aanstaande ex is de weg en zichzelf kwijt en dat is eng?

26-12-2016 23:12 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij voorbaat sorry voor het lange verhaal, maar vind het moeilijk om een beknopte samenvatting te geven. En ik wil eigenlijk gewoon teveel details vertellen.



Ik ben 22 jaar samen geweest met mijn man en samen hebben we een hoop meegemaakt en dan vooral hele vervelende dingen op verschillende vlakken. Het is in ieder geval nooit echt makkelijk geweest. Nu is mijn man al een paar jaar behoorlijk depressief. Ik heb geprobeerd om hem te helpen, om hem een bepaalde kant op te sturen, maar hij wilde geen hulp en bleef alleen maar negatief en depressief reageren op mijn voorstellen.



Een paar maanden geleden heb ik een 4 jarige studie afgerond (naast mijn werk en gezin) en een dag voor de diplomauitreiking had hij besloten dat hij van me wilde scheiden. We hadden in de 22 jaar dat we samen waren zelden ruzie, en ineens ging hij helemaal uit zn plaat. Ik kwam met mijn zoon en dochter uit de winkel en toen ik binnen kwam vertelde hij me dat hij van me wilde scheiden. Zelf liep ik er ook al een hele tijd tegenaan te hikken, dus was niet echt in shock ofzo. Maar hij begon er een heel drama en ruzie om te maken terwijl ik heel rustig reageerd (mede omdat ik nog het een en ander moest regelen voor de diplomauitreiking) De volgende dag heb ik gezegd dat ik het begreep als hij niet naar de uitreiking wilde komen, maar dat hij dat dan op tijd aan mijn dochter moest laten weten zodat ze dan met de bus kon komen. Uiteindelijk is hij toch gekomen met mijn dochter en een vriend, een andere vriend was er op eigen gelegenheid gekomen. Als blikken konden doden....dan had ik nu niet meer getypt. Hij heeft zich echt belachelijk gedragen en mij voor schut gezet tegenover al mijn studiegenoten en leerkrachten. Die vrienden die er bij waren hebben later ook gezegd dat hij tegen iedereen heel raar deed. Het leek er bijna op dat hij jaloers was dat ik die opleiding had afgerond. Die dag en de dagen erna heeft hij me tegenover iedereen die we kennen compleet zwart gemaakt.



De dagen daarna koelde hij wel weer wat af en hij meende er allemaal niets van werd me verteld. Ik liep al langer met het idee om te scheiden in mijn hoofd dus heb toen gezegd dat ik het toch door wilde zetten (naar mijn idee heeft hij dit ook al aan zien komen en wilde hij me gewoon voor zijn) Nou dat waren weer weken vol frustratie en ellende en ik keek uit naar een ander huis. Meneer deed er ondertussen alles aan om ineens de leuke papa uit te hangen en mij zwart te maken tegenover mijn kinderen. (en de rest van de wereld) Hij heeft ook toegegeven dat hij het niet zou kunnen hebben als de kinderen voor mij zouden kiezen ipv voor hem. Uiteindelijk dacht ik een perfect plan te hebben, en heb hem voorgesteld om dit huis gewoon als thuis voor de kinderen te houden en dan zelf een klein appartementje te zoeken en met elkaar te wisselen. In mijn beleving bleef het dan voor de kids zoveel mogelijk hetzelfde en hoefden ze echt niet te kiezen. (want dat is natuurlijk ook niet de bedoeling). Zo gezegd zo gedaan hij was het er ook helemaal mee eens.



Ik ging eerst naar dat huisje en we zouden om de twee weken wisselen.Vanaf het moment dat ik daar zat kreeg ik nachtenlang vervelende appjes en telefoontjes. Ik liet iedereen in de steek en blabla. Ik sliep daar alleen maar, want als ik niet aan het werk was, was ik in het andere huis om het huishouden te doen, en er voor de hond en kinderen te zijn. Ik kookte eten en ga zo maar door. Maar de vervelende berichtenstroom bleef aanhouden. Na die twee weken is hij naar dat andere huis gegaan en toen kreeg ik een mail dat hij had besloten dat hij daar bleef wonen. En verder kwam hij ook niet echt meer langs. Oftewel hij deed wat hij mij verwijtte, hij liet iedereen een beetje in de steek) De reden dat hij daar bleef wonen was naar eigen zeggen omdat hij een hele moeilijke periode tegemoet ging met chemo en bestraling en weet ik het wat allemaal, want de vlekken waar ik me al jaren zorgen over maakte en waarvoor ik gesmeekt heb of hij alsjeblieft naar de dokter wilde gaan bleken huidkanker te zijn (5 jaar geleden door een onafhankelijk onderzoeksbureau vastgesteld) Toen ik zijn mail las was ik zo boos...als het waar was waarom heeft hij me dat 5 jaar geleden niet verteld, en waarom heeft hij er niets aan laten doen (tegenover zijn kinderen is dit gewoon niet acceptabel) We zijn nu een paar maanden verder en het blijken gelukkig geen levensbedreigende plekken te zijn, sterker nog het blijken bijna allemaal ouderdomsvlekken te zijn.



Continue probeert hij me zwart te maken tegenover familie, vrienden en de kinderen. Gelukkig beginnen mensen nu in te zien hoe hij echt is, maar in het begin geloofden ze zijn mooie/ onzinverhalen. Ik krijg via de app nog steeds continue hele epistels met verwijten en beschuldigingen. Ik probeer zo goed mogelijk voor hem te zorgen en hem uit te blijven nodigen voor het eten en hem bij de kinderen te betrekken (op goede dagen heb ik hem ook nog steeds graag om me heen) Maar de laatste paar dagen is hij gewoon eng. Tijdje terug ging hij ook zo ver in zijn haat naar mij toe dat ik me niet veilig voelde en dat ik een knuppel naast mn bed heb gezet en een ander slot op de deur heb gedaan. Ik werd door 2 andere mensen ook gewaarschuwd dat ze geschrokken waren van zijn haat naar mij toe en dat ik uit moest kijken voor hem. Hier is hij enorm boos over geworden.



Maar goed ik dwaal weer af, de laatste twee dagen is hij echt compleet in de war. Ik krijg de hele tijd rare berichten op de app, hij heeft me gisteren 3x gebeld waarbij hij als een klein kind aan het huilen was, aan het gillen, aan het doordraaien. Dat ik me echt heb afgevraagd moet en kan ik hem misschien wel op laten nemen, want het gaat niet goed. Hij wil dat het goed komt tussen ons en vroeg om een herstel of herstelplan. Ik heb gezegd dat ik best met hem wil praten en horen hoe hij een en ander nog denkt te kunnen herstellen, maar dat ik hem geen valse hoop wil geven en bang ben dat er de laatste maanden teveel gezegd en gebeurd is waardoor de scheuren te groot zijn geworden om weer bij elkaar te komen. En als ik dat zeg flipt hij helemaal. Hij kan het niet aan om mij te zien dus zegt hij dat tot eind januari de huur betaald is en dat hij dan verdwijnt. Dat hij zijn kinderen in de steek gaat laten blabla (het komt bijna over alsof hij zichzelf iets aan wil doen, maar dat weet ik niet zeker) Hij kan het ook niet aan om mij met een ander te zien nu niet, maar ook niet op de langere termijn. Hij gaat diegene dan afmaken en mij verdrietig maken. En zo gaat het maar door met de berichtenstroom. De laatste keer dat hij gisteren belde zei hij dat hij gewoon weer bij me wil wonen, en meer hoeft niet. Hij wil me vasthouden en de rest kan hem niet schelen. Ik mag met de hele wereld neuken, hij wil een open relatie, hij wil in relatietherapie, hij gaat nu naar de psycholoog voor mij, hij gaat naar de dokter voor mij. Hij gaat keihard voor me werken en zorgen dat er heel veel geld binnen komt zodat ik alles kan doen wat ik wil en hij hoeft er verder niets voor terug alleen een heel klein plekje in mijn hart en tegen me aan liggen.



Wat is nu eigenlijk mijn vraag....ik weet gewoon niet wat ik met hem aan moet. Ik vind hem eng, ik ben bang dat hij zijn kinderen in de steek laat, dat hij mij of zichzelf iets aandoet, dat hij mijn eventuele nieuwe vriend iets aandoet als ik die heb en en....ik word gewoon gek van die vent en zijn stemmingswisselingen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo'n onbestemd voorgevoel zou hebben bij mijn ex, zou ik Veilig Thuis inschakelen. Hij heeft ten slotte bedreigingen geuit. Als ik iemand niet vertrouw (zelfs na 22 jaar, iemand kan nu eenmaal veranderen), neem ik geen risico. Ik zou daarin ook heel duidelijk zijn naar hem toe.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 01 januari 2017 @ 20:53:

[...]





Je zult echt meer de leiding moeten nemen hoor. Vraag je vrienden om hulp, doe in elk geval aangifte, laat ze alle berichten lezen op het bureau en dan misschien even bij je moeder intrekken en zorg dat je passen terugkomen en dat je geld niet naar hem kan, gauw een pro deo advocaat regelen en alleen nog via je advocaat met hem praten.

Je ex is hardstikke gevaarlijk, ook niet jezelf zwart laten maken kom op zeg, hij verspreid leugens maar jij hebt bewijzen, je kunt je kinderen eerlijk vertellen dat het niet goed met hem gaat zonder hem af te vallen, maar wel de berichten laten lezen zodat ze een keer zelf eerlijk hun mening kunnen vormen en vertellen dat je bang bent en uit zelfberscherming geen direct contact kunt hebben.

En ook alles aan je moeder laten lezen, je kunt toch geen mooi weer blijven spelen?!

Je laat het veel te ver gaan.

Stel dat je eigen dochter of een vriendin in deze situatie zou zitten dan zou je toch helpen, die twee mannelijke vrienden zijn ook helden op sokken zeg

De een rent een blokje om naar huis in de nacht uit angst en ze laten hem maar tieren en gek doen!

Zegt niemand en nou is het genoeg blijf bij mopperkontje uit de buurt anders ga ik ff gek doen debiel.

Komt niemand voor je op?



Vandaar dat ie steeds gekker gaat doen die ex het werkt ook nog dat rare gedoe.



Ik ben al bij de politie geweest en ze hebben een melding gemaakt nee die berichten hoefden ze niet te lezen ze konden verder toch niets doen nu. Dat geld daar gaat het me niet om, vind ik niet belangrijk.

Ik begrijp dat het zo een beetje suf klinkt van die vrienden, maar het was echt een hele rare situatie hij kwam binnen en begon te tieren en verdween weer, deed het nog eens dunnetjes over en verdween toen weer. We zaten allemaal een beetje verbouwereerd te kijken. En ik ik snap de reactie dat het raar is als een volwassen kerel een blokje omloopt om hem uit de weg te gaan, maar het is echt een volslagen idioot en als iemand gedreigd heeft je te vermoorden (niet tegen hem persoonlijk, maar wel bij mij op de app) dan vind ik het prettig als hij midden in de nacht wat voorzichtig is en een blokje om loopt ipv de confrontatie aan te gaan. Hij is gewoon ook geen partij voor hem, en zeker niet als hij zo opgefokt is.

En het klinkt ook een beetje sneu zo maar op die manier komt niemand voor mij op nee. Alhoewel die ene vriend die op de bank sliep wel heel erg lief is gebleven tot vandaag terwijl hij het niet echt meer naar zijn zin had na alle gedoe.
Maar jouw ex klinkt ook wel als een laffe bange man, ik denk dat als een van die vrienden wel een keer flink tegen hem op staat samen met jou dat ie dan huilend wegrent en weer begint met sorry sorry ik ben een beetje raar ik mijn hoofd..

Hij krijgt wel erg veel speelruimte hoor.

En dat jij de kinderen niet wil belasten past natuurlijk precies in zijn straatje, hij breekt hun hart al door nare dingen tegen ze te zeggen over je dus hij geeft geen zier om hun of jouw gevoel het komt hem alleen prachtig uit dat jij dit buiten het gezichtsveld van de kinderen wilt houden want dat wil hij natuurlijk ook! Zo kan ie lekker doorgaan met etteren en elke keer net op het randje zodat de kinderen net niks zien zodat jij in angst zit. Hij is gewoon aan het treiteren.

Hij gaat steeds gekker doen hoor je moet nu een pro deo advocaat regelen en alles opengooien daar is hij bang voor dan is het game over voor hem, jullie zijn geen vrienden meer hij doet er alles aan om je te pakken je mag geen medelijden meer met hem hebben, denk je dat ie dat met jou heeft?
Wat is dat met die vrienden van je? Die willen wel langskomen, maar smeren 'm als je (bijna) ex langskomt. Hopen ze op een relatie met je? (Of rampetampen?)

Echt bizar dat ze je geen veiligheid bieden. Als ze hem niet aandurven hadden ze bijvoorbeeld ook de politie kunnen bellen. Ze laten je bewust in je eentje in deze gevaarlijke situatie zitten. Jij bent toch ook geen partij voor je ex?
Alle reacties Link kopieren
Dat geld....hetgeen op de rekening stond zal inmiddels wel op of op mysterieuze wijze verdwenen zijn, we hadden wel wat geldproblemen. Hij verdiende veel, maar is ook meerdere keren door verschillende bazen opgelicht (ja hoe krijg je het voor elkaar) en daardoor is hij een paar keer flink benadeeld. En vorige maand was zijn werk tijdelijk stop gezet en hij zou in januari weer kunnen beginnen maar de arme man kan het niet aan.....dus de inkomsten blijven op het moment ook wel een beetje uit denk ik. Dus op dat geld en die bankpas hoef ik me niet echt te focussen.



Je hebt verdomme gewoon gelijk dat ik niet met hem mee moet gaan naar de huisarts en dat ga ik dus ook niet meer doen.

Ik woon trouwens in de regio Eindhoven, en inderdaad sowieso deze week achter een echtscheidingsadvocaat aan.

Thnx voor de harde wijze les
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 01 januari 2017 @ 21:13:

Als ik zo'n onbestemd voorgevoel zou hebben bij mijn ex, zou ik Veilig Thuis inschakelen. Hij heeft ten slotte bedreigingen geuit. Als ik iemand niet vertrouw (zelfs na 22 jaar, iemand kan nu eenmaal veranderen), neem ik geen risico. Ik zou daarin ook heel duidelijk zijn naar hem toe.Ja daar had ik al op de site gekeken na een tip. Weet voor mezelf nog niet of ik wil bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 01 januari 2017 @ 21:26:

Wat is dat met die vrienden van je? Die willen wel langskomen, maar smeren 'm als je (bijna) ex langskomt. Hopen ze op een relatie met je? (Of rampetampen?)

Echt bizar dat ze je geen veiligheid bieden. Als ze hem niet aandurven hadden ze bijvoorbeeld ook de politie kunnen bellen. Ze laten je bewust in je eentje in deze gevaarlijke situatie zitten. Jij bent toch ook geen partij voor je ex?



Zo klinkt het wel sneu, maar is denk ik ook meer een gevalletje "je had er bij moeten zijn"

Voor mijn gevoel zijn ze er beiden wel voor me, en dat meen ik serieus.

En nee ik geloof niet dat ze meer met me willen als vrienden zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 01 januari 2017 @ 21:24:

Maar jouw ex klinkt ook wel als een laffe bange man, ik denk dat als een van die vrienden wel een keer flink tegen hem op staat samen met jou dat ie dan huilend wegrent en weer begint met sorry sorry ik ben een beetje raar ik mijn hoofd..

Hij krijgt wel erg veel speelruimte hoor.

En dat jij de kinderen niet wil belasten past natuurlijk precies in zijn straatje, hij breekt hun hart al door nare dingen tegen ze te zeggen over je dus hij geeft geen zier om hun of jouw gevoel het komt hem alleen prachtig uit dat jij dit buiten het gezichtsveld van de kinderen wilt houden want dat wil hij natuurlijk ook! Zo kan ie lekker doorgaan met etteren en elke keer net op het randje zodat de kinderen net niks zien zodat jij in angst zit. Hij is gewoon aan het treiteren.

Hij gaat steeds gekker doen hoor je moet nu een pro deo advocaat regelen en alles opengooien daar is hij bang voor dan is het game over voor hem, jullie zijn geen vrienden meer hij doet er alles aan om je te pakken je mag geen medelijden meer met hem hebben, denk je dat ie dat met jou heeft?Heb voor mezelf ook bedacht dat hij de zwakste is van ons twee. Juist door zijn rare acties en gedrag. En omdat hij zich laat kennen tegenover zijn kinderen.
Nou er komen best wel wat vrienden in dit verhaal voor die nu weten wat er speelt, zij hebben niet aangeboden om je een beetje financieel te steunen? Ze kunnen niet twee tientjes missen om je deurslot te veranderen?.

Je moet het wel erg alleen doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:mopperkontje schreef op 01 januari 2017 @ 21:28:

Dat geld....hetgeen op de rekening stond zal inmiddels wel op of op mysterieuze wijze verdwenen zijn, we hadden wel wat geldproblemen. Hij verdiende veel, maar is ook meerdere keren door verschillende bazen opgelicht (ja hoe krijg je het voor elkaar) en daardoor is hij een paar keer flink benadeeld. En vorige maand was zijn werk tijdelijk stop gezet en hij zou in januari weer kunnen beginnen maar de arme man kan het niet aan.....dus de inkomsten blijven op het moment ook wel een beetje uit denk ik. Dus op dat geld en die bankpas hoef ik me niet echt te focussen.



Je hebt verdomme gewoon gelijk dat ik niet met hem mee moet gaan naar de huisarts en dat ga ik dus ook niet meer doen.

Ik woon trouwens in de regio Eindhoven, en inderdaad sowieso deze week achter een echtscheidingsadvocaat aan.

Thnx voor de harde wijze les



Ga ik nog even door met de lessen ;)



- Je moet stoppen met ''geld is niet belangrijk''. Dat is het wel als je niet eens sloten kan verwisselen. Als je geen inkomsten hebt moet je uitkering aanvragen, en die zullen eisen dat je werk gaat maken van het geld dat hij weggemaakt heeft, het intrekken van bankpassen etc.

- Daar heb je een advocaat voor nodig, en die moet je MORGEN bellen. Niet ''van de week'. Die zal een kort geding moeten starten en dat duurt 2 weken. Ook nog een intake etc en je wil die tijd niet verliezen, tenzij je elke dag verder lastig gevallen wil worden.

- Sterker, vanwege de verschillen in inkomen zal HIJ voor de huur moeten blijven zorgen EN alimentatie gaan betalen. Ook daarvoor moet je zsm naar de rechter.



Wat die andere forummer zegt is inderdaad het beste: alle communicatie moet via de advocaten gaan lopen. Ook hij zal een advocaat in de arm moeten nemen. Dat is ongeveer het laatste wat je tegen hem moet zeggen.



https://www.advocatenorde.nl/ hier kan je een aantal advocaten vinden



edit: ik vond ook deze http://www.echtscheiding.nl/advocaat-of ... /Eindhoven





Advocaat mr. H.A.H.M. AlbrechtSimon & Albrecht Advocaten- en Mediationpraktijk

Intakebalie: 040 - 760 00 13 - 7 dagen per week bereikbaar, ook 's avonds



Eindhoven

ja Gefinancierde rechtshulp (pro deo of toevoeging)



Die kan je dus NU bellen.



Geen uitstel meer, hup aan de slag. Ga scheiden. Verder met je leven. Je hebt opleiding afgerond dus je kan nu voor jezelf gaan zorgen, en die lastpak uit je leven weghalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 01 januari 2017 @ 21:37:

Nou er komen best wel wat vrienden in dit verhaal voor die nu weten wat er speelt, zij hebben niet aangeboden om je een beetje financieel te steunen? Ze kunnen niet twee tientjes missen om je deurslot te veranderen?.

Je moet het wel erg alleen doen hoor.



Jawel ene vriend heeft geld gegeven, en andere heeft het aangeboden. Soms maak ik misschien zelf ook wel de problemen groter als ze zijn ofzo. En het zijn 4 sloten trouwens.

Ja ik weet t schiet elke keer in de verdediging.
Alle reacties Link kopieren
quote:DeJongenArmand schreef op 01 januari 2017 @ 21:41:

[...]





Ga ik nog even door met de lessen ;)



- Je moet stoppen met ''geld is niet belangrijk''. Dat is het wel als je niet eens sloten kan verwisselen. Als je geen inkomsten hebt moet je uitkering aanvragen, en die zullen eisen dat je werk gaat maken van het geld dat hij weggemaakt heeft, het intrekken van bankpassen etc.

- Daar heb je een advocaat voor nodig, en die moet je MORGEN bellen. Niet ''van de week'. Die zal een kort geding moeten starten en dat duurt 2 weken. Ook nog een intake etc en je wil die tijd niet verliezen, tenzij je elke dag verder lastig gevallen wil worden.

- Sterker, vanwege de verschillen in inkomen zal HIJ voor de huur moeten blijven zorgen EN alimentatie gaan betalen. Ook daarvoor moet je zsm naar de rechter.



Wat die andere forummer zegt is inderdaad het beste: alle communicatie moet via de advocaten gaan lopen. Ook hij zal een advocaat in de arm moeten nemen. Dat is ongeveer het laatste wat je tegen hem moet zeggen.



https://www.advocatenorde.nl/ hier kan je een aantal advocaten vinden



edit: ik vond ook deze http://www.echtscheiding.nl/advocaat-of ... /Eindhoven





Advocaat mr. H.A.H.M. AlbrechtSimon & Albrecht Advocaten- en Mediationpraktijk

Intakebalie: 040 - 760 00 13 - 7 dagen per week bereikbaar, ook 's avonds



Eindhoven

ja Gefinancierde rechtshulp (pro deo of toevoeging)



Die kan je dus NU bellen.



Geen uitstel meer, hup aan de slag. Ga scheiden. Verder met je leven. Je hebt opleiding afgerond dus je kan nu voor jezelf gaan zorgen, en die lastpak uit je leven weghalen.



thnx voor schop onder hol haha.

Uitkering is al aangevraagd.
Als je die advocaat hebt dan voel je je ook een stuk sterker hoor dat is echt heel fijn.

En zij weten heel goed hoe je het aan moet pakken.

En alle berichten verzamelen en aan vrienden laten lezen en nergens op antwoorden.

Je hoeft niks tegen je ex te zeggen en elke keer dat hij onaangekondigd je huis binnen gaat via de schuur of gewoon de huisdeur haal je bromsnor de wijkagent erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou morgen bij een advocaat zitten. Hij eist zorg want zielig en zaagt ondertussen aan jouw stoelpoten. Dat is eigenlijk heel gehaaid en eng gedrag. Bescherm jezelf.
Hoi, hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Hey alinea, ik had je bericht gemist. Nou eigenlijk gaat het gewoon KUT. Ik heb nu nog 2 weken voor ik hier het huis uit moet zijn. Advocaattechnisch heb ik nog niets geregeld, niet omdat ik het niet wil maar omdat ik er de kans/fut niet voor heb. Dat wil ik meteen aanpakken als ik hier weg ben, want ik ben nu als een kip zonder kop vooral bezig om te zoeken naar woonruimte, spullen in te pakken waarvan ik nog niet weet waar ze naartoe moeten. Afspraken met allerlei instanties, stad en land afbellen, plan van aanpak voor de kids, plekje zoeken voor de hond. Ondertussen ook nog druk met solliciteren. Urgentie schijnt niet mee te vallen, je komt er bijna niet meer voor in aanmerking en daarbij duurt het dan nog minimaal een half jaar (zeggen ze), Ik heb zelfs de opvang voor gezinnen gebeld en daar bleek een wachttijd van een jaar te zijn. Anti kraak wonen mag niet met kinderen, ik kom nog steeds niet echt vooruit.



Ondertussen blijft ex mij terroriseren op een hele gemene achterbakse manier. Ik moet in zijn ogen continue overal verantwoording voor afleggen, en alles is mijn schuld, ik wilde tenslotte toch van hem scheiden. Er is mij ook meerdere keren verteld dat ik hem terug moet nemen want hij heeft aan al zijn problemen gewerkt voor mij



Ik was begin januari jarig en ineens hing er gebak aan de deur, ex had zoon gebeld dat hij gebak had opgehangen. Nou ja toen voelde ik me natuurlijk weer verplicht hem te bedanken dus heb hem maar opgebeld. (ik had hem nog geblokkeerd staan) Hij was toen erg aardig en betuigde spijt van alles wat er gebeurd was rond de feestdagen. En het kwam door die rare dagen en hij zag wat hij allemaal verkeerd had gedaan en blablabla. Ik trapte er natuurlijk weer met open ogen in. Nou ja niet helemaal...ik vind het gewoon moeilijk om iemand waar je 23 jaar je leven mee hebt gedeeld zomaar op te geven. Ik wilde hem nog een kans geven. Hij is 's middags nog een bakkie wezen doen en was erg gezellig. De positieve flow heeft een dag of 3 geduurd en toen was het weer over.



Alle leuke dingen die ik doe kraakt hij af/doet hij negatief over, hij is weer heel erg bezig met de kinderen tegen mij opstoken (en het lijkt hem best goed af te gaan). Ik vind het zelf erg lastig om hem tegenover de kids af te kraken, ik kan een hele beerput open trekken, maar ik hoop dat ze er op een gegeven moment zelf achter komen, of niet, maar dat ze dan iig beseffen dat wat hij over mij vertelt niet waar is. Ik vind het zo enorm gemeen en achterbaks om de kinderen hier in te betrekken en te laten kiezen. En hij heeft mijn beste vriend verboden met mij om te gaan en nogmaals flink bedreigd. Vervolgens heeft hij naar mijn moeder een berichtje gestuurd dat hij dat geregeld had middels een preventief gesprekje. Iedereen loopt op zn tenen voor hem, bah wat een misselijke vent.



Mijn moeder voel ik me niet door gesteund. Hij schijnt bijna dagelijks ruim een uur met haar aan de lijn te hangen om mij helemaal door het slijk te halen. Dan zeg ik tegen mijn moeder dat ik dat niet tof vind en dat ze ook kan zeggen dat hij effe normaal moet doen of zn eigen moeder maar moet bellen. Haar antwoord is elke keer ja maar zo hoor ik ook nog wat en laat hem maar denken dat ik aan zijn kant sta, jij blijft mijn dochter en ik sta altijd voor je klaar. Nu vertelde ze dus vorige week iets wat ze eigenlijk niet had willen vertellen. In het begin toen wij net uit elkaar waren heeft hij blijkbaar de liefde verklaard, en gezegd dat hij met haar verder wil (niet gehoord hoe het precies is gegaan) In eerste instantie was ik er nogal lacherig om en zei nou van mij mag je hem hebben. Neeeeej ik hoef echt nooit geen vent meer zei ze. Maar later zei ze nog wel ja maar...het leeftijdsverschil tussen jou en hem en mij en hem maakt niet zoveel (hij is een stukje ouder als ik), en later maakte ze ook nog de opmerking dat ik dan vast ook niet meer langs zou komen bij haar. Toen heb ik nog gezegd dat me dat geen reet uitmaakt als hij dan weer normaal zou doen. Op dat moment kon ik er wel mee lachen dat ik dit feitje had gehoord. Maar hoe langer ik er over na ging denken hoe belachelijker ik de situatie vond. Want meneer hangt uuuuuuuren met haar aan de telefoon (om mij zwart te maken nog wel, zou mijn schoonzoon niet hoeven doen over mijn dochter. Een keer je hartje luchten is iets anders als dat je dagelijks (soms meerdere keren per dag je gal spuwt over iemands dochter) en dan nog de opmerkingen die ze heeft gemaakt...ik weet niet dan heb je er toch op zijn minst serieus over nagedacht lijkt me.
Waarom laat jij je samen met je kinderen over twee weken je huis uitzetten?
quote:Theamuts schreef op 17 januari 2017 @ 12:15:

Waarom laat jij je samen met je kinderen over twee weken je huis uitzetten?



Omdat hij de huur heeft opgezegd.



Verder snap ik er geen kut meer van TO.

Je had werk, maar nu heb je een uitkering aangevraagd? En als je geen werk hebt heb je toch alle tijd om een advocaat te regelen?

Als je die scheiding niet regelt krijgt je die uitkering ook mogelijk niet.

Ook had je een 2e appartement. Waarom heb je die dan niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een rotzooi is dit!



Te bizar, zeker nu hij jouw moeder de liefde heeft verklaard en zij daar nog eens daadwerkelijk over nadenkt ook



Waar ga je heen? Kun je bij iemand logeren? Schakel a.u.b. maatschappelijk hulp in via je huisarts. Dit is verre van handelbaar.



De wens om jouw kinderen hier buiten te houden en hun beeld van papa niet te verstoren is denk ik niet haalbaar. Zeker als zij van jou gaan vervreemden vanwege hem. Niet alle shit hoeft op tafel, maar dat er hier flink gepoept wordt mogen ze best weten.
quote:Miss_Dizzy schreef op 17 januari 2017 @ 12:34:

[...]





Omdat hij de huur heeft opgezegd.



Verder snap ik er geen kut meer van TO.

Je had werk, maar nu heb je een uitkering aangevraagd? En als je geen werk hebt heb je toch alle tijd om een advocaat te regelen?

Als je die scheiding niet regelt krijgt je die uitkering ook mogelijk niet.

Ook had je een 2e appartement. Waarom heb je die dan niet meer?TO kan vragen om het huurcontract op haar naam te zetten omdat zij al die tijd medebewoner was.

http://www.echtscheiding-wijzer.nl/huurhuis.html
Pfff wat een verhaal... Dit is wel echt een crisissituatie, je moeder moet je als eerste mee breken want die is vuil bezig zeg, en het signaal dat ze naar je ex afgeeft is ook duidelijk ze staat aan zijn kant.



En jouw beste vriend? Trekt die zich wat aan van het verbod van je ex om contact met jou te hebben? Zo ja dan heb je een nieuwe beste vriend nodig En is dat geen beste vriend overduidelijk.



Je moet toch echt met je kinderen bespreken dat hun vader het je ontzettend moeilijk maakt en dat je ze er niet bij wil betrekken maar dat je zo niet verder kunt en vertel maar dat hij je zwart maakt tegenover hen en vraag of ze die praatjes niet tussen jullie in willen laten staan en dat jullie samen sterk moeten blijven.

En met wie jij omgaat kan hij natuurlijk niet bepalen, weer blokkeren, zorg dat ie niet in huis kan.

En breken met iedereen die nog bevriend met hem wil zijn, zorg voor een grote kloof tussen jullie en dat ie ook niet via via dingen over je te horen krijgt en zwicht niet voor terreur en een gebakje aan de deur, wou je echt weer naar zo'n gek terug?!

Als je daarin trapt dan kan hij dat toch ook gebruiken?? Wat doe je jezelf aan?

Dan kan hij zeggen ja mama vindt me helemaal niet vervelend ze wou vorige week weer een relatie met papa

Als jij overal intrapt wat geef je dan voor signaal aan de kinderen af?

Laat het voor iedereen duidelijk zijn dat je in de rats zit en hij je het leven onmogelijk maakt, en iedereen die zegt mwoh valt wel mee toch die hoepelt lekker op.
Heb je al contact gezocht met de wijkagent?
quote:Theamuts schreef op 17 januari 2017 @ 12:38:

[...]





TO kan vragen om het huurcontract op haar naam te zetten omdat zij al die tijd medebewoner was.

http://www.echtscheiding-wijzer.nl/huurhuis.htmlZe had al geen geld meer om de sloten te vervangen en kennelijk geen inkomen meer dus de vraag is of de verhuurder daar akkoord mee gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 17 januari 2017 @ 12:15:

Waarom laat jij je samen met je kinderen over twee weken je huis uitzetten?Omdat deze huur veel te hoog is voor mij en ik dit dus nooit kan betalen en hij in een boze bui de huur op heeft gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss_Dizzy schreef op 17 januari 2017 @ 12:34:

[...]





Omdat hij de huur heeft opgezegd.



Verder snap ik er geen kut meer van TO.

Je had werk, maar nu heb je een uitkering aangevraagd? En als je geen werk hebt heb je toch alle tijd om een advocaat te regelen?

Als je die scheiding niet regelt krijgt je die uitkering ook mogelijk niet.

Ook had je een 2e appartement. Waarom heb je die dan niet meer?Ik heb nog steeds werk, maar maak niet genoeg uren, dus heb aanvullende bijstand aangevraagd. 2e appartement had hij meteen al ingenomen als zijn plekje en heb ik alleen de eerste 2 weken van september van binnen gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven