Alcoholisme aantonen

08-08-2015 09:59 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen hoe ik het beste kan aantonen dat mijn man alcoholist is.

Hij zegt van niet maar drinkt elke dag voor het eten 4-5 halve liters bier 1-2 glazen sherry en een halve fles wijn tot soms een hele fles wijn tijdens het eten, na het eten drinkt hij weer bier door of sherry maar niet altijd.



Ik wil scheiden en kunnen aantonen dat hij te veel drinkt hij vormt een gevaar voor mijn zoontje van 5 jaar.



Wat kan ik het beste doen ik heb al foto's gemaakt en bewaar de bonnen van de ah waarop alle alcohol staat hebben jullie tips?



Bedankt alvast.

Beste Allemaal,



Bedankt voor de vele reacties.

Mijn man zit al 3 jaar werkeloos thuis op de bank en is altijd al een stevige drinker geweest tevens is hij zeer lui en doet werkelijk niets. Als ik werk weet ik ook niet 100% zeker of hij niet drinkt. Hij dreigt met co ouderschap en de kinderbescherming en wil me mijn kind afpakken hij is geestelijk ziek. Gesprekken heb ik gehad met de huisarts en die geeft ook aan dat hij depressief is. Mijn man heeft een narcistisch karakter en wil altijd dwars zitten tevens is hij super chagrijnig e.d. Het is niet zo makkelijk om zo maar weg te gaan en je kind uit z'n vertrouwde omgeving te halen maar ik weet dat het moet dat het zo niet langer kan. Ik wil absoluut dat mijn zoon z'n vader ziet hoor maar ik wil geen risico dat hij met mijn kind in de auto stapt en dat hij niet goed op mijn zoon let. Mijn man vind zichzelf geen alcoholist dus dat is extra moeilijk om tegen aan te praten ik pak hem nu wel hard aan dat hij naar de dokter moet of dat ik anders ga scheiden maar dat heeft weinig effect. S morgens als hij wat minder alcohol in z'n bloed heeft gaat hij slijmen en zegt hij je gaat toch niet bij mij weg he schat je moet mij maar gewoon toleren hoe ik ben dat is toch niet erg e.d.

09-08-2015, 10:15
anoniem_246893 wijzigde dit bericht op 09-08-2015 11:22
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Je denkt dat jij jullie kind dan makkelijker toegewezen krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch sowieso scheiden. Wil je hem het volledige contact met je kind ontzeggen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Eh.. op de bon staat niet wie het opgedronken heeft. Zo beschuldig je jezelf ook.
Want jij wilt je kind voor jou alleen en anders ga je niet scheiden?
Alle reacties Link kopieren
Ga 'gewoon' scheiden, waarom wil je persé aantonen dat hij een alcoholist is? En hoe denk je dat te gaan doen?

En als hij zo gevaarlijk is voor jullie zoontje, dan laat je je zoontje dus al 5 jaar bij een 'gevaar' wonen?

Dat spreekt dan ook niet in jouw voordeel.

Ik weet natuurlijk niet wat er bij jullie speelt, en hoop ook niet dat het al te ernstig is, maar een alcoholist hóeft niet gevaarlijk voor z'n kind te zijn he.
Wat een armoede zeg. Ga scheiden en bespreek de omgang tussen je kind en ex met een goede advocaat. Ga niet zelf zitten sherlocken iig. Bovendien, vind ik jou ook niet goed overkomen dat jij met een vijfjarige blijft in 1 huis met een alcoholist. Zsm weg dus.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar een bonnetje zegt niets, hij kan dan makkelijk zeggen dat hij dat drinkt met een paar vrienden. Of dat hij er heel lang mee heeft gedaan.



Ik zou je vraag stellen bij de Jellinekkliniek. Ik vraag mij af of je het kan bewijzen maar je kan het altijd navragen uiteraard, misschien hebben ze nog wel meer tips/adviezen voor je.



Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Als ie zoveel zuipt en dan nog niet eens snapt dat ie 'n alcoholprobleem hebt, hoef jij het hem echt niet proberen duidelijk te maken. Dat gaat je namelijk toch niet lukken. Als je wil scheiden, doe dat dan gewoon en laat die man verder in z'n sop gaarkoken.
Shoot first, ask questions later!
Ik vind je een beetje eng overkomen. Natuurlijk, ga scheiden. Maar de toon van je verhaal is 'hoe verkom of frustreer ik hoe dan ook zo goed mogelijk een omgangsregeling'
Alle reacties Link kopieren
Doet mij denken aan David Hasselhof die straal lam een paar keer door zijn dochter is gefilmd.



Ik krijg toch heel erg het gevoel dat je je gelijk wil halen ipv een passende oplossing. Hoe is het voor kind wanneer een moeder zijn vader door het slijk haalt. Zorg dat jij en kind veilig zijn, de rest is bijzaak.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als die man zich dagelijks 'n half delirium zuipt zal ie vast niet zitten te wachten om op 'n klein kind te moeten babysitten, dus waarom ben je bang dat hij 'n omgangsregeling wil? Als je kind de middelbare schoolleeftijd heeft kan ie zelf langsgaan bij z'n pa als ie wil.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
zouden jullie dan allemaal met een gerust gemoed een co-ouderschap instappen met een man die zoveel drinkt?
Eens met Mv.

Alcoholisme is helaas wat complexer dan enkel veel drinken. (Alhoewel geen maat kunnen houden daar wel een teken van is.., evenals inzien dat je niet goed bezig bent.. maar goed ik ben geen expert, enkel ervaringsdeskundige...)

Het begint ook heel onschuldig. Ik denk dat er van alcoholisten een beetje een verkeerd beeld is. Het is meer dan enkel iemand die een fles per dag wegtettert. Komt ook bij, waarom drinkt iemand. Puur omdat hij het lekker vindt of om bepaalde gevoelens weg te drinken etc.

Anyway, als je je er druk om maakt beter even contact opnemen met de Jellinek. (Zie website)



Ik vraag me trouwens wel af of dat het enige is waarom je je niet prettig meer voelt bij hem. Is het drinken niet een cover up voor hrt feit dat je je niet meer fijn voelt in deze relatie? (En nee dat is niet erg, wat de rede ook is. Als je je niet meer fijn voelt dan is dat nou eenmaal zo. Wat de rede ook is..)
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 08 augustus 2015 @ 10:12:

Zorg dat jij en kind veilig zijn, de rest is bijzaak.



ervoor zorgen dat het kind veilig is, zou kunnen betekenen ervoor zorgen dat er géén co-ouderschap is.

en daar zal TO argumenten voor moeten hebben, als de vader dat wel wil.

dus het bewijzen van het alcoholisme hoeft echt niet over 'door het slijk halen' te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 08 augustus 2015 @ 10:17:

zouden jullie dan allemaal met een gerust gemoed een co-ouderschap instappen met een man die zoveel drinkt?Neem aan dat TO geen co-ouderschap met haar ex wil. Kan me als bewust kindvrije voorstellen dat je veel liever om de week 'n week kindvrij bent, maar iemand met moederlijke gevoelens zal haar kind vast niet bij 'n dronkenlap willen laten wonen, dus neem aan dat TO gewoon fulltime moeder wordt.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt aangeven dat hij hulp moet zoeken via de Jellinek en/of de huisarts en dat je weggaat wanneer hij dat niet doet.

Weggaan kan sowieso en wanneer je sterke argumenten hebt zelf de rechter een onderzoek in wanneer hij voor jullie kind wil zorgen. Neem fotos of film met je mobiel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
...
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom gaat men er vanuit dat die man dat kind uberhaupt in huis wil als TO er niet bij is om het te verzorgen? Lijkt me dat iemand die zoveel drinkt wel andere dingen aan z'n hoofd heeft dan 'n aandachttrekkertje te moeten entertainen.
Shoot first, ask questions later!
Ik snap dat je dat niet wilt. Maar toch denk ik dat deze manier niet constructief is. Als je wil scheiden ga dan nu bij hem weg ipv hem te filmen en foto's te maken van hem. Pak het kind op en ga elders bivakkeren. Dat wat je nu doet biedt je een garantie. Een vechtscheiding. En die is zeker niet voordelig voor een kind.
Om te kunnen scheiden, heb je geen bewijs van zijn alcoholisme nodig. Vraag eens advies aan een advocaat wat je kunt doen om je kind te beschermen als je een scheiding doorzet. Ik neem aan dat je daarvoor zijn alcoholisme aan wilt tonen.
...
Overigens heeft Redbulletje wel gelijk, waarschijnlijk wil die man helemaal geen co ouderschap. Heb je hem dat wel eens gevraagd TO?
Ik geef bloemetje wel een beetje gelijk. Hij drinkt wel te veel te veel. Ik weet helaas maar al te goed wat drank doet.. Ik heb geen kinderen maar om nou te zeggen dat je altijd naar behoren handelt als je gezopen hebt...
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je elke avond lam bent kun je niet voor een kind zorgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven