3e wiel aan de wagen

06-02-2016 10:42 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hebben jullie dat ook wel eens in een relatie dat als je met je vriend en een vriendin op stap bent, je je het 3e wiel aan de wagen voelt? Zij kunnen heel goed met elkaar en soms zo goed dat ik er niet meer tussen kom. Dat voelt soms echt rot
Logisch, dat ís ook rot.

Wel eens over gesproken met ze?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het mijn vriend gezegd en hij zegt wat maakt het nu uit dat ik een tijd alleen met haar praat. Je hoeft toch niet overal over mee te praten. Maar echt gezellig is dat niet voor mij. Ik gun het ze wel maar zij praten dan zoveel en snel dat ik er niet tussen kom
Daarom altijd een reservewiel meenemen. Dan ben je met 4 en is meteen al een stuk leuker.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar zij heeft dus geen vriend.
quote:dropje1979 schreef op 06 februari 2016 @ 10:49:

Ik heb het mijn vriend gezegd en hij zegt wat maakt het nu uit dat ik een tijd alleen met haar praat. Je hoeft toch niet overal over mee te praten. Maar echt gezellig is dat niet voor mij. Ik gun het ze wel maar zij praten dan zoveel en snel dat ik er niet tussen komJe bent jaloers dus?
Alle reacties Link kopieren
Het zou super stoer zijn als je midden in hun gesprek opstaat en zegt:"Tabee mensen, ik ga thuis lekker een filmpje kijken. Veel plezier samen!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 06 februari 2016 @ 10:56:

Het zou super stoer zijn als je midden in hun gesprek opstaat en zegt:"Tabee mensen, ik ga thuis lekker een filmpje kijken. Veel plezier samen!"Dit!
...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het jaloersie is.. Het is meet dat ik mij buitengesloten voel dan. Ik kan net zo goed naar bed gaan dan. Want gaat over zaken waar ik geen weet v heb.
Alle reacties Link kopieren
Ja... Zoiets idd... Dat ik opsta en wegga. Ik zou ze ook best een avond alleen kunnen laten. Wil gewoon ook deelnemen in de gezelligheid. Misschien moeten zij maar vrienden worden haha
quote:dropje1979 schreef op 06 februari 2016 @ 10:58:

Ik denk niet dat het jaloersie is.. Het is meet dat ik mij buitengesloten voel dan. Ik kan net zo goed naar bed gaan dan. Want gaat over zaken waar ik geen weet v heb.Wat let je om dat ook gewoon te doen dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben daar een beetje raar in, maar ik vind dat gewoon heel onbeleefd. Een kortere tijd een gesprek over een gedeelde interesse is prima, maar langere tijd een derde erbuiten houden, dat is niet netjes.

Hoe lang duurt zo'n gedeelde interesse gesprek? Een kwartier of de hele avond?
Alle reacties Link kopieren
Zij waren ongeveer een half uur druk met elkaar in gesprek zonder oog voor de rest te hebben en dan nog klein half uurtje centraal
Alle reacties Link kopieren
Ik durf ook niet zo goed op te staan, misschien was het ook wel 3 kwartier trouwens dat ik erbij hing niet op klok gekeken
Alle reacties Link kopieren
Dropje, als je niet van je eigen gezelschap kunt genieten dan ben je onrustig waar je ook bent. Je kunt niet eisen dat je vriend en je vriendin jou entertainen. Als je niet durft op te staan om wat anders te gaan doen dan is dat jouw probleem. Niet van een ander. Beetje lef kweken dus.
Alle reacties Link kopieren
Als je met z'n drieën bent, heb je wel erg veel kans dat deze situaties voorkomen. Gebeurt het ook wel eens dat jij veel te bespreken hebt met je vriend of vriendin en die ander ervan maar bij zit? Persoonlijk vind ik het altijd een stuk prettiger om een vierde persoon erbij te hebben, zodat het gesprek zich kan opbreken en iedereen de kans heeft om interesses te delen. En dat hoeft dan geen double date te zijn, maar gewoon een vriend of kennis erbij kan al veel goedmaken.
quote:dropje1979 schreef op 06 februari 2016 @ 11:14:

Zij waren ongeveer een half uur druk met elkaar in gesprek zonder oog voor de rest te hebben en dan nog klein half uurtje centraal

Dat valt wel mee toch?

Er waren daar geen andere mensen die jij kende en waar je een praatje mee kon maken?
Alle reacties Link kopieren
Is er ook een vrees bij jou dat ze misschien wel zo goed klikken dat ze iets samen zouden kunnen krijgen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je er tussen moeten komen? Ik snap het probleem niet waarom je vriend niet een half uur met iemand anders zou mogen praten. Je kan hen toch niet verplichten om enkel over dingen te praten die jij zelf interessant vindt?
Alle reacties Link kopieren
Het is een kwestie van fatsoen om de derde persoon niet te laten bungelen als je voor een gezellige avond bij elkaar zit. Als twee personen een onderwerp hebben waar ze met elkaar over praten, is het een kwestie van wellevendheid om na niet te lange tijd (kwartiertjes?) de derde persoon bewust weer bij het gesprek te betrekken. En als je een afspraak hebt voor een gezellige avond, is het ook niet voor de hand liggend dat de derde persoon midden op de avond iets voor zichzelf moet gaan doen. Dan spreek af met zijn twee, als dat de bedoeling is.

Dropje, als je vriend vraagt wat het probleem is, dan kun je hem gewoon antwoorden dat het probleem is, dat jij je er niet prettig bij voelt omdat jij je buitengesloten voelt. Klaar. Dat is het probleem. Een volgende keer ga je anders maar wat leuks doen in plaats van je tijd te verspillen met erbij zitten en wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ze hoeven echt niet steeds over dingen te praten die wij alledrie interessant vinden. Maar ze kunnen mij er toch wel bij betrekken. Laatst was het 2 uur in een restaurant. De volgende keer sta ik wel op.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen vrees dat ze iets met elkaar krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:dropje1979 schreef op 06 februari 2016 @ 11:37:

Ze hoeven echt niet steeds over dingen te praten die wij alledrie interessant vinden. Maar ze kunnen mij er toch wel bij betrekken. Laatst was het 2 uur in een restaurant. De volgende keer sta ik wel op.

Niet aardig van hen. Ik herken het niet van mijn vriendenkring. Zelfs als we met drieën zijn en twee delen een interesse en praten daarover, kan ik altijd tussendoor een vraag stellen over iets wat ik niet begrijp. Of er wordt spontaan iets uitgelegd of gezegd tegen mij. Het gesprek vindt nog altijd plaats met drieën, ook al neem ik dan voornamelijk de luisterende rol in.

Ik herken het wel van mijn werkomgeving, waar men vaak gaat voor het eigen belang en de omgeving concurrentiestrijd oproept.
quote:dropje1979 schreef op 06 februari 2016 @ 11:37:

Ze hoeven echt niet steeds over dingen te praten die wij alledrie interessant vinden. Maar ze kunnen mij er toch wel bij betrekken. Laatst was het 2 uur in een restaurant. De volgende keer sta ik wel op.

Maar waarom zeg je daar dan niets van in zo'n restaurant?

Daar blijf je toch geen 2 uur bij aan tafel zitten?
Alle reacties Link kopieren
quote:dropje1979 schreef op 06 februari 2016 @ 11:15:

Ik durf ook niet zo goed op te staan,

Waarom niet?



Geinig trouwens, die reacties als "waarom moeten ze jou entertainen" enz. Ik denk zomaar dat deze mensen nog nooit een half uur bij paardenliefhebbers in één ruimte gezeten hebben.

Sommige onderwerpen zijn imo te stom om ook maar een kwartier mee te vullen maar daar denkt de liefhebber anders over. Dan kun je je wel degelijk behoorlijk buitengesloten voelen en ga ik ook veel liever gewoon naar huis.



Als mijn vriend totaal geen oog meer heeft voor mijn welbevinden (waar een niet-derdewielgevoel ook bij hoort) vind ik dat op zn zachtst gezegd aardig onnadenkendheid van hem. Gewoon niet leuk.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven