1e afspraak

15-01-2017 23:27 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik dacht ik ga dit gewoon doen maar nu het dichterbij komt vind ik het toch doodeng worden. Ik ga nu mijn 3e jaar als vrijgezel in. Ik ben gescheiden en ik heb 1 x kort iets gehad met iemand. Maar dat was via via en een bekende vond ik toch anders.



Nu heb ik me na een aantal rot weken ingeschreven bij Lexa en daar met iemand aan de praat geraakt. We zijn nu ongeveer 2 weken aan het appen met elkaar en as vrijdag gaan we iets eten of drinken.



Ik moet het gewoon even van me afschrijven omdat ik eigenlijk dit aan niemand verder verteld heb, 1 vriendin weet ervan.



Maar er gaat vanalles door mijn hoofd....waar moeten we over praten......wat moet ik zeggen......moet ik hem 3 kussen geven bij de begroeting.....moet ik zeggen dat ik meebetaal?



Ik hier echt nul ervaring mee!



Dus....help
Ik zou geen zoenen geven behalve als hij begint En niet meebetalen op de eerste date, maar daar zijn hier hele bomen over opgezet en de meesten zouden dat wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je al twee weken praat via een app, zal het gesprek wel vlot verlopen...
Alle reacties Link kopieren
Ohja, dat moment waarop je niet weet of je moet kussen of niet is verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zou drie zoenen geven. Ik zou beginnen met praten over iets wat hij al verteld heeft via de app ( zijn woonplaats, zijn baan, zijn vakantieplannen, oid ) en ik zou idd de helft van het bedrag op tafel leggen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon die ongemakkelijke dingen. Want je weet wel wat je moet doen of wilt doen.....maar als het anders loopt. En ik weet ook wel dat er echt veel over geschreven is. Maar ik moet het ook gewoon even kwijt omdat ik dit nog nooit gedaan heb.



Dus sorry als dit het zoveelste topic is!
Ik zou zeker meebetalen, anders schep je verplichtingen.
Alle reacties Link kopieren
mijn laatste date...was heel leuk. Ik heb uren en uren gepraat via whatsapp, we zijn samen nr de cinema geweest en als ik in de ogen keek was ik verkocht en heb ik ook geknuffeld en gezoend en t was heel romantisch....helaas heeft ze nog gevoelens voor haar ex die nu terug vrij is dr beëindiging van zijn relatie, want die is ze tegengekomen enkele dagen later...echt balen
quote:groteknuffelbeer schreef op 15 januari 2017 @ 23:52:

mijn laatste date...was heel leuk. Ik heb uren en uren gepraat via whatsapp, we zijn samen nr de cinema geweest en als ik in de ogen keek was ik verkocht en heb ik ook geknuffeld en gezoend en t was heel romantisch....helaas heeft ze nog gevoelens voor haar ex die nu terug vrij is dr beëindiging van zijn relatie, want die is ze tegengekomen enkele dagen later...echt balen

Echt volledig off-topic.



Ik zou zelf mijn deel betalen, zoenen ter plekke besluiten en als het klikt loopt het gesprek vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 januari 2017 @ 23:42:

Ik zou drie zoenen geven. Ik zou beginnen met praten over iets wat hij al verteld heeft via de app ( zijn woonplaats, zijn baan, zijn vakantieplannen, oid ) en ik zou idd de helft van het bedrag op tafel leggen.Dit. En ik zou iets aantrekken waar ik zeker van ben qua stijl/comfort. Geen jurk als ik die anders ook nooit draag bijvoorbeeld (ik zou dan de godganse avond op het toilet die panty omhoog staan te hijsen). En de beproefde styling (qua make-up en kapsel).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja dat betalen wil ik ook mijn helft. Maar hoe zeg je dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:cin81 schreef op 15 januari 2017 @ 23:56:

Ja dat betalen wil ik ook mijn helft. Maar hoe zeg je dat?'hee ik wil de helft betalen.'
quote:Emperor schreef op 16 januari 2017 @ 00:00:

[...]



'hee ik wil de helft betalen.'Dit, als de rekening komt. Zorg voor genoeg cash in je portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
quote:cin81 schreef op 15 januari 2017 @ 23:56:

Ja dat betalen wil ik ook mijn helft. Maar hoe zeg je dat?Niks, je pakt de rekening, dan pak je je tas en je knip en je legt de helft neer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Pluisi schreef op 15 januari 2017 @ 23:50:

Ik zou zeker meebetalen, anders schep je verplichtingen.En verwachtingen.
quote:groteknuffelbeer schreef op 15 januari 2017 @ 23:52:

mijn laatste date...was heel leuk. Ik heb uren en uren gepraat via whatsapp, we zijn samen nr de cinema geweest en als ik in de ogen keek was ik verkocht en heb ik ook geknuffeld en gezoend en t was heel romantisch....helaas heeft ze nog gevoelens voor haar ex die nu terug vrij is dr beëindiging van zijn relatie, want die is ze tegengekomen enkele dagen later...echt balen Meest voorkomende smoes...nog niet over mijn ex heen of ik ga het weer proberen met mijn ex.
quote:cin81 schreef op 15 januari 2017 @ 23:56:

Ja dat betalen wil ik ook mijn helft. Maar hoe zeg je dat?Als jullie de rekening krijgen zeg je...wat krijg je van mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 16 januari 2017 @ 00:21:

[...]

Als jullie de rekening krijgen zeg je...wat krijg je van mij?Waarom dan niet andersom : " ik krijg zoveel van je " ? Gewoon, niet zeuren en je eign deel op het schoteltje leggen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet weet waar je het over moet hebben, stel vragen over hem. Over zijn werk en of hij dat leuk vindt, familie, hobby's, wat voor vakanties hij leuk vindt, wat voor muziek hij leuk vindt, etc etc... mensen praten graag over zichzelf.



En je kunt ook gewoon in het begin (of van tevoren) zeggen dat je het wel een beetje spannend vindt. Vaak als je dat eenmaal gezegd hebt is het al meteen minder erg. En vaak zegt die ander dan ook wel iets in die trant van dat ze het spannend vinden.



Ik zou het op neutraal terrein doen en beginnen met een drankje, niet een etentje. Als het dan tegenvalt is het meteen zo lang.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Die "wat krijg je van me" is wel een goede. Mijn ervaring is toch wel dat als een man je echt heel leuk vindt hij wil betalen, zelfs als je aandringt dat je echt de helft wil dokken. Gewoon jezelf zijn en ter plekke beslissen of je hem 3 zoenen of een knuffel/hand geeft. En zoenen of niet dat weet je wss pas tijdens de date...gewoon er ongedwongen ingaan...je merkt het vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel.

Hij stelde voor om te eten. Vind ik ook wel gezellig. Ben ook een beetje bang om bekende tegen te komen. Niet dat ik me schaam maar toch ongemakkelijk dan.
Ik zou niet met hem gaan eten, maar afspreken om iets te gaan drinken. (En als het dan 'live' ook klikt ter plekke besluiten om eventueel toch iets te gaan eten). Ik heb ooit een etentje 'uitgezeten' omdat ik bijna meteen al wist dat het 'm niet zou gaan worden. Dan duurt een etentje lang.
Leuk, spannend. Eens moet de eerste met zijn.

Jullie hebben al gezellig gekletst, dus ik denk dat dat gesprek vast zal vlotten. Alle begin is even onwennig. Geen probleem. Je mag dat ook best kenbaar maken. Dat breekt het ijs. En die ander mag dan ook mens zijn en zijn eigen onzekerheden hebben en uiten. Dat maakt jullie in mijn ogen dan nog sympathieker.



Drankje of eten..kan beiden. Geniet en laat het op je af komen. En bedenk.......als het geen relatiemateriaal is heb je in ieder geval een leuke avond uit. Want ook vriendschap of ervaring met het dagen an sich is waardevol.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer er ook naar te kijken maar het blijft spannend. Ik ben vrij gevoelig voor de mening van andere en als ik een bekende tegenkom weet ik niet wat ik moet zeggen denk ik



Maar ik heb er ook wel erg zin in????.

Ben idd vast aan het bedenken wat te zeggen maar je moet het ook niet voorbereiden he?
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel ook nog over wat ik aan moet doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven