zonnige stedentrip.....

10-05-2007 14:22 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij (vriendin en ik dus) willen graag onze 30e verjaardag vieren met een stedentripje. Ons eerste keus was Barcelona, maar alle goedkope vluchten zijn vol en dan ook echt op alle mogelijke datums tussen juli en eind september. Daarom zijn we nu aan het overwegen om een ander stedentripje te boeken. Vriendin gaat dit jaar niet op vakantie dus wil wel graag iets zonnigs. Verder willen we ook wel graag shoppen.



Welke steden raden jullie aan en wat is er zo leuk aan deze steden?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ze niet allemaal persoonlijk, aar de ANWB heeft net een boekje uitgebracht rondom low cost stedentrips. Enkele van hun tips zijn:

- Rome

- Milaan

- Nice

- Porto

- Lissabon

- Marseille



Zelf ken ik Malaga en Sevilla, beide leuke steden voor een stedentrip. Volop winkels, veel terrassen en leuke restaurants. Ook musea voor de cultuurliefhebbers. En bijna mooi weer garantie in de periode juni-september.
Alle reacties Link kopieren
Hallo....!

Hebben jullie ook naar low-cost vluchten gekeken voor Barcelona...? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat alles vol zit tot september....



Anders zijn Parijs en Rome erg leuk....
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en Nice is ook erg leuk....!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben we zo'n beetje alle lowcost maatschappijen gehad. Helemaal vol zitten ze niet maar wel de goedkoopste stoelen dus krijg je er nog flinke toeslagen bij helaas. Daarom gaan we nu kijken of we eventueel ook naar iets kunnen doen. Parijs valt wel af daar zijn we beide al geweest. Milaan of Rome staat wel een beetje op ons lijstje. Nice zullen we zeker in overweging hebben.



Nog meer tips? Leuke hotelletjes op een centrale locatie misschien?
Alle reacties Link kopieren
Met Ryanair vanaf Maastricht-Aachen airport naar Barcelona-Girona voor 80 euro p.p retour! Of is dat te lastig of te duur?

Succes,



LiLo
Alle reacties Link kopieren
Dit is trouwens in augustus..rond 16-21 augustus!
Alle reacties Link kopieren
Lissabon vind ik echt geweldig! Heel anders dan Barcelona, veel minder groots, dat wel. Maar heel gezellig, veel leuke restaurantjes, bezienswaardigheden, voldoende shop-plezier, heel leuke wijken en heerlijk weer in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Lissabon vind ik echt geweldig! Heel anders dan Barcelona, veel minder groots, dat wel. Maar heel gezellig, veel leuke restaurantjes, bezienswaardigheden, voldoende shop-plezier, heel leuke wijken en heerlijk weer in de zomer. 
Helemaal mee eens. OV is daar ook goed geregeld.
Alle reacties Link kopieren


Helemaal mee eens. OV is daar ook goed geregeld.





Klopt! En er rijden echt nog van die leuke (heel oude) schattige trammetjes rond!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook helemaal voor Lissabon ! Ik heb daar zulke leuke dagen gehad met heerlijk temperatuurtje in februari ik kwam helemaal bij !



hele leuke oude wijken, kleine leuke trammetjes, mooie uitzichtspunten, leuke terrassen aan de haven, echt GEWELDIG !!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in juni met Ryanair naar Marrakech voor het enorme bedrag van 20 euro pp retour. We vliegen we vanuit Frankfurt, maar natuurlijk geen geld! En denk dat de zon in Marrakech ook wel schijnt :-). Succes met je zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
lissabon!!!!!!!!!!!

helmaal mee eens meiden!
Alle reacties Link kopieren


Ik ga in juni met Ryanair naar Marrakech voor het enorme bedrag van 20 euro pp retour. We vliegen we vanuit Frankfurt, maar natuurlijk geen geld! En denk dat de zon in Marrakech ook wel schijnt :-). Succes met je zoektocht!





Nou sorry, dat geloof ik niet, dat kan bijna niet toch? Luchthavenbelasting is altijd meer dan 60 euro ofzo.... wij gaan ook nr marokko in juni en de prijzen daarvan zijn 350 euro all in :?



Maar on-topic: ik zou voor Rome gaan, heerlijk weer, leuke terrasjes, genoeg maar dan ook genoeg te doenn en overal waar je kijkt superlekker eten!

Of Istanbul: lekker weer, echt vakantiegevoel, een hoop te doen en leuk uitgaan....
Alle reacties Link kopieren
En of dat kan!! De vluchten zelf zijn vaak (als je flexibele vertrekdagen hebt) maar 1 eurocent en de taxen zij dan bij elkaar rond 20-25 euro..kijk zelf maar eens!
Alle reacties Link kopieren




quote: ninky reageerde



Ik ga in juni met Ryanair naar Marrakech voor het enorme bedrag van 20 euro pp retour. We vliegen we vanuit Frankfurt, maar natuurlijk geen geld! En denk dat de zon in Marrakech ook wel schijnt :-). Succes met je zoektocht! Nou sorry, dat geloof ik niet, dat kan bijna niet toch? Luchthavenbelasting is altijd meer dan 60 euro ofzo.... wij gaan ook nr marokko in juni en de prijzen daarvan zijn 350 euro all in :?



Maar on-topic: ik zou voor Rome gaan, heerlijk weer, leuke terrasjes, genoeg maar dan ook genoeg te doenn en overal waar je kijkt superlekker eten!

Of Istanbul: lekker weer, echt vakantiegevoel, een hoop te doen en leuk uitgaan....



Zoals net al gezegd, kan dus wel haha. Beetje zoeken en je komt nog eens wat tegen. Maar we vliegen bv wel erg vroeg dus moeten 's nachts er naar toe rijden. Verder moesten we nog een toeslag voor de bagage betalen 6 euro per bagagestuk per vlucht en kosten voor creditcard of reserveren ofzo waardoor we in totaal 74 euro kwijt waren voor 2 personen, dus 37 euro pp. Maar de vlucht an sich was dus 20 euro. Wij konden dat ook niet laten gaan en hebben hem direct geboekt. Nu nog op zoek naar een leuke riad!



Verder is bv Faro misschien wel een goedkoop alternatief voor Lissabon. Ook lekker zonnig in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren


quote: jessica21 reageerde





quote: ninky reageerde



Ik ga in juni met Ryanair naar Marrakech voor het enorme bedrag van 20 euro pp retour. We vliegen we vanuit Frankfurt, maar natuurlijk geen geld! En denk dat de zon in Marrakech ook wel schijnt :-). Succes met je zoektocht! Nou sorry, dat geloof ik niet, dat kan bijna niet toch? Luchthavenbelasting is altijd meer dan 60 euro ofzo.... wij gaan ook nr marokko in juni en de prijzen daarvan zijn 350 euro all in :?



Maar on-topic: ik zou voor Rome gaan, heerlijk weer, leuke terrasjes, genoeg maar dan ook genoeg te doenn en overal waar je kijkt superlekker eten!

Of Istanbul: lekker weer, echt vakantiegevoel, een hoop te doen en leuk uitgaan....



Zoals net al gezegd, kan dus wel haha. Beetje zoeken en je komt nog eens wat tegen. Maar we vliegen bv wel erg vroeg dus moeten 's nachts er naar toe rijden. Verder moesten we nog een toeslag voor de bagage betalen 6 euro per bagagestuk per vlucht en kosten voor creditcard of reserveren ofzo waardoor we in totaal 74 euro kwijt waren voor 2 personen, dus 37 euro pp. Maar de vlucht an sich was dus 20 euro. Wij konden dat ook niet laten gaan en hebben hem direct geboekt. Nu nog op zoek naar een leuke riad!



Verder is bv Faro misschien wel een goedkoop alternatief voor Lissabon. Ook lekker zonnig in ieder geval!





Tja, dan heb je idd flink mazzel gehad, maar je moet er wel dus 4,3 uur extra reizen voor over hebben (vanuit de randstad dan). Wij zijn ook wel vanaf dusseldorf gevlogen, maar frankfurt vind ik te ver. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk! :D Wij vliegen ook nooit met zulke maatschappijen omdat wij voor de vliegmijlen binnen 1 alliantie moeten blijven, dus dat hebben we er voor over! Nog heel even en we hebben 2 around-the-world tickets gespaard ;)
Alle reacties Link kopieren




quote: ninky reageerde





quote: jessica21 reageerde





quote: ninky reageerde



Ik ga in juni met Ryanair naar Marrakech voor het enorme bedrag van 20 euro pp retour. We vliegen we vanuit Frankfurt, maar natuurlijk geen geld! En denk dat de zon in Marrakech ook wel schijnt :-). Succes met je zoektocht! Nou sorry, dat geloof ik niet, dat kan bijna niet toch? Luchthavenbelasting is altijd meer dan 60 euro ofzo.... wij gaan ook nr marokko in juni en de prijzen daarvan zijn 350 euro all in :?



Maar on-topic: ik zou voor Rome gaan, heerlijk weer, leuke terrasjes, genoeg maar dan ook genoeg te doenn en overal waar je kijkt superlekker eten!

Of Istanbul: lekker weer, echt vakantiegevoel, een hoop te doen en leuk uitgaan....



Zoals net al gezegd, kan dus wel haha. Beetje zoeken en je komt nog eens wat tegen. Maar we vliegen bv wel erg vroeg dus moeten 's nachts er naar toe rijden. Verder moesten we nog een toeslag voor de bagage betalen 6 euro per bagagestuk per vlucht en kosten voor creditcard of reserveren ofzo waardoor we in totaal 74 euro kwijt waren voor 2 personen, dus 37 euro pp. Maar de vlucht an sich was dus 20 euro. Wij konden dat ook niet laten gaan en hebben hem direct geboekt. Nu nog op zoek naar een leuke riad!



Verder is bv Faro misschien wel een goedkoop alternatief voor Lissabon. Ook lekker zonnig in ieder geval!



Tja, dan heb je idd flink mazzel gehad, maar je moet er wel dus 4,3 uur extra reizen voor over hebben (vanuit de randstad dan). Wij zijn ook wel vanaf dusseldorf gevlogen, maar frankfurt vind ik te ver. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk! :D Wij vliegen ook nooit met zulke maatschappijen omdat wij voor de vliegmijlen binnen 1 alliantie moeten blijven, dus dat hebben we er voor over! Nog heel even en we hebben 2 around-the-world tickets gespaard ;)



Idd vanuit de randstad wel, vanuit mij is Frankfurt ong 4-4,5 uur en Amsterdam 1,5 uur. Maar goed denk dat je aardig wat tijd bespaart met het niet vertrekken en aankomen op Schiphol. Schiphol staat nou niet bekend om zijn snelle bagage afhandeling etc en als je pech hebt mag je ook 20 min. lopen vanuit je terminal naar de bagagebanden. Nee ik vind die kleine vliegvelden zeker geen slecht alternatief :-).



Anywas ondertussen al een reisje geboekt?
Alle reacties Link kopieren
kijk eens op transavia.com... ik heb van de week nog een goedkope vlucht kunnen boeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven