Zone metro London City Airport

23-05-2016 18:42 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Onlangs hier op het forum gevraagd om tips voor hotels voor een citytrip naar Londen. Het hotel (in zone 2) is inmiddels geboekt, maar ik wil jullie hulp graag nog vragen bij het volgende:



Kan iemand mij vertellen in welke (metro)zone London City Airport zich bevindt? Op internet loopt de informatie hier nogal over uiteen. Op de ene website lees ik dat het vliegveld zich bevindt in zone 3, terwijl een andere website meldt dat dit zone 6 is. Als ik op een kaart van het OV-netwerk kijk, dan zie ik dat LYC in zone 3 moeten liggen...



Ik vraag dit i.v.m. het vooral bestellen van OV-kaarten voor meerdere dagen. Hierbij kun je voor verschillende zones kiezen. De prijsverschil tussen 3 of 6 zones is aardig (79 of 52), dus ik bestel liever niet onnodig dure kaartjes. Heb de klantenservice van de website waar de kaartjes verkocht worden ook al gemaild, maar daar werd ik niets wijzer van.



Hopelijk kan een ervaringsdeskundige hier mij adviseren? Suffe vraag wellicht, maar het is mijn eerste keer Londen...



Hartelijk dank alvast!
Dat vliegveld is inderdaad in zone 3, denk dat sites in de war zijn met Heathrow, die is in zone 6.



Over bestellen van OV kaarten, ik raad je aan om dat niet hier via een reisbureau te doen, heb ik zelf een keer gedaan omdat mij dat wel handig leek maar dat bleek een stukje duurder.
Lumpie (wat een ehm aparte naam), heb je er ook over nagedacht om een Oyster Card te kopen? Daar zit ook een maximum op per dag, £7.60 voor zones 1-3 en £6.50 voor zones 1-2. Ik weet niet wat er dan voordeliger is? Een gewone Oyster kost 5 euro, maar dat is een soort borg en krijg je weer terug als je hem inlevert. *edit ik zie dat er nu zelfs speciale Visitor Oyster Cards zijn visitorshop.tfl.gov.uk*



En de eigen website van LCY zegt zone 3.
Alle reacties Link kopieren
Een oystercard is veel handiger
Alle reacties Link kopieren
Oystercard kan je op London city kopen vlak voor je naar de trein gaat.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
https://www.visitbritains ... ndon-visitor-oyster-card/
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Zie de website van London City Airport.



London City Airport is easy to reach by public transport, with a fast Docklands Light Railway service linking to London’s Underground and national rail stations.



The July 2008 issue of Business Traveller magazine rated London City Airport as having the best public transport links in the world.



Oyster cards can be used on all forms of public transport; it is preferable to purchase cards in advance. To purchase a visitor Oyster card click here.



For more information on visitor oyster cards click here.



Right arrow

Docklands Light Railway (DLR)

The Docklands Light Railway is an overground system connecting East London to the London Underground network.



The London City Airport DLR station is connected to the airport Terminal making transport to and from the Airport fast and convenient.



The Airport is located in Zone 3. Oyster cards and tickets can be purchased at the DLR counter adjacent to the Airport Terminal.



The DLR departs London City Airport every 8 to 15 minutes, with journey times of less than 7 minutes to Canning Town or Woolwich Arsenal and 17 minutes to Stratford International.
Alle reacties Link kopieren
Klopt ligt in zone 3 was er paar weken terug nog. Prima te doen met ov en lekker overzichtelijk vliegveld.
Alle reacties Link kopieren
Oyster card is voordeliger, want die heeft een dag-max qua prijs.

En dat is de prijs van een dagkaart.

Dus gewoon een Oyster kopen. Is zeker voordeliger mochten er dagen zijn dat je niet aan je max komt.



Gewoon op het trein station te kopen.



Vanaf LYC airport reis je op de DLR, dat is een soort trein op een hoge rails.

Sluit aan op de ondergrondse en hoort gewoon bij het Londonse netwerk.



Veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je zelf de kabelbaan ermee in maar dat weet ik nie t zeker.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Kost je wel wat ;)



Je kan er mee op de underground, overground, DLR, metro, bus, kabelbaar (Emirates Air Line) en sommige treinen binnen London.
Gewoon een oystercard kopen en er geld op gooien. Vanaf London city neem je de DLR dat is een bovengrondse metro richting centrum, ligt er aan waar je moet zijn, maar je stap dan ergens over op de gewone metro, gaat allemaal op dezelfde kaart.

Oystercard gewoon bewaren, die van mij is al 7 jaar oud en werkt nog steeds
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m ook hier liggen en waardeer m op als ik naar London reis. Easy peasy
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Ik koop meestal een enkeltje op London City Airport naar de stad, en in de stad meteen een Travel Card.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon oyster card doen. Veel makkelijker
Alle reacties Link kopieren
Dank allen voor jullie reacties en voor de hulp! Die Oyster card heb ik inderdaad in een webwinkel gezien. Ik twijfelde inderdaad tussen zo'n travelcard en de oystercard. Maar die oystercard klinkt handig, dus die zal ik dan gaan aanschaffen denk ikz bedankt voor de tip!



Dank ook voor de informatie over de zones! Blijkt dus toch in zone 3 te liggen. Op de website van VisitBritain stond namelijk vermeldt dat dit zone 6 zou zijn. Klopt dus niet helemaal blijkt nu. Toch goed dat ik het even aan jullie vroeg.



Nogmaals dank allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Kun je de link van visitbritain hier plaatsen? Want ik heb er moeite mee om te geloven dat daar z'on grote fout op staat......
Alle reacties Link kopieren
https://www.visitbritainshop.com/world/ ... ravelcard/

Bedoel je op deze pagina?

Staat er inderdaad ongelukkig op.



Mocht je trouwens de Oyster card van te voren via VisitBritain willen bestellen, doe dat dan via de Nederlandse website, dan worden ze ook vanuit Nederland verzonden.

https://www.visitbritainshop.com/nederl ... d=culture/
Alle reacties Link kopieren
Op de Nederlandse site van VisitBritain staat juist heel duidelijk aangegeven dat het in zone 3 ligt.

https://www.visitbritains ... erland/london-travelcard/
Alle reacties Link kopieren
Ah dankjewel vivagirl! Heel fijn. Die website bedoelde ik inderdaad. Ik zat op de Engelse website.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lumpie92 schreef op 24 mei 2016 @ 09:37:

Ah dankjewel vivagirl! Heel fijn. Die website bedoelde ik inderdaad. Ik zat op de Engelse website.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven