Afweging; kinderen of man?

05-11-2012 10:14 512 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal post ik onder een andere naam, maar ik weet dat ik daar herkend ben, dus daarom een nieuwe anonieme account.



Ik ben al 13 jaar gelukkig met mijn man. We zijn 3 jaar geleden getrouwd. Hebben het regelmatig over de toekomst, maar meestal op een 'grappige manier'. Over later, dat wij onze kinderen heel anders op gaan voeden, dat wij 'zo niet worden' als we een verschrikkelijk stel ontmoeten bijvoorbeeld.



Mijn man weet dat ik kinderen wil. Op mijn 18de stond dat al vast. Hij zag het ook wel zitten, maar in de toekomst. Alle jaren heb ik duidelijk aangegeven dat ik moeder wil worden. Nu hadden we gisteren wel een serieus gesprek omdat ik wil stoppen met de pil.



Man gaf gisteren dus aan dat hij helemaal niet weet of hij überhaupt wel een kind wil. In ieder geval niet nu. Ik ben ontzettend kwaad geworden. Heb gezegd dat ik het niet begrijp. Ik ben hier zo duidelijk in geweest. Dan had hij gewoon niet met mij moeten trouwen.



Hij zegt dat ik er teveel mee bezig ben, dat het voor hem niet zo leeft. Ik heb gevraagd hoe hij ons dan over 10 jaar ziet. Dan geeft hij aan dat hij het niet weet, maar dat we altijd gelukkig zullen blijven. Ik voel me nu in ieder geval alles behalve gelukkig.



Ik kan hem niet dwingen om een kind 'leuk te vinden' ik kan hem ook niet dwingen vader te worden. Maar ik kan mezelf ook niet dwingen om mijn kinderwens op te geven.



Nu sta ik voor mijn gevoel voor zo'n dilemma. Een fijne relatie opgeven of mijn kinderwens opgeven. Ik ben nu 31 en de tijd om af te wachten raakt een beetje op.



edit; Omdat mijn reacties een beetje ondergesneeuwd zijn even een update. Mijn man is de volgende avond op het onderwerp teruggekomen. Zowel zijn reactie als mijn reactie waren achteraf wat overtrokken. Hij heeft aangegeven wél kinderen te willen maar schrok van mijn 'aanval' dat het wel in de zeer nabije toekomst moest gebeuren. Hij heeft aangegeven dat hij praktisch gezien nog wat wil aanpassen (huis en de chaos die er regelmatig heerst). Het onderwerp is in ieder geval nu goed bespreekbaar en we zitten ongeveer op dezelfde bladzijde.
quote:Dreamer schreef op 06 november 2012 @ 14:31:

[...]





Hij zit thuis aan de andere kant van de discussie en kan hier argumenten uitproberen, zonder dat z'n vriendin de koffers pakt en ervandoor gaat hahahaha, nee hoor, ik berust me. Dit is de uitlaatklep zodat ik straks weer heel enthousiast kan doen. (maak je geen zorgen, ze kent al mijn argumenten)
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:29:

[...]



Dat brengt ons weer naar het begin van het topic. Ík heb er geen moeite mee dat vrouwen kinderen willen. Ik stel wel vraagtekens bij vrouwen die opeens NU!NU!NU! een kind moeten en de goedlopende relatie ter discussie stellen als de andere helft nog niet zo warm loopt.



Die allesbepalende kinderwens probeer ik te relativeren. Kansloos bij voorbaat, dat weet ik.Dat komt omdat ook vrouwen eerst wat genieten van hun zorgeloze leven, maar dat op een gegeven moment hun eieren gaan rotten. Dan wordt het ineens NU of NOOIT. Dat is dus eigenlijk heel logisch. Daarnaast heeft niet iedere vrouw daar last van en beginnen sommige vrouwen al jong aan kinderen. Echter wordt dit niet wenselijk geacht in deze maatschappij, omdat vrouwen tegenwoordig ook voor zichzelf moeten zorgen en dus ook een carriere nodig hebben. Het is zo logisch. Ik begrijp neit wat je er niet aan snapt. Serious.
quote:rozenstruikje schreef op 06 november 2012 @ 14:31:

[...]





Dat kwakje is onderdeel van een hoop lol en genot. En van toepassing als dat klokje gaat tikken. Een man wil dat kwakje gewoon kwijt en doet daar alles voor. Zelfs aan kinderen beginnen zonder dat ze dat nou echt willen. Ik bedoel... wie is hier nu irrationeel van de 2? Om heel eerlijk te zijn? Nee, ik ben prima in staat om dan maar geen seks te hebben als ik geen kinderen wil. Als er kinderen komen dan is het toch vooral omdat zij ze NU wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het overigens onzin dat kinderen willen alleen een oerdrift is en al zou dat wel zo zijn waarom daar zo laagdunkend over doen, als iemand het heel graag wil maakt de reden niet heel veel uit als iemand goed doordacht heeft over een kind en het echt met hart en ziel wil dan kun je niet zeggen het is een oerdrift niet aan toegeven ...
Alle reacties Link kopieren
on topic: TO het lijkt me echt zo'n moeilijke beslissing die jij moet maken.

Je bent getrouwd, het is niet zomaar een 'vriendje' waarmee je de verkering na een paar jaar verbreekt. Ik vind het ook wel apart dat nu pas duidelijk wordt dat hij het misschien helemaal niet wil. Zoiets zou je toch moeten weten voordat je gaat trouwen. Maar goed, dat is nu eenmaal gebeurd.

Ik heb weinig tips. Het lijkt mij ook gewoon erg lastig dat als jij je relatie verbreekt na zoveel jaar, je weer open moet staan voor een nieuwe relatie waarmee het zo goed moet klikken dat je voor kinderen wil gaan. Niet dat het niet kan, tuurlijk wel, maar lijkt me lastig. Sowieso zou ik ook wel een tijdje bij iemand willen zijn en iemand goed kennen voordat je aan kinderen begint. Je bent 31 dus je zegt terecht: de tijd om te wachten raakt een beetje op.

Ik hoop voor je dat je man aan het idee went en het toch ziet zitten. Hij moet er wel echt voor gaan, een kind krijgen is niet niks, je moet er wel beiden echt achter staan.
Alle reacties Link kopieren
kadanz zij wil ze nu maar wanneer zou jij ze dan willen? of heb je daar gewoon geen antwoord op? ik kan me voorstellen dat zij daar onzeker van wordt want ze wordt wel ouder en een nieuwe relatie heb je ook niet zomaar even . Ik denk dat het belangrijk is dat ze meer zekerheid krijgt, en als je die niet kan geven dan moet je zeker geen valse hoop geven want dat hoor je dus ook vaak genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:34:

[...]



Om heel eerlijk te zijn? Nee, ik ben prima in staat om dan maar geen seks te hebben als ik geen kinderen wil. Als er kinderen komen dan is het toch vooral omdat zij ze NU wil.Tsja en het feit dat zij dat heel graag wil, is geen valide reden voor jou. En als dat nu niet zo is, zal dat nooit zo zijn.

Pas als jij het wilt, dán is heb je een valide reden waarschijnlijk.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:29:

[...]



Dat brengt ons weer naar het begin van het topic. Ík heb er geen moeite mee dat vrouwen kinderen willen. Ik stel wel vraagtekens bij vrouwen die opeens NU!NU!NU! een kind moeten en de goedlopende relatie ter discussie stellen als de andere helft nog niet zo warm loopt.



Die allesbepalende kinderwens probeer ik te relativeren. Kansloos bij voorbaat, dat weet ik.



Maar.. terug naar begin van 't topic: TO wilde niet ineens NUNUNU een kind. TO wilde al 13 jaar een kind en haar man wist dat. Toen TO opperde dat het nu wat haar betreft wel tijd was voor een kind, zei haar man "Nou, ik weet niet of ik wel een kind wil"



Niet "niet nu" .. maar 'waarschijnlijk nooit' Terwijl hij toch al 13 jaar wist waar hij met haar aan toe was, in dit opzicht.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:34:

[...]



Om heel eerlijk te zijn? Nee, ik ben prima in staat om dan maar geen seks te hebben als ik geen kinderen wil. Als er kinderen komen dan is het toch vooral omdat zij ze NU wil.



Maar dan nog ben je er zelf bij. Jij bepaald of jouw kwakje haar NU bezwangerd. Wil je dat niet, dan gebeurd dat niet. Althans niet met jouw kwakje. Oftewel, je doet alsof je er niets over te zeggen hebt en dat vrouwen alles bepalen. Dat is dus niet zo.



Oh ja, ik heb vernomen dat het tegenwoordig mannen hatsjoe heet
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:26:

[...]



Wie krijgen steeds vaker een stijve, wij krijgen natte dromen, wij krijgen het in onze bol bij elke vrouwelijke welving die we zien, onze penis wordt groter, ballen zwaarder. Wij worden ook met onze neus op de oerdriften gedrukt, nog meer misschien dan de meisjes.

[...]



Maar wat is het verschil als het gaat om een dertiger die plots geen pil meer wil maar kinderen?

[...]



Het is geen levenloos kwakje. We weten heel goed dat er veel verandert als je niet goed met dat kwakje omgaat. De grap is dat voor vrouwen dat levenloze kwakje pas later van cruciaal belang wordt! Dan draait opeens alles om dat 'levenloze' kwakje.



Dat je vaker een stijve krijgt, geldt natuurlijk ook voor vrouwen. Ook wij worden namelijk geil. Geen harde plasser inderdaad maar ook wij merken deze veranderingen.

Dat het een levenloos kwakje is, doet zeker wel iets af. Jullie beslissen wanneer het er uit komt. Dat is iets anders dat je lichaam met bloed en goor weefsel je baarmoeder vult wat er dan op walgelijke wijze uit moet komen. Ja, de slogan; have a happy period is duidelijk niet door mij verzonnen.



Ik heb voordat ik mijn man leerde kennen best een 'wild' seksleven gehad. Regelmatig zonder condoom gewipt. Ze vertrouwden me op mijn blauwe ogen.



Dat het nu ineens om het levenloze kwakje draait voor ons klopt niet. Het draait al vanaf ons 13e om dat kwakje. Waarom anders aan de pil? Waarom anders ongesteld? Waarom anders grotere borsten? Juist om dat kwakje.

Dat ik dat kwakje nu wil gebruiken waarvoor het gemaakt wordt, dat komt omdat ik nu een kind wil. Omdat ik nu in deze samenleving het kind kan bieden wat ik het kind wil bieden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het overigens wel belangrijk dat een man er voor de volle 100 procent voor gaat, je ziet vaak genoeg dat mannen overstag gaan met als reden dat het toch wel leuk is maar zich niet realiseren dat een kind een hele zware verantwoording is en heel veel doet met je relatie en niet alleen in positieve zin.... Dan liever een man die gewoon nee zegt dan een die maar overstag gaat en er later nooit is voor de kinderen ( zie ik ook vaak genoeg om mij heen_
[quote]rozenstruikje schreef op 06 november 2012 @ 14:34:

[...]





Dat komt omdat ook vrouwen eerst wat genieten van hun zorgeloze leven, maar dat op een gegeven moment hun eieren gaan rotten. Dan wordt het ineens NU of NOOIT. Dat is dus eigenlijk heel logisch.[/quot]

Nee. Het is niet nu of nooit. Die rammelende eierstokken beginnen op een moment dat er doorgaans nog best een aantal jaar gewacht kan worden.quote:Daarnaast heeft niet iedere vrouw daar last van en beginnen sommige vrouwen al jong aan kinderen. Echter wordt dit niet wenselijk geacht in deze maatschappij, omdat vrouwen tegenwoordig ook voor zichzelf moeten zorgen en dus ook een carriere nodig hebben. Het is zo logisch. Ik begrijp neit wat je er niet aan snapt. Serious.Mwah...dat willen ze toch echt zelf! En terecht. Grappig dat ze dat allemaal 'on hold' zetten rond hun 33tigste.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:40:

[quote]rozenstruikje schreef op 06 november 2012 @ 14:34:

[...]





Dat komt omdat ook vrouwen eerst wat genieten van hun zorgeloze leven, maar dat op een gegeven moment hun eieren gaan rotten. Dan wordt het ineens NU of NOOIT. Dat is dus eigenlijk heel logisch.[/quot]

Nee. Het is niet nu of nooit. Die rammelende eierstokken beginnen op een moment dat er doorgaans nog best een aantal jaar gewacht kan worden.

[...]



Mwah...dat willen ze toch echt zelf! En terecht. Grappig dat ze dat allemaal 'on hold' zetten rond hun 33tigste.Tuurlijk willen ze dat zelf. En zo grappig is dat niet. Het is het moment dat je dat makkeljker on hold kan zetten. Dan is je studie klaar, heb je al wat werkervaring, wat meer credits om die 4 maanden op te nemen, financiele armslag om het te bekostigen.
Alle reacties Link kopieren
Dit schiet echt niet op. Ik moet echt gaan poetsen! Anders krijg ik nooit een kind

Succes met de discussie. Ik lach me suf hier. Heb net een cd van Herman van Veen opgezet (nav het hier veel geschreven kwakje).
Alle reacties Link kopieren
Maar Kadanz, als jij geen kinderen wil, dan hoef je ze niet te krijgen. Dit heb jij volledig zelf in de hand, vooraf.



Mannen zijn geen slachtoffers. Hooguit dom als ze vrouwen bezwangeren terwijl ze hier niet achter staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:neeltje31 schreef op 06 november 2012 @ 14:43:

Dit schiet echt niet op. Ik moet echt gaan poetsen! Anders krijg ik nooit een kind

Succes met de discussie. Ik lach me suf hier. Heb net een cd van Herman van Veen opgezet (nav het hier veel geschreven kwakje).Nu heb ik het in mijn hoofd. Je wordt bedankt!
quote:rozenstruikje schreef op 06 november 2012 @ 14:37:

[...]





Maar dan nog ben je er zelf bij. Jij bepaald of jouw kwakje haar NU bezwangerd. Wil je dat niet, dan gebeurd dat niet. Althans niet met jouw kwakje. Oftewel, je doet alsof je er niets over te zeggen hebt en dat vrouwen alles bepalen. Dat is dus niet zo.



Oh ja, ik heb vernomen dat het tegenwoordig mannen hatsjoe heet

Nee...hatjoe. Goed spellen!

Ik bepaal dat inderdaad, maar als ik niet meewerk dan is het einde oefening. Dan moeten we ons prachtige huis met verlies verkopen, dan doeken we ons gezellig leventje op, dan zeg ik vaarwel tegen die lieve lieve familie van haar die ook van mij is gaan houden, dan verliezen we gezamenlijke vrienden, dan gooien we een mooi leven weg alleen maar omdat er niet aan haar oerdrift wordt voldaan.



Dat vind ik nogal wat en dat mogen jullie best toegeven. Ik doe dat immers ook door aan haar kinderwens mee te werken. En als dat kindje er ooit eenmaal is dan zal ik er ook met mijn hele ziel van houden. Maar zij stelt mij dus wel voor een keuze die ik haar nooit zou durven laten maken om iets dat puur mezelf aangaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:29:

[...]



Dat brengt ons weer naar het begin van het topic. Ík heb er geen moeite mee dat vrouwen kinderen willen. Ik stel wel vraagtekens bij vrouwen die opeens NU!NU!NU! een kind moeten en de goedlopende relatie ter discussie stellen als de andere helft nog niet zo warm loopt.



Die allesbepalende kinderwens probeer ik te relativeren. Kansloos bij voorbaat, dat weet ik.



En waarom probeer je dat te relativeren? Er komt mijns inziens nogal veel onzin uit jouw toetsenbord...



1. Er zijn meer dan genoeg mannen die graag kinderen willen. Ik ken een aantal gezinnen waarbij de man het voortouw nam bij de keuze voor kinderen. Mensen willen dus kinderen.

2. Nu, nu, nu als het om vrouwen gaat? Wat dacht je van de overgang? Vrouwen hebben maar beperkt de tijd om een kind op de wereld te zetten.

3. Een kinderwens is niet allesbepalend, maar het wel of niet willen hebben van kinderen is een van de belangrijkste beslissingen in je leven.

4. Er is geen goed of fout bij het wel of niet willen hebben van kinderen. Je hoeft ook geen argumenten te bedenken waarom je ze wel of niet wilt. Jij probeert er een rationele, praktische discussie van te maken en als een kinderwens iets NIET is, dan is het rationeel of praktisch. Immers: kinderen kosten bakken met geld, eisen enorm veel tijd, veranderen het lichaam van de vrouw voorgoed (en niet ten voordele), zijn slecht voor het milieu, soms ook voor je relatie... enzovoort enzovoort. En toch willen mensen kinderen. Waaróm denk je?
Oh en begrijp me niet verkeerd, ik werk mee aan haar kinderwens omdat ik van haar hou, omdat ik haar dit plezier wil doen. Niet omdat ik bang ben dat ik haar kwijt raak. Maar ik blijf me verbazen dat ze van me weg zou lopen als ik die keuze niet had gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:neeltje31 schreef op 06 november 2012 @ 14:43:

Dit schiet echt niet op. Ik moet echt gaan poetsen! Anders krijg ik nooit een kind

Succes met de discussie. Ik lach me suf hier. Heb net een cd van Herman van Veen opgezet (nav het hier veel geschreven kwakje).









Fijn dat je positiviteit uit dit topic kunt halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:49:

Oh en begrijp me niet verkeerd, ik werk mee aan haar kinderwens omdat ik van haar hou, omdat ik haar dit plezier wil doen. Niet omdat ik bang ben dat ik haar kwijt raak. Maar ik blijf me verbazen dat ze van me weg zou lopen als ik die keuze niet had gemaakt.Dat zegt genoeg over hóe graag ze dit wil en wat ze er allemaal voor over heeft.

Je vriendin is er ook zo gekomen. Jij bent er ook zo gekomen. Nu zijn jullie gelukkig met elkaar. Zijn dat 'valide' redenen genoeg voor je om er beiden te mogen zijn?

Zo ja, waarom stel je die vragen dan aan je vriendin?
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:46:

[...]



Nee...hatjoe. Goed spellen!

Ik bepaal dat inderdaad, maar als ik niet meewerk dan is het einde oefening. Dan moeten we ons prachtige huis met verlies verkopen, dan doeken we ons gezellig leventje op, dan zeg ik vaarwel tegen die lieve lieve familie van haar die ook van mij is gaan houden, dan verliezen we gezamenlijke vrienden, dan gooien we een mooi leven weg alleen maar omdat er niet aan haar oerdrift wordt voldaan.



Dat vind ik nogal wat en dat mogen jullie best toegeven. Ik doe dat immers ook door aan haar kinderwens mee te werken. En als dat kindje er ooit eenmaal is dan zal ik er ook met mijn hele ziel van houden. Maar zij stelt mij dus wel voor een keuze die ik haar nooit zou durven laten maken om iets dat puur mezelf aangaat.Maar zo is het natuurlijk niet! Nu maak je er weer een karikatuur van. De kans dat een vrouw in haar vruchtbare leeftijd een kind wil is heel erg groot. De kans is heel groot dat een vrouw die heel erg graag "toe wil geven aan haar oerdrift" en die géén kind kan krijgen daar zeer, zeer verdrietig over zal zijn dit haar leven lang als een gemis zal ervaren. Jij schakelt het hebben van een relatie en alles wat daar omheen hangt gelijk aan een kinderwens en dat kan simpelweg niet. Als jij het zo'n opoffering vindt dan had je ofwel een relatie met iemand als Elninjoo moeten beginnen of een vrouw van pak 'm beet 45 of ouder en zonder kinderen. Ik vind het opofferen van je 'gezellige leventje' van een compleet andere orde dan het opofferen van een diepgaande kinderwens. Andersom geldt dat trouwens ook: het opofferen van een diepgaande niet-kinderwens omdat de ander wel wil, is net zo onvoorstelbaar. Een relatie staat dan toch echt op plek twee.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:49:

Oh en begrijp me niet verkeerd, ik werk mee aan haar kinderwens omdat ik van haar hou, omdat ik haar dit plezier wil doen. Niet omdat ik bang ben dat ik haar kwijt raak. Maar ik blijf me verbazen dat ze van me weg zou lopen als ik die keuze niet had gemaakt.



Dat betekent dus dat jouw wens om géén kinderen te hebben niet zo diep zit... En het is voor jou dus simpelweg heel moeilijk voor te stellen dat dat bij een ander wel zo is...



Ik had ook geen kinderwens. Nooit gehad. Mijn vriend wilde dolgraag een kind met mij. Niets liever dan dat. Ik heb er lang en diep over nagedacht en uiteindelijk bewust een kind met hem op de wereld gezet. Ik heb er geen spijt van. Geen seconde gehad ook. Geen oerwens dus bij mij. Maar ik begrijp anderen die dat wel hebben wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 november 2012 @ 14:33:

[...]



hahahaha, nee hoor, ik berust me. Dit is de uitlaatklep zodat ik straks weer heel enthousiast kan doen. (maak je geen zorgen, ze kent al mijn argumenten)Als je van 'berusten' nu 'verheugen' maakt, wordt het misschien nog leuk ook
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Verplaats het is in seks? Ze heeft seks met jou omdat ze jou niet kwijt wil, maar ze deelt dezelfde behoefte niet. Net zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven