40ers en midlifecrisis

25-02-2015 14:50 393 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week heerlijk met een vriendin afgesproken. Gezellig over van alles en nogwat te praten. Ook over het feit dat er zoveel leeftijdsgenoten uit elkaar gaan ed. Mannen die er geheime dates op na houden, dames die zich per ongeluk nogmaals laten bezwangeren om toch die vent te houden/niet hoeven te werken en nog veel meer van die dingen.

wij vroegen ons echt af waarom er zo veel van die 40ers zijn die ineens van het roer omgooien. Is het omdat je meer van je leven of relatie verwacht?

Ik kan me hier nml niks bij indenken, ik vind mijn leven nml heerlijk en binnen mijn relatie nog steeds ontdekkend.

Ben ik hier nou zo naïef in, of heb ik er gewoon een andere kijk op?
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je geluk of komt jouw crisis 10 jaar later.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En je partner is ook zo tevreden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben nu 39 en nog steeds samen met mijn man, na zestien jaar, 1 kind. Laat aan begonnen, kind is nu 4,5 jaar.



Ik herken die drang om opnieuw te beginnen, helemaal niet. Ook ik vind het tamelijk opvallend hoor, een tweede " leg" voor zowel man als vrouw, samengestelde gezinnen, het is allemaal heel normaal.



Ik denk dat dit komt dat de lat in deze maatschappij zo vreselijk hoog ligt.

Ook heb je tegenwoordig alle mogelijkheden hierin om te veranderen.

Verder hebben we een ideaalbeeld van hoe het zou moeten zijn en jagen we dat nu meer na dan vroeger.

We zijn minder snel tevreden met wat we hebben, het kan altijd beter, mooier, sneller.



Vroeger leefde die " drang" denk ook al maar had men minder de mogelijkheid deze uit te voeren.

We leven in een tijd dat " IK" voorop staat, we moeten gelukkig zijn, we moeten voor onszelf opkomen, etc.

Er wordt ook meer geredeneerd dat het voor " de kinderen" ook niet goed is, als de ouders ongelukkig zijn in een relatie.



Ik denk dat in het verleden meer stiekem werd gedaan.

Men komt er nu open en eerlijk voor uit als de koek op is. Uiteindelijk dan.



Ik merk zelf dat ik alleen moeite heb met het ouder worden en accepteren dat ik niet meer tot de " snelle jonkies" behoor. De lichamelijke aftakeling is in gang gezet.



Maar behoefte om mijn leven opnieuw in te richten, nee dank u.
Ja ik geloof er wel in..

Hoewel niet iedereen er even gevoelig voor lijkt te zijn.

Ik denk dan niet even aan het beeld van de midlifer die een snelle auto, een toupetje en een jonger exemplaar liefje aanschaft, maar over mensen die na een leven ontevreden zijn met wat ze hebben, en ergens anders het gras veel groener zien, hun eigen relatie de schuld geven en dan hard willen wegrennen, en de partner vaak ik totale shock achterlaten, want die wist nergens van.

Het zogenaamde bomdroppen heet dat.

Vaak vind de mcer ook in die periode een zogenaamde soulmate, iemand die hen ophemelt, en hen zo ontzettend goed begrijpt, en dat is dan ineens de liefde van hun leven voor wie ze alles, inclusief hun gezin met kindertjes in de steek laten..

mensen met een midlife-crisis zijn vaak mensen met een identiteits-crisis, een onderliggende depressie, en het ontbreekt ze vaak aan zelfreflectie, en kunnen compleet worden teruggeworpen naar de puberteit, alleen krijgt de ontredderde parter dat gedeelte te zien, waardoor de rest van de omgeving de partner vaak ook nog voor gek vetslijt...

erg treurig, want een mc is een verwoestende periode voor veel gezinnen en mag wel wat meer aandacht krijgen naar mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me hier nml niks bij indenken, ik vind mijn leven nml heerlijk en binnen mijn relatie nog steeds ontdekkend.

Ben ik hier nou zo naïef in, of heb ik er gewoon een andere kijk op?



Dat dacht ik 5 jaar geleden ook maar blijkbaar dacht ex er toch anders over toen hij zijn spullen pakte en met een 14 jaar jonger exemplaar verder ging.

Dus ja, ik vind je behoorlijk naief
Alle reacties Link kopieren
Eens met Lucianne.



Zoals je je auto zo af en toe een beurt geeft, zo zou je dat ook met je relatie moeten doen. Zo af en toe bewust ( en ja, dat kan best spontaan ) bij elkaar checken hoe tevreden de ander is, of er dingen voor verbetering zijn, of de toekomstdromen hetzelfde zijn, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
of het de leeftijd is, weet ik niet. Denk zelf meer je levensfase. Kinderen zijn wat ouder. De tropenjaren (baby/peuter) voorbij. Je komt weer boven water, jaren wat meer naar binnen gekeerd geweest. Verrek er zit een partner op de bank. Verrek er is een leven buiten dit huis. Blauwe luchten, groener gras...

Je gaat weer vaker de deur uit, leven wordt breder en loopt tegen een ander aan.



Ik zie het op basisscholen, de scheidingen beginnen als kinderen naar school gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg alleen maar crissus in mezelf als ik lang naar marc rutte loer.

Lieve hemel...wat een eikel, met zijn eeuwige glimlach, en zijn honderd bijvoeglijke naamwoorden.[waar niemand iets van snapt]

Nee, die man presteert het zelfs tot in mijn bed te komen...maar reken er goed op!, dat ik die eruit trap.!!

.

Man , wat ben ik die man zat!!

Het spijt me, maar dat is momenteel mijn enige slechte relatie die ik heb.

En ook waar ik werkelijk waar de crissus van krijg.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 februari 2015 @ 15:44:

Eens met Lucianne.



Zoals je je auto zo af en toe een beurt geeft, zo zou je dat ook met je relatie moeten doen. Zo af en toe bewust ( en ja, dat kan best spontaan ) bij elkaar checken hoe tevreden de ander is, of er dingen voor verbetering zijn, of de toekomstdromen hetzelfde zijn, etc.



Ik denk dat daar ook het geheim zit.

Niet denken " het zal wel goed zijn" , maar zo nu en dan eens echt een goed gesprek aangaan.



Volgens mij is men tegenwoordig zo bezig met " overleven" of voldoen aan allerlei eisen die de maatschappij stelt, dat dit niet gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 25 februari 2015 @ 16:14:

Ik krijg alleen maar crissus in mezelf als ik lang naar marc rutte loer.

Lieve hemel...wat een eikel, met zijn eeuwige glimlach, en zijn honderd bijvoeglijke naamwoorden.[waar niemand iets van snapt]

Nee, die man presteert het zelfs tot in mijn bed te komen...maar reken er goed op!, dat ik die eruit trap.!!

.

Man , wat ben ik die man zat!!

Het spijt me, maar dat is momenteel mijn enige slechte relatie die ik heb.

En ook waar ik werkelijk waar de crissus van krijg.gaat het weer? slokje water??
Toen mijn man 40 werd ( ik was 37) wist hij niet hoe snel hij mij moest dumpen voor het eerste

jongere exemplaar wat zich aandiende. (17 jaar jonger).

Nu is hij bijna 50, zit enorm onder de duim en heeft hij nog zeer jonge kinderen.

Poeh, waar je maar zin in heb op je 50ste. Hij kan straks niet pensioen omdat hij nog

studerende kinderen heeft. Met oud en nieuw en andere feestdagen zit hij alleen

met de kinderen, zij is stappen. Tja...
Lucianne beschrijft het inderdaad goed. Helemaal mee eens.



Het terug kijken.

Het 'is dit alles?' gevoel.

Het verlangen naar vroeger tijden.

Het wiel gewoon weer eens uit willen vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 25 februari 2015 @ 16:16:

[...]



gaat het weer? slokje water??

Nee laat die fucking marc mij maar eens een goede wijn bestellen van tot op zijn minst een flesje van honderd eurie!!

Maar nee hoor, onze marc denkt, als onze collega heer dit besteld, dan mag hij dat best tot zich nemen....en op rekeningetje zetten, daar worden de'' armen'' niets slechter van, hoe krom kun je denken dan...??!!

Kwaad en laaiend maakt die man mij.

.

Ik hoop dat die man zich ooit nog eens vies verslikt in zijn rode wijn, en dat zijn pak dan ook onder zit!!

En dat er dan geen stomerij is.

Dan drink ik er nog een op hem!

.

Ik voel mijn eigen crissis al weer opkomen....shit.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
O,o,o, Elle, wat ben je toch een malle meid, hihihi.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 februari 2015 @ 15:44:



Zoals je je auto zo af en toe een beurt geeft, zo zou je dat ook met je relatie moeten doen. Zo af en toe bewust ( en ja, dat kan best spontaan ) bij elkaar checken hoe tevreden de ander is, of er dingen voor verbetering zijn, of de toekomstdromen hetzelfde zijn, etc.



Maar dat doen we dus ook. We hebben ieder ons eigen ding, avondje voor jezelf per week, we plannen geregeld een weekend zonder verplichtingen, maar met gezin. Maar we plannen ook regelmatig een moment voor ons tweeën. En we praten dan ook over echt alles. Wat we nog graag willen doen, waar we samen nog eens naartoe willen en wat we samen nog willen beleven.



Maar zoals ook al door iemand werd genoemd, als ik in de klas kijk, hoeveel er in therapie zitten of daadwerkelijk uit elkaar zijn.

Wij hebben ook een moeilijke periode samen gehad, echt pittig. Maar ons doel was wel er samen uitkomen. En dat hebben we ook gedaan. We zijn echt elkaars soulmates (en ja, zo denkt man er ook over)
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Er zijn jammer genoeg maar weinig stellen die het zichtbaar samen erg leuk hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucianne schreef op 25 februari 2015 @ 15:33:

Ja ik geloof er wel in..

Hoewel niet iedereen er even gevoelig voor lijkt te zijn.

Ik denk dan niet even aan het beeld van de midlifer die een snelle auto, een toupetje en een jonger exemplaar liefje aanschaft, maar over mensen die na een leven ontevreden zijn met wat ze hebben, en ergens anders het gras veel groener zien, hun eigen relatie de schuld geven en dan hard willen wegrennen, en de partner vaak ik totale shock achterlaten, want die wist nergens van.

Het zogenaamde bomdroppen heet dat.

Vaak vind de mcer ook in die periode een zogenaamde soulmate, iemand die hen ophemelt, en hen zo ontzettend goed begrijpt, en dat is dan ineens de liefde van hun leven voor wie ze alles, inclusief hun gezin met kindertjes in de steek laten..

mensen met een midlife-crisis zijn vaak mensen met een identiteits-crisis, een onderliggende depressie, en het ontbreekt ze vaak aan zelfreflectie, en kunnen compleet worden teruggeworpen naar de puberteit, alleen krijgt de ontredderde parter dat gedeelte te zien, waardoor de rest van de omgeving de partner vaak ook nog voor gek vetslijt...

erg treurig, want een mc is een verwoestende periode voor veel gezinnen en mag wel wat meer aandacht krijgen naar mijn mening.Iedereen die denkt: Dat gebeurt mij niet... Juich niet te vroeg. Mijn vader stortte zich er op zijn 60ste in. Precies bovenstaand scenario. Eerst kwam de cabrio en daarna de 'soulmate' die als 2 druppels water op mijn moeder leek maar dan 25 jaar jonger. Gelukkig kwam hij weer bij zinnen, maar niet zonder dat er een spoor van vernieling was aangericht. Nu, jaren later, zegt hij blij te zijn dat hij zijn leven niet definitief overhoop heeft gegooid.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:yesyes123 schreef op 25 februari 2015 @ 16:43:

[...]





Maar dat doen we dus ook. We hebben ieder ons eigen ding, avondje voor jezelf per week, we plannen geregeld een weekend zonder verplichtingen, maar met gezin. Maar we plannen ook regelmatig een moment voor ons tweeën. En we praten dan ook over echt alles. Wat we nog graag willen doen, waar we samen nog eens naartoe willen en wat we samen nog willen beleven.



Maar zoals ook al door iemand werd genoemd, als ik in de klas kijk, hoeveel er in therapie zitten of daadwerkelijk uit elkaar zijn.

Wij hebben ook een moeilijke periode samen gehad, echt pittig. Maar ons doel was wel er samen uitkomen. En dat hebben we ook gedaan. We zijn echt elkaars soulmates (en ja, zo denkt man er ook over)

Nou ...begin maar niet te praten over marc rutte, want over die man raak je gewoon weg niet uitgepraat.

Dan heb je pas echt de jeuk te pakken, ...dan denk je dat je er bent, maar nee hoor, we gaan nog even verder!!..lieve hemel, shit.

Boor het onderwerp eens aan, zou ik zeggen, pak een goede wijn erbij, kleed je in mantelgebeuren, en dan....dan kun je uren lullen over dingen, waarvan je denkt...wat moet ik ermee, hier is geen oplossing voor.

Maar nee, gewoon met volhoudende kracht doorlullen...moet jij eens opletten, dan heb je zo tien man aan je tafel zitten...!!!!

Kijk....en dan heb je dus crissus.

.

Tien man notabene.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Heb jij weleens van off topic ,niet relevant, ongepast en gezemel gehoord, Elle? Zullen we daar even een boom over opzetten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 februari 2015 @ 16:52:

Heb jij weleens van off topic ,niet relevant, ongepast en gezemel gehoord, Elle? Zullen we daar even een boom over opzetten?In een eigen topic graag
.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 februari 2015 @ 16:52:

Heb jij weleens van off topic ,niet relevant, ongepast en gezemel gehoord, Elle? Zullen we daar even een boom over opzetten?

Ja sorry, zal de boom zelf wel even plaatsen.

Bedankt hoor, en een fijne avond.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 februari 2015 @ 16:46:

Er zijn jammer genoeg maar weinig stellen die het zichtbaar samen erg leuk hebben.



Nu je het zo zegt; ik zie er inderdaad maar weinig.



Verder weinig bij te dragen aan dit topic. Vind het wel een boeiend onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er ook een 'laatste kans' gedachte achter zit. Nu kan het nog (opnieuw beginnen, een jong ding versieren, etc), straks ben ik 50 (of 60 of vul maar in) en dan is het te laat.



En antwoord op TO: ja, je bent naïef.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 februari 2015 @ 16:46:

Er zijn jammer genoeg maar weinig stellen die het zichtbaar samen erg leuk hebben.Als ze het zelf maar leuk hebben, dat hoeft natuurlijk niet altijd voo r de buitenwerked zichtbaar te zijn.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven