Agressie vriend

24-05-2016 23:03 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,



Een paar dagen geleden heb ik wat meegemaakt waar ik behoorlijk van in de war ben en zou graag wat objectieve meningen krijgen. Ik heb bijna een jaar een hele goede relatie met mijn vriend. We hebben samen genoeg meegemaakt en hebben elkaar altijd gesteund en nooit echt issues gehad. We wonen niet samen maar elk vrij moment wat wij samen konden zijn, waren we dat ook.



Nu het probleem. Van het weekend deden we een drankje met wat vrienden en dit was supergezellig. Mijn vriend drinkt niet maar ik hou wel van een wijntje. Toen iedereen weg was hadden wij een kleine irritatie. Ik was redelijk scherp van tong en toen begon het onmogelijke. Zijn blik in zijn ogen veranderde en hij kwam op mij afgestormd en begon aan mij te trekken en te duwen. Ik schrok me kapot en ben mijn koffer gaan pakken . Die gooide hij door de kamer. Vervolgens ben ik naar buiten gegaan om de situatie ff te laten bedaren.

Toen ik na een uur terug kwam wilde hij gaan slapen, maar ik wilde het uitpraten. Dit beviel hem niet en hij heeft mij van mijn stoel afgetrokken en wilde mij eruit zetten. Ik accepteerde dat niet aangezien ik aan de andere kant van het land woon en het uit wilde spreken. Toen kwam hij op mij af gestormd en deed zijn handen om mijn keel. Toen hij dat deed schrok hij er van en toen was het gestopt. Al die tijd ben ik heel kalm geweest, ik denk ook wel in een shock. Ik snap echt niet waarom hij dat kon doen.

Natuurlijk heeft hij gigantisch veel spijt en hij is de dag erna gelijk hulp gaan zoeken en hij gaat ook in agressie therapie.

Wat we hadden willen wij allebei niet kwijt, wat moet ik hier nou mee. Als hij echt de hulp aanvaard zou ik hem dan een kans moeten geven? Wie heeft hier wat zinnigs op te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat hij meteen hulp zoekt! Verder weet ik echt niet wat ik zou doen of nu tegen je zou kunnen zeggen.
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
quote:Een paar dagen geleden heb ik wat meegemaakt waar ik behoorlijk van in de war ben en zou graag wat objectieve meningen krijgen. Ik heb bijna een jaar een hele goede relatie met mijn vriend.

Vind je dat nog steeds?

Ik vind zijn reacties erg heftig en overdreven. Ik hoop voor jullie dat de therapie snel van start kan gaan en hij er wat van leert.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom wil hij zo snel in therapie? Het doet mij vermoeden dat dit niet de eerste keer is dat hij dit gedrag heeft vertoond.



Ik zou er een punt achter zetten, om de simpele reden dat hij aantoonbaar niet betrouwbaar is in zijn gedrag, en ik hem dus niet meer zou kunnen vertrouwen. Kennelijk is er iets in hem, of anders in de dynamiek tussen jullie, dat ervoor zorgt dat hij die grens heeft overschreden. En er is geen therapie die kan garanderen dat zoiets niet nog eens gebeurt.
wil jij degene zijn die mag ondervinden of zijn therapie werkt dan?
Alle reacties Link kopieren
Goed dat hij in therapie gaat,lijkt mij erg nodig.

Maar ik zou hem veel succes wensen en uit mijn leven zetten als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat hij hulp zoekt, maar ik denk dat ik zelf de nodige afstand zou inbouwen. Er kan natuurlijk een reden zijn voor zijn gedrag die meer aanvaardbaar/begrijpbaar is dan puur impulsief kort lontje (denk aan plotselinge gedragsverandering bij hersenletsel, dementie, tumor oid) maar dat is natuurlijk eerder uitzondering dan regel.

Heb je niet eerder gemerkt dat hij zo agressief was of richting anderen fel?
Overigens een tip voor een volgende relatie: ruzies moet je nooit 's nachts uitpraten. Het is naar, maar ga slapen en bespreek wat je op je hart hebt de volgende dag, als je beiden weer uitgerust en helder tegen de situatie aan kunt kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.Nee ik vind de relatie absoluut niet goed meer. Maar wordt heen en weer geslingerd door emoties.

Ik weet wel dat hij in zijn jonge jaren een vechtersbaasje was maar dat is al jaren over. Hij heeft nog nooit een vrouw aangeraakt op die manier. Hij heeft vrouwen altijd heel hoog zitten en daarom begrijp ik het ook niet. Het voelt nu alsof ik nu geen enkele man ooit meer kan vertrouwen omdat juist hij dit bij me gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij zo snel therapie wil, komt bij mij over dat hij vaker last van dit gedrag heeft, en zou voor mij een no go zijn, het feit dat jij aan de andere kant van het land woont komt hem misschien goed uit, heb je contact met zijn familie en vrienden? Wat mij beangstigt dat hij kort na elkaar zo agressief is. En ik hoef niet te fungeren als proefkonijn of therapie wel werkt. Kortom einde relatie bij mij, hoe gaat dat worden als je met hem gaat samenwonen, of samen een kind krijgt? En je vriend wordt boos omdat je rommel maakt, een baby die huilt etc.?
quote:Hailey795 schreef op 24 mei 2016 @ 23:23:

Bedankt voor jullie reacties.Nee ik vind de relatie absoluut niet goed meer. Maar wordt heen en weer geslingerd door emoties.

Ik weet wel dat hij in zijn jonge jaren een vechtersbaasje was maar dat is al jaren over. Hij heeft nog nooit een vrouw aangeraakt op die manier. Hij heeft vrouwen altijd heel hoog zitten en daarom begrijp ik het ook niet. Het voelt nu alsof ik nu geen enkele man ooit meer kan vertrouwen omdat juist hij dit bij me gedaan heeft.



Hij had een agressieprobleem en dat heeft hij duidelijk nog steeds. Hij is door de jaren heen alleen wat beter geworden in het camoufleren daarvan.



En niet elke man (of vrouw) heeft een agressieprobleem, dus het is echt onzin om anderen daarom ook niet meer te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
hmm ik vraag me dan wel af wat jij gezegt heb voordat het begon.

En hoe ver je het uitpraten "gepusht" hebt als je dat gedaan heb dan.



ik heb namelijk een vriend die ooksnachts alles tot de puntjes uit wil praten. waarbij hij serieus bloed onder mijn nagels haalt met het doorgaan in het uitpraten.



ik heb het idee dat je het verhaal heel eenzijdig heb opgeschreven. als hij het nooit eerder hebt gedaan bij jou kan ik me moeilijk voorstellen dat het zo uit het niets komt?
Alle reacties Link kopieren
Het komt vast ergens vandaan en hierin heeft TO natuurlijk haar aandeel maar het is echt nooit reden genoeg om een ander bij de keel te grijpen. De wet vindt dit ook, dus in zoverre is jouw post niet ter zake doende.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
nee klopt, maar een ander kan er wel een groot aandeel in hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aanoniemous schreef op 24 mei 2016 @ 23:42:

nee klopt, maar een ander kan er wel een groot aandeel in hebben.

Schrijf ik toch ook? Maar echt nooit genoeg om een ander aan te mogen vallen.

De wet vindt het ook, en jij?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
ikk had je bericht gelezen voor je het aangepast had, vandaar me reactie
Alle reacties Link kopieren
Yup.

En jij? Vind jij ook wat de wet vindt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Meid ik zeg uit ervaring pak je koffer en zoek een andere leukere man.
Alle reacties Link kopieren
vind ik ook maar vind zeker dat dat wel ter zake doet.

dat betekend dat ook TO aandelen moet hebben voor de therapie als blijkt dat zei haar vriend met woorden dusdanig push't dat er agressie bij komt.

vandaar dat ik het TO vraag.
Alle reacties Link kopieren
OK. Jij had dus aardig wat wijntjes op, je vriend was nuchter. "Iets" irriteerde je en je was "scherp van tong". Is het mogelijk dat je in je min of meer beschonken toestand een beetje over de schreef bent gegaan? Uiteindelijk werd je vriend nijdig en vond dat je beter kon gaan.



Vervolgens kom je terug, hij wil slapen, en begin jij aan zijn hoofd te zeuren dat je het wil uitpraten, NU, midden in de nacht, terwijl hij moe is en jij nog half onder invloed.



Geen handig idee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel maar ik zou er voor passen. Eenmaal overgaan tot fysieke agressie is een wat mij betreft een zeer belangrijke grens overschreden en als ik TO zou zijn zou ik mijn issues fijn uitzoeken zonder een partner die me bij de keel grijpt. Hij zou het wat mij betreft fijn zelf met zichzelf kunnen uitzoeken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat heus niet in agressietherapie. Ik geloof best dat hij geschrokken is van zijn eigen gedrag, maar geef t een paar dagen en hij denkt "als jij dit niet had gedaan, dan had dit niet gebeurd".



En jij denkt ja goh misschien heb ik t ook wel een uitgelokt, ik had hem gewoon met rust moeten laten. Nou kusje erop en we hebben t er niet meer over. En dan gebeurt het nog een keer. Misschien niet snel, maar ooit als hij weer door je getriggerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een ander. Mijn ex deed dat ook.. Het is niet beter geworden..
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 24 mei 2016 @ 23:53:

Zoek een ander. Mijn ex deed dat ook.. Het is niet beter geworden..Beetje meer misschien? Dat gezeik ook, die 'bekken' kan je beter 'dicht rammen' dan laten 'ze' het wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hailey795 schreef op 24 mei 2016 @ 23:23:

Bedankt voor jullie reacties.Nee ik vind de relatie absoluut niet goed meer. Maar wordt heen en weer geslingerd door emoties.

Ik weet wel dat hij in zijn jonge jaren een vechtersbaasje was maar dat is al jaren over. Hij heeft nog nooit een vrouw aangeraakt op die manier. Hij heeft vrouwen altijd heel hoog zitten en daarom begrijp ik het ook niet. Het voelt nu alsof ik nu geen enkele man ooit meer kan vertrouwen omdat juist hij dit bij me gedaan heeft.



Ik vind het onderscheid heel raar. Hoezo heeft hij juist vrouwen heel hoog zitten? Gewoon normaal doen tegen alle mensen is ook een optie hè.



Iedereen die ik ken kan ik volledig vertrouwen, relatie of niet, man of vrouw. If not, dan heb ik er geen zin aan en geen tijd voor. Ik heb wel wat beters te doen in m'n leven. En dat lijkt me de norm.
blub

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven