** Deel 9 NL vrouwen met Marokkaanse liefde! **

07-06-2007 23:13 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.symphonievoyages.com/images/images_desc/maroc_img_1.jpg
anoniem_38961 wijzigde dit bericht op 09-10-2007 14:56
Reden: eindelijk!! Gelukt! We hebben een plaatje!!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Mystique: gefeliciteerd! (met je beslissing tot het moslim worden.) Wanneer is de grote dag?



gaan mensen nog iets leuks met kerst doen?

ik ga vanavond uit eten met mijn nicht, die een leuke man heeft ontmoet dus ik ga haar helemaal uithoren! :-p

Daarna gaan we naar de film (moordwijven) en daarna naar de nachtmis in de kerk. goeie combi, he? (2e keer dat ik ga, vorig jaar ook naar de nachtmis geweest, ik vind het wel iets bijdragen aan de kerstsfeer, en tot bezinning komen, maar ik zit niet op de 1e rij hoor, zo schijnheilig ben ik nou ook weer niet) ;-)

1e kerstdag gourmetten bij mijn ouders. lekker ouderwets dat gourmetten, maar wel heel leuk vind ik. en 2e kerstdag werken.

wat zijn jullie plannen?
Alle reacties Link kopieren
knijntje schreef op 24 december 2007 @ 13:46:

[...]





Ja ik lees al jaaaaaaaaren mee (een jaar of 2/3 denk ik) Ik post alleen (bijna) nooit!



@Mystique, Als dit je beslissing is,en je het echt voor jezelf doet vind ik dat fijn voor je!




Ik doe het echt voor mezelf. Zoals ik ook al eerder zei, mocht het overgaan tussen ons (waar ik niet van uit ga haha) dan zal ik alsnog een moslim man willen huwen. :) Ik heb zoveel gelezen de afgelopen maanden en ik ben veel moois tegen gekomen.



@ Mellebel: Dank je wel!! Insha'Allah zal het 5 januari gebeuren! Moet donderdag nog even bellen naar de moskee of ik een afspraak moet maken, maar goed dan is dus de grote dag! :)



Ik ga vanavond niets doen, ja lekker stokbrood eten met kruidenboter, zalmsalade enzo en toastjes. Gezellig met paps. En morgen gaat hij lekker koken, gewoon hij en ik samen ik heb een hekel aan kerst sinds mijn moeder is overleden :) Tweede kerstdag lekker werken. En dan 27 december met een vriendin ff de stad in.



29 en 30 December werken. En dan 2 januari weer beginnen met werken en 6 januari komt mn mannetje thuis!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren gewerkt tot 22u. DE treinen staakten maar gelukkig reed de laatste trein naar huis wel nog. Dan hier thuis de cadeautjes opengemaakt. Heb van m'n moeder een porseleinen servies gehad waar ze 3 jaar voor heeft gespaard. Is zo één met vierkante borden enzo... Ben haar wel dankbaar, maar had liever bv. een oven gekregen. Daarna heb ik van vrienden nog een detox-setje gehad en van broer van stiefvader een doos chocolade.

Toen ik gisteren thuis kwam heb ik meteen naar m'n schoonzusje gebeld. Ze zei dat m'n ventje al van 19u lag te slapen. Ze heeft hem siroop gekocht om z'n apetijt te bevorderen, omdat hij nog amper at en nu eet hij dus veel en slaapt hij veel. Verder moet ik om 14u weer gaan werken. M'n stiefvader voert me gezien de staking van de treinen. En om 22u weer gedaan. Morgen vrijaf en donderdag weer werken. Donderdag vertrekt m'n moeder ook 4 daagjes naar duitsland op vakantie, dus 't zal hier heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lonely zijn.
Alle reacties Link kopieren
@ Mystique: Dat is wel een mooie verassing voor je vriend, als hij thuiskomt ben je net officieel moslim geworden!





@ iedereen: Hele fijne kerstdagen gewenst!
Alle reacties Link kopieren
mellebel2 schreef op 25 december 2007 @ 11:10:

@ Mystique: Dat is wel een mooie verassing voor je vriend, als hij thuiskomt ben je net officieel moslim geworden!





@ iedereen: Hele fijne kerstdagen gewenst!






Ik zie het niet zo als een verrassing eigenlijk :) Ik wil het zelf heel graag dus of hij het nou wel of niet mooi zou vinden, tja zijn probleem haha. Maar het is wel leuk ja, een dag voordat hij terugkomt ben ik moslima geworden...



@ Taromit: Wat rot voor je :( Ik vind het zo sneu dat het nu zo moet gaan...Je staat zo machteloos omdat jij hier zit en hij daar...Ik kan je frustraties/zorgen/onzekerheide mbt jullie relatie heel goed voorstellen. Ik wens jullie dan ook alle sterkte van de wereld toe. Jullie gaan hier samen uitkomen :) Weet hij al wanneer je ongeveer komt?
Alle reacties Link kopieren
Nope hij weet nog niks. Heb daarnet z'n zusje gesproken. Ze is vandaag naar Agadir naar een fqi gegaan. Hij zei weer hetzelfde: dat hij voelde dat de problemen kwamen door zwarte magie en dat de mensen die hem nu "achterna zitten" met hun magie hem nooit zullen met rust laten. Ik had graag met m'n ventje gesproken, maar hij is niet thuis. M'n schoonzusje ging me ff opbippen als hij thuis komt. Ik wou gewoon dat ik een schakelaar in m'n hoofd had, die ik kon uitzetten zodat ik 0,0 gevoelens en gedachten heb, dat ik net een robot kan worden. Ohja, het zal misschien wel beteren.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Taromit, ghair insha'Allah :) Het komt echt wel goed! Je moet in jezelf en in hem geloven. In jullie samen! Ik kan het me voorstellen dat het voor jou ook super zwaar moet zijn omdat je je zo machteloos voelt nu jij daar zit. Ik hoop dat je hem snel aan de telefoon zult krijgen...Over 2 maanden zijn jullie voor altijd bij elkaar als het goed is, probeer je daar aan vast te houden. Daarom is het ook beter (denk ik?) als hij dat ook zou weten :) Maar goed wie ben ik, jij kent hem niet ik :)



Heel veel sterkte. Hou vast aan je liefde voor hem Taromit. Als jullie je hier doorheen zullen slaan, zullen jullie je door alles heen kunnen slaan.





Mijn lieverd heeft me vanavond gebeld. Totaal niet verwacht eigenlijk hihi. HIj miste me en wilde mijn stem even horen.Toch nog veel vaker contact dan waar ik in de eerste instantie van uit ging :-)



En nu snel mijn bedje in, morgen moet ik weer werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem snel nog ff gesproken. Z'n zusje heeft hem ook ff een SMS laten sturen... Vol fouten, maar kon me niet schelen. ('t enige zonder schrijffouten was "ich liebe dich" hii)... Ik begon spontaan te huilen. M'n eerste smsje in bijna 2 jaar samen. Hij heeft me ooit al es een berichtje proberen sturen, heel lang geleden... En hij had het naar z'n broer gestuurd ipv naar mij... hihi... En z'n zusje zei me dat ze in z'n gsm had gesnuffeld en dat ie wel degelijk had berichtjes naar me had gestuurd toen ik net her in belgië was, maar ze zijn nooit aangekomen. Morgen zien wel elkaar op MSN. Anway... het is geen 2 maanden meer hoor... in m'n hoofd is het nog een dikke 4 weken ;) Positive thinking yak? :D Ik moet gewoon ff wat meer afstand nemen, zal gezonder zijn, zeker ook voor m'n telefoonrekening. :D



Ow ben trouwens "de Weg naar Mekka" van Jan Leyers aan het lezen. Boek over de gelijknamige TV serie die pas op CANVAS werd uitgezonden. Prachtig boek.. Verslavend...Kga er nu in verder lezen. Morgen toch een dagje vrij, dus kan ik maybe es wat uitslapen.
Alle reacties Link kopieren
Ow wat fijn dat je hem toch nog hebt gesproken!! In welke taal communiceren jullie eigenlijk? En in welke taal communiceer je met zijn fam?

Wel ontzettend fijn dat jullie elkaar ook weer gaan zien op msn, dat is toch ook wel weer even fijn :)



Ik heb mijn lieverd net gesproken op msn, en ga hem voordat ik stop met werken ook nog eventjes bellen. Op kosten van de baas dus lekker gratis.



Maar Taromit, heb je weleens gehoord van Lyca Mobile? Dat zijn losse simkaartjes die je in je telefoon doet en dan bel je (vanuit NL dan althans) voor 0.19 ct p/m naar een vast nr en 0.28 ct p/m naar een mobiel nr. En die kaarten koop je al met BTG erop. Ik kan mijn vriend mobiel 30 min bellen voor 5 euro, of 50 min bellen naar zijn vaste nr bij zijn ouders. Met 1 kaart! :) Ideaal. Weet niet hoe dat in BE zit? In ieder geval hebben ze ook andere kaarten daarvoor maar ben de naam even kwijt... Misschien dat ze dati n BE ook hebben? Das weer eens wat anders dan afhankelijk zijn van Skype ofzo haha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de telefoonprovider -50% op al m'n oproepen nnaar Marokko. Dus da' s al iets hé ;)



M'n ventje en ik communiceren vooral in het berbers, vermengd met Frans. Met zijn familie communiceer ik in het Berbers.



Ik heb bij een oude job ook es 1 minuutje naar Marokko gebeld. Ze moesten iets weten ivm de winkel ofzo... En toen k weer terug was naar Marokko, kwam mijn broer thuis (die ook in dezelfde zaak werkte, staat net onder de grote baas) en die zei tegen m 'n moeder: Leuk hoor, ze heeft ons een cadeautje achter gelaten: telefoonrekening van ¤500. Ik wist dat het niet kon, maar wel slapeloze nachten over gehad. Z'n vader had gezegd dat ie de telefoonrekening moest vragen en dat we zouden betalen wat ik gebeld had. We zijn nu 6 maanden later, nog altijd niks gezien... Heb er nog es achter gevraagd bij m'n broer en hij mompelde iets vaags van: "'t was blijkbaar toch neit zoveel" Hihi
Alle reacties Link kopieren
Mellebel: Heb net een Nederlander ontmoet die al 11 jaar in Mhamid woont. Hij heeft daar ook z'n eigen camping-nomadotel. http://www.paradise-garden-maroc.com/ Misschien l euk als je nog es terug gaat ;)
Alle reacties Link kopieren
taromit schreef op 26 december 2007 @ 17:21:

Ik heb bij de telefoonprovider -50% op al m'n oproepen nnaar Marokko. Dus da' s al iets hé ;)



M'n ventje en ik communiceren vooral in het berbers, vermengd met Frans. Met zijn familie communiceer ik in het Berbers.



Ik heb bij een oude job ook es 1 minuutje naar Marokko gebeld. Ze moesten iets weten ivm de winkel ofzo... En toen k weer terug was naar Marokko, kwam mijn broer thuis (die ook in dezelfde zaak werkte, staat net onder de grote baas) en die zei tegen m 'n moeder: Leuk hoor, ze heeft ons een cadeautje achter gelaten: telefoonrekening van ¤500. Ik wist dat het niet kon, maar wel slapeloze nachten over gehad. Z'n vader had gezegd dat ie de telefoonrekening moest vragen en dat we zouden betalen wat ik gebeld had. We zijn nu 6 maanden later, nog altijd niks gezien... Heb er nog es achter gevraagd bij m'n broer en hij mompelde iets vaags van: "'t was blijkbaar toch neit zoveel" Hihi




Das wel ontzettend moeilijk of niet? Moeilijker althans als Arabisch heb ik me laten vertellen :) En dat zegt wat (voor mij dan hihi)



Nou ik werk voor een groot bedrijf, en onze klanten zitten ook her en der verspreidt in de wereld, dus mijn kwartiertjes naar Marokko maken ook niet zoveel uit. Bovendien is hij bijna al weer terug Alhamdoulillah :-)



Hoe gaat het vandaag met je? Hoop goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet moeilijk... ik voel het als taal enorm goed aan... Het Arabisch is ook niet zo moeilijk... Eenmaal je de basis onder de knie hebt, ben je er snel mee weg... Arabisch schrift is dan weer kwestie van veel lezen en schrijven en herhalen herhalen en herhalen...



Hamdoullilah het gaat zo slecht niet.



Ik ga nu nog ff naar m'n mannetje berichtje sturen en dan vlieg ik voor de TV. Vanavond 2 uitzendingen na elkaar van CSI Miami m'n avond kan niet meer stuk. Morgen weer werkdag.
Alle reacties Link kopieren
@Taromit:

Ziet er erg leuk uit die site van de camping in Mhamid! het is niet echt in de buurt, maar voor marokaanse begrippen wel!

ik ga het zeker onthouden, want ALS ik nog eens meega naar zijn familie, dan zou ik zeker daar een paar dagen naartoe willen, om te kunnen ontsnappen aan schoonmoeders wet...
Alle reacties Link kopieren
lol idd naar Marokkaanse normen... Want die Nederlnader zei zelf tegen mij: "Oh leuk Tiznit, ligt in de buurt!!!" Haha, is zeker een hele dag met de bus daar naartoe van bij ons!!!!

Oei schoonmoeders wet.. klinkt niet bijster positief!!! :s
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereeen,



Hoe gaat het hier?? Heb al een tijdje niets meer van me laten horen.. Ik ben net terug van vakantie in Marokko.. Het was super leuk.. Ik heb veel gedaan, ben onder andere naar 'Finding Nemo' geweest in Agadir. En daarnaast vooral genoten van mijn lover!! Het was echt heel mooi, ook met zijn familie alleen zijn we nog niet echt opgeschoten wat we nu moeten. Hij wil namelijk nu nog niet naar Nederland want hij heeft het goed in Marokko. En ik ben nu net klaar met mijn studie en wil graag werken maar in Marokko heb ik niet veel kans. Dus hiervover moeten we toch wel gaan nadenken we zijn immers al bijna 2 jr bij elkaar.



@ Mystique: Wat goed van je dat je moslima wordt. Maar hoe heb je de knoop doorgehakt? Wat was jouw moment waarop je dacht 'en nu wil ik het'? Ik ben echt benieuwd.



iedereen fijne kerstdagen gehad?? Ik heb alleen maar gewerkt maar het was erg gezellig..



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hee Aly, dat is inderdaad een tijd geleden dat ik je hier heb gezien! :D

Wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad, maar jammer tegelijkertijd dat jullie nog steeds niet weten wie waar gaat wonen. Het is ook een hele stap natuurlijk, voor beiden...



Eigenlijk sinds ik mijn vriend ken ben ik me dus echt meer gaan inlezen in de islam, en zo ben ik er achter gekomen hoe mooi het eigenlijk is. Ga er niet te veel persoonlijk online over uitwijden maar goed, het komt er op neer dat toen ik bij een vriendinnetje van mij op bezoek was (Marokkaanse) ik de knoop door heb gehakt. Niet om wat zij zei, maar om wat er gebeurde :)



Ik heb niets aan kerst gedaan (vier het al 9 jaar niet meer) gewoon met mijn vader lekker gegeten thuis en that was it. 2e Kerstdag gewerkt, en nu morgen en overmorgen weer. En nog 9,5 dag en dan zie ik mn lieverd weer!!! Kan niet wachten :)
Alle reacties Link kopieren
Ik tel ook af!!! Nog 50 dagen... Pfieuw...



Aly: Welkom terug!!!!
Alle reacties Link kopieren
taromit schreef op 28 december 2007 @ 11:33:

Ik tel ook af!!! Nog 50 dagen... Pfieuw...



Aly: Welkom terug!!!!
En dan zijn jullie voorgoed bij elkaar! hihi wat een heerlijk gevoel moet dat geven :)
Alle reacties Link kopieren
Het heerlijk gevoel is er nu nog niet, maar binnen 50 dagen ( of beter 52 dagen, want ben 2 dagen onderweg) zal het er allicht wel zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Komt helemaal goed! Voor je het weet is het zover.



Nog een paar daagjes en dan is het eindelijk 1 januari. En dan zijn allll die vreselijke feestdagen weer over. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

allemaal een fijne jaarwisseling!

En 2008 wordt ons jaar, zeker weten!!!!

:love: 8-P X-D 8-. :lmao: :peep: :hello: :blob :jump: :love:
Alle reacties Link kopieren
Ook van mij voor iedereen een fijne jaarwisseling!



Heel veel plezier, succes, geluk en vooral liefde toegewenst in 2008!! Voor degene die nog niet bij hun habibi zijn, hoop ik dat dit ook gaat gebeuren in 2008!!!!



Ik lees nog elke dag mee, maar heb niet zo heel veel meer te vertellen hier.



Liefs,

Baloo
Alle reacties Link kopieren
Je bent me net voor... Wou ook nog ff zelfde boodschap komen posten :D



Nou mijn jaar wordt het zeker en dat van jou ook... Nou maar hopen dat alle anderen met relatie- en andere troubles ook maar een heel leuk jaar tegemoet gaan.



Ik moet morgen werken... alleen staken de treinen... geen flauw idee hoe ik op m'n werk geraak... 's nachts komt m'n moeder me dan ophalen en ik hoop d at ze me 's adnerdaags weer voert, want nieuwjaarsdag werk ik ook.



Verder gaat alles hier super. donderdag beginnen de koopjes. Ik heb nog een paar dingen nodig voor m'n mannetje. Ik vroeg hem daarnet via MSN nog: "Heb je een trui nodig?" En hij zei: "Koop wat je wil" En ik zei dan: "Maar heb je er één nodig?" en hij weer: "Ja 't is hier koud". Ik dan: "Oh maar maak je geen zorgen, ééns ik er ben zal ik je wel verwarmen". Hij: "Oh ga je de hele dag op m'n rug zitten ofzo om me warm te houden als ik ga werken. "Ik: Tuurlijk. Ik wijk geen 5mm van je zijde". Hilariteit alom!!!!



'k Moet zeggen de laatste dagen voel ik me goed in m'n vel. Het klinkt misschien raar, maar onze gevoelens lijken verbonden. Als hij zich slecht voelt (ook al zegt hij mij niks) dan voel ik dat. En ééns hij beter is, voel ik mij beter. Ahja... soulmates... daar kan 4000km niks aan veranderen.



Morgen dus werken, overmorgen ook... woensdag rust... Donderdag "shop till u drop" en 's avonds zie ik m'n mannetje terug... vrijdag werken, zaterdag thuis en zondag werken.



Morgen is hier trouwens speciale lottotrekking... ik duim zo hard ik kan... Heb bij de volledige familie in Marokko nummertjes verzameld. Hoef daarom nog geen ¤8.000.000. ¤80.000 is ook al goed :D Zou ik snel ff op en neer gaan naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa happy newyear dametjes! Dat 2008 gezond, liefdevol, gelukkig, fijn, mooi en lekker mag worden!



Nog 7 dagen en dan is mijn lieverd weer terug! Kan haast niet wachten.

Ben nu lekker 2 dagen vrij, en dan 3 dagen werken en dan weer weekend. Heerlijk! Na morgen is het eindelijk afgelopen met de feestdagen haha.



Wat fijn dat je je weer wat beter voelt Taromit! Dat scheelt toch alweer een hoop. Wel zonde alleen dat je moet werken...Maar ja geld is er ook nodig he, we kunnen helaas niet helemaal stoppen met alles. Af en toe een jaartje er tussenuit kunnen knijpen zou ook weleens lekker zijn ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven