40ers en midlifecrisis

25-02-2015 14:50 393 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week heerlijk met een vriendin afgesproken. Gezellig over van alles en nogwat te praten. Ook over het feit dat er zoveel leeftijdsgenoten uit elkaar gaan ed. Mannen die er geheime dates op na houden, dames die zich per ongeluk nogmaals laten bezwangeren om toch die vent te houden/niet hoeven te werken en nog veel meer van die dingen.

wij vroegen ons echt af waarom er zo veel van die 40ers zijn die ineens van het roer omgooien. Is het omdat je meer van je leven of relatie verwacht?

Ik kan me hier nml niks bij indenken, ik vind mijn leven nml heerlijk en binnen mijn relatie nog steeds ontdekkend.

Ben ik hier nou zo naïef in, of heb ik er gewoon een andere kijk op?
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
quote:impala schreef op 25 februari 2015 @ 16:55:

[...]



In een eigen topic graag En op een ander forum, Dank u
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 25 februari 2015 @ 17:02:

[...]



Als ze het zelf maar leuk hebben, dat hoeft natuurlijk niet altijd voo r de buitenwerked zichtbaar te zijn.



Is ook zo. Maar je maakt als stel nou eenmaal een andere indruk wanneer je wel hand in hand loopt, wel om elkaars grappen lacht, wel elkaar af en toe een knipoogje geeft als je ver uit elkaar staat in een kroeg , het wel fijn vindt om met elkaar te dansen etc.

Maar je kan idd niet bij een ander achter de voordeur of slaapkamerdeur kijken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 februari 2015 @ 16:46:

Er zijn jammer genoeg maar weinig stellen die het zichtbaar samen erg leuk hebben.Oh ik in mijn vriendenkring wel hoor. En dan heb ik het niet over heppiedepeppie facebook-posts, maar gewoon over gelukkige relaties in mijn directe omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Bij heppiedepeppie berichten op Facebook gaat er bij mij juist een grote rode vlag wapperen.

Want waarom moet je bevestigen dat je zo vreselijk gelukkig bent.
quote:granny71 schreef op 25 februari 2015 @ 17:23:

Bij heppiedepeppie berichten op Facebook gaat er bij mij juist een grote rode vlag wapperen.

Want waarom moet je bevestigen dat je zo vreselijk gelukkig bent.

Omdat je dat gewoon graag deelt?



Ik plaats ook vaak leuke dingen die we samen doen, of grappige voorvallen. Maar dan denk jij dus direct dat dat wel nep zal zijn omdat ik het anders niet zou hoeven bevestigen?
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 25 februari 2015 @ 17:23:

Bij heppiedepeppie berichten op Facebook gaat er bij mij juist een grote rode vlag wapperen.

Want waarom moet je bevestigen dat je zo vreselijk gelukkig bent.

Onaardig gedacht van mij, maar dit gevoel kreeg ik ook een beetje bij de posts van TO. Haar relatie klinkt ook te mooi om waar te zijn en ze begrijpt helemaal niets van al die 40-ers die hun gezin in de steek laten.

Ik hoop dus maar dat zij idd gewoon naïef is....
Ik zie dit juist enorm veel bij de mensen van mijn leeftijd met jonge kinderen.

Tussen de 27 en 40 zeg maar. Drama's alom, scheidingen, buitenechtelijke toestanden, bij elkaar blijven voor de kinderen en het huis.



En waarschijnlijk ben je naief to, het kan jou ook overkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 25 februari 2015 @ 16:34:

[...]



Nee laat die fucking marc mij maar eens een goede wijn bestellen van tot op zijn minst een flesje van honderd eurie!!

Maar nee hoor, onze marc denkt, als onze collega heer dit besteld, dan mag hij dat best tot zich nemen....en op rekeningetje zetten, daar worden de'' armen'' niets slechter van, hoe krom kun je denken dan...??!!

Kwaad en laaiend maakt die man mij.

.

Ik hoop dat die man zich ooit nog eens vies verslikt in zijn rode wijn, en dat zijn pak dan ook onder zit!!

En dat er dan geen stomerij is.

Dan drink ik er nog een op hem!

.

Ik voel mijn eigen crissis al weer opkomen....shit.Hé elle! hik.....
Wat een afgunst op mensen die het leuk hebben in hun relatie zeg. To doet ook al alsof?



Ik ervaar het zoals BGB omschrijft: hand in hand lopen, samen vreselijk de slappe lach krijgen over een stom grapje. Of over een grapje dat in 15 jaar tijd al een keer of 100.000 voorbijgekomen is en wat dan dus leuk is. Elkaar opzoeken in een volle kamer en even een blik uitwisselen, mijn meneer zich dood laten schamen door te dreigen dat ik een pirouette op straat ga doen, of een raar dansje bij de kassa van de supermarkt. En dat dan uiteindelijk ook doen, zodat hij zich enorm geneert terwijl het mij niets boeit. Er naar uit kijken als je eens een weekend met z'n tweeën hebt en dan allerlei leuke dingen doen, op een gewone doordeweekse avond opeens pas om 3 uur naar bed gaan omdat je samen een fles wijn hebt leeggedronken en bijgekletst hebt.



Maar dat is vast doen alsof ik ben overigens absoluut niet bang voor midlifecrisissen ook hier. Crisis hebben we al wel gehad en we hebben 1 harde afspraak gemaakt: wij gaan nóóit scheiden, dus we kunnen beter zorgen dat het leuk blijft. En daar vertrouw ik op
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 25 februari 2015 @ 17:34:

[...]



Omdat je dat gewoon graag deelt?



Ik plaats ook vaak leuke dingen die we samen doen, of grappige voorvallen. Maar dan denk jij dus direct dat dat wel nep zal zijn omdat ik het anders niet zou hoeven bevestigen?

Leuke dingen plaatst iedereen.

Ik bedoelde meer de "Ik hou zoveel van je" en "ik nog meer van jou" berichtjes

Of van die juweeltjes als "Deel dit als je van je partner houdt en je soulmate hebt gevonden"
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 25 februari 2015 @ 17:41:

Wat een afgunst op mensen die het leuk hebben in hun relatie zeg. To doet ook al alsof

Neenee, TO doet niet per definitie alsof en jij ook niet. Er zijn uiteraard zat stellen die het heel leuk met elkaar hebben. Ik ken ze ook. Maar ik ken ook de vele situaties waar het mis ging en dat leek dan naar de buitenwereld ook zo leuk. Het is geen garantie, zeg maar.

En ja, bij sommige relaties zie je ook wel dat er iets gesuggereerd wordt dat er niet is, bij anderen heb ik dat juist weer niet. Kan ik hier op het forum niets over zeggen. Dus wat ik al eerde zei: ik hoop dat TO gewoon naïef is, als ze denkt dat het haar niet kan overkomen. Het kan iedereen overkomen, maar het hoeft niet.

En afgunst? Misschien wel een beetje. Ik had ook heel lang een hele leuke relatie.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 25 februari 2015 @ 17:41:

Wat een afgunst op mensen die het leuk hebben in hun relatie .



Crisis hebben we al wel gehad en we hebben 1 harde afspraak gemaakt: wij gaan nóóit scheiden, dus we kunnen beter zorgen dat het leuk blijft. En daar vertrouw ik op

Geen afgunst hier hoor. Ik gun iedereen een geweldige relatie maar een gezonde dosis realisme is ook niet weg.

Garanties heb je niet in het leven.

Je kan nog zo vaak afspreken nooit te gaan scheiden maar dat is iets wat je gewoon niet in de hand hebt omdat er 2 mensen mee gemoeid zijn.
Alle reacties Link kopieren
Elle jij hebt in mijn ogen echt een talent tot het verzieken van topics met totaal kant noch wal rakend gewauwel.

Waarom?

Ik lees je posts soms 3x door en kan er echt geen touw aan vastknopen.



On topic:

Ook ik zie het in mijn omgeving super veel gebeuren en zoals ik op het leeftijdsverschil topic al zei zie ik die mannen dan ineens met een meisje van 20 staan. Dit is ook waarom ik niet zo geloof in die grote leeftijdsverschillen. Die mannen zoeken inderdaad iemand die ze op een gouden sokkeltje van bewondering plaatst. Een uitvlucht. De realiteit met een gezin waar ze verantwoordelijk voor zijn kunnen ze niet aan ofzo. Begin er dan niet aan denk ik dan. Ik vind het echt ruggengraatloos en zielig.

Maar dat geldt ook voor de 40+ zweefteven die hun chakras laten lezen en bij een goeroe in India op een yogamatje gaan zitten.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 25 februari 2015 @ 16:14:

Ik krijg alleen maar crissus in mezelf als ik lang naar marc rutte loer.

Lieve hemel...wat een eikel, met zijn eeuwige glimlach, en zijn honderd bijvoeglijke naamwoorden.[waar niemand iets van snapt]

Nee, die man presteert het zelfs tot in mijn bed te komen...maar reken er goed op!, dat ik die eruit trap.!!

.

Man , wat ben ik die man zat!!

Het spijt me, maar dat is momenteel mijn enige slechte relatie die ik heb.

En ook waar ik werkelijk waar de crissus van krijg.Echt, laat je eens grondig onderzoeken.
quote:granny71 schreef op 25 februari 2015 @ 18:03:

[...]



Geen afgunst hier hoor. Ik gun iedereen een geweldige relatie maar een gezonde dosis realisme is ook niet weg.

Garanties heb je niet in het leven.

Je kan nog zo vaak afspreken nooit te gaan scheiden maar dat is iets wat je gewoon niet in de hand hebt omdat er 2 mensen mee gemoeid zijn.Dat laatste heb je mis. Maar dat geeft niet. Garanties heb je idd nooit, maar ik heb hier wel 100% vertrouwen in. En ik zeg nooit nooit. Alleen in dit geval dus wel
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je gelijk krijgt.

Ex en ik hadden die afspraak namelijk ook.

Tot hij een 14 jaar jonger exemplaar tegen kwam.

Toen was onze afspraak ineens niets meer waard.
Mijn ex en ik hadden ook zo'n afspraak. Samen oud worden enzo. Heel veel houden van. Ik had er ontzettend veel vertrouwen in.

Ik weet nog onze gesprekken over die anderen die uit elkaar gingen omdat man of vrouw iemand anders was tegengekomen. En dat ons dat nooit zou gebeuren.

En toen kwam hij die ander tegen op z'n 42ste.



Het hoeft niet te gebeuren natuurlijk.
Ik zit hiermee ergens in het midden denk ik, ik heb ook gezien dat het wel kan, zo;n fijne relatie

M'n eigen ouders, en ook al ging dat ook niet altijd over rozen, zelden heb ik zo'n liefdevol stel gezien als die 2, en tot aan de dood waren ze verliefd op elkaar.

Wat betreft eigen ervaring zit ik helaas aan de andere kant, alleen ik heb het nog niet opgegeven, maar ik ben me er wel van bewust dat onze relatie eindig kan zijn, en dat is een zacht uitgedrukt, nogal een lullige gewaarwording als je altijd anders had gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Zie het wel veel om me heen.Maar daar zitten juist ook veel stelletjes van in de 30 tussen ,al dan niet met kinderen.Terwijl de 40/50 'er stelletjes die ik ken juist wel al lang bij elkaar zijn cq blijven (tot nu toe).

Vraag me overigens wel of die hele midlife-crisis wel bestaat.Maar ok,kan mezelf wat lastig vergelijken met hen.Ga al lang m'n eigen gang op relatie gebied.En soms zal dat aan de buitenkant voor sommigen onder midlife gedrag vallen.Maar voor mij is het meer omdat het toevallig zo liep op dat moment
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 25 februari 2015 @ 18:25:

Ik hoop dat je gelijk krijgt.

Ex en ik hadden die afspraak namelijk ook.

Tot hij een 14 jaar jonger exemplaar tegen kwam.

Toen was onze afspraak ineens niets meer waard.

Ja!..dat herken ik ook!

.

En nee, helaas..ben n iet bezopen, ....maar wou soms wel dat ik het was.

Weet je wat?..ik ga het nu doen.

met de gedachte aan markie, zuip ik al die flessen leeg.

Moet kunnen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Ik associeer een 'midlifecrisis' toch meer in de leeftijd van 40/50.

Zo rond de meno/peno pauze.



Dat de hormonen toch nog in 1 keer enorm op gaan spelen.
@nighttripper,

ik denk (als je er in gelooft) dat je wel een onderscheid kunt maken tussen midlife transitie en een midlife crisis, en ook daar heb je verschillende gradaties in.

Transitie is doorgaans ook wel een periode van overdenking, meestal vanaf je veertigste, maar hoeft helemaal geen probleem te zijn, vaak wil men dan ook een hoop dingen veranderen, maar dan meer op een constructieve manier, meer het uitdiepen van je eigen persoonlijkheid, misschien nog een bucketlist afwerken etc...daar is ook helemaal niks mis mee.

Het wordt pas een probleem als dat in een crisis verandert,als ze er niet meer op een normale manier mee om kunnen gaan, en de daarbij horende chaos.

Ik geloofde er ook nooit zo in, tot ik best veel verhalen erover heb gelezen, en er zitten verhalen bij, dat is te treurig voor woorden..mensen die na 30 jaar hun partner niet meer terug herkennen, complete gezinnen in chaos achtergelaten, omdat manlief of vrouwlief ineens het licht heeft gezien, en er dan met een net zo zweverige soulmate vandoor gaan, en vervolgens al het spaargeld er doorheen jagen of hun gezin achter laten in de dikke schulden...meestal na een jaar of 4, als de storm weer is gaan liggen komt t besef en willen ze terug, maar dan zijn de achterblijvers al vaak verder gegaan met hun leven, en zitten ze opgescheept met een heks/draak ipv de soulmate, want die bestaat eigenlijk helemaal niet, ja waarschijnlijk kwam hun oorspronkelijke partner daar t dichtst bij.

Men maakt er vaak een grote grap van, over die gekke veertigers die heel wat te compenseren hebben en dan ineens met een sportwagen of zeiljacht aan komen kakken,

Ik kijk er inmiddels wel anders tegenaan.
quote:granny71 schreef op 25 februari 2015 @ 18:25:

Ik hoop dat je gelijk krijgt.

Ex en ik hadden die afspraak namelijk ook.

Tot hij een 14 jaar jonger exemplaar tegen kwam.

Toen was onze afspraak ineens niets meer waard.Snap ik en ik snap je reactie ook. Gewoon niet bang voor, sorry. Wij hebben het hele 'ander exemplaar tegenkomen' al wel gehad en overleefd. Die afspraak stamt van daarna.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 25 februari 2015 @ 17:23:

Bij heppiedepeppie berichten op Facebook gaat er bij mij juist een grote rode vlag wapperen.

Want waarom moet je bevestigen dat je zo vreselijk gelukkig bent.

ja zo denk ik er ook over.

Zie je de ik de ene dag berichtjes langsvliegen over hoe geweldig haar man wel niet is: een dag later een mededeling dat ze uit elkaar zijn...

zo bizar en nep blijf ik heel die fbshit vinden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het hier lees heeft mijn vriend(toen begin 40) mij dus genomen(toen half 20) omdat hij een midlife crisis had. Hij heeft ook nog een grote dikke auto dus ik was echt voor de show ofzo. Zo'n lekker jong ding.

En zo reageerde mensen in onze omgeving ook Ik weet nog dat wij uit eten gingen en een man hem complimentjes gaf omdat ik naast hem liep. Zo bizar..want een topmodel ben ik echt niet. Zie er gewoon jong uit.

nu een decenia later zijn wij nog steeds bij elkaar en gelukkig met elkaar.

wij doen eigenlijk alles anders dan andere stellen en hoe vaak ik mij moet verantwoorden dat wij niet samen wonen of dat wij samen geen kinderen willen. Als ik nieuwe mensen leer kennen dan krijg ik altijd vragen over mijn relatie. Heel veel denken ook dat het helemaal niet serieus is tussen ons.

maar ik weet dat wij samen oud gaan worden. Dat voel ik gewoon, het zit zo goed.

Raar eigenlijk want ik weet zeker dat ik gewoon veel gelukkiger ben dan mijn vriendin die wel een samengesteld gezin heeft. Opnieuw is getrouwd en natuurlijk ook een kindje met nieuwe man heeft. Zij krijgt niet zoveel vragen of scheve gezichten terwijl ik denk dat ze binnenkort toch maar gaat scheiden weer...

ik denk dus dat als je samen in de relatie doet waar je beiden gelukkig van wordt, wat bij jullie past, dat je dan geen last hoeft te krijgen van zo'n 'midlifecrisis'

en ook niet zo afgunstig hoeft te worden enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven