ahh ik weet het niet meer ..

01-09-2014 11:41 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik plaats hier een bericht omdat ik eigelijk niet meer weet hoe het nog verder moet. Ik zoek me gek op forums, gelijkaardige verhalen maar niks is hetzelfde.

Ik zit nu 2.5j in een relate, als je het zo kan noemen. Hij heeft een zoon, ik heb 2 kinderen uit onze vorige relatie beide. Mijn kindjes wonen bij me, zijn zoon gaat hij al jaren niet meer om. Wou het kind niet, en dan neemt hij ook de zorg niet op zich. Soms begrijp ik hem en dan kan ik wel zijn keel toenijpen dat hij zen zoon zomaar achter zich kan laten. Maar dat is men probleem niet, het zit zo : Ik woon alleen, hij heeft een eigendom. Huis staat gemeubeld, is een nieuw huis. maar niemand woont erin, ook hij niet. hij woont bij mij..Maar niet officieel. Dat wil hij niet, hij eet bij me wassen kortom alles. Ik betaal elke maand aales ook. Ik heb niks tekort, ver van, heb men eigen zaak. 2 huizen enz.. Maar ik wil meer, ik wil verder. Hij weigert altijd, als ik erover begin krijg ik onmiddelijk het deksel op men neus want hij voelt zich goed zoals het nu gaat en meer hoeft er niet over gezegd worden, dan zoek ik maar een ander zegt hij. Mijn kinderen mogen niet in zen huis binnen, want ze zouden het vuil maken!



Verder.. op 2.5j heeft hij me al ontelbaar keren bedrogen en belogen, paar weken terug nog ontdekte ik dat hij al maanden met mijn poetsvrouw ( iemand die men ma kan zijn, en die ik 100% vertrouwde) aan het smsen was. Twas niks speciaal krijg ik als antoord! Geloof ik niet, telkens doet hij dit, met zen ex afspreken achter menn gat, op tmf chat vrouwen vinden om mee naar bed te kunnen enz..Nu beloofd hij dat hij zal veranderen, dat hij me ni kwijt wil, soms huilt hij omdat hij me geen pijn wil doen enz..



En laatste punt: financieel, hij leeft op men kap, helemaal! En ik laat dit gebeuren, hij koopt auto's, die ik betaal want hij kan het niet. Ik koop zen kledij, zen eten, gewoon alles! tot zen slips toe! Meneer wil een oldtimer, hup.. ik koop het, hij wil een garage ervoor, hup ik moet zen borg betalen enz...



Ik kan niet meer..ben op ! hij heeft me wat gekraakt de laatste jaren, en toch..ik hou zielsveel van hem, en ik weet dat ik heel veel ga huilen als ik hem kwijt ben. Kortom, ik weet het niet meer :(
quote:silvie899 schreef op 01 september 2014 @ 13:25:

[...]



Ik vraag dit ook niet..Wat wil je horen?Dat je vooral zo door moet gaan met dat lot uit de loterij?Ik kan gewoon niet geloven dat je zo dom bent om hem te onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
Silvie, ik denk dat het gewoon een klaploper is. Hij loopt op jou zak. En als hij ook al niet betaald voor de opvoeding van zijn eigen zoon en die knul gewoon geheel laat vallen en niet meer naar omkijk kan je toch zien hoe 'ziek' en 'fout' hij eigenlijk is?



Hij woont bij jou, jij betaald alles. Meid, dat kan toch niet?

Ja dan komen er berichtjes die je misschien niet wil horen. Maar die zijn wel door onafhankelijke mensen hier geplaatst. En niemand vindt hem eigenlijk geweldig. Ja, alleen jij.



Wakker worden Sivie. Het muntje begint nu zelf ook bij jou te vallen. Dus tijd voor aktie.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivinnetje schreef op 01 september 2014 @ 12:27:

Nou zeg... wat onaardig allemaal. Maar wat je er aan details uit filtert (in je levensverhaal) zegt wel iets over hoe je er ook zelf tegenaan kijkt. Dit is niet normaal. Je zou ermee moeten stoppen maar kennelijk is de angst om alleen te zijn zo groot, dat je dit allemaal pikt.

Je staat ervan te kijken hoe ver sommige mensen gaan om maar niet alleen te hoeven zijn. Je bent niet afhankelijk van hem, waarom neem je de stap niet? Waar ligt de grens? En ik veroordeel het niet hoor, want ik ben mezelf ook verloren in een slechte relatie Maar ik ben er op een gegeven moment uitgestapt en terugkijkend snap ik niet dat ik dat niet veel eerder heb gedaan.



Wees sterk, richt je op je kinderen, je bedrijf... en sta open voor goede dingen. Zolang je bij deze man blijft, zul je niet gelukkig kunnen zijn met jezelf en je kinderen. En kom je ook geen fijne liefdevolle partner tegen.



+1000.



Dit is precies waar het om gaat en waarom dergelijke slechte relaties toch zo lang duren. Je kunt er gewoon niet uitstappen, terwijl iedereen om je heen je voor gek verklaart. Je hebt echter wel altijd een keuze, en hoe eerder je die maakt, hoe beter! Alleen helpt het wel als je daar echt aan toe bent en het niet te geforceerd is.



Succes TO!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Och, het ene lot heeft het andere gevonden, als ik haar openingspost lees. Wat erg. Of zitten we weer in het hoge noorden?
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
Kan je ook mijn rekeningen betalen? Ik houd nu al van je
No love without lost
Alle reacties Link kopieren
Weet je, als je wakker geschud moet worden, echt wakker geschud moet worden, dan gaat dit wel eens harder dan je zou willen.



Maar in dit geval heb je echt een schop onder je kont nodig en moet je gezegd worden dat je met een klaploper samen bent. Draai de geldkraan eens dicht.

Zal hij bij jou blijven, of een andere geldkraan zoeken?
Alle reacties Link kopieren
quote:silvie899 schreef op 01 september 2014 @ 11:41:

....

Ik kan niet meer..ben op ! hij heeft me wat gekraakt de laatste jaren, en toch..ik hou zielsveel van hem, en ik weet dat ik heel veel ga huilen als ik hem kwijt ben. Kortom, ik weet het niet meer :(



Als dit "houden van" zou zijn, dan zou ik niemand op de wereld nog aanraden om ooit van iemand te houden.



Sorrie, je laat jezelf gewoon misbruiken. Jij bent je eigen probleem. Je respecteert jezelf minder dan een eersteklas lul. Ongetwijfeld bestaan er mensen om je heen (je kinderen bijvoorbeeld) die van jou houden, die beledig je stuk voor stuk door zo liefdeloos met jezelf te laten sollen.
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen mogen niet eens in zijn huis, is dat geen grotere belediging dan een klap in je gezicht??
quote:silvie899 schreef op 01 september 2014 @ 11:57:

Ik dacht wat advies te krijgen,



Advies: laat niet zo over je heen lopen en dump die gast.



En woman up. Rug recht, schouders recht, borst vooruit en go! Regelrecht zijn leven uit.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt op een soort Stockholm-syndroom. Dat is Hollands en voer voor psychologen. Ik begrijp nooit zo goed hoe sommige mensen in dit soort situaties terechtkomen, maar waarschijnlijk sluipt het er in. Ik denk dat je orde op zaken moet gaan stellen. Dus heel duidelijk je grenzen aangeven, hem niet langer overal zijn zin in geven en gewoon aangeven dat de geldkraan dicht gaat. Dat hij zijn eigen geld maar moet gaan verdienen voor de dingen die hij wil. Als hij bereid is dat allemaal te doen en hij doet het ok echt, dan kan je het nog een kans gunnen, maar ik ben bang dat je een enorme reality-check gaat krijgen. Maar goed, in dat geval leer je wel hoe de man echt in elkaar steekt.
Alle reacties Link kopieren
Angst om alleen te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt hetzelfde advies: ga bij hem weg. Ander advies is er namelijk niet. Het stadium 'eraan werken' zijn jullie voorbij. Er is iets fundamenteels mis met deze man. Hij gebruikt je, kijkt niet om naar zijn kind, is niet leuk voor jouw kinderen, hij bedriegt je... het is hopeloos.



Je moet hier doorheen. En als je het zo moeilijk vindt, bereid je dan goed voor. Vraag of een vriendin een tijdje bij je komt logeren, boek een reis met je kinderen, doe iets om de eerste impuls (hem weer bellen omdat je je alleen voelt) te ontwijken. Zoek een psycholoog om je te steunen. Het is een verslaving en je moet echt afkicken.



Ook al lijkt het nu onvoorstelbaar, maar er komt een omslag. Een moment waarop jij er ook zo tegen aan kijkt als alle mensen die hier op dit forum reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Galadriel schreef op 01 september 2014 @ 13:24:

[...]



Nee, maar kijk er eens zakelijk naar.



En, wat zie je?



+1, en wat Doreia zegt.



Zakelijk gezien zit je gevangen in een wurgcontract, de 'liefde'. Gelukkig ga je niet failliet als je hem de deur uit doet, op den duur word je er alleen maar beter van, en je kinderen ook, zowel emotioneel als financieel!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je ineens een stuk rijker bent wanneer je de sloten van je huis verandert en hem buiten zet.



Al zen spullen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er is inderdaad wel iets met hem,dat weet ik al een hele tijd. In een relatie heeft hij nog nooit trouw geweest. Maar ik dacht altijd dat ik misschien zijn ware was, en dat het bij ons anders ging zijn. Niet dus.. Ik vermoed dat hij adhd heeft , hij kan plots 10x hetzelfde na elkaar zeggen. Dit stoort me niet zo, zolang hij dit niet in het openbaar begint te doen. Nu ja,dit heeft er dan waarschijnlijk niks mee te maken. Met dit punt van hem heb ik leren leven. Echter nu ben ik op een punt waarvan ik besef dat het zo niet meer verder kan. En dit is pijnlijk... Ps: ik heb mijn spelfouten nagekeken hoor ;)
Wat kan jou het schelen wat hij mankeert? Dumpen die gast. Echt je spoort zelf ook niet hoor, als je je zo laat behandelen.
Alle reacties Link kopieren
Huilen is niet erg, dat stopt vanzelf weer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Is er iets wat wél leuk is aan hem? Je hebt trouwens al zoveel redenen opgenoemd (zijn zoon negeren, vreemdgaan, leven op jouw kosten, zijn gedrag) waar een ander een relatie om zou beëindigen dat ik - alles bij elkaar opgeteld - hem zonder nadenken resoluut de deur uit zou schoppen. Sterkte.
quote:silvie899 schreef op 01 september 2014 @ 14:48:

Er is inderdaad wel iets met hem,dat weet ik al een hele tijd. In een relatie heeft hij nog nooit trouw geweest. Maar ik dacht altijd dat ik misschien zijn ware was, en dat het bij ons anders ging zijn. Niet dus.. Ik vermoed dat hij adhd heeft , hij kan plots 10x hetzelfde na elkaar zeggen. Dit stoort me niet zo, zolang hij dit niet in het openbaar begint te doen. Nu ja,dit heeft er dan waarschijnlijk niks mee te maken. Met dit punt van hem heb ik leren leven. Echter nu ben ik op een punt waarvan ik besef dat het zo niet meer verder kan. En dit is pijnlijk... Ps: ik heb mijn spelfouten nagekeken hoor ;)





Maakt het je uit of hij een diagnose heeft?



Je kunt iemand niet veranderen. Hoe dan ook. Je kunt er wel mee leren leven of ermee kappen. Waar leg jij je grens?
Je bent trouwens wel heel sterk, dat je het al zo lang uithoudt. Ook dat is een vorm van kracht, al is het een kracht die niet goed voor je is.



Ik weet niet waarom je nog steeds bij hem bent, maar je kunt die kracht ook gebruiken door alleen door te gaan.



Ik praat niet graag iemand een scheiding aan, maar ik zie werkelijk geen pluspunten hier!
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op maandag 01 september 2014 15:02 Is er iets wat wél leuk is aan hem? Je hebt trouwens al zoveel redenen opgenoemd (zijn zoon negeren, vreemdgaan, leven op jouw kosten, zijn gedrag) waar een ander een relatie om zou beëindigen dat ik - alles bij elkaar opgeteld - hem zonder nadenken resoluut de deur uit zou schoppen. Sterkte.De sex.. Subliem!
quote:silvie899 schreef op 01 september 2014 @ 15:10:

[...]



De sex.. Subliem!Je doet het wel met condoom he? En maandelijks een SOA test omdat hij met anderen ne*kt.
Alle reacties Link kopieren
quote:silvie899 schreef op 01 september 2014 @ 15:10:

[...]



De sex.. Subliem!

O, als de seks subliem is is er eigenlijk niets aan de hand.

Gewoon blijven dus, probleem opgelost.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Zet hem buiten!

Vandaag nog.

Hij gaat vreemd, behandeld zijn eigen kind extreem slecht en jou kinderen ook, hij teert op jou zak, laat zich onderhouden, je kan niet met hem praten over een toekomst en gaat vreemd.



Als alleen de sex leuk is kun je met een stuk meer behoud van eigen waarde en voor heel wat minder centjes af en toe een gigolo nemen, of je zoekt een echt leuke man waarbij de liefde van twee kanten komt.

Hij houdt namelijk niet van jou, hij gebruikt jou voor een makkelijk leventje.
quote:silvie899 schreef op 01 september 2014 @ 15:10:

[...]



De sex.. Subliem!Oh, dat verandert de zaak. Dan zou ik hem maar gewoon accepteren zoals hij is en er het beste van maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven