Advies over mijn date gevraagd....

28-02-2012 13:19 41 berichten
Sinds een maand ben ik aan het daten met een hele lieve, gezellige jongen. We hebben in een maand tijd 4 keer afgesproken.

Bioscoop, uiteten en gewoon wat drinken.

Hij belt mij minimaal 1-2 keer per dag en we whatsappen regelmatig.

Er is verder nog niets lichamelijks gebeurd, alleen gezoend.



Maar nu het volgende:

Hij heeft aan gegeven al op date 1 dat hij voor zijn dertigste graag vader zou willen zijn...

Dat is al over anderhalf jaar.

En ik ben jonger dan hij.

Hij heeft een eensgezinswoning gekocht en wilt zich graag settelen.

Ik kan er met de tijd zo bij heeft hij gezegd.

Hij maakt plannen en betrekt mij bij zijn huis (inrichting etc)

Toen ik een weekend na date 3 andere plannen had en niet met hem kon afspreken vond hij dat heel jammer en was hij teleurgesteld.

Ik ben wezen stappen maar liet niets meer van mij horen in de trant van: 'Lieverd, slaap lekker, ik ben nu daar en daar. Spreek je morgen.Kus etc...

Hij doet dat wel bij mij...

En vindt het niet echt leuk dat ik dat niet terug doe.

Het moet wel van 2 kanten komen vindt hij.

Hij vindt mij onwijs leuk.

Ik vind dat hij best hard van stapel loopt, aangezien we elkaar pas net kennen.

In mijn verleden ben ik zelf heel hard van stapel gelopen met een jongen.

Na 3 maanden barstte de bom van zijn kant, omdat hij niet meer verliefd was en het er allemaal 'benauwd' van kreeg.

Hier heb ik achteraf een wijze les uit gehaald.

Nu weet ik wel dat het met elk persoon weer anders is, maar vraag ik mij toch af wat er verkeerd aan is en het gewoon rustig aan te doen.



Gisteren heb ik een gesprek met hem gehad.

Ik heb hem dat van mijn verleden dat het fout ging door hard van stapel te lopen ook verteld.

En dat ik het tussen ons nog als 'daten' zie.

Hij zag er al meer in...



Hij voelde toch wel dat er wat was.

En heb ik aangegeven dat ik het gewoon rustig aan wil doen.

Hij vindt dat ik weinig tijd heb (begrijpt dat ook) vanwege werk etc, maar vindt ook dat als je wilt investeren in een relatie dat je elkaar wat vaker moet zien.

Hij vindt het niet nodig om rustig aan te doen als je elkaar leuk vindt en het gezellig hebt met elkaar.

Waarom zou je, dan wil je toch bij elkaar zijn?

Ik ben niet verliefd op hem, dat kan altijd nog komen, maar het kan ook zijn dat dat niet komt.

Daarvoor date je. Dat is mijn gedachtegang.

Nu heeft hij al tekst op Facebook gezet in de zin van dat gisteren verleden tijd is, vandaag weer een nieuwe dag, jij bent verleden tijd, ik ben er klaar mee.

Vervolgens spreek ik hem en zegt hij dat er niets aan de hand is....

Ik voel me nu heel rot, omdat ik hem niet wil kwetsen.

Hij is namelijk tot nu toe heel goed voor mij geweest.

Het lijkt wel alsof het alles of niets is bij hem.

En dat kan ik ook wel weer begrijpen.

Weet ook niet of daten er nu nog in zit, aangezien het voor mijn gevoel een beetje voelt alsof ik nu moet beslissen of ik meer wil ja of nee...

Voel me gewoon rot en zou graag een advies willen van iemand

die er verder neutraal in staat.

Bedankt alvast...
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof hij een draagmoeder zoekt. Door zijn bericht op FB probeert hij jouw gevoeligheden te raken. Wat een engerd. Run while you can!



En met jouw gedachtegang over daten is overigens niets mis.
Ik zou helemaal kriegelig worden van zo'n man.

Hij loopt ook veel te hard van stapel en meet de kwaliteit van jullie relatie blijkbaar ook af aan de frequentie van het hebben van contact. Dat laatste verandert niet vrees ik.



Ik vind eigenlijk dat jij niks verkeerd hebt gedaan hoor, dus je hoeft je echt niet schuldig te voelen.



En ik denk ook dat hij inderdaad vindt dat je nu moet beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Je date klinkt als een man met rammelende zaadballen: hij heeft besloten dat hij klaar is voor de volgende stap in zijn leven en toen kwam jij voorbij.



Ik vind het slecht van hem dat hij geen rekening houdt met jouw gevoelens. Ik vind er ook niets geks aan dat je na vier dates nog niet weet of het wat zou kunnen worden. En ik kan me zeer goed voorstellen dat hij je met zulk gedrag alleen maar verder van zich af duwt.



Voor mijn gevoel ziet hij jou een beetje als een wandelende broedmachine. Om me heen zie ik dit ook wel, zo'n man heeft dan binnen no-time huisje boompje beestje. Maakt niet zoveel uit met wie.

Ik wil niet zeggen dat hij jou niet leuk vindt om jou, maar ik neig er wel naar als hij jouw leeftijd en gevoelens niet respecteert. Als jij al niet eens mag bepalen wat je zelf doet, wil en voelt, hoe moet dat dan na een jaar? Of na 10 jaar?



Wat wil jij zelf?
Gatver. Ik zou de kriebels krijgen van zo'n man. Ik geef je dus groot gelijk. Hij loopt veel te hard van stapel!
Alle reacties Link kopieren
Hij probeert je te manipuleren? Zielig doen en vervolgens zeggen dat alles in orde is? Zo pakt hij jouw aandacht....



Als deze man serieus binnen 1.5 jaar wil samenwonen en kids wil krijgen.. en jij daar nog niet aan toe bent, zou ik er een punt achter zetten (en ja, ook een punt achter het daten, je hoeft hem ook weer niet aan het lijntje te houden).
Alle reacties Link kopieren
eeeehh.. Als hij al de kinderkamer aan het inrichten is terwijl je elkaar net 4x hebt gezien snap ik dat je het nogal benauwend vind.

Ook wel een beetje (heel erg) dwingend.

Is dit ook jouw droom om over anderhalf jaar een kindje te willen? en wat nou als er geen kindjes kunnen komen? Vind hij je dan nog wel leuk of ruilt hij je dan voor iemand in?





Vind het maar eng..
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de kriebels van de man die jij beschrijft. Hij zal ongetwijfeld verliefd op je zijn, maar zoals de mensen hiervoor ook beschrijven lijk je voor hem een wandelende broedmachine.



Als jij dit niet wil is het klaar. Hij komt op mij als vrij dwingend en dominant over. Dat zijn geen fijne mannetjes. Die kun je het beste afserveren. Vervolgens leid jij je eigen leven en zie je vanzelf wel of er iets op je pad komt, of niet.
Hoera!
Alle reacties Link kopieren
Hm het klinkt niet helemaal top.

Hij moet je wel in je waarde laten.

Het lijkt er wel op dat het voor hem het meeste telt wat hij wilt, voelt en denkt. Jouw mening e.d. wordt lees ik uit je verhaal niet echt op prijs gesteld.

Je krijgt nu al gedoe dat jij je schuldig gaat voelen omdat hij zogenaamd gekwetst is. Laat dat niet gebeuren meid, het kan zomaar zijn dat hij daarop uit is en je expres probeert de manipuleren om je te krijgen waar hij je hebben wilt.

Nogmaals bij mij zouden de alarmbellen afgaan, hij respecteert je op deze manier niet.

Ik zou er nu mee stoppen voordat je al te diep in de shjit zit.

Een wijze les van mij: in het begin moet een relatie/daten fun en leuk en ongecompliceerd zijn, als er meteen al zoveel moeilijkheid/drama is belooft dat niet veel goeds voor de rest van de relatie...
Als ie nu al zo claimerig doet, nu jullie nog niet eens een relatie hebben, denk ik niet dat dat veranderd als je wel een relatie met hem aan gaat. Lijkt me dat dat dan eerder erger wordt. En sowieso, jullie kennen elkaar nog niet eens echt, dus laat staan dat hij nu al zulke beslissingen kan maken over dat samen wonen en kinderen krijgen. Als ik het zo lees vraag ik me af of het hem echt om jou als persoon gaat die hij wil leren kennen, en daarin dan ook mee gaat in hoe jij het wil, (elkaar normaal leren kennen en dan wel verder zien), of dat hij gewoon zo graag een vriendin en settelen wil.



Aangezien je (nog) niet verliefd bent, zou ik het er bij laten verder, en stoppen met daten met hem.
Alle reacties Link kopieren
Het is een jongen die echt heel veel te hard van stapel loopt, zo hard dat het eng is! Daarbij ben je niet verliefd op hem.

Als ik jou was zou ik het echt afkappen want dit wordt niks.

En hoe langer je wacht hoe teleurgestelder hij zal zijn, dus daar heb je ook niks aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 28 februari 2012 @ 13:24:

Je date klinkt als een man met rammelende zaadballen:



Wat wil jij zelf?



<--- zaadballen



TO: dit is een man die heel duidelijk voor ogen heeft wat hij wil. En het is aan jou om te kijken of je er wat mee kan.



Hij wil settelen, een hele concrete serieuze relatie. Bekijk of jij daar klaar voor bent. Zo niet, dan zullen jullie elkaar moeten laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nu weet ik wel dat het met elk persoon weer anders is, maar vraag ik mij toch af wat er verkeerd aan is en het gewoon rustig aan te doen.



Vertrouw op jezelf...!

Er is helemaal niets mis met je gedachtengang over rustig aan doen en eerst iemand goed leren kennen. Dat is heel verstandig juist!

Laat je dus niet door hem aan het twijfelen brengen.

Misschien zegt het al wel iets over de situatie dat dit nu zo gebeurt met je... Dat wil hij misschien wel juist/is zijn doel...
Ik heb gisteren ook tegen hem gezegd dat ik over anderhalf jaar nog geen kinderen wil. En zei er ook gelijk bij dat ik me afvroeg of ik dan wel de vrouw ben die hij zoekt.Toen zei hij dat hij dat niet zo had bedoeld. En dat hij inderdaad vindt dat je samen moet beslissen of je kids wilt en er klaar voor bent ja of nee. Ik woon nu nog bij mijn ouders en wil met de tijd graag mijn eigen huisje.

Eerst even zelf helemaal zelfstandig worden.

Als ik meteen maar ga samen wonen heb ik het gevoel dat ik wat gemist heb.
Alle reacties Link kopieren
wil en niet wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat hij erg weinig respect heeft voor jou en jouw gevoelens en wensen, terwijl hij dit respect wel bij jou probeerd af te dwingen.

Daarnaast krijg ik ook echt de kriebels van dat bericht op facebook, en dan tegen jou zeggen dat er niets aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Meid, je moet nog niet eens willen nadenken over samenwonen en kinderen na vier weken/dates. Hij is degene die abnormaal gedrag vertoont in deze, niet jij.



Laat je alsjeblieft niet opjagen door zo'n figuur. Wat iemand anders hierboven al zei: hij draait het zo dat jij je schuldig gaat voelen. Dat is zorgwekkend! Straks zit jij binnen een halfjaar in zijn huis en heb je over een jaar een kind. Dat wil jij helemaal niet als ik je zo hoor.



Vind je hem leuk genoeg om dit door de vingers te zien en verder te daten? Of heb je meer behoefte aan een man die met jou op één lijn zit op jou op zijn minst de tijd geeft om uit te pluizen wat je zelf wil?
Hmm ik zou hier ook de kriebels van krijgen.



Ik ben ook niet zo van het daten om eerlijk te zijn, maar meestal (*kuch* niet dat dat zo vaak gebeurt) groeit een vriendschap uit tot meer. En als dan eenmaal die eerste date/zoen is geweest kan het ook bij mij ineens hard gaan. Gelukkig was dat bij mijn huidige vriend net zo, dus dan is er geen probleem (als in: we zaten op dezelfde lijn).



In dit geval zitten jullie duidelijk niet op één lijn. Als ik in jouw schoenen stond zou ik de koe bij de horens vatten en vertellen dat ik dat bericht op facebook zeer zeker niet kan waarderen. Dat je elkaars 'tijd' moet respecteren wat betreft. Je kunt gevoelens en emoties namelijk niet pushen.



Ik zou het niet meteen opgeven met hem, maar als hij jouw eerlijkheid weer wegwuift met rare berichten, dan zou voor mij de kous wel af zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij geeft duidelijk aan dus dat als jij binnen 1.5 jaar geen kids wilt, je niet de vrouw voor hem bent. En ja, daar komt hij op terug met een lulsmoes (want hij zal potentieel materiaal wat misschien om te praten valt niet laten lopen?)..... als jij daar niet aan toe bent, niet doorgaan met daten. Laat hem lekker opzoek gaan naar rammelende eierstokken.
Ik voelde me eerlijk gezegd ook al verplicht om dit weekend 1 avond vrij te houden voor hem omdat ik de rest van de week geen tijd heb....
Alle reacties Link kopieren
quote:Alice22 schreef op 28 februari 2012 @ 13:40:

Ik voelde me eerlijk gezegd ook al verplicht om dit weekend 1 avond vrij te houden voor hem omdat ik de rest van de week geen tijd heb....Lieverd, verwijder deze man uit je systeem en ga iets leuks doen. Dit gaat hem niet worden.
quote:Alice22 schreef op 28 februari 2012 @ 13:40:

Ik voelde me eerlijk gezegd ook al verplicht om dit weekend 1 avond vrij te houden voor hem omdat ik de rest van de week geen tijd heb....Als je dit echt zo voelt zal je irritatie wat betreft hem denk ik alleen maar oplopen. Zou het sowieso eens flink duidelijk uitspreken, en in ieder geval voor jezelf kiezen de komende tijd. Als hij daar niet in mee wil gaan, dan heeft hij gewoon pech.
Jij zou graag nog even lekker relaxed daten om te zien of het wat kan worden. En daar heb je groot gelijk in.

Helaas dwingt hij je om nu al een beslissing te nemen.

Vervelend, maar neem die beslissing toch maar.

Na een maand al zulke problemen, en gevoelens van verplichting...

Je bent niet verliefd, schrijf je zelf.

Ik zou de knoop doorhakken.
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat klinkt benauwend zeg! Ik zou in een open gesprek aangeven wat je hiervan vindt. En als hij dan de benen neemt dan weet je precies waar je aan toe bent. Misschien ziet hij in dat jij meer ruimte nodig hebt en zo niet dan kun jij je keuzes maken. Als jij eerst lekker op jezelf wilt wonen en niet meteen bij hem in wil trekken en hij is samen met jou behang uit aan het zoeken dan zitten jullie niet op 1 lijn in elk geval. Dat moet wel bespreekbaar gemaakt worden. Succes. Ik sluit me wel helemaal aan bij wat mclean72 schrijft, als je na een maand al zo zit samen zou je ook op basis daarvan je conclusies kunnen trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alice22 schreef op 28 februari 2012 @ 13:40:

Ik voelde me eerlijk gezegd ook al verplicht om dit weekend 1 avond vrij te houden voor hem omdat ik de rest van de week geen tijd heb....



Klinkt niet goed, meis...

Je zou alleen met hem 'moeten' afspreken omdat je het heel graag wilt/er zin in hebt.

Niet omdat je je verplicht voelt...

Ga alsjeblieft bij jezelf te raden wat je nu echt wilt en handel hiernaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven