advies gevraagd

28-04-2017 12:47 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal. Ik weet niet zo goed waar ik mijn verhaal kwijt moet. Ik probeer het hier, anders merk ik het wel. Ik ben op zoek naar een soort van onafhankelijk advies. Het zit zo: mijn dochter van 17jr. haar verkering is 5 weekjes geleden uitgegaan. Niks aan het handje zal je zeggen dat overkomt iedereen weleens. Ik vind sommige dingen niet kloppen hoe het uit is gegaan. Misschien ligt het aan mij, omdat om mijn dochter gaat, maar misschien ook niet. Vandaar jullie advies. Mijn dochter had dus verkering met een jongen van 21jaar. 2,5mnd lang en ongeveer 2,5mnd met elkaar geskypt. De dag voordat het uitging verliep als gewoon normaal. Er werden dingen gedaan wat elk stelletje wel doet. Er waren eerder die week wel wat strubbelingen geweest, maar zoals hij dat de laatste avond zei: gelukkig is alles weer goed. De avond daarna heeft hij het via skype uitgemaakt. Omdat hij niet zo verliefd meer was. Hij kwam daar s avonds terug naar huis pas achter. Heel veel verdriet bij mijn dochter omdat hij toch haar alles was enzo. Ik ben zelf van de radicale, en heb ook in zo'n bui hem van haar facebook afgehaald. Hij heeft tegen mij gezegd dat hij vrienden wilde blijven met haar. Omdat hij van haar houd als vriend. En dat was ook helemaal de bedoeling. Totdat ze hem later weer sprak en hij zei : dat iedereen maar ook echt iedereen die hij tegen was gekomen die week het hem af rade om nog vrienden met haar te zijn. En ja daar was zijn moeder er ook 1 van. (van mijn bemoeienis was die niet altijd even gecharmeerd) emoties liepen hoog op. Omdat mijn dochter er niks van snapte hoe hij in zo'n korte tijd veranderd was kwa mening. Ze vond moeilijk om hem los te laten en heeft ook een klein weekje geprobeerd met hem te praten en uit te vissen wat hem bezielde. Hij heeft haar overal geblokkeerd. Alleen op skype. Ze heeft toen vervolgens dik drie weken lang in geen enkele manier contact met hem gezocht. Toen ze van de week vroeg hoe het met hem ging antwoorde hij zeer kortaf. Er moest nog een afspraak gemaakt worden om wat spullen van haar terug te brengen. Dit kon in juli of deze week. Deze week had ze geen tijd . Ze reageerde niet gelijk terug. Waardoor hij weg is gegaan uit skype groep. Als ik het aan hem vraag op facebook, waarom hij ze tegen haar doet( ik vind al is het uit met je vriendinnetje dan kan je steeds normaal met elkaar praten. )dat zegt hij: ik wil alleen dat ze mij gaat vergeten en als ik mij daar als een klootzak voor moet gedragen dan doe ik dat. Ik begrijp dit echt niet. Ik snap het gewoon niet. Mijn dochter heeft inmiddels haar eigen theorie er over. Ze laat langzaam los. Al denk ze nog steeds dat het ooit goed gaat komen. Snap iemand anders hier wat van. Ik denk dat ik te dichtbij mijn dochter sta om hier wat van te snappen namelijk. En sorry van het lange verhaal
Ik denk dat je je er niet mee moet bemoeien, dit hoort bij opgroeien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ariellle schreef op 28 april 2017 @ 12:49:

Ik denk dat je je er niet mee moet bemoeien, dit hoort bij opgroeien.+1
zo. Gelukkig had ik een moeder die zich niet zo bemoeide, wat gênant zeg.
De knul heeft het uitgemaakt met je dochter, niet met jou. Haar ex, haar pakkie an, haar levens/liefdes les.



Zolang er geen bedreigende omstandigheden zijn zou ik mij er als moeder niet mee bemoeien. Nu niet en in de toekomst ook niet.
Zo gaat dat. Ze moet zelf haar weg erin vinden. Pot thee en een stapeltje tissues voor de zielige buien, en verder niet mee bemoeien.
Ik snap vooral niet waar je je mee bemoeit, beetje verhaal gaan halen bij die jongen
Alle reacties Link kopieren
'(van mijn bemoeienis was die niet altijd even gecharmeerd)' - Dit.



Bemoei je er niet mee.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Jeetje mag hopen dat dit een grap is?Met zn moeder heb je geen vijanden meer nodig .. Echt wtf aan hem gevraagd waarom hij zo tegen je dochter deed? Koekoek!!

Schaamteloos gewoon
Alle reacties Link kopieren
JIJ hebt hem verwijderd van HAAR Facebook? En nu heb je nog contact met hem, over HAAR?



Zou je je niet gewoon eens bemoeien met je eigen leven? Holy shit zeg, je bent haar moeder, niet haar vriendin!
Alle reacties Link kopieren
Wow



bemoei jij je niet teveel met de liefdes leven van je dochter ?

laat het ze het zelf uit zoeken

OMG als ik een zoon van 17 ofzo en de moeder van zijn ex vriendinnetje zou zou tegen mijn zoon doen zou ik vragen aan die vrouw of ze wel een leven heeft naast haar kinderen ?



ik lees behalve wat tiener drama meer een moeder die zich ongelofelijk erg vastklemt aan haar dochter,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Dit hoort erbij, ik snap dat je je dochter enigzins wil beschermen..maar als ze niet vallen leren ze niet opstaan. Let it go..!
quote:Ariellle schreef op 28 april 2017 @ 12:49:

Ik denk dat je je er niet mee moet bemoeien, dit hoort bij opgroeien.



Dit. Met hem contact opzoeken via fb is echt not done.



Daarbij, toen ik jong was had ik achteraf gewild dat mijn ex zo deed (kan ik pas zeggen nu ik ouder ben). Want een jongen die de hele tijd terug komt naar je dochter, wat zij vervolgens toelaat en waardoor ze hoop krijgt, terwijl hij geen intensies heeft om met haar een relatie te hebben heb je in the end al helemaal niets aan en zorgt voor nog meer verdriet en een lange nasleep. Dan is dit beter. Hij speelt nu niet met haar gevoelens, hij is duidelijk en neemt afstand.



Het is hard, en ze zal verdriet hebben. Maar dit hoort bij opgroeien. Jij kan als moeder alleen maar je dochter hierin steunen en troosten. Tijd zal helen. En uiteindelijk komt alles weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Jakkes, jouw gedrag is niet normaal, op het stalkerige af. Laat je dochter met rust en haar ex helemaal. Dit soort dingen horen bij het leven, juist hierdoor leer je weerbaarder te worden en groeit uiteindelijk je zelf vertrouwen. Bemoei je met je eigen leven maar laat anderen met rust. Wees hoogstens een luisterend oor voor je dochter, steun haar, maar laat haar dit zelf verwerken.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Telt alvast af,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik ben zelf van de radicale, en heb ook in zo'n bui hem van haar facebook afgehaald.

Are you f***ing kidding me????



Jij haalt hem van je dochter's Facebook? Dus jij ontvriend je dochter en hem op haar account?



Grenzen, dame. Grenzen. Ga je VER overheen. Doe daar wat aan. Cursusje, therapietje. Dáár zal je dochter je later dankbaar om zijn, niet om je bemoeienis met haar relaties.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Ze hadden nog maar een paar maanden. Daar komt ze echt wel snel overheen hoor.
Waar bemoei jij je mee?!



Dit is zo niet jouw plek. Het is haar leven, dergelijke liefdesverdrietjes horen erbij. Soms is een jongen een lul, soms gaat het wat gemoedelijker. Dat is het leven.



Maar jij moet je echt schamen, hem van haar facebook afhalen omdat jij radicaal bent? Hoe overheersend kan je zijn! Laat dochter haar eigen keuzes maken en haar eigen lessen leren. Op deze manier hou je haar klein, en dat is heel slecht voor haar ontwikkeling. Daarnaast zet je haar ook voor schut door bij hem verhaal te gaan halen. Echt, doe normaal!
Zal mij niks verbazen als jij de reden ben van de breuk... Wie wilt er nou zn schoonmoeder, die zich zo mengt int leven van je liefje. .. medelijden met de ex, zit hij als nog met jou bemoeienis opgescheept. Ziek
Alle reacties Link kopieren
met dit gedrag van jou veroorzaak je dat je dochter geen vriendinnen of vriendjes behoudt,

sorry het klinkt hard maar het is wel waar,





het eerst wat ik dacht toen ik je OP las was dat ik dacht dat dit een Dr phil programma item is
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dochter heel snel haar fb-wachtwoord moet veranderen zodat jij niet haar vrienden hoeft toe te voegen of te verwijderen. Dat je kinderen van 13 in de gaten houdt op fb is logisch, maar jouw dochter is bijna volwassen he. Tijd dat ze zelf gaat leren wat wel en niet kan/ mag/ moet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Niet mee bemoeien, hier komt je dochter echt overheen. Het hoort bij het opgroeien. Ze moet zelf leren en eventueel fouten maken.
Doe effe normaal zeg.
Alles wat al gezegd is hierboven +1



Waarom een topic?

Je kind is groot genoeg voor verkering dan is ze ook groot genoeg om dit zelf aan te pakken. En het was geen jaren verkering toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven