32 jaar single en kinderwens

23-04-2015 19:48 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lezer ,



Ik ben een leuke spontane, goeduitziende meid van 32. Ik woon zelfstandig en heb alles wel op orde.

Sinds kort ben ik weer single geworden na 10 jaar. Ik was gelukkig en onze relatie ging goed.

Op de een of andere dag was het over. Hij heeft een impulsieve actie uitgevoerd, daardoor is hij over mijn grenzen heen gegaan en heb ik de keuze gemaakt om niet meer verder met hem te gaan.

We woonde al samen en we hadden al bijna samen een kindje. Na 8 weken heb ik een opgewekte miskraam gehad. Niet leuk om mee te maken. Het ene moment ben je blij en het andere moment down. Het heeft z’n redenen gehad dat dit kindje niet heeft mogen aarden en het is achteraf wel beter zo. Van het ene emotionele moment ga je na het andere. Ik heb nu een hoop te verwerken.



Er gaan nu een hoop gedachtes door mij heen. Opgelucht ook dat deze relatie niet meer in stand is gehouden maar ook down omdat ik weer vanaf punt 0 moet beginnen. Vriendinnen, familieleden en mensen in mijn omgeving settelen zich en zijn nu zwanger. Ik vind het hartstikke leuk voor ze en ik gun het ze van harte. Liever had ik het bij mij allemaal anders gezien. Helaas is dat niet zo en dat heb ik te accepteren. Ergens van binnen weet ik dat het bij mij ooit wel goed gaat komen en ik een hele lieve man tegen ga komen in mijn leven met wie ik gelukkig ga worden. Ik heb de kinderwens nu even op gegeven maar ooit hoop ik stiekem weer zwanger te worden en te bevallen van een gezond kind. Mijn angst is nu : dat ik niet op tijd de ware tegen ga komen en het dan niet meer lukt om zwanger te worden aangezien mijn leeftijd. Zijn er nog meer vrouwen die hiervan last hebben en die angst zo in de weg zit ?????



Deze angst heb ik uit nare ervaringen uit het verleden. Helaas heb ik nog niet zoveel geluk gehad met mannen en ben ik elke keer de verkeerde tegen gekomen. Elke keer leer je er wel van en het maakt je alleen maar sterker. Ik weet nu beter wat ik wel en niet wil en mijn “alarmbellen” staan op scherp.

Ik wil mijn eigen niet laten leiden door snel een man te vinden en weer de verkeerde tegenkomen.

Nee ik wil het goed allemaal verwerken en rustig aan een nieuwe relatie beginnen.



Ik ben benieuwd of andere deze angst ook hebben en hoe ik deze angst weg kan laten vloeien.

Door te geloven in jezelf, jezelf te accepteren ????? ………Dat is denk ik de eerste stap.



Met liefdevolle groet,

Purplelicious
Zinvolle bijdrage, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 23 april 2015 @ 21:20:

Ook jij hebt uiteraard recht op je eigen mening.Jij bent toch die man die een onderzoek van de raad voor de kinderbescherming heeft moeten inroepen , omdat je er in goed overleg met je ex over je kind niet uit komt??
Het is niet alsof je er iets mee gaat doen, maar dan zal ik even inhoudelijk reageren op je post;quote:Eva- schreef op 23 april 2015 @ 21:18:

[...]



Dus vrouwen die graag kinderen willen, moeten daarmee hun kinderwens maar opzij zetten in jouw ogen?

Ja. Waarom niet?



quote:

Vind deze denkwijze inderdaad enorm ouderwets. Ik heb een lieve broer die prima als vaderfiguur voor mijn kind zou kunnen fungeren.

Daarmee komt een kind niks te kort hoor.

Dat is jouw mening. Ik heb een andere.



quote:Hoe vaak hoor je niet dat ouders vechtscheidingen aan gaan, of bij elkaar blijven en dagelijks ruzie met elkaar hebben. Dat is pas sneu!

Of je accepteert dat dat iets is dat bij het leven hoort.



quote:Of ouders waarbij 1 van hen al vroegtijdig overlijd en het kind ook opgroeit met maar 1 ouder.. Dat kan ook niet?

Daar is geen opzet in het spel.



quote:Sommige dingen heb je niet in de hand en aan een ideaalbeeld is niet altijd te voldoen.

Daar kun je dus twee conclusies aan verbinden (als vrouw): je produceert een kind (als er medisch niets in de weg staat) of je krijgt geen kinderen.



quote:Ik denk dat als je een kind alle liefde kan geven en je de financiële middelen hebt zodat het kind niks tekort komt, er niks mis is met alleen ouderschap.

De hoogte van het bedrag dat je kunt besteden is niet de bepalende factor voor het al of niet tekort komen van het kind in kwestie.



quote:Daarnaast zijn de donoren tegenwoordig niet meer anoniem, dus het kind kan altijd weten wie zijn/haar vader is.

Het weten wie je vader is, is op geen enkele manier gerelateerd aan het mede-opgevoed worden door je vader.



quote:Donoren kiezen er vaak voor om een deel uit te maken van iemand zijn/haar leven.

Oh, dus toch een vader? Die was toch niet nodig?



quote:Al is dit niet als vaderfiguur, maar mijn ouders zijn al gescheiden toen ik 6 was en mijn stiefvader was meer vaderfiguur dan mijn eigen vader, een vader figuur kan altijd nog komen in het kind zijn/haar leven

Dat zijn een hoop 'als-en', met alle respect.



quote:Dus ik vind je redenatie nogal kort door de bocht en zeker als je daarna nog OMFG gaat roepen. Stuit je mij wel mee tegen de borst.

Wat mij tegen de borst stuit is dat je met voorbedachte rade je kind maar één ouder gunt, met alle risico's van dien; je zou wel eens een slechte ouder kunnen zijn, die bij voorbaat al geen partner heeft die jouw tekortkomingen opvangt, om er maar eens één te noemen. Je kunt vroegtijdig komen te overlijden, waardoor je kind meteen wees wordt. Je gunt je kind met voorbedachte rade al geen vader als opvoeder.



Allemaal egoïstische keuzes die ik niet kan rijmen met goed ouderschap, en dan ook nog eens willens en wetens.
quote:miedo schreef op 23 april 2015 @ 21:23:

[...]





Jij bent toch die man die een onderzoek van de raad voor de kinderbescherming heeft moeten inroepen , omdat je er in goed overleg met je ex over je kind niet uit komt??Nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 23 april 2015 @ 21:51:

[...]



Nee.



Nee?

Ik heb het even opgezocht en jij bent wel diegene die het topic over de raad voor de kinderbescherming gestart is, met vragen wat het voor jouw rechten als vader kan opleveren
Je stelling klopt nog steeds niet hoor.
quote:Amand schreef op 23 april 2015 @ 21:51:

Het is niet alsof je er iets mee gaat doen, maar dan zal ik even inhoudelijk reageren op je post;





[...]



Ja. Waarom niet?





[...]



Dat is jouw mening. Ik heb een andere.





[...]



Of je accepteert dat dat iets is dat bij het leven hoort.





[...]



Daar is geen opzet in het spel.





[...]



Daar kun je dus twee conclusies aan verbinden (als vrouw): je produceert een kind (als er medisch niets in de weg staat) of je krijgt geen kinderen.





[...]



De hoogte van het bedrag dat je kunt besteden is niet de bepalende factor voor het al of niet tekort komen van het kind in kwestie.





[...]



Het weten wie je vader is, is op geen enkele manier gerelateerd aan het mede-opgevoed worden door je vader.





[...]



Oh, dus toch een vader? Die was toch niet nodig?





[...]



Dat zijn een hoop 'als-en', met alle respect.





[...]



Wat mij tegen de borst stuit is dat je met voorbedachte rade je kind maar één ouder gunt, met alle risico's van dien; je zou wel eens een slechte ouder kunnen zijn, die bij voorbaat al geen partner heeft die jouw tekortkomingen opvangt, om er maar eens één te noemen. Je kunt vroegtijdig komen te overlijden, waardoor je kind meteen wees wordt. Je gunt je kind met voorbedachte rade al geen vader als opvoeder.



Allemaal egoïstische keuzes die ik niet kan rijmen met goed ouderschap, en dan ook nog eens willens en wetens.

Naast dat een kind nemen sowieso een egoïstische keuze is, ongeacht of je er voor kiest met partner, wil niet zeggen dat als je alleen voor een kind kiest, het kind geen vaderfiguur kan hebben. En doordat donoren niet meer anoniem zijn kinderen ook contact kunnen opnemen en hun roots verkennen.

Naast dat zijn er ook mogelijkheden om voor een bekende te kiezen.



Maar goed, ik ga de discussie verder ook niet meer aan. Ik vond je bijdrage "omfg" echt compleet nutteloos en misplaatst. Dat je een andere mening hebt, is je goed recht. Ieder z'n ding, maar laat een ander dan aub ook in z'n waarde.
Alle reacties Link kopieren
38 jaar single en ook die angst. Heb er onlangs een topic over geopend.

Je staat niet alleen, die paniek herken ik. It s*cks.

Je hebt nog iets langer de tijd. Schrale troost, t zal niks helpen. Dus gewoon even een
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:Eva- schreef op 23 april 2015 @ 22:14:

[...]



Naast dat een kind nemen sowieso een egoïstische keuze is, ongeacht of je er voor kiest met partner, wil niet zeggen dat als je alleen voor een kind kiest, het kind geen vaderfiguur kan hebben. En doordat donoren niet meer anoniem zijn kinderen ook contact kunnen opnemen en hun roots verkennen.

Naast dat zijn er ook mogelijkheden om voor een bekende te kiezen.



Maar goed, ik ga de discussie verder ook niet meer aan. Ik vond je bijdrage "omfg" echt compleet nutteloos en misplaatst. Dat je een andere mening hebt, is je goed recht. Ieder z'n ding, maar laat een ander dan aub ook in z'n waarde.Daar is dat potentiële kind niet mee geholpen, dus nee. Ik heb een mening over die egoïstische keuze die ik beschreef dus laat mij maar in mijn waarde over mijn mening. Dûh. Je kunt je superieure mening in de kliko deponeren, wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Wat Eva- zegt: Kiezen voor een kind krijgen is altijd egoïstisch, en de meeste kinderen waarvan er geen vader in hun leven is (of amper) komt niet door vrouwen die kiezen BOM moeder te worden (is dat nog een woord?), maar door mannen die hun gezin verlaten.



Ik vind zelf het ideaal van moeder-vader-kinderen als kern zwaar overdreven en een mythe alsof dat beter zou zijn voor kinderen. Prma als het allemaal goed loopt en voor je werkt, maar er zijn genoeg maatschappijen (ook geweest in het verleden) waar zorgtaken voor kinderen gedeeld worden door generaties en door gemeenschapsleden buiten de ouders. Sterker nog, er zijn zelfs mensen (sociologen/pedagogen en zo) die beweren dat opvoeden in een groter netwerk een stabielere omgeving is en bijvoorbeeld geen situaties creert waarbij als er 1 zorgouder is deze compleet afhankelijk financieel wordt van de verdienende ouder. (wat niet hoeft, maar wel kán gebeuren).



Affijn, het is eerder recent ideaal dan iets wat 'per se' zo hoort te zijn, en vooral iets wat van stal gehaald wordt om alleenstaande moeders zich schuldig te laten voelen (of om via een omweg homo stellen te veroordelen. In de naam van 'belang van het kind' zichzelf superieur opstellen zeg maar). Prima als het goed voor jezelf werkt (een moeder-vader-kind gezin) maar meer gegrond in idealen/ideologie dan in wat hoe het in de praktijk werkt.



Dus als je een goed netwerk hebt als alleenstaande vrouw dat kan helpen met opvoeden, dan zie ik niet in waarom je er niet voor zou kunnen kiezen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Oi, dubbel
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 23 april 2015 @ 22:40:

Wat Eva- zegt: Kiezen voor een kind krijgen is altijd egoïstisch, en de meeste kinderen waarvan er geen vader in hun leven is (of amper) komt niet door vrouwen die kiezen BOM moeder te worden (is dat nog een woord?), maar door mannen die hun gezin verlaten.

Dit is niet de eerste keer dat ik dit tegen jou zeg, volgens mij;



Een gezin is iets dat je niet kunt verlaten; wanneer ouders gaan scheiden houdt het gezin op te bestaan. Jouw woordkeuze verraadt dat jij bij voorbaat al moeder + kinderen als het gezin beschouwt, waarbij de vader een optionele accessoire is. Dat zegt iets over jou. Niet iets over gezinnen waarbij de ouders uit elkaar gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 23 april 2015 @ 22:47:

[...]



Dit is niet de eerste keer dat ik dit tegen jou zeg, volgens mij;



Een gezin is iets dat je niet kunt verlaten; wanneer ouders gaan scheiden houdt het gezin op te bestaan. Jouw woordkeuze verraadt dat jij bij voorbaat al moeder + kinderen als het gezin beschouwt, waarbij de vader een optionele accessoire is. Dat zegt iets over jou. Niet iets over gezinnen waarbij de ouders uit elkaar gaan.



TO is een vrouw en daarom heb ik het over alleenstaande moeders. Vaders zie ik helemaal niet als accesoires, dat maak jij er van, niet ik. Maar jezus, je zal eens een keer een topic niet naar je toe trekken of zo.



Op jouw beurt zegt jouw mening dat je niet verder kan kijken dan een moeder/vader constructie, terwijl ik juist wil zeggen dat dit meer ideologie is dan noodzakelijke praktijk. Kinderen kunnen door heel hun omgeving opgevoed worden.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 23 april 2015 @ 23:02:

[...]





TO is een vrouw en daarom heb ik het over alleenstaande moeders. Vaders zie ik helemaal niet als accesoires, dat maak jij er van, niet ik. Maar jezus, je zal eens een keer een topic niet naar je toe trekken of zo.



Je stelt zelf dat vaders een gezin verlaten en ik vertel je dat je een verkeerde voorstelling van zaken geeft, waar je je verhaal op baseert. Vervolgens gebruik je een persoonlijke aanval op mij waarmee je hoopt mijn input in het topic te diskwalificeren.



Zoek hulp, zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Amand, wat weet je toch goed wat er in iedereen omgaat.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Eens: " Maar jezus, je zal eens een keer een topic niet naar je toe trekken of zo."

Amand, valt je op dat je helemaal geen ruimte laat voor het standpunt van een ander, en voor TO: dit is haar topic.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:misia schreef op 23 april 2015 @ 23:12:

Eens: " Maar jezus, je zal eens een keer een topic niet naar je toe trekken of zo."

Amand, valt je op dat je helemaal geen ruimte laat voor het standpunt van een ander, en voor TO: dit is haar topic.Je mag je best achter een andere forummer opstellen hoor. Ook jij hebt recht op je eigen mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Allemaal egoïstische keuzes die ik niet kan rijmen met goed ouderschap, en dan ook nog eens willens en wetens.Kinderen nemen is per definitie egoistisch. Men doet dat voor zichzelf om een persoonlijke wens te vervullen. Niet omdat ze denken dat de wereld zo geweldig is om een kind in op te laten groeien.
Shoot first, ask questions later!
Lekker laten gaan. Hij geeft weinig ruimte voor een normale discussie, het is meteen moddergooien.



TO, hoe is het met jou?

Ben ook benieuwd wat jouw visie is op alleen ouderschap. Is dat iets wat jou rust kan geven?
Alle reacties Link kopieren
TO, kan me je gevoel erg goed voorstellen Er was een tijdje terug in het nieuws dat veel alleenstaande (30+) vrouwen hun eitjes laten invriezen, is zoiets niks voor jou? Mss geeft je dat wat rust voor nu. Gelukkig ben je verder nog jong genoeg hoor, om mij heen zat vrouwen die met 36 pas hun eerste kind kregen. Tot 40 komt tegenwoordig veel vaker voor. Probeer er voor nu niet te veel over te stressen, je zou bij wijze van volgende week in de supermarkt je droomvent kunnen tegenkomen en over 2 jaar in de poepluiers kunnen zitten.



Je kan jezelf idd altijd een soort van "deadline" stellen als je dat fijn vindt: als je 35 bent en nog geen leuke man bent tegengekomen dat je dan bijv de donorweg gaat inslaan.
Live and let live ♧
quote:boebezoebe schreef op 23 april 2015 @ 22:40:

Wat Eva- zegt: Kiezen voor een kind krijgen is altijd egoïstisch, en de meeste kinderen waarvan er geen vader in hun leven is (of amper) komt niet door vrouwen die kiezen BOM moeder te worden (is dat nog een woord?), maar door mannen die hun gezin verlaten.

Daar heb je cijfers bij, neem ik aan?
quote:Eva- schreef op 24 april 2015 @ 08:09:

Lekker laten gaan. Hij geeft weinig ruimte voor een normale discussie, het is meteen moddergooien.



Los van of je het met hem eens bent of niet, hier ben je erg oneerlijk.



Hij geeft een mening, geeft ruimte voor discussie. Jij diskwalificeert hem en zijn mening, en iemand anders begint met modder gooien in zijn richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 24 april 2015 @ 08:48:

[...]



Daar heb je cijfers bij, neem ik aan?



Die zijn heel makkelijk gevonden. Ik lees het zo vaak, maar hier is een voorbeeld:



Kruyfhooft en Mortlemans (2011) in Tijdschrift voor arbeidsvraagstukken. Titel: "Gezin en arbeid in je eentje. Combinatiestrategieën van alleenstaande moeders en vaders".



Ze schrijven:Bijna alle alleenstaande ouders maakten een relatiebreuk mee of verloren hun partner door overlijden. En als je in de publicatie kijk is de verhouding inderdaad 1:14 voor bewust alleenstaande ouders tegenover relatiebreuk en overlijden in hun data (maar hun dataset was wel wat klein, toch denk ik dat het redelijk indicatief zal zijn). En het was een Vlaamse studie, maar ik neem aan dat dat redelijk overeenkomt met Nederland.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Maar terug naar de TO, ik denk dat bijna elke single vrouw van zeg 30-40 wel eens over denkt, zelfs al is er geen sterke kinderwens. Ik zou zeggen: je kan je altijd verijblijvend informeren over mogelijkheden om het alleen te doen. Met wat kennis voel je je wellicht wat zekerder over welke keuze je ook neemt en wat je ook doet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:JollyJ schreef op 24 april 2015 @ 08:50:

[...]



Los van of je het met hem eens bent of niet, hier ben je erg oneerlijk.



Hij geeft een mening, geeft ruimte voor discussie. Jij diskwalificeert hem en zijn mening, en iemand anders begint met modder gooien in zijn richting.Vind je? Hij begint met omfg en zet mijn mening weg als superieur. Dat het vanuit wat irritatie geschreven is, kan zijn. Maar ik diskwalificeer hem nergens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven