** Longdistance Relaties deel 8: liefde, ups en downs en nog meer liefde **

07-06-2007 20:58 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier weer verder!
proost!
Alle reacties Link kopieren
Daar doe ik aan mee!



Op:



- een gezond kind voor Kjong compleet met Kman

- Isiss d'r man heel snel in La Belgique

- een lover van Biggetje die snel opduikt en om de hoek blijkt te zitten

- Berliners die Filles aankunnen ;)

- een prachtige tussenoplossing voor Yasmijn tussen Nederland en Kenia

- een gaaf nieuw huis voor Magnolia

- een hoog cijfer voor de scriptie van Margaretha en een heerlijk verblijf in Spanje

- op leuke groepen en veel fooi voor Finding Nemo en daarna weer fijn samen zijn met haar lief

- rustiger vaarwater voor Cadi en dat ie maar snel naar Nederland kan komen

- een leuke tijd met de Italiaan voor Celtic

- op een fantastische tijd bij de duikschool voor Kim met heeeeel veel post van G

- heerlijke weekendjes voor Es

- een leuke tijd in Duitsland voor Miss Speeseend

- meer enthousiaste berichten uit Mexico van TotallyRianne



En op liefde, heel veel liefde en heel weinig afstand!



(en dan wens ik voor mezelf even een leuke baan en een snel visum...)
Alle reacties Link kopieren
En nou maar hopen en bidden dat ik niemand ben vergeten... if so, dan is dat niks persoonlijks maar heeft dat alles te maken met al te veel wijn!:$
Alle reacties Link kopieren
En wat een fucking saai plaatje trouwens, zo bovenaan. Nja, snel volmaken maar dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb heel wat bij te lezen zie ik, jullie hebben vandaag nr. 7 helemaal vol gemaggeld ;-)



Kort voorstel: -

Celtic, 30 jaar, moddert gewoon verder aan met LD-Italiaan... die eind Juli eindelijk naar Nederland komt. Kent LD-italiaan nu alweer 8 maanden. Leren kennen tijdens een werkweek in Italie.



Heb net de perikelen van Biggetje bijgelezen. Sterkte meis. Hoop dat je snel wat concreets hoort over waar hij gestrand is. Maar hij is wel vertrokken dus, dus da's positief ... hij is duizenden kilometers dichterbij gekomen. Dat je hem snel in je armen mag sluiten en bekken om hem vervolgens een knal te verkopen (a la Fille-stijl :P - die houden we erin) omdat ie je zo bezorgd heeft gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
*Heel mooi gesproken Smoon!!!!!!!!*



Daar proost ik ook even op!
Alle reacties Link kopieren
Oja Smoon, bijna 35 (ik blijf ook echt een kleuter, he? Als het nog vijf maanden duurt voor ik jarig ben roep ik al dat ik *bijna* zo oud ben!), relatie met een Zuid-Afrikaan waar ik twee jaar mee heb gewerkt en gewoond en geleefd en nu ben ik sinds eind januari hier. Maar over ehm... 18 nachtjes ga ik er vijf weken heen voor vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Idd Proost dames..... (waar zijn eigenlijk de ld- heren? of bestaan die niet?)\



Ik sluit me bij het relaas met wensen voor iedereen aan....



(nog steeds geen bericht)
Alle reacties Link kopieren
Veel gekletst dames!!!



Vroeger bij interculturele relaties hadden we een heer, trouwens. Maar ik vind 't wel gezellig zo met alleen dames.



Margaretha, 22, studente, bijna 4,5 jaar samen met mijn Cubaanse vriend. Zit nu in Zuid-Europa en ik hoop daar ook naartoe te gaan.
Alle reacties Link kopieren
4 pagina's bijlezen is gewoon echt een avondtaak!





Even copy paste van mn blog:



De groep is niet zo heel hecht (kan nog komen natuurlijk) maar het kan denk ik ook erger. Het is niet dikke pret ofzo. Het zijn heeel verschillende mensen met wat uitschieters die er heel erg hun eigen mening op na houden. Maar ze zijn niet moeilijk met geld en vinden tot nu toe alles nog leuk. dus dat is fijn! Maar ja wat er ondertussen in de wandelgangen wordt gezegd weet ik niet. Ik heb ook niet echt vergelijksmateriaal dus dat maakt het moeilijk. Er is we 1 stel wat elke avond mee gaat eten (en dat ook blijft doen denk ik) die tjsa.. wel aardig zijn, maar die man stelt zoooveel vragen! Enten zie hier ook bomen? Ik zag onderweg een bord niet jagen, waar mogen ze dan niet op jagen? Weet je wat voor boom dit is? Ik zag een soort van galg boven op de moskee weet je wat dat is? ... Ik heb al zo vreselijk vaak tegen die man moet zeggen: geen idee. En als die dan ook elke dag mee gaat eten...



In Chefchaouen was ik nog nooit geweest. Erg leuk. Eergisteren een hele mooie wandeling gemaakt van 8.00 tot 14.00 was echt de moeite!



Voor mn visum heb ik wel wat leuks geregeld. Op kosten van Sawadee een dagje naar Madrid. (Marg ik mail je er nog over als ik weer eenmaal terug ben in Agadir!) Heen op 16 en terug op 17 augustus.  Er zijn alleen twee problemen. Het blijkt dat je visum geen 3 maanden geldig is, maar 90 dagen.. Ik ben op 16 mei binnengekomen dus reken maar uit. Het wordt dus duimen dat ze het niet gaan zien! En het tweede is dat je schijnbaar 72 uur in het buitenland moet verblijven.. Dat staat nergens zwart op wit, maar wordt gezegd. Oei, oei, oei. Straks sta ik daar. Maar ja, het is nu al geboekt, niks meer aan te doen! Hopelijk worden het tegen die tijd geen vreselijke visum verhalen! ik ben altijd zo blij dat ik zelf nooit iets te maken heb gehad met wat voor visum perikelen dan ook... hopelijk blijft dat zo!!



Ben in Meknes, duik even snel een internetcafe in (groep heeft tijd voor zichzelf hier): 30 mailtjes! (incl reacties op mn blog). Ik zou dolgraag iedereen willen beantwoorden, maar doe het zo even onder aan dit verhaal.



Onderstaand stukje is van vandaag

De groep is inmiddels bijgedraaid. Het wordt steeds gezelliger. Heel fijn! Die vraag-me-de-oren-van-het-hoofd meneer blijft rustig doorgaan, maar hij stelt echt vragen die voor de gids zijn, dus dat zeg ik nu ook: ik ben geen gids. Want ik kan echt niet alles opzoeken wat hij vraagt. Soms snap ik amper de vraag hahaha!



Vannacht 10 uur geslapen. Ik was kapot! We hadden van sochtends 9.00 tot smiddags 16.00 door de medina van Fes gelopen. En wat je daar allemaal ziet is niet te beschrijven. Daar heb je oren, neus, ogen, mond, gewoon alles voor nodig! Ondanks dat ik wist wat me te wachten stond was ik gesloopt en de hele groep ook! Het gezamenlijk eten had ik afgezegd. Nog wat administratie gedaan, excursies geregeld voor de komende dagen (met behulp van Habibi, Frans over de telefoon is echt heel moeilijk!) en toen om 20.30 geslapen tot dat mijn wekker ging om 6.45. Helemaal uitgerust dus.



We gaan nu door het Atlas gebergte richting woestijn, dus ongeveer een week geen mail.



Zo.. dit waren de avonturen van Nemo in Marokko



Dan nog even uit mn hoofd.. van wat ik nog weet:



Issis: wat vreselijk spannend weer allemaal zeg! En 15 juni is al zo snel! Ik hoop dat als ik na de woestijn mn mail weer kom checken dat er uitsluitsel is!!



Smoon: wat een gedoe met je huis! Ik verhuur mn huis ook (het huis wat ik met mn ex heb en wat nog niet genoeg waard is om zonder verlies te verkopen). Ik wist dat wel van die wet. De huurder staat gewoon zo ongeveer altijd in zijn recht! Ook als is het een contract voor bep tijd. maar goed, dat wist je al :? Daar heb je ook geen reet aan. Ik hoop dat je aangetekende brief iets uithaalt en dat die huurder zelf niet zo goed zijn rechten kent....



Es: fijn dat alles zo goed gaat met jou en je vriend



Fille: euh.. ik las iets van Fille perikelen? En even radiostilte van Berliner? Of is dat alweer oud nieuws..? Sorry hoor, maar het is echt veel wat jullie allemaal schrijven.. Kan me voorstellen dat af en toe mensen het gevoel hebben dat er niet op hen gereageerd wordt, het is soms gewoon onmogelijk!



Biggetje: *; Wat een gedoe. Ik neig toch ook naar Es haar mening.. maar laten we afwachten.. Weet je al wat?!?!



Kjong..hetzelfde?



Meiden, tot gauw weer!
Alle reacties Link kopieren
Nemo, 25jr,  bijna 2jr samen met (Belgische) Marokkaan. Woon en werk in Marokko sinds 3 weken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik daar nu weer bij kom?!? 25 jaar?! Mocht ik willen.. 27 dus.
vind 't 'n prima plaatje :D, en 'n nog beter eerste verhaaltje Smoon!



Had mezelf wel even voor kunnen stellen i.p.v. meteen met wijntjes in de weer gaan :$.

Dus: ben Isiss, 31, kortgeleden getrouwd met R, die longdistance in Marokko woont. Hopelijk niet lang meer aangezien we ver in 'n visumprocedure zitten.



En nu ga ik aan 't werk.
Alle reacties Link kopieren
Hela Isiss, vandaag niet weer vergeten te bellen he???
:D Zat volgens me net te bellen toen je 't schreef.

Er is nieuws. Min of meer. Namelijk dat de beslissing niet lang meer gaat duren volgens de mevrouw aan de telefoon. Over een week terugbellen zei ze. Toen zei ik dat we uiterlijk woensdag ons ticket moeten omboeken, en toen zei ze dat ik dinsdag of woensdag moet terugbellen. Krijg geen garantie dat er dan al naar gekeken is, maar ik moet het proberen.

Oké.

Ik wil nog helemaal niet blij gaan zitten doen, maar m'n hart maakte wel effe 'n sprongetje. En R's hart ook (men, heb zo'n leuke vent! Hij maakt m'n dag al helemaal goed als ie opneemt met allo chérie en ik z'n leuke lach hoor O+).





Oh jee, vandaag is eigenlijk Kday! :o

D'r is toch wel iemand die gesmst wordt als er nieuws is?!
Alle reacties Link kopieren
Is Kjong uitgerekend vandaag???



Leuk Isiss, ik word ook vrolijk van je berichtje!!! Spannend!! Duimen nu maar!!! Ik herken 't, mijn vriend neemt vaak op met 'Hallo Lief!'. :D Word ik ook errug vrolijk van.



Ben zelf druk met info over beurzen (wat echt lastig is in Nederland dus ben nu in 't Spaans aan 't zoeken, wat ook lastig is :D). Zometeen moet ik nog een cadeautje kopen voor een vriendin die morgen jarig is, morgen moet ik werken tot half elf, daarna naar haar verjaardag en dan zondag weer om acht uur beginnen. Heerlijk, de zorg :D.



Verder kan ik 't vandaag niet uitstaan dat ik mijn navelvet niet weg krijg, bij mijn ouders kan ik me weer wegen dus ik ben benieuwd. Als ik sta is er niets aan de hand, maar als ik bv. op handen en knieen zit en ik durf tussen mijn borsten door te kijken dan hangt daar B L U B B E R ! ! !  aarrrghh en ik zie er nog wel zo strak uit als ik sta. Allemaal schone schijn dus. Het ergste is, eronder zit een dikke sixpack die ik wel kan voelen maar niet kan zien :D. Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
Tip voor Marg: niet zo stom doen!!! ;) Ik heb blubber als ik rechtop sta en naar beneden kijk! Op handen en knieën, daar waag ik me al jaren niet meer aan. Dus kop dicht en niet zeiken. Zo. :P Menn, ik zou een moord doen voor wat jij over jezelf beschrijft!



En Kjong, ja Kday. Weet niet of iemand gesmst wordt. Zag haar net op MSN verschijnen dus ze ligt nu niet te bevallen. Kjong???
Alle reacties Link kopieren
Nog geen nieuws hier, loop zowat tegen de muur...



(aldus biggetje 27, relatie met dominicaan, maar heel erg in afwachting wanneer ik nou wat te horen krijg waar hij nu ergens in europa zit)
Alle reacties Link kopieren
Oja en Isiss: spannend weer! Ook voor jou blijf ik duimen hoor...



Ik ga zo naar een klant, een training voorbereiden, en daarna heb ik een afspraak om te eten met drie klasgenoten van mijn lagere school die ik sinds de lagere school niet meer gezien heb. Ik vind het eigenijk best eng, slaat nergens op natuurlijk, maar bedacht opeens vanmorgen dat ik ook niet kon gaan. Terwijl ik het natuurlijk wel gewoon ga doen.



Morgen dagje voor mezelf en zondag met een vriendin afgesproken. Zij heeft een vriend in Israel en gaat in augustus emigreren. Erg spannend, vooral omdat ze elkaar eigenlijk niet zo lang kennen: ze hebben elkaar in een jaar tijd zes weken gezien! Maar ze gaat gewoon om het uit te proberen, hangt er niet haar hele leven aan op, en dat vind ik wel erg knap.
Alle reacties Link kopieren
Men, biggetje, wat duurt het lang! Ik zou echt gek worden als ik jou was! *;
Alle reacties Link kopieren
Even een tip nodig dames, hoe lang mag het duren voor ik weer een sms naar moeders/broer mag sturen, en dan mijn emailadres erbij mag zetten......



(mijn moeder droomde dat hij vanacht hier voor de deur stond, i wish)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch echt even een paar dagen wachten. Je hebt dat gisteren verstuurd toch? Dan zou ik zeggen niet eerder dan zondag ofzo. Ach, weet ik ook veel, het is moeilijk om daar zo'n tijd aan te hangen. Ik weet niet hoe goed je ze kent, ik weet niet hoe snel zij in de stress schieten.
ik zou ook echt 'n paar dagen wachten hoor. En ga er gewoon vanuit dat er niks aan de hand is. En ga er ook vanuit dat zijn familie minder snel gestressed wordt van een paar dagen niks horen (als ik tenminste kijk naar marokko is dat ook).

En wat ik gister al zei: leg niet al je hoop in een smsje van zijn familie, het kan goed zijn dat je daar helemaal niks van hoort.



Dus: *; en probeer je niet zo druk te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer me niet druk te maken..... maar ja helaas heb je daar zelf nooit wat over te zeggen....

Ik houd me ook elke keer voor dat hij vast een goed excuus heeft.... (in sept duurde het m ook een paar weken voor hij mij kon bereiken, ivm die landcode)

Maar aan de andere kant, ik wil gewoon weten dat hij ergens geland is. Even wat horen, even zijn stem, even.....



Ik zou nu mijn kamer op moeten ruimen, maar elke keer loop ik weer de pc-kamer in om mijn mail te checken.... (dus dat schiet ook niet op)



Ik wacht tot zondag voor ik weer wat stuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven