Zonnige bestemming in februari

30-07-2012 13:21 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Omdat ik al meerdere malen goed advies heb gekregen van de dames hier zou ik ook nu graag weer gebruik maken van jullie expertise



Mijn man en ik willen in februari graag 10 dagen naar de zon. Nu heb ik me helemaal suf gezocht op internet en zeker 3 keer de hele "zonkalender" voor de maand februari doorgenomen maar ik kom er maar niet uit... Ik zie door de bomen het bos niet meer.



Na lang zoeken dacht ik eindelijk dat ik er uit was... 10 dagen naar Dahab, Egypte om van daaruit leuke excursies etc te doen maar ook om een beetje te relaxen. Helaas geeft de site van het miBuZa aan dat het afgeraden wordt om naar Egypte te gaan ivm de onrust daar en dat schrikt mij toch wel een beetje af. Daarnaast lees ik hier op het forum ook dat het in februari te koud zou zijn in Dehab om lekker in de zon te liggen.



Mijn eerste vraag is dus of er mensen ervaring hebben met reizen naar Dahab in februari en met reizen naar Egypte in het algemeen op dit moment. Is het te doen?



Daarnaast ben ik erg benieuwd of er misschien nog bestemmingen zijn die ik over het hoofd heb gezien. De eisen zijn als volgt:



Maximaal 10 dagenNiet al te lang vliegen ivm korte duur vakantieZon + goede temperatuur in februariMaximaal ¤ 1.000,- vlucht + verblijf (per persoon)Genoeg bezienswaardigheden in de buurtLeuk voor jong stel van midden 20Redelijk voordelig eten/ drinken/ excursies op plaats van bestemmingIk zie erg uit naar jullie reacties. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee jaar geleden voor een week naar de Dominicaanse geweest in Januari, 30 graden.



Het is wel iets langer vliegen, maar wij hadden een rechtstreekse vlucht, dus dat viel eigenlijk heel goed mee. Verder hebben we ongeveer 900 pp, all-in betaald.
Alle reacties Link kopieren
Nephthys bedankt voor je reactie. Weet je toevallig nog via welke organisatie je toen geboekt hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou rustig naar Egypte gaan en al helemaal naar Dahab. In de toeristenplaatsen merk je niks van de politieke situatie. Vanaf Dahab is het veel te ver om piramides of graven te bezoeken, he? Maar misschien bedoel je die ook niet met 'excursies'. Want je kan wel erg mooie woestijn- en kloff-tochten maken en bv. naar het St. Catharinaklooster vanaf Dahab. Het is niet koud in februari, maar het wordt eind van de middag wel fris. De zon is er altijd (hele jaar) onder om een uur of 6, en 's winters merk je dan dat de warmte snel uit de lucht is. Maar overdag kun je wel gewoon in de zon liggen. Ik zou niet een andere bestemming weten die dichtbij is en zonzeker in februari.
Cuba, Mexico? Of is dat te lang vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden geboekt via Belgisch reisbureau Sunjets.be, maar wel een last-minute.



En verder, ik zou de situatie in Egypte me niet laten afschrikken. Ik ben er ongeveer 10 keer geweest, mijn ouders gaan nog elk jaar 1 of 2 keer, ook in 'gevaarlijke' periodes, en daar merk je als toerist echt niets van, of je moest in Cairo zitten. Maar het is idd wel zo dat het in februari niet gezellig warm meer is, zeker niet met een zeebries.
Jamaica, Antillen, Dominicaanse Republiek, Florida, Thailand
Alle reacties Link kopieren
@ItHappens

We waren inderdaad niet van plan de piramides te bezoeken maar eerder het beklimmen van de Mosesberg, woestijntocht met kamelen, 2 daagse tocht naar Petra (Jordanië) etc. Fijn om van jou te horen dat het in ieder geval veilig is! Weet jij hoe het zit met de temperatuur van het water? Zouden we wel kunnen duiken/ snorkelen?



@NYC

Cuba zijn we al geweest, dus die valt af. Mexico is wat aan de dure kant... Voor zover ik heb kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beschuitje357 schreef op 30 juli 2012 @ 13:41:

@ItHappens

We waren inderdaad niet van plan de piramides te bezoeken maar eerder het beklimmen van de Mosesberg, woestijntocht met kamelen, 2 daagse tocht naar Petra (Jordanië) etc. Fijn om van jou te horen dat het in ieder geval veilig is! Weet jij hoe het zit met de temperatuur van het water? Zouden we wel kunnen duiken/ snorkelen?



@NYC

Cuba zijn we al geweest, dus die valt af. Mexico is wat aan de dure kant... Voor zover ik heb kunnen vinden.Ik denk dat in februari de watertemperatuur iets van een 21 graden is. Je kan dus zeker wel duiken, met een wetsuit, maar ik vind het persoonlijk te koud om gezellig te zwemmen of te snorkelen. Maar ik ben dan ook geen held in koud water
In januari kan 't gewoon koud zijn in Egypte, Jordanie e.d.

En gezellige stranden kennen ze er niet. Veel te woestijnachtig, helemaal niet tropisch met wuivende palmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 juli 2012 @ 13:38:

Jamaica, Antillen, Dominicaanse Republiek, Florida, Thailand



Thailand zijn wel al geweest.. En die eerste 4, is het leven (eten, drinken etc) daar niet heel duur? Ik kan me vergissen hoor.



@nephthys ik ben ook geen held in koud water...
Alle reacties Link kopieren
Hmmm begin toch ernstig te twijfelen na jullie reacties over de temperatuur... Verheug me namelijk wel heeeeeeel erg op zwemmen en lekker in het zonnetje zitten/ liggen met een cocktail en warme avonden.
Geen idee, maar vorig jaar zag ik regelmatig aanbiedingen all in naar o.a. Jamaica voor 800-1000 euro.
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met Kaapverdië?



Jamaica ga ik nog even googlen...
Of Sri Lanka? Maar dat is ook wel een eindje vliegen...
Alle reacties Link kopieren
Israël is heel mooi en veelzijdig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zit naar hetzelfde te kijken (alleen wordt het ergens in januari waarschijnlijk) en kan ook noemen dat de Kaapverdische eilanden een optie kan zijn wat betreft jouw wensen. Ben er zelf ook naar aan het kijken, maar ken niemand die er geweest is.



Edit: Oh, je noemt Kaapverdie nu zelf ook al zie ik
Denk dat je iets verder richting evenaar moet voor wat meer zekerheid, dus bijv Caribean, Kaapverdië, Gambia. Persoonlijk vind ik kort vliegen ivm de duur van de vakantie niet zoveel uitmaken, wat is nu 3 uurtjes langer vliegen op tien dagen vakantie. Zolang je maar een rechtstreekse vlucht hebt maakt de vliegtijd niet heel veel uit toch, je bent toch al tijd kwijt voor transfers en inchecken en zo.
Alle reacties Link kopieren
De Dominicaanse Republiek is de goedkoopste tropische bestemming die je kan vinden. Ik kijk eigenlijk elk jaar wat naar de prijzen en de Dominicaanse is altijd goedkoper dan bv Cuba of Jamaica (toch voor gelijkaardig hotel natuurlijk). De meeste hotels zijn ook all-in, dus er komen geen extra kosten bij qua eten/drinken. Voor de rest is het natuurlijk een redelijk arm land (net zoals zovelen daar) en zijn de prijzen buiten de hotels er dus veel lager dan wat we hier gewoon zijn.
Gambia is erg vies en bij de Dominicaanse Republiek schijn je vooral gebonden te zijn aan je resort...
Alle reacties Link kopieren
Tenerife <3



Supermooi en groot eiland! Dit jaar in januari heen geweest en het is daar altijd mooi weer!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee keer in Kaapverdie geweest, beide keren in februari/maart op het eiland Sal. Qua weer zit je daar goed, het is er vrij stabiel en elke dag rond de 26 graden (wel altijd wind), het is iets van 6 uur vliegen dus das ook goed te doen. Er zijn een paar mooie hotels, geen hoogbouw maar met kleine huisjes op het strand. Er is alleen niet enorm veel te doen op dit eiland, tenzij je van watersport houdt, voor oa surfen is daar erg geschikt. Volgens mij kan je wel excursies maken naar de andere eilanden, maar ik heb het destijds niet gedaan. Voor een relaxte strandvakantie is het ook prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
NYC, jij vindt Gambia vies, dat is natuurlijk heel wat anders dan te zeggen dat het vies is. Ik weet niet wat je nog meer van de wereld hebt gezien, maar dan scoort Gambia helemaal niet slecht wat hygiene betreft vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Incredible, eindelijk een Kaapverdieganger gevonden!

Jij hebt het er dus wel naar je zin gehad? Wat moet ik me voorstellen bij de stranden, is het mooi? Vergelijkbaar met een andere plek die je kent of niet? Ben benieuwd.
Tenerife is in februari toch ook een graad of 20? Niet echt strandweer vind ik.



Wij waren vorig jaar in februari naar Gambia. Wel goed resort nemen zodat je niet teveel je resort uithoeft, die lui zijn zoooo opdringerig... Maar binnen ons resort was het er heerlijk! 35c, palmbomen, prima eten en helemaal niet duur, cocktail bij het zwembad kostte 1,50 en we gingen uit eten voor nog geen tien euro p.p.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven