34 jaar en single

23-04-2016 21:23 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben man en 34 jaar inmiddels. Zoals de topictitel al aangeeft ben ik dus single. En ik weet eigenlijk niet goed hoe ik daar verandering in moet brengen.



Ik heb nooit goed in de markt gelegen bij vrouwen, altijd een beetje het gevoel gehad dat ik aan de zijlijn stond waar vrienden meer succes hadden. Niet dat ik niet met vrouwen om kon gaan, maar ik kwam altijd in de 'friend zone'. Tot aan mijn 31e heb ik dan ook nooit echt een relatie gehad. Toen werd ik aan een meid gekoppeld, wat dus wel uitmondde in een relatie. Deze heeft 2 jaar geduurd, we zijn zelfs gaan samenwonen maar helaas is dat fout gelopen.



Nu ben ik dus weer zo'n anderhalf jaar single, maar ik ben net zo ver als voorheen. Het is niet dat ik het niet probeer, ik ga wel uit ( voor zover de financien het toelaten), ik ga op reis, ik sta ingeschreven op datingsites, maar niks, nada, noppes. Als er nou mislukte pogingen tussen zouden zitten was het tot daar aan toe, maar op dat punt kom ik gewoonweg niet. Op datingsites probeer ik ook genoeg, maar er wordt niet eens op mijn profiel gekeken, laat staan dat er dus een antwoord komt.



Er wordt altijd gezegd dat de biologische klok bij vrouwen gaat tikken, maar zo langzamerhand krijg ik dat gevoel nu ook. Het is niet dat het vrijgezellenleven kommer en kwel is, en bij tijden heb ik echt de voordelen er wel van. Maar ik ben nu de enige in mijn vriendengroep die vrijgezel is, en ook de enige zonder kinderen. Het is ook niet dat ik mijn vrienden niet zie, alleen behoorlijk weinig, ze zitten immers met hun kinderen. Mijn sociale leven kalft dus langzaamaan af, en mocht ik zelf ooit nog kinderen willen dan moet het toch vrij snel gaan gebeuren. Om daar na mijn 40e aan te gaan beginnen zie ik niet zo zitten eigenlijk. En ik wil ook graag een beetje van een relatie kunnen genieten zonder direct de druk te hebben om snel een gezin te stichten. De vraag is alleen hoe?
Ik denk dat alleen de hele arme dames uit Oost Europa en Afrika daarvoor te porren zijn. De welgesteldere zijn gewoon net als wij en zoeken een leuke vent, geen portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet trouwens niet hoe open je voor zaken staat. Misschien is coachsurfing iets voor je? Ook een leuke manier om mensen te ontmoeten, bij je thuis of in je stad. Er zijn in de grotere steden ook groepen met coachsurfers en er worden soms ook activiteiten georganiseerd.
Ga op flirtlessen, ga daten via datingssites, en ga ervan uit dat je minstens 20 dates moet hebben en dus even moet doorzetten maar dat je dan een kans hebt op het ontmoeten van iemand leuk. Dit, omdat veel mensen te snel opgeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 01 mei 2016 @ 13:05:

Ik denk dat alleen de hele arme dames uit Oost Europa en Afrika daarvoor te porren zijn. De welgesteldere zijn gewoon net als wij en zoeken een leuke vent, geen portemonnee.

Dat zal je dan toch tegenvallen! De mensen daar hebben een hele andere instelling. Als je een willekeurige Poolse vrouw aanspreekt heb je hoogstwaarschijnlijk een leuk/fijn gesprek. Bij een Nederlandse vrouw weet je dat niet vantevoren omdat die al snel denkt dat ze versiert gaat worden.



Om van mijn angststoornis af te komen heb ik veel mensen op straat aangesproken met allerlei (vreemde) vragen. Vrouwen reageren heel wisselend. Sommige vrouwen vinden het echt leuk om aangesproken te worden. Heb ook contact met Poolse, Russische en Afrikaanse mensen. Mijn verhaal komt niet alleen voort uit mijn eigen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 01 mei 2016 @ 13:10:

Ga op flirtlessen, ga daten via datingssites, en ga ervan uit dat je minstens 20 dates moet hebben en dus even moet doorzetten maar dat je dan een kans hebt op het ontmoeten van iemand leuk. Dit, omdat veel mensen te snel opgeven.Waar haal je 20 dates vandaan zeg, en dan via een datingsite nog wel waar je zelden response krijgt?
Ik heb niks gelezen hoor, maar misschien heb je wat aan mijn tip.



Ik zag eens een Tv-programma van een jongeman die verliefd was op zijn beste vriendin maar hij was gefriendzoned (zo heette het programma volgens mij ook). Hij kreeg advies van een man die wél heel goed in de markt lag en alle dames om zijn vinger wond.



Al snel werd duidelijk waarom de jongeman gefriendzoned werd: hij was te beleefd, te netjes.



Voorbeeld was: met je date een drankje drinken en een potje poolen. Iedere keer als zij aan de beurt was en zij bukte voorover, keek hij snel de andere kant op. Hij wilde niet onbeleefd zijn. De handige damesman gaf hem juist tips: zeg bijvoorbeeld met een lach dat ze gerust even mag blijven staan, of een goedkeurend 'zooo'.



Maar pas op: teveel werkt tegen, je bent ook weer snel een op seksbelust type. De mannen die dit goed weten te doseren, op het juiste moment, de juiste toon op de juiste manier, die geven de vrouw dat speciale gevoel. Dat de man haar aantrekkelijk vindt, en toch lief is, en prikkelt, en een heer is.



Als vrouw kan ik beamen dat dit werkt. Als mijn date niet eens mijn kont bekijkt of een goedkeurende blik werpt als ik iets van de grond raap met een leuke opmerking, dan merk ik geen interesse. En geen seksuele interesse is verder geen klik.



Het is lastig hoor, want je kunt hier behoorlijk de plank mee misslaan. Maar ik denk dat hier een stukje van de oorzaak kan liggen. Te beleefd, te voorzichtig, het missen van iets speels/ondeugends
Alle reacties Link kopieren
@ Stekelbaars: 20 dates is ook precies het aantal dat die single coach noemt in zijn boek. En toevallig hoorde ik van een kennis dat hij 3 dates kort achter elkaar had (vond hij ook wel goed overigens). Hij is gewoon een heel makkelijke en spontane prater.



@Vogelaarster: Mooi beschreven en herkenbaar (beetje helaas). Ik was zelf absoluut "te netjes" om zulke dingen te zeggen en erg voorzichtig. Ook dingen als even een hand op de schouder, fysieke toenadering was er echt niet bij. Het is geen wet maar het zijn allemaal dingen die een rol spelen. Dat vond ik wel mooi aan die BBC serie would like to meet waarin dating door 3 "deskundigen" werd bekeken.
quote:Zelatrice schreef op 23 april 2016 @ 22:32:

Godallemachtig wat een drama, ik ben 33 en ook 1,6 jaar single en ik leef nog steeds.Zegt mevrouw de drama queen herself die tot op de dag bijhoudt hoelang het al uit is met haar ex
Alle reacties Link kopieren
quote:stekelbaars schreef op 01 mei 2016 @ 13:12:

[...]



Dat zal je dan toch tegenvallen! De mensen daar hebben een hele andere instelling. Als je een willekeurige Poolse vrouw aanspreekt heb je hoogstwaarschijnlijk een leuk/fijn gesprek. Bij een Nederlandse vrouw weet je dat niet vantevoren omdat die al snel denkt dat ze versiert gaat worden.



Om van mijn angststoornis af te komen heb ik veel mensen op straat aangesproken met allerlei (vreemde) vragen. Vrouwen reageren heel wisselend. Sommige vrouwen vinden het echt leuk om aangesproken te worden. Heb ook contact met Poolse, Russische en Afrikaanse mensen. Mijn verhaal komt niet alleen voort uit mijn eigen ervaring.



Ik heb anders regelmatig hele leuke gesprekken met onbekenden. Mannen en vrouwen, in de trein, in de supermarkt, in het park. Gewoon over vanalles. Ik haak wel af zodra degene overduidelijk uit is op 1 ding. En als ik ergens onderweg naartoe ben, ga ik op niemands vraag in, daar heb ik geen tijd voor dan. En stomme gecoachte vragen bedank ik ook vriendelijk voor.



Helaas ook ervaring met mannen die van hun coach de tip hadden gekregen vooral ook af en toe iemand even aan te raken. ..brrr...daar word ik echt naar van.
Ja dat maakt het zo lastig want je hebt als vrouw dan weer direct door als het gecoacht/aangeleerd is. En dat werkt tegen.



Terwijl mijn eerste serieuze vriend (later man), heb ik leren kennen in het restaurant waar we allebei werkten, we vonden elkaar leuk, en heel spannend vond ik het als hij iets moest pakken en langs me heen bukte en hup even die hand kort op mijn middel of schouder.



Maar dat ging vanzelf, was niet geoefend.
quote:ooitverlegen schreef op 01 mei 2016 @ 13:58:

@ Stekelbaars: 20 dates is ook precies het aantal dat die single coach noemt in zijn boek. En toevallig hoorde ik van een kennis dat hij 3 dates kort achter elkaar had (vond hij ook wel goed overigens). Hij is gewoon een heel makkelijke en spontane prater.



@Vogelaarster: Mooi beschreven en herkenbaar (beetje helaas). Ik was zelf absoluut "te netjes" om zulke dingen te zeggen en erg voorzichtig. Ook dingen als even een hand op de schouder, fysieke toenadering was er echt niet bij. Het is geen wet maar het zijn allemaal dingen die een rol spelen. Dat vond ik wel mooi aan die BBC serie would like to meet waarin dating door 3 "deskundigen" werd bekeken.





Ja precies. veel mensen willen te snel en zijn naief. denken dat na drie dates mister of miss wonderfull is langsgekomen. Daarom dus het advies, door te gaan en niet te snel opgeven.

Verder, het hangt van je eigen gevoel van speelsheid en openstaan af, makkelijk contact of niet. En als je jezelf kent, bij 30, weet je of je in dat gevoel zit of niet, en zoniet, kan je hulp krijgen.

Ik heb ook vaak spontaan contact, ook in de supermarkt, wordt regelmatig aangesproken (en nee, niet om in mijn tas te kijken of ik iets niet wil betalen). Door mijn open houding straal ik iets uit waardoor mensen me makkelijk aanspreken. Ik zit soms in een gesloten bui, en dan is er ook geen contact. Daar kan je mee spelen.

Gevoel voor sensualiteit is ook van belang, geniet je van de kleine dingen, de stof van je kleding, je schoenen, geurtjes, lekker eten, zon op je huid. Kan je dat binnen laten.
Alle reacties Link kopieren
@ Vogelaarster. Je slaat de spijker op de kop! Gedrag dat je net hebt aangeleerd is nog niet spontaan. Je denkt eerst na voordat je het uitvoert. Daarmee valt het natuurlijk negatief op. Er is herhaling voor nodig, het eigen maken. Ik heb dit gemerkt met coaching op een ander vlak, kreeg direct de kous op de kop na de wijziging in mijn gedrag. De meesten hebben in de tienerjaren volop de tijd en gelegenheid gehad en dan is het natuurlijk. Er wordt m.b.t. dit onderwerp wel eens gesproken over leervensters.



Dat je nu nog precies kunt vertellen hoe dat ging



@ Swifty idd lichaamstaal. Sociale interactie is best veelzijdig en dat zien we helaas niet via een forum.
Niet lichaamstaal alleen, maar de mate van sensualiteit die je ervaart. Voel je niks, ben je alleen een hoofdmens, itt genieten van tast, geur, etc. Wereld van verschil. Ook in waarnemen wat je ziet, en blind voor bent.
Alle reacties Link kopieren
Dat oefenen is natuurlijk ook om te zien dat het niet altijd lukt en dat dat ok is. Dat een date 'mislukt' en zo. (Mislukt tussen aanhalingstekens, want het resultaat an sich is prima. Als je niet bij elkaar past, waarom zou het dan jammer zijn dat je niet een tweede date wil?)



Net zoals met oefenen met mensen aanspreken. Niet iedereen die je aanspreekt op straat hoeft interesse terug te hebben. Dat is niks persoonlijks, maar wie weet hebben ze haast, geen zin, een slechte dag, etc.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
En liefde/aandacht/relatie is nou eenmaal iets wat je nooit af kunt dwingen en waarvan je niet kunt zeggen 'daar heb ik recht op'. Iets jammer vinden snap ik, maar een verongelijkte houding snap ik echt totaal niet. Geen enkele vrouw is jou namelijk iets verschuldigd. Geen enkele vrouw 'hoeft' open voor jou te staan of 'hoeft' jou een kans te geven. Het blijft ook gewoon een kwestie van geluk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel belangrijk om niet bij elkaar passen niet (te) persoonlijk te nemen. Die fout heb ik wel gemaakt en dat is niet goed voor je zelfbeeld. Als partner pas je maar bij heel weinig mensen.
Doet me denken aan mijn 17-jarige dochter. Een paar maanden geleden had haar vriendje van 1,5 jaar verkering het uitgemaakt. Ze was zo verdrietig...



Totdat er een leuke jongen in de AH kwam werken waar zij ook werkte. Ze zei: misschien vindt hij me wel leuk genoeg.



Iets in die strekking. Daar heb ik ook even de tijd voor genomen, om haar uit te leggen dat relaties overgaan, en dat dat niets, maar dan ook niets, zegt over hoe leuk zij is. Ze is hartstikke leuk! Maar dat het alles zegt over in een andere levensfase komen, persoonlijkheden die niet goed matchen en andere dingen willen in het leven.



Inmiddels is ze weer een jongen verder, maar ik heb haar gelukkig nooit meer gehoord over niet/wel leuk zijn.



En toen meldde de eerste jongen van 1,5 jr verkering zich weer. Best een sneu verhaal, zat oprecht niet lekker in zijn vel, was in therapie geweest en wilde haar terug. Maar toen besloot zij dat er teveel gebeurd was tussen hen en ze met de nieuwe jongen een fris begin wilde maken, want hij maakt haar blij.
Zomaar even een uitstapje, in het kader van het niet persoonlijk maken. En vooral ook blijven kijken naar wat je zelf wil en nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk verhaal en prima gedaan. Door het juiste moment een kleine moeite met veel effect. Ik sprak er wel een beetje over met mijn ouders maar heb het door mijn introverte aanleg toch niet goed gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie interessante berichten voorbij komen. Ik heb nu weinig gelegenheid om te reageren, maar morgenmiddag wel.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Misschien een geschikt pauze moment voordat TS aangeeft geen dingen te lezen waar hij iets mee kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 01 mei 2016 @ 15:27:

Net zoals met oefenen met mensen aanspreken. Niet iedereen die je aanspreekt op straat hoeft interesse terug te hebben. Dat is niks persoonlijks, maar wie weet hebben ze haast, geen zin, een slechte dag, etc.Maar dat is dus juist het verschil dat ik bedoel. Een Pool die je aanspreekt denkt niet zoals jij beschrijft. Die staat veel meer open voor anderen. Heeft veel sneller aandacht voor iemand, enzovoort. Eigenlijk vallen dit soort dingen ook onder wat ik bedoel met zorgzaam.



Ik heb weleens de opmerking van Nederlanders gehad dat ik niet open zou zijn. Maar juist de groep mensen die ik hierboven noem, Oost-Europeanen, Afrikanen e.d., die hebben bij mij juist het tegenovergestelde benoemd. Dat Nederlanders doorgaans niet zo open en toegankelijk zijn en dat dat bij mij juist niet het geval is. Toen ik dat de eerste keer hoorde van iemand vond ik dat gek maar wist ik eigenlijk wel dat hij gelijk had. Het is gewoon een wisselwerking tussen twee mensen. Blijkbaar komt die wisselwerking niet op gang bij de meeste Nederlanders en is daar meer tijd voor nodig (heb ik daar meer tijd voor nodig om een mij nog onbekende reden). edit: het komt waarschijnlijk doordat ik bij die andere groep mensen vanaf het begin het gevoel heb dat ik niet afgewezen wordt, puur door hoe die mensen op mij overkomen.



Wat betreft het aanraken tijdens contact. Soms doe ik dat en dat gaat vanzelf. Maar in Nederland zijn de meeste mensen daar niet van gediend. Bij NMLK weleens een man gezien die dit vaak deed bij vrouwen en daar werd achteraf over geroddeld. Maar als je bijvoorbeeld in Spanje komt dan raakt iedereen elkaar aan en vaak. Dat gebeurd ook gewoon in werk situaties. Ik heb daar geen probleem mee. Maar hier word je al gedwongen veel geremder te leven omdat de standaard van normaal gedrag heel anders is.
quote:stekelbaars schreef op 01 mei 2016 @ 13:12:

[...]



Dat zal je dan toch tegenvallen! De mensen daar hebben een hele andere instelling. Als je een willekeurige Poolse vrouw aanspreekt heb je hoogstwaarschijnlijk een leuk/fijn gesprek. Bij een Nederlandse vrouw weet je dat niet vantevoren omdat die al snel denkt dat ze versiert gaat worden.



Om van mijn angststoornis af te komen heb ik veel mensen op straat aangesproken met allerlei (vreemde) vragen. Vrouwen reageren heel wisselend. Sommige vrouwen vinden het echt leuk om aangesproken te worden. Heb ook contact met Poolse, Russische en Afrikaanse mensen. Mijn verhaal komt niet alleen voort uit mijn eigen ervaring.

Ben je ooit in Polen geweest? Als wildvreemde mensen op straat nou ergens niet benaderbaar zijn is het wel Polen.

Maar sowieso: alleen sociaal nogal gehandicapte mensen denken dat je zomaar mensen moet aanspreken op straat om contact te maken. Ik geef bijvoorbeeld sociale vaardigheidstraining. Dn daar denken mensen ook dat 'contact maken' inhoudt dat ze zomaar iedereen bij de bushalte en de kassa kunnen aanspreken en dat er dan vanzelf sociale contacten ontstaan.



Zo werkt dat niet doorgaans. Vrijwel niemand vindt het leuk om zomaar aangesproken te worden als het niet ergens over gaat. Zomaar een praatje is omdat je toevallig beiden in de regen op de bus staat te wachten en je dus samen maar wat klaagt, of bij de kassa als er iets mis gaat en het heel lang duurt. Bijvoorbeeld. Maar daarvan verwachten dat mensen geinteresseerd zijn in jou als mens gaat wat ver. Dat zijn sociale liflafjes die het op straat gezellig maken maar je komt er doorgaans niet mee aan een partner. In dat opzicht zitten mensen daar niet op te wachten.



Iemand aanspreken met als doel een date vind ik nogal raar. Je ziet iemand en je wilt meteen afspeken? Zomaar zonder info en alleen op uiterlijk? Ik maak doorgaans makkelijk contact met vreemden, kan met vrijwel iedereen een kletspraatje starten over niks, maar als zo iemand me dan mijn nummer vraagt dan trek ik wel twee wenkbrauwen op en ren weg. Ga weg zeg, ik ben geen loslopend wild....



Vriendschappen doe je niet op op straat doorgaans, enkele uitzondering daargelaten, maar via via, via je werk, sport, vereniging, buurt, school, internet, enz. Zelfde voor daten. Maar doorgaans niet tussen de bloemkool en de courgettes op de groenteafdeling.
Alle reacties Link kopieren
Als mensen van een bepaalde afkomst leuker vind, dan kun je die ook bewust opzoeken. Ik heb een tijdje taalles gedaan omdat ik die taal en cultuur interessant vond (en later was het ook handig voor werk), en daarna vrijwillig taaluitwisseling gedaan via meetup (ikzelf bood Engels aan, want ik woon in de UK, de anderen de taal die ik probeerde te leren) met mensen uit dat land. Dan leer je vanzelf meer kennen uit dat landi. Of je gaat naar een club of soïciteit van dat land als je in een grote stad woont.



Dat bedoelde ik ook eerder met: als je weet wat voor een soort man of vrouw je leuk vind, ga dan naar plekken waar dat soort mensen komen. Naar een kroeg gaan waar het soort vrouwen of mannen dat je leuk vindt bijna niet komt vergroot je kansen niet echt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:stekelbaars schreef op 01 mei 2016 @ 12:47:

[...]



Je bent dan waarschijnlijk ook zo naïef of arrogant om te denken dat jou dat niet (meer) kan overkomen. Of dat bijvoorbeeld door een ongeluk of ziekte je omgeving je laat vallen. Een erg beperkte wereld leef je dan in lijkt me.



Die boze houding wordt veroorzaakt doordat ik veel types zoals jij tegenkom en dat ik daardoor als man vrij kansloos ben. Je hebt je oordeel bij voorbaat al klaar en staat amper open voor mensen die niet in jouw "perfecte" wereldbeeld passen. Dat is een groot verschil met vrouwen uit bijvoorbeeld Oost-Europa of Afrika.



Verder wordt er in dit topic minachtend gedaan over een "dartende uitkeringstrekker" terwijl ik ook in een post lees dat een vrouw momenteel geen werk heeft. In welk hokje mag ik die persoon dan plaatsen? een breiende uitkeringstrekker?



.

Mensen zoals ik? Wauw. Je generaliseert zelf nogal. Je weet niks van me, totaal niks, en je zeg dat ik niet open sta voor mensen die niet in mijn perfecte wereldbeeld passen en oordeel. Dat is zo ver naast de waarheid dat het grappig is. Maar goed, Ik ga me niet verdedigen tegen zoveel sneue oordelen van jouw kant.



Overigens deed ik niet minachtend over een dartende uitkeringstrekker, ik zei alleen dat ik geen relatie zou willen met iemand met een uitkering. En ook niet met een fanatieke darter. Dat mag. Dat is niet minachtend. Maar dat past gewoon niet bij hoe ik mijn leven inricht. Tja.



Je zou bij mij inderdaad kansloos zijn. Niet vanwege stoornissen ofzo, maar vanwege die ellendige boze houding en dat calimerogedrag. Brrr. Dat boze van je af schoppen omdat je meent ergens recht op te hebben en de ander geeft dat niet.



Feit is, mensen willen een partner die iets toevoegt en waar ze een beter mens van worden

Dus hoe gezonder, geslaagder, intelligenter, knapper en socialer je bent hoe meer keus je hebt aan partners. Liefde maakt maar deels blind en denken dat er zoiets als 'ware liefde' bestaat die al die punten overwint is onzinnig. Hoe meer er met iemand aan de hand is, hoe minder potentiële partners er beschikbaar zijn. Het is niet zo heel ingewikkeld, vraag en aanbod en biologie. Niet eerlijk, wel waar.



Dat is ook meteen de reden dat vrouwen uit Afrika en Oost-Europa wél geinteresseerd zijn in de mannen die hier afvallen: in hun omgeving is het treuriger gesteld en ze zijn al tevreden als iemand een inkomen heeft, in het westen woont en niet drinkt of mishandeld. Die eisen liggen anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven