.
Alle reacties Link kopieren
Madeira heeft niet zo'n warm klimaat. Gemiddelde temperatuur ligt rond de 18 graden in mei, aldus klimaatinfo.



Al eens aan Kreta of Cyprus gedacht?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is boeken met vroegboekkorting voordeliger dan last minute.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Spanje, Torremolinos!!!



Is maar 3,5 uur vliegen. (landen op Malaga)
Alle reacties Link kopieren
is het daar ook warm in mei, vrouwtje 1983?

Kreta zijn we vorig jaar geweest. Cyprus ook nog niet naar gekeken. Ervaring..?

Lanzarote lijkt me ook best mooi, al lees ik wel ook her en der dat het maar een dooie zwarte boel is daar..

iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Rhodos. Is iets warmer en droger dan Kreta.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
op www.klimaatinfo.nl kun je informatie zien over gemiddelde temperaturen en vooral ook zonzekerheid in verschillende landen en regio's.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is daar nu al heerlijk!! Wij gaan 11 april een week!



Je kan ook veel doen in de omgeving. Wij huren een auto voor een week.
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje1983 schreef op 21 maart 2017 @ 13:34:

Spanje, Torremolinos!!!



Is maar 3,5 uur vliegen. (landen op Malaga)



Ik zou dan juist aanraden in Malaga te blijven. Behalve een prima strand vlak aan het centrum, en een leuke boulevard / haventje, zijn er ook nog wat musea, een mooie kathedraal en veel kerken, toffe cafeetjes en dakterrassen, natuurlijk veel goede restaurantjes, parken, een paleis op een heuvel (misschien letterlijk wat te hoog gegrepen voor een zwangere, alhoewel je ook rustig aan tot de helft kunt lopen voor prachtige uitzichten).

En juist omdat het niet zo'n onderschatte toeristenbestemming is, kom je er ook nog veel Spanjaarden tegen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje1983 schreef op 21 maart 2017 @ 16:44:

Ja het is daar nu al heerlijk!! Wij gaan 11 april een week!



Je kan ook veel doen in de omgeving. Wij huren een auto voor een week.



Mocht je nog nooit in Ronda zijn geweest, die kloof vond ik echt spectaculair. Google maar eens foto's.

Een handige maar betaalde plek om te parkeren vond ik Parking El Castillo (Plaza Duquesa de Parcent). Dan ben je meteen bij die brug met de spectaculaire uitzichten. Vooral bij lagere zon is het prachtig, dus 's ochtends vroeg of in de late middag.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel vaak mooi weer gehad in mei op Texel! Maarja....



Verder vind ik Sicilië, Malaga, Portugal en Kreta inderdaad leuke plekken maar ik heb geen idee of dat echt zonzekerder is dan Texel. Als je perse wilt zonnebaden dan zou ik het zoeken op de Canarische eilanden of in Gambia.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Waar ik als ik jou was wel even over zou nadenken:

Je bent dan 26 weken zwanger. Stel dat je ziek wordt of nog erger, je kindje wordt veel te vroeg geboren (maar is wel levensvatbaar). Dan zit je dus zomaar een paar maanden vast op je vakantiebestemming. Persoonljk zou ik dus rekening houden met de kwaliteit van de medische zorg op je bestemming en of je de taal spreekt of kunt verwachten dat ze daar goed engels spreken, zodat je geen taalbarriere hebt, mocht je medische assistentie nodig hebben.



Toen ik 27 weken zwanger was van mijn eerste kind, zijn we om die reden naar Aruba gegaan. (Ik was al vaker daar geweest en ken ook mensen die in de zorg werken.

Nu hebben we een trip naar Lanzarote geboekt voor als ik 21 weken zwanger ben. Dat maakt het risico om heel lang te moeten blijven een stuk kleiner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven