Afweging; kinderen of man?

05-11-2012 10:14 512 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal post ik onder een andere naam, maar ik weet dat ik daar herkend ben, dus daarom een nieuwe anonieme account.



Ik ben al 13 jaar gelukkig met mijn man. We zijn 3 jaar geleden getrouwd. Hebben het regelmatig over de toekomst, maar meestal op een 'grappige manier'. Over later, dat wij onze kinderen heel anders op gaan voeden, dat wij 'zo niet worden' als we een verschrikkelijk stel ontmoeten bijvoorbeeld.



Mijn man weet dat ik kinderen wil. Op mijn 18de stond dat al vast. Hij zag het ook wel zitten, maar in de toekomst. Alle jaren heb ik duidelijk aangegeven dat ik moeder wil worden. Nu hadden we gisteren wel een serieus gesprek omdat ik wil stoppen met de pil.



Man gaf gisteren dus aan dat hij helemaal niet weet of hij überhaupt wel een kind wil. In ieder geval niet nu. Ik ben ontzettend kwaad geworden. Heb gezegd dat ik het niet begrijp. Ik ben hier zo duidelijk in geweest. Dan had hij gewoon niet met mij moeten trouwen.



Hij zegt dat ik er teveel mee bezig ben, dat het voor hem niet zo leeft. Ik heb gevraagd hoe hij ons dan over 10 jaar ziet. Dan geeft hij aan dat hij het niet weet, maar dat we altijd gelukkig zullen blijven. Ik voel me nu in ieder geval alles behalve gelukkig.



Ik kan hem niet dwingen om een kind 'leuk te vinden' ik kan hem ook niet dwingen vader te worden. Maar ik kan mezelf ook niet dwingen om mijn kinderwens op te geven.



Nu sta ik voor mijn gevoel voor zo'n dilemma. Een fijne relatie opgeven of mijn kinderwens opgeven. Ik ben nu 31 en de tijd om af te wachten raakt een beetje op.



edit; Omdat mijn reacties een beetje ondergesneeuwd zijn even een update. Mijn man is de volgende avond op het onderwerp teruggekomen. Zowel zijn reactie als mijn reactie waren achteraf wat overtrokken. Hij heeft aangegeven wél kinderen te willen maar schrok van mijn 'aanval' dat het wel in de zeer nabije toekomst moest gebeuren. Hij heeft aangegeven dat hij praktisch gezien nog wat wil aanpassen (huis en de chaos die er regelmatig heerst). Het onderwerp is in ieder geval nu goed bespreekbaar en we zitten ongeveer op dezelfde bladzijde.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 12:51:

Ik chargeer, maar in de charge zit vaak de waarheid!

Ik denk dat heel wat kerels een stuk makkelijker over de brug zouden komen wat kinderen betreft als hun vrouw/vriendin erbij zegt dat hij dan eens per maand met zijn makkers op pad mag zonder achteraf verantwoording af te moeten leggen thuis!!



Zij blij, hij blij.

Wat zeg ik? Heel veel mannen doen dat al, maar dan stiekem.

En stiekem is altijd slecht.



Serieus?



Zijn er serieus mannen die dat niet "mogen" dan?



En van jou, 'mag' jouw vrouw nog wel met d'r vriendinnen op pad, terwijl jij op de kleine past bij de kleine blijft?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 06 november 2012 @ 13:47:

[...]



Ik wilde persé kinderen, liefst met mijn partner. Ik wilde zelfs wel kinderloos mét partner. Waar ik bang voor was, dat we de relatie met 40 jaar zouden beëindigen en dat hij dan nog vrolijk met een nieuwe liefde aan kinderen kon beginnen, terwijl ik met opgedroogde eierstokken alleen zat te zijn. Dat risico wilde ik niet lopen.

Misschien is de oplossing toch echt dat vrouwen een tien jaar oudere man uitzoeken. Dan hoef je er geen zorgen over te maken dat hij op z'n veertigste met een jonger exemplaar kinderen gaat maken, want dan bén jij het jongere exemplaar! Jij dertig, hij veertig allebei plots een kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 13:46:

[...]



hahahahaha, je overschat de mannelijke oerdrift!Misschien onderschat jij de vrouwelijke oerdrift.
quote:neeltje31 schreef op 06 november 2012 @ 13:53:

[...]





Misschien onderschat jij de vrouwelijke oerdrift.

Ik verbaas me er in ieder geval over. Maar dan ook weer niet aangezien sommige mannen hun hele gezin verlaten voor een jonger exemplaar vrouw. Daarom staat dat ook een beetje gelijk in mijn beleving: vrouwen die hun partner verlaten om een kinderwens zijn als een man die zijn vrouw verlaat voor een jonger exemplaar.



Is het eigenlijk niet gewoon heel simpel, die vrouwelijke oerdrift?
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 13:22:

[...]





Met op pad gaan bedoelde ik duidelijk iets anders dan 'slechts' naar de kroeg. Het ging over oerdriften, die van de vrouw, die van de man ;)



Nogmaals, ik chargeer, dat heeft douwe al aardig aan gegeven. Maar de vraag staat nog steeds: waarom zijn sommige vrouwen bereid om alles op te geven om te voldoen aan een oerdrift. Ik heb ook zo mijn oerdriften maar no way dat ik mijn vriendin daarvoor aan de kant schuif.Als de man z'n 'oerdriften' bij een andere vrouw zou willen botvieren, dan zou ik daar sowieso geen relatie mee willen, met of zonder kinderen, dus rare vergelijking.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 13:53:

[...]



Misschien is de oplossing toch echt dat vrouwen een tien jaar oudere man uitzoeken. Dan hoef je er geen zorgen over te maken dat hij op z'n veertigste met een jonger exemplaar kinderen gaat maken, want dan bén jij het jongere exemplaar! Jij dertig, hij veertig allebei plots een kinderwens.Ja, dat zou mooi klinken, maar ik had die evenoude partner al getroffen en eigenlijk vond ik dat exemplaar wel der mate geschikt, dat ik het daar eigenlijk bij wilde houden
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 13:58:

[...]



Ik verbaas me er in ieder geval over. Maar dan ook weer niet aangezien sommige mannen hun hele gezin verlaten voor een jonger exemplaar vrouw. Daarom staat dat ook een beetje gelijk in mijn beleving: vrouwen die hun partner verlaten om een kinderwens zijn als een man die zijn vrouw verlaat voor een jonger exemplaar.



Is het eigenlijk niet gewoon heel simpel, die vrouwelijke oerdrift?Die is ook heel simpel, net zo simpel als eten, slapen, seks...simpelweg bedoeld om te overleven. Als niet het eigen lichaam dan wel de genen in het lichaam van het nageslacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 13:22:

[...]





Met op pad gaan bedoelde ik duidelijk iets anders dan 'slechts' naar de kroeg. Het ging over oerdriften, die van de vrouw, die van de man ;)



Nogmaals, ik chargeer, dat heeft douwe al aardig aan gegeven. Maar de vraag staat nog steeds: waarom zijn sommige vrouwen bereid om alles op te geven om te voldoen aan een oerdrift. Ik heb ook zo mijn oerdriften maar no way dat ik mijn vriendin daarvoor aan de kant schuif.Het wensen van een kind is mss wel een oerdrift. Alles opzij zetten vanwege een kind wat er al is hoeft ook niet, maar wel een groot deel. Dat is omdat mijn kinderen mijn vlees en bloed zijn, ik zielsveel van ze hou en ook echt van ze geniet. Het zijn geen poppetjes die ik gewoon heb genomen, het zijn mensen waar ik interactie mee heb. Waar ik heel bewust voor heb gekozen en echt ook leuk vind.
quote:Orzoo schreef op 06 november 2012 @ 14:04:

[...]



Die is ook heel simpel, net zo simpel als eten, slapen, seks...simpelweg bedoeld om te overleven. Als niet het eigen lichaam dan wel de genen in het lichaam van het nageslacht.

En dan komen we weer bij mijn punt: waarom de boel op stelten zetten voor een simpele oerdrift? De mensheid gaat er niet aan ten onder als jij geen kinderen krijgt.



Toen ik de vraag aan mijn vriendin vroeg kwam ze ook niet verder dan: wil je later alleen in een bejaardenhuis zitten zonder kinderen en kleinkinderen/wat is de zin van het leven zonder kinderen/wat moeten we dan nog met elkaar over tien jaar etc. etc.



Allemaal geen valide redenen, in mijn ogen, om een kind te nemen!

Het komt er dus keer op keer op neer dat er wordt voldaan aan een oerdrift, niet meer, niet minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 13:58:

[...]



Ik verbaas me er in ieder geval over. Maar dan ook weer niet aangezien sommige mannen hun hele gezin verlaten voor een jonger exemplaar vrouw. Daarom staat dat ook een beetje gelijk in mijn beleving: vrouwen die hun partner verlaten om een kinderwens zijn als een man die zijn vrouw verlaat voor een jonger exemplaar.



Is het eigenlijk niet gewoon heel simpel, die vrouwelijke oerdrift?



Vanaf de puberteit is het gewoon een gegeven dat vruchtbaarheid voor vrouwen een andere rol speelt dan voor mannen.

Wij moeten een anticonceptie kiezen. Wij worden ongesteld, wij krijgen grotere borsten.

Dus vanaf dat we jong zijn worden we geconfronteerd met onze vruchtbaarheid en worden we gedwongen er over na te denken.

Een man in zekere zin ook, maar die hoeft geen kind 9 maanden lang mee te dragen of een abortus te ondergaan. Hoeveel (lakse) mannen vertrouwen een vrouw wanneer ze zegt aan de pil te zijn?

Dat een man geil is en klaar wil komen is natuurlijk van een andere orde dat een meisje op haar 13e bij de huisarts zit om hormonen te vragen die haar lichaam voor de gek gaan houden.



Voor meisjes/ vrouwen is vruchtbaarheid iets waar we mee opgroeien, waar we over nadenken, waar we iedere maand mee geconfronteerd worden. Als een man vanaf zijn puberteit bijvoorbeeld kleine levende poesjes uit zijn penis zou spuiten, zou het voor jullie ook anders zijn. Nu is het een levenloos kwakje.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 13:58:

[...]



Ik verbaas me er in ieder geval over. Maar dan ook weer niet aangezien sommige mannen hun hele gezin verlaten voor een jonger exemplaar vrouw. Daarom staat dat ook een beetje gelijk in mijn beleving: vrouwen die hun partner verlaten om een kinderwens zijn als een man die zijn vrouw verlaat voor een jonger exemplaar.



Is het eigenlijk niet gewoon heel simpel, die vrouwelijke oerdrift?



Ik weet niet of de vergelijking opgaat.



Het heeft meer te maken wat je in het leven wil en belangrijk vindt. Voor een man mss seks en status om een mooie jonge dame te nemen en voor een vrouw mss kinderen, maar als dat is wat je diep van binnen wil, kan je blijven maar raak je ontevreden.



Daarnaast kan je er tegenwoordig niet meer van op aan gaan dat je levenslang bij elkaar blijft. Levens keuzes moet je dan soms in je uppie maken. Ideaal? Nee, dat niet.



Overigens vind ik dus dat veel te veel mannen zich over laten halen om een kind op de wereld te zetten. Die denken vooral in neuken zonder condoom en ik zie wel, tot het moment er is. Als er iets is wat je niet wil, zorg dat het niet gebeurd. Universeel voor m/v.
Alle reacties Link kopieren
Goed gezegd Neeltje.
quote:Dreamer schreef op 06 november 2012 @ 14:02:

[...]





Ja, dat zou mooi klinken, maar ik had die evenoude partner al getroffen en eigenlijk vond ik dat exemplaar wel der mate geschikt, dat ik het daar eigenlijk bij wilde houden Ik weet er alles van ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:10:

[...]



En dan komen we weer bij mijn punt: waarom de boel op stelten zetten voor een simpele oerdrift? De mensheid gaat er niet aan ten onder als jij geen kinderen krijgt.



Toen ik de vraag aan mijn vriendin vroeg kwam ze ook niet verder dan: wil je later alleen in een bejaardenhuis zitten zonder kinderen en kleinkinderen/wat is de zin van het leven zonder kinderen/wat moeten we dan nog met elkaar over tien jaar etc. etc.



Allemaal geen valide redenen, in mijn ogen, om een kind te nemen!

Het komt er dus keer op keer op neer dat er wordt voldaan aan een oerdrift, niet meer, niet minder.

Alsof het hebben van een vrouw/man, een relatie geen oerdrift is.

De mensheid gaat er ook niet aan ten onder als jij geen vrouw hebt. Vooral als je geen kinderen wilt.

Waarom neem jij een vrouw? Heb je daar een valide reden voor?
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 06 november 2012 @ 14:16:

[...]



Alsof het hebben van een vrouw/man, een relatie geen oerdrift is.

De mensheid gaat er ook niet aan ten onder als jij geen vrouw hebt. Vooral als je geen kinderen wilt.

Waarom neem jij een vrouw? Heb je daar een valide reden voor?Seks, ook zo overrated. Geen seks en ook geen kinder risico. Perfect! Weg met alle driften!
Alle reacties Link kopieren
Kadanz, waarom heb je eigenlijk zo een moeite dat vrouwen graag een kind zouden willen? (alsof mannen geen kinderwens kennen) Het heeft wel te maken met oerdriften ja, instandhouding van onze soort. Dat gaat ook nog in deze tijd op, zie de vergrijzings issues.



En wat is er mis mee om heel graag een kind te willen en daar ook wat voor op te geven? Als jij het niet wil, dan doe je dat toch gewoon niet? Jij hebt weer andere dingen die jij belangrijker acht.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 06 november 2012 @ 14:18:

[...]





Seks, ook zo overrated. Geen seks en ook geen kinder risico. Perfect! Weg met alle driften!Juist! En gezin, familie, ook overrated. Wat moet je ermee, wat schiet de wereld ermee op. Weg ermee. Iedereen celibatair. Tegen de overbevolking en de nutteloze oerdriften.
quote:neeltje31 schreef op 06 november 2012 @ 14:11:

[...]





Vanaf de puberteit is het gewoon een gegeven dat vruchtbaarheid voor vrouwen een andere rol speelt dan voor mannen.

Wij moeten een anticonceptie kiezen. Wij worden ongesteld, wij krijgen grotere borsten. Wie krijgen steeds vaker een stijve, wij krijgen natte dromen, wij krijgen het in onze bol bij elke vrouwelijke welving die we zien, onze penis wordt groter, ballen zwaarder. Wij worden ook met onze neus op de oerdriften gedrukt, nog meer misschien dan de meisjes.quote:

Dus vanaf dat we jong zijn worden we geconfronteerd met onze vruchtbaarheid en worden we gedwongen er over na te denken.

Een man in zekere zin ook, maar die hoeft geen kind 9 maanden lang mee te dragen of een abortus te ondergaan. Hoeveel (lakse) mannen vertrouwen een vrouw wanneer ze zegt aan de pil te zijn?

Dat een man geil is en klaar wil komen is natuurlijk van een andere orde dat een meisje op haar 13e bij de huisarts zit om hormonen te vragen die haar lichaam voor de gek gaan houden.

Maar wat is het verschil als het gaat om een dertiger die plots geen pil meer wil maar kinderen?quote:Voor meisjes/ vrouwen is vruchtbaarheid iets waar we mee opgroeien, waar we over nadenken, waar we iedere maand mee geconfronteerd worden. Als een man vanaf zijn puberteit bijvoorbeeld kleine levende poesjes uit zijn penis zou spuiten, zou het voor jullie ook anders zijn. Nu is het een levenloos kwakje.Het is geen levenloos kwakje. We weten heel goed dat er veel verandert als je niet goed met dat kwakje omgaat. De grap is dat voor vrouwen dat levenloze kwakje pas later van cruciaal belang wordt! Dan draait opeens alles om dat 'levenloze' kwakje.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:10:

De mensheid gaat er niet aan ten onder als jij geen kinderen krijgt.



Toen ik de vraag aan mijn vriendin vroeg kwam ze ook niet verder dan: wil je later alleen in een bejaardenhuis zitten zonder kinderen en kleinkinderen/wat is de zin van het leven zonder kinderen/wat moeten we dan nog met elkaar over tien jaar etc. etc.



Allemaal geen valide redenen, in mijn ogen, om een kind te nemen!Heb je haar ook de vraag gesteld of ze een valide reden heeft om een man te nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:10:

[...]



En dan komen we weer bij mijn punt: waarom de boel op stelten zetten voor een simpele oerdrift? De mensheid gaat er niet aan ten onder als jij geen kinderen krijgt.



Toen ik de vraag aan mijn vriendin vroeg kwam ze ook niet verder dan: wil je later alleen in een bejaardenhuis zitten zonder kinderen en kleinkinderen/wat is de zin van het leven zonder kinderen/wat moeten we dan nog met elkaar over tien jaar etc. etc.



Allemaal geen valide redenen, in mijn ogen, om een kind te nemen!

Het komt er dus keer op keer op neer dat er wordt voldaan aan een oerdrift, niet meer, niet minder.sja.. dat heeft te maken met wat ik met het leven wil. Ik wilde graag kinderen. Dat was mijn toekomstperspectief. Dat was mijn droom. Geen kinderen zou mij een heel leeg gevoel gegeven hebben. Aangezien het iets gevoelsmatigs is, is dat niet met zakelijke rijtjes uit te leggen is.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor de kinderwens ik denk dat als je voor je man kiest je je altijd af zal blijven vragen hoe het zou zijn geweest met kinderen en het je man onbewust toch kwalijk zal nemen dat je geen moeder bent geworden. Ik heb een vriendin die dit heeft gehad, was heel gelukkig met haar man maar wilde heel graag kinderen en haar man onder geen enkele voorwaarde. Zij heeft na jaren twijfel en verdriet en hoop dat hij zou veranderen besloten voor haar kinderwens te gaan. Zij ontmoette na haar scheiding vrij snel een andere man die heel graag kinderen wilde en inmiddels is ze zwanger van de tweede en heel gelukkig met haar keuze die wel heel veel verdriet heeft gekost omdat ze gek was van haar man maar zich er niet neer bij kon leggen dat hij haar niet het leven wilde geven dat zij graag wilde.
quote:rozenstruikje schreef op 06 november 2012 @ 14:21:

Kadanz, waarom heb je eigenlijk zo een moeite dat vrouwen graag een kind zouden willen? (alsof mannen geen kinderwens kennen) Het heeft wel te maken met oerdriften ja, instandhouding van onze soort. Dat gaat ook nog in deze tijd op, zie de vergrijzings issues.



En wat is er mis mee om heel graag een kind te willen en daar ook wat voor op te geven? Als jij het niet wil, dan doe je dat toch gewoon niet? Jij hebt weer andere dingen die jij belangrijker acht.

Dat brengt ons weer naar het begin van het topic. Ík heb er geen moeite mee dat vrouwen kinderen willen. Ik stel wel vraagtekens bij vrouwen die opeens NU!NU!NU! een kind moeten en de goedlopende relatie ter discussie stellen als de andere helft nog niet zo warm loopt.



Die allesbepalende kinderwens probeer ik te relativeren. Kansloos bij voorbaat, dat weet ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 05 november 2012 @ 15:18:

[...]



Ik ben het ook met Anthonius eens dat alles verandert na het krijgen van een kind en dat mannen hier eigenlijk verdomd weinig in te zeggen hebben. Uiteindelijk geven we allemaal toe omdat zij het zooooo graag wil, maar wat krijgen wij?



Gekscherend zeg ik wel eens tegen mijn vriendin dat zij een kindje mag en ik een motorfiets c.q. minnares. Dat kun je stom van me vinden (en dat van die minnares is ook niet serieus ) maar denk er maar eens over na. Alles wijkt voor de kinderwens van de vrouw...



wat een ONZIN!! Het lijkt hier net alsof alleen de vrouw een kind wil en alsof een kind alleen voor de vrouw leuk is en voor een man allemaal niet zo boeiend is. Wat een onzin zeg.

Hier is het bijna eerder andersom hoor. Mijn man wist al heel vroeg dat hij kinderen wilde. Ik wilde het ook wel maar vond het juist wel 'eng' en 'spannend' om eraan te beginnen en stelde het wat uit. Man was juist degene die regelmatig vroeg: wanneer gaan we ervoor?

We hebben nu 1 kindje waar we super blij mee zijn. En mijn man dus ook heel erg. Het is echt niet alleen mijn kind :S

We denken nu over een 2e maar weer ben ik degene die het nog niet gelijk wil. Even wachten nog. Zie het nog niet helemaal zitten. Man is juist degene die het nu al zou willen en die wederom vaak vraagt (gewoon op een normale manier hoor, hij is niet aan het pushen) wanneer ik er klaar voor ben.

Dus jouw bericht is totaal niet herkenbaar voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 06 november 2012 @ 14:21:

Kadanz, waarom heb je eigenlijk zo een moeite dat vrouwen graag een kind zouden willen? (alsof mannen geen kinderwens kennen) Het heeft wel te maken met oerdriften ja, instandhouding van onze soort. Dat gaat ook nog in deze tijd op, zie de vergrijzings issues.



En wat is er mis mee om heel graag een kind te willen en daar ook wat voor op te geven? Als jij het niet wil, dan doe je dat toch gewoon niet? Jij hebt weer andere dingen die jij belangrijker acht.Hij zit thuis aan de andere kant van de discussie en kan hier argumenten uitproberen, zonder dat z'n vriendin de koffers pakt en ervandoor gaat
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:26:

[...]



Wie krijgen steeds vaker een stijve, wij krijgen natte dromen, wij krijgen het in onze bol bij elke vrouwelijke welving die we zien, onze penis wordt groter, ballen zwaarder. Wij worden ook met onze neus op de oerdriften gedrukt, nog meer misschien dan de meisjes.

[...]



Ongetwijfeld, daarom hangen jullie nog steeds met de neus in de porno en zijn jullie aldoor met neuken bezig. Meisjes vruchtbaarheid (ongesteld) en dus kinderen, jongens zaadlozingen en klaarkomen over de fantasietjes over de meisjes. I rest my case.

Maar wat is het verschil als het gaat om een dertiger die plots geen pil meer wil maar kinderen?

[...]



Het is niet plots, maar er hangt een biologisch klokje aan vast. Een kind, ook voor een vrouw, is heel wat. Vrouw studeert nog wat, gaat werken, heeft wat lol en voor je het weet heb je nog maar tien minuten over. Mannen hebben daar geen last van. Behalve dan dat ze plots cabrio's gaan kopen en jonge meisjes willen zodra hun testosteron afneemt. Oh ja, dat komt ook ' ineens' .

Het is geen levenloos kwakje. We weten heel goed dat er veel verandert als je niet goed met dat kwakje omgaat. De grap is dat voor vrouwen dat levenloze kwakje pas later van cruciaal belang wordt! Dan draait opeens alles om dat 'levenloze' kwakje.Dat kwakje is onderdeel van een hoop lol en genot. En van toepassing als dat klokje gaat tikken. Een man wil dat kwakje gewoon kwijt en doet daar alles voor. Zelfs aan kinderen beginnen zonder dat ze dat nou echt willen. Ik bedoel... wie is hier nu irrationeel van de 2?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven