Afstand nemen van familie

23-01-2017 09:51 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken om afstand te gaan nemen van mijn ouders. Ik zal wat vertellen over mezelf ik ben 2 jaar geleden gescheiden, ik was erg ongelukkig en heb de stap genomen best zwaar en moeilijke tijd geweest. Nu heb ik sinds een jaar een nieuwe man ontmoet waar ik mij erg fijn en gelukkig bij voel. Maar nu komt het mijn ouders kunnen hem maar niet accepteren en iedere x is er weer spanning en teleurstelling als ik ze spreek , ze zijn heel negatief, luisteren niet naar mij zijn niet meer geïnteresseerd dat merk ik in alles. Nu zit ik er aan te denken om maar een keuze te gaan maken door afstand te gaan nemen van mijn ouders ik heb het gevoel dat het moet nu omdat het anders tussen mijn nieuwe relatie in gaat staan daar pas ik voor. Ik voel me er vreselijk onder maar denk toch echt dat ik de stoute schoenen moet aantrekken omdat het anders maar blijft doormodderen en ik wil niet dat mijn relatie en mijn 2 kinderen daar onder gaan lijden ook brengt het een hoop negativiteit met zich mee terwijl ik zelf positief en zeer enthousiast in het leven sta. Herkennen mensen zich hierin en heeft iemand tips of goede raad. Zo trek ik het niet langer en zal toch nu sterk in mijn schoenen moeten gaan staan.
Alle reacties Link kopieren
Was de relatie met je ouders wel goed voor je deze man leerde kennen?
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook tijdelijk zijn om de boel even op een heel laag pitje te zetten. Als je je leven weer in een rustig vaarwater hebt kun je het misschien weer proberen. Het hoeft niet meteen definitief te zijn.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Het contact voorlopig op laag pitje zetten?

Waarom vinden ze hem niks?
Alle reacties Link kopieren
Die mensen houden nog van hun vorige schoonzoon? Dat is jammer maar je kan niet alleen bij hem blijven om pa en ma te plezieren.



Twee jaar vind ik overigens wel lang, maar goed, ze zullen ook wel het een en ander met hem beleefd en gedeeld hebben.



Ik zou een goed gesprek met ze hebben; hen vertellen dat je begrijpt dat ze teleurgesteld zijn maar dat je niet meer van hem hield en dat je nu gelukkig bent. Dat je ook zeker niet meer terug zou willen en dat ze beter alle hoop kunnen opgeven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Huh? en je kinderen lijden er niet onder als het contact met opa en oma verbroken wordt?



Maak jij die nieuwe man niet een beetje te belangrijk?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zo definitief het contact verbreken. Maar even rustig aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom/waarover zijn je ouders zo negatief mbt je nieuwe partner?

Was je relatie met je ouders tot nu toe wel altijd goed? En hoe staat je partner hier in, wat onderneemt hij, en wat adviseert hij je?

Is de relatie met je eigen vrienden nog wel op hetzelfde niveau als vóór deze relatie? Wat adviseren zij je?
Alle reacties Link kopieren
Afstand nemen van je ouders? Je kinderen hun grootouders ontnemen? Wat een bar slecht plan.

Je zet jezelf voorop, dat moet je niet doen! Daar krijg je spijt van.

Zien ze je nieuwe man niet zitten? Nou, vaak hebben ouders daar gelijk in, die zien meer dan jij ziet met een roze bril op.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk ook te ver gaan als ouders hun mening geven over de nieuwe liefde van hun volwassen kind. Behalve als die positief is natuurlijk of als de nieuwe man hun kind mishandelt.



Dus ik zou wel assertief reageren als ze negatief doen. Dat het mijn eigen keus is en dat ze niet zo naar moeten doen over je lief, omdat je het anders bar ongezellig vindt worden en je misschien minder vaak op visite gaat komen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst maat eens een gesprek met je ouders proberen en afspraken maken voordat je zulke drastische maatregelen neemt.
You're a diamond dear, they can't break you
En hoe was de relatie met je ouders voordat je je vriend had?
Alle reacties Link kopieren
Heb je hier al eens met je ouders over gesproken? Hoe lastig je dit vindt, bijvoorbeeld, en gevraagd waarom ze zo doen? Of ze het überhaupt wel door hebben dat ze zo doen?



En hoe vaak zie je je ouders nu? Misschien kun je ze wat minder vaak zien, waarbij je aangeeft waarom je daarvoor kiest, maar wel langs blijven gaan. Als je vanwege je nieuwe vriend je ouders helemaal afschrijft, bevestig je hun vooroordelen misschien wel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat het voor jou ouders ook best een lastige fase is geweest?

Scheiding van hun dochter waar 2 kinderen in betrokken zijn.

Zij hadden ook een relatie opgebouwd met hun schoonzoon, die nu niet meer in beeld is.

En dan is daar ineens een nieuwe potentiele schoonzoon.



Uiteindelijk zullen zij wel moeten accepteren dat jou leven doorgaat, met een man die zij nou wel of niet leuk vinden.

Maar geef hen wel de kans om aan de situatie te wennen.

Maar een gesprek aangaan, waarbij jij rustig verteld hoe jij het ziet.

Maar ontneem je kinderen hun grootouders niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:jilzz schreef op 23 januari 2017 @ 11:16:

Kan het zijn dat het voor jou ouders ook best een lastige fase is geweest?

Scheiding van hun dochter waar 2 kinderen in betrokken zijn.

Zij hadden ook een relatie opgebouwd met hun schoonzoon, die nu niet meer in beeld is.

En dan is daar ineens een nieuwe potentiele schoonzoon.



Uiteindelijk zullen zij wel moeten accepteren dat jou leven doorgaat, met een man die zij nou wel of niet leuk vinden.

Maar geef hen wel de kans om aan de situatie te wennen.

Maar een gesprek aangaan, waarbij jij rustig verteld hoe jij het ziet.

Maar ontneem je kinderen hun grootouders niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mogen jouw ouders hem niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn moeder nog hier voor het raam staan...

Ze huilde tranen met tuiten, mijn zus ging scheiden, en moeders wist dat eerder dan hij. Zij vond het vreselijk voor hem en ze had ook een goede band met hem! Maar wilde ter gelijkertijd wel dat haar dochter gelukkig zou zijn...



Mijn moeder heeft er best lang over gedaan voor ze er aan gewend was, en hij staat ook nog gewoon in haar testament..



To vergeet niet dat jij in dit proces al veel verder bent dan je ouders!

Het is ook de opa en oma van je kinderen...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie vele reacties.

Mijn relatie met mijn ouders was super goed maar die nieuwe man kunnen ze maar wat slecht accepteren. Het is een hele lieve man ook voor de kinderen voor mij is er veel onbegrip en teleurstelling . Ik heb al 2 x met mijn ouders rond de tafel gezeten maar ze doen er niks mee lijkt het ze blijven maar zo negatief en niet geïnteresseerd door gaan. Ik wil ze ook zeker niet de kleinkinderen ontnemen maar ik moet op een gegeven moment wel een keuze maken wat ik er mee ga doen want voor mij gevoel zo doorhobbelen levert niks alleen maar spanning en negativiteit dat is jammer. Erg lastig allemaal maar jullie berichtjes doen mij goed. Dat is voor mij stof tot nadenken en dat zal mij zeker helpen om tot een besluit te komen wat te doen.

Mijn partner steunt mij daarin echt super hij staat ook open voor hun maar dat is helaas niet wederzijds.
FF serieus? Je kent sinds een jaartje een man. Loopt niet helemaal zoals je gepland had en dan doe je je ouders maar weg? Wat ben jij er voor één?



Dank God op je blote knieën dat je ouders hebt die zich in je interesseren (ook al doen ze dat misschien op een wat brakke manier)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn ouders niet zomaar weg, maar wat moet ik als mijn ouders hem als geen goede keuze voor mij zien. Die nog steeds verknocht zij. Aan mijn ex en maar niet willen inzien dat ik en mijn jongens duizenden malen gelukkiger zijn dan voorheen. Dat is best lastig kan ik je vertellen en brengt toch de nodige spanning mee en die spanning wil ik niet in mijn leven. En zeg toch zelf dat is niet fijn. Dan moet je toch gaan nadenken wat te doen lijkt mij. Op zo n voetstuk verder gaan daar pas ik voor.
quote:Lief78 schreef op 23 januari 2017 @ 13:24:

Ik doe mijn ouders niet zomaar weg, maar wat moet ik als mijn ouders hem als geen goede keuze voor mij zien. Die nog steeds verknocht zij. Aan mijn ex en maar niet willen inzien dat ik en mijn jongens duizenden malen gelukkiger zijn dan voorheen. Dat is best lastig kan ik je vertellen en brengt toch de nodige spanning mee en die spanning wil ik niet in mijn leven. En zeg toch zelf dat is niet fijn. Dan moet je toch gaan nadenken wat te doen lijkt mij. Op zo n voetstuk verder gaan daar pas ik voor.



Antwoord op jouw vraag: een tussenoplossing zoeken en de tijd zijn werk laten doen. Ik weet niet hoe lang jouw voorgaande relatie heeft geduurd, maar zoals eerder gezegd zouden je ouders nog best midden in het verwerkingsproces kunnen zitten.

Situaties als deze zijn meestal ook niet zwart-wit. Wat wellicht meespeelt is:



- dat jouw ouders niet goed afscheid hebben kunnen nemen (want langs de zijlijn)

- jij verbolgen bent over het feit dat je ouders niet zo wild enthousiast zijn over je nieuwe partner als je zelf bent

- je spanningen uit je vorige relatie projecteert op de huidige situatie ( het "niet wéér" gevoel)

- je te eager bent om deze relatie wel te laten slagen, in tegenstelling tot de vorige.

- wellicht ben je zelfs onbewust bang dat 'ie mislukt en zoek je bij je ouders bevestiging (en dan komt het hard aan als je die niet krijgt)



Allemaal heel plausibel en relevant. Maar je moet je afvragen of het realistisch is om te "eisen" van je ouders dat ze zich gedragen zoals jij graag zou willen om jouw roze plaatje compleet te maken. Zoek eerst je eigen beweegredenen uit. Heel vaak lijkt het alsof je om het één boos bent, en blijkt het onbewust om iets heel anders te gaan.



Maar verbreek nooit zomaar het contact met je ouders. Blijf zoeken naar een oplossing. Succes
Ik zou persoonlijk nooit iemand boven mijn ouders kunnen verkiezen. Al helemaal niet als er kinderen in het spel zijn die gewoon graag naar opa en oma gaan.



Kun je niet afspreken dat jij gewoon lekker in je eentje naar je ouders gaat als je op bezoek gaat en dat je er dan voor zorgt dat het gesprek gewoon niet over hem gaat.



En.. ik heb afgelopen woensdag Gestalkt gekeken op sbs6 en die ouders accepteerden haar vriend ook niet en daardoor heeft ze haar ouders en zussen toen een heel jaar niet gezien. Hoe zeer het ook zou doen, geen enkele man zou dat waard zijn. De betreffende man in het programma bleek achteraf ook een enorme creep te zijn en haar ouders hadden het dus al die tijd bij het rechte eind gehad, maar dat zal bij jou vast (hopelijk) het geval niet zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 23 januari 2017 @ 10:07:

Huh? en je kinderen lijden er niet onder als het contact met opa en oma verbroken wordt?



Maak jij die nieuwe man niet een beetje te belangrijk?Dit dus. Je komt heel afhankelijk over naar je nieuwe partner. Wonen jullie ook al samen toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Als je relatie met je ouders altijd goed geweest is en sinds je deze man hebt ineens niet meer, dan is het tijd om je nieuwe relatie eens onder de loep te nemen. Even die roze bril afzetten.
Alle reacties Link kopieren
Geen enkele vent is het ooit waard om je ouders voor opzij te zetten (want je relatie tot hun was altijd goed) en dat je daarmee ook nog eens je kinderen benadeelt....want die zet je ook gewoon weg. De ontneem je opa en oma.

Echt



Wat een treurnis.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven