Afslag gemist in het leven?

09-02-2016 20:13 95 berichten
Ik weet niet waar het aan heeft gelegen, maar ik ben nu bijna 40 en ik heb geen relatie. En ik weet ook dat ik geen relatie meer ga krijgen. Natuurlijk is het leven nog lang, maar ik heb een aantal relaties gehad en ik voelde me er allesbehalve goed bij. Een paar jaar geleden besloten dat ik alleen wil blijven. Op zich voel ik me prima in mijn eentje, maar ik herinner me natuurlijk ook wel hoe fijn een relatie kan zijn op momenten dat je je er lekker in voelt (bij mij waren die momenten zeldzaam, maar ik herinner ze me natuurlijk nog wel). Los daarvan heb ik ook niet zoveel vrienden en voel ik me af en toe een contactgestoord kattenvrouwtje, want ja: een kat heb ik dus wel.

Een paar dagen geleden was ik bij de Ikea omdat ik wat spullen nodig had. Mijn bord was gebroken, dus ik moest een nieuwe hebben. Eentje inderdaad. Toen ik daar zo stond tussen al die spullen, me realiserend dat veel mensen daar hun uitzet bij elkaar komen zoeken en ik slechts 1 bordje moest afrekenen, moest ik toch even slikken. Ik heb in het leven ergens een afslag gemist geloof ik.



Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Die mensen die staan daar na scheiding nummer 3 ook gewoon maar hun huisraad aan te vullen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo voel je je niet goed bij een relatie?
Niet herkenbaar, wel een want hoewel je schrijft dat je het prima vindt, klinkt er ook iets triests door in je verhaal.
anoniem_109252 wijzigde dit bericht op 09-02-2016 20:19
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verder herkenbaar dat je je beter voelt zonder relatie. Ik verlies teveel van mezelf in 'n relatie en gedij ook veel beter in m'n eentje.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Enigszins herkenbaar, en na een aantal slechte cq mindere relaties nu geen behoefte aan een relatie maar ik hoop toch wel weer iemand tegen te komen. Je hebt voor jezelf het besluit genomen alleen te willen blijven dus daar leef en gedraag je ook naar, bewust of onbewust. Het is uiteindelijk dus wel aan jou wat voor leven je wil leiden, maar heeft het puur en alleen met een relatie te maken of meer dat je voor jouw gevoel niet veel vrienden hebt, want als je geen relatie meer wilt dan kan je er natuurlijk wel aan werken om meer mensen te leren kennen.
Komt er ook nooit iemand eten?
Alle reacties Link kopieren
Ook al ben je alleen, ook jij hebt je uitzet ooit bij elkaar gekocht.

Als er bij een groot gezin 1 bordje kapot gaat, en dezelfde is er nog, dan rekenen zij ook 1 bordje af.

Neem toch aan dat jij niet maar 1 bord thuis hebt?



Als jij je goed bij je leven, gelukkig bent, is dat prima.

Weet je wel hoeveel mensen ongelukkig zijn in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 09 februari 2016 @ 20:17:

Die mensen die staan daar na scheiding nummer 3 ook gewoon maar hun huisraad aan te vullen. Vind ik leuk!
Ja heel herkenbaar! Maar je moet toch doen waar je je goed bij voelt toch. Ik voel me gelukkiger zonder een relatie, nu heb ik ook weinig geluk gehad in de liefde en niet de leukste relaties gehad. Maar ik voelde me eenzamer in die relaties dan wanneer ik werkelijk alleen ben. Maar ook ik heb dat gevoel net als jij dat je het toch wel mist iemand naast je te hebben, even niet alles alleen te hoeven doen, maar die momenten zijn bij mij heel zeldzaam. Misschien kom ik ooit nog iemand tegen, maar diegene moet een aanvulling zijn in mijn leven, ik ben niet perse iemand nodig.
Alle reacties Link kopieren
Naja als ik één bord nodig heb dan ga ik vaak naar de Action of de Blokker, en niet helemaal naar de IKEA. Maar dat ligt misschien aan mij.



Verder kan ik me voorstellen dat je niet perse opzoek bent naar een relatie, maar er helemaal voor kiezen om geen relatie te hebben dat vind ik wel heftig. Maar ik herken het dan ook totaal niet. Ik zou doen wat goed voor jou voelt, en daar gelukkig mee zijn. Maar aan de andere kant zou ik ook wel voor die leuke man gaan, als je die tegen komt, omdat het goed voelt. En niet alleen maar vast blijven hangen in dat ene gevoel.
quote:HelpBrand schreef op 09 februari 2016 @ 20:17:

Niet herkenbaar, wel een want hoewel je schrijft dat je het prima vindt, klinkt er ook iets triests door in je verhaal.



Ik heb op een bepaalde manier ook zelf gekozen voor een leven zonder relatie, maar inderdaad kan ik er af en toe wat triestig om zijn. Ik weet namelijk ook dat ik allesbehalve makkelijk ben en dat dat zeker ook een reden is dat ik alleen ben.

En wat ik ook lastig vind: een paar jaar geleden waren er meer mensen in mijn omgeving die alleen waren en geen relatie leken te kunnen hebben. Maar inmiddels is iedereen gesetteld en sommigen zijn zwanger of hebben al kinderen. Ik ben de enige nog die alleen is. Ik wil daar niet teveel over nadenken, maar ik word er natuurlijk toch mee geconfronteerd.



Terwijl ik veel relaties nooit van mijn leven zou willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
De afslag A9 Amsterdam Zuid-Oost naar IKEA wist je gelukkig wél te vinden :-)



Ja heel herkenbaar, ze vroegen je nog of je een IKEA FAMILY kaart had, zag ik met dat ene bord in je hand.



Kom op, het is regenachtig, de lente komt er aan. Niet zo sippen
Alle reacties Link kopieren
Een bord? Triest.
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 09 februari 2016 @ 20:32:

[...]





Ik heb op een bepaalde manier ook zelf gekozen voor een leven zonder relatie, maar inderdaad kan ik er af en toe wat triestig om zijn. Ik weet namelijk ook dat ik allesbehalve makkelijk ben en dat dat zeker ook een reden is dat ik alleen ben.

En wat ik ook lastig vind: een paar jaar geleden waren er meer mensen in mijn omgeving die alleen waren en geen relatie leken te kunnen hebben. Maar inmiddels is iedereen gesetteld en sommigen zijn zwanger of hebben al kinderen. Ik ben de enige nog die alleen is. Ik wil daar niet teveel over nadenken, maar ik word er natuurlijk toch mee geconfronteerd.



Terwijl ik veel relaties nooit van mijn leven zou willen hebben.Dan is het gewoon tijd om je vriendenkring weer eens een update te geven.
Alle reacties Link kopieren
Ga je om een bord naar de Ikea?!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 09 februari 2016 @ 20:40:

Een bord? Triest.

Niet zo triest als jouw reactie.



TO, ik herken het niet. Ik vind het hebben van een relatie veel fijner, maar niet ten koste van alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook alleen (44), terwijl ik wel graag samen zou willen zijn, maar om de een of andere reden lukt het me niet om een goede man aan te trekken, en net als Redbulletje verlies ik mezelf teveel in een relatie.

Wel relaties gehad hoor, maar ook niet al te goede.

En ook maar een paar vrienden, gelukkig wel heel goede en lieve.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 09 februari 2016 @ 20:17:

Die mensen die staan daar na scheiding nummer 3 ook gewoon maar hun huisraad aan te vullen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 09 februari 2016 @ 20:58:

[...]



Niet zo triest als jouw reactie.



TO, ik herken het niet. Ik vind het hebben van een relatie veel fijner, maar niet ten koste van alles.Ik vind het triest voor haar, niet dat zij triest is. Jij kan bijzonder slecht over andere denken zie ik.
Alle reacties Link kopieren
ik ben nu ruim een jaar vrijgezel en zelfs scharrel-loos. altijd of in een relatie gezeten of aan het scharrelen geweest.

het alleen zijn bevalt me inmiddels heel goed. ik heb vorig jaar wel een tijd het game-over gevoel gehad, zoals ik dat noem.

nu denk ik; ik zie het wel. alles is mogelijk, alleen is de behoefte er niet.

vroeger dacht ik iemand nodig te hebben om happy te zijn, nu weet ik dat dat niet zo is.

ik ben al happy.

en ik ken (helaas) best veel mensen die wel een relatie hebben maar helemaal niet happy zijn

en Together alone? dat is nog veel erger, dan je soms alleen voelen in je eentje.

dat gevoel wat je beschrijft ken ik uiteraard ook, soms wordt je sip en voel je je zielig in je eentje.

dan denk ik terug aan de keren dat ik me zó alleen voelde in mn relatie. en ik denk aan al die mensen die in een relatie zitten, en heel graag met ons zouden willen ruilen... maar tegen de scheiding/verandering/verhuizing op zien, of erger; niet weg kunnen.



you are not alone!
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk ben je heel sterk, door niet te doen wat iedereen doet, maar jouw eigen weg te kiezen.

Het vergelijken met anderen is een pijnlijke en nutteloze kwelling, maar helaas niet onvermijdelijk ( en zeer herkenbaar ) het enige wat je dan kunt doen is je realiseren dat het maar gedachtes zijn, succes!
Alle reacties Link kopieren
Dit topic zou niet compleet zijn zonder een reactie van redbulletje.



ik snap je gevoel wel. Ik ben ook al lang single. Ik weet niet eens echt meer wat het is om een liefdesleven te hebben. En soms vind ik dat wel jammer en denk ik: wat zou het fijn zijn om mijn leven met iemand te delen. Maar als ik daar dan verder over ga nadenken dan denk ik: iemand om me heen in mijn huis en mijn bed. En mijn priveleven op iemand afstemmen: NEE.



maar ja, wie weet wat of wie er nog op mijn pad komt. En tot die tijd gewoon lekker alleen naar de Ikea
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 09 februari 2016 @ 20:41:

[...]





Dan is het gewoon tijd om je vriendenkring weer eens een update te geven.ja, dat wordt inderdaad weer eens tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 09 februari 2016 @ 20:43:

Ga je om een bord naar de Ikea?!Nee om de zweed ballen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven