Alcoholisme aantonen

08-08-2015 09:59 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen hoe ik het beste kan aantonen dat mijn man alcoholist is.

Hij zegt van niet maar drinkt elke dag voor het eten 4-5 halve liters bier 1-2 glazen sherry en een halve fles wijn tot soms een hele fles wijn tijdens het eten, na het eten drinkt hij weer bier door of sherry maar niet altijd.



Ik wil scheiden en kunnen aantonen dat hij te veel drinkt hij vormt een gevaar voor mijn zoontje van 5 jaar.



Wat kan ik het beste doen ik heb al foto's gemaakt en bewaar de bonnen van de ah waarop alle alcohol staat hebben jullie tips?



Bedankt alvast.

Beste Allemaal,



Bedankt voor de vele reacties.

Mijn man zit al 3 jaar werkeloos thuis op de bank en is altijd al een stevige drinker geweest tevens is hij zeer lui en doet werkelijk niets. Als ik werk weet ik ook niet 100% zeker of hij niet drinkt. Hij dreigt met co ouderschap en de kinderbescherming en wil me mijn kind afpakken hij is geestelijk ziek. Gesprekken heb ik gehad met de huisarts en die geeft ook aan dat hij depressief is. Mijn man heeft een narcistisch karakter en wil altijd dwars zitten tevens is hij super chagrijnig e.d. Het is niet zo makkelijk om zo maar weg te gaan en je kind uit z'n vertrouwde omgeving te halen maar ik weet dat het moet dat het zo niet langer kan. Ik wil absoluut dat mijn zoon z'n vader ziet hoor maar ik wil geen risico dat hij met mijn kind in de auto stapt en dat hij niet goed op mijn zoon let. Mijn man vind zichzelf geen alcoholist dus dat is extra moeilijk om tegen aan te praten ik pak hem nu wel hard aan dat hij naar de dokter moet of dat ik anders ga scheiden maar dat heeft weinig effect. S morgens als hij wat minder alcohol in z'n bloed heeft gaat hij slijmen en zegt hij je gaat toch niet bij mij weg he schat je moet mij maar gewoon toleren hoe ik ben dat is toch niet erg e.d.

09-08-2015, 10:15
anoniem_246893 wijzigde dit bericht op 09-08-2015 11:22
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Als je de scheiding in gaat met geslepen messen dan weet je zeker dat het een bloedbad wordt. Is dat wat je wil?



Verder denk ik dat je er beter aan doet om het gevaar zelf vast te leggen (dronken in de auto willen stappen met je kind, straalbezopen knock out gaan op de badkamervloer terwijl je kind in bad zit, kind met een nietpistool laten spelen omdat pa te lam is om in te grijpen, weet ik veel wat voor gevaren je partner zijn kind aan blootstelt) dan je te focussen op de oorzaak. Alcoholisten zijn idd over het algemeen niet de beste ouders maar, hoe vreemd dar misschien ook klinkt, niet persé een gevaar voor hun kinderen. Als "gevaar" je troefkaart is, dan moet je dàt bewijzen en niet een mogelijke oorzaak van eventueel gevaar.



Overigens lijkt een moeder die met oneigenlijke argumenten een kind bij de vader weg wil houden me nou ook niet iets waar rechters dol op zijn.
quote:redbuIIetje schreef op 08 augustus 2015 @ 10:26:

Maar waarom gaat men er vanuit dat die man dat kind uberhaupt in huis wil als TO er niet bij is om het te verzorgen? Lijkt me dat iemand die zoveel drinkt wel andere dingen aan z'n hoofd heeft dan 'n aandachttrekkertje te moeten entertainen.We weten er nog te weinig van maar misschien maakt To zich zo'n zorgen omdat ze weet dat hij dat wel zou willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:phoebe1982 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:17:

Eens met Mv.

Alcoholisme is helaas wat complexer dan enkel veel drinken. (Alhoewel geen maat kunnen houden daar wel een teken van is.., evenals inzien dat je niet goed bezig bent.. maar goed ik ben geen expert, enkel ervaringsdeskundige...)

Het begint ook heel onschuldig. Ik denk dat er van alcoholisten een beetje een verkeerd beeld is. Het is meer dan enkel iemand die een fles per dag wegtettert. Komt ook bij, waarom drinkt iemand. Puur omdat hij het lekker vindt of om bepaalde gevoelens weg te drinken etc.

Anyway, als je je er druk om maakt beter even contact opnemen met de Jellinek. (Zie website)



Ik vraag me trouwens wel af of dat het enige is waarom je je niet prettig meer voelt bij hem. Is het drinken niet een cover up voor hrt feit dat je je niet meer fijn voelt in deze relatie? (En nee dat is niet erg, wat de rede ook is. Als je je niet meer fijn voelt dan is dat nou eenmaal zo. Wat de rede ook is..)

Een alcoholist is echt niet altijd dronken. Een alcohollist is iemand die verslaaft is aan de alcohol en het gewoon nodig heeft om te functioneren.

Mijn opa was (nadat ik geboren was) nooit dronken. Wel iedere dag een half liter jenever die in de loop van de avond op ging. NIet meer niet minder. Prachtige man trouwens.

Mijn oma was ook een alcoholist. Zonder haar 3 borreltjes werd ze knap saggerijnig.

Dat is echt een ander slag dan de barhangers of de straatzwervers, ook een ander slag dan het soort dat zich idd lam zuipt omdat ze geen maat kunnen houden.
quote:bloemetje77 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:34:

Overigens heeft Redbulletje wel gelijk, waarschijnlijk wil die man helemaal geen co ouderschap. Heb je hem dat wel eens gevraagd TO?





En heb je hem alleen gevraagd wat hij van zijn inname vindt of ben je een goed gesprek aangegaan waarin je de consequenties uitlegt? Weet hij nu al dat je wil gaan scheiden? Is het een gesprek geweest waarin je hem heb gezegd 'je bent een alcoholist'? Of was het een gesprek als in 'lieverd, we moeten nu echt praten want het gaat helemaal niet goed in ons gezin en zoals het er nu voorstaat denk ik dat ik bij je weg wil'



Te veel alcohol is nooit goed. Alcoholisme of niet. Maar een 'je bent een alcoholist Lul, kijk maar naar de foto's die ik heb genomen!!!!' Of een goed gesprek en samen kijken naar oplossingen en oorzaken is een heel verschil. Dat eerste, werkt nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 08 augustus 2015 @ 10:12:

Ik vind je een beetje eng overkomen. Natuurlijk, ga scheiden. Maar de toon van je verhaal is 'hoe verkom of frustreer ik hoe dan ook zo goed mogelijk een omgangsregeling'Dat, dus.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
ga gewoon scheiden. daar heb je geen bewijs voor nodig. Als je je zorgen maakt over je zoon schakel dan jeugdzorg in
TO je koopt het, en dan bewaar je de bonnen? Beetje dubbel he. Wie zegt dat hij alleen alles heb opgedronken? Wie zegt dat jij niet mee drinkt?

Maar dit gaat vast een vechtscheiding worden, met zo'n instelling.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:32:

[...]





Emotionele verwaarlozing is niet iets om licht over te denken en ik ken geen alcoholist die zich daar niet schuldig aan maakt bij zijn kinderen.En toch zijn ze er wel dus.
Alle reacties Link kopieren
Buiten het alcohol verhaal om vind ik het een vaag verhaal. De man van TO werkt wel toch? Hoe krijgt hij het dan voor elkaar om 2 a 3 liter vocht weg te krijgen in dat krappe uurtje voor het eten (als het al een uur is) Knap hoor.
quote:nina1966 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:52:

Buiten het alcohol verhaal om vind ik het een vaag verhaal. De man van TO werkt wel toch? Hoe krijgt hij het dan voor elkaar om 2 a 3 liter vocht weg te krijgen in dat krappe uurtje voor het eten (als het al een uur is) Knap hoor.Wat naïef! Een alcoholist weet altijd wanneer te drinken, kan ook op zijn werk gebeuren. Je wilt toch niet beweren dat mensen die gewoon 40 u per week werken, geen kans zien om per dag een paar liter alcohol te consumeren?
Uhm, misschien zeg ik iets heel geks, maar je bent toch ooit met hem getrouwd omdat je van hem houdt? Is het dan geen prioriteit voor je dat hij weer beter wordt, dat hij hulp krijgt?



Verder is het niet gezond als een kind opgroeit met een alcoholistische ouder. Ook al zullen in veel gevallen de basale zaken geregeld zijn, dan nog is er niet dezelfde betrokkenheid bij het kind, want verslaving.
quote:mary57 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:59:

[...]





Wat naïef! Een alcoholist weet altijd wanneer te drinken, kan ook op zijn werk gebeuren. Je wilt toch niet beweren dat mensen die gewoon 40 u per week werken, geen kans zien om per dag een paar liter alcohol te consumeren?Er zijn ook alcoholisten die overdag goed zonder drank kunnen en pas gaan drinken als ze thuis zijn.
Als hij echt gevaarlijk is voor je kind dan kun je misschien een gesprek opnemen waarin jullie het over zijn alcoholgebruik hebben en hij alles toegeeft, dan kun je hem via de rechter in een afkick programma krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:52:

Buiten het alcohol verhaal om vind ik het een vaag verhaal. De man van TO werkt wel toch? Hoe krijgt hij het dan voor elkaar om 2 a 3 liter vocht weg te krijgen in dat krappe uurtje voor het eten (als het al een uur is) Knap hoor.Dit inderdaad. Lijkt me praktisch onmogelijk, als hij werkt natuurlijk
Eh ik verkeerde ook in de veronderstelling dat TO het wil vastleggen omdat ze geen co-ouderschap wil. Dat zou ik ook niet willen. Dan nog liever blijven en zelf de al dan niet figuurlijke klappen voor je kind zoveel mogelijk proberen op te vangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 augustus 2015 @ 10:47:

ga gewoon scheiden. daar heb je geen bewijs voor nodig. Als je je zorgen maakt over je zoon schakel dan jeugdzorg inPrecies dit. Ik vind jouw redenatie TO heel vreemd en eigenlijk best naar. Je wilt dus dat je zoontje zijn vader nooit meer ziet? Dan zit de haat naar je man wel heel hoog. Ga zsm scheiden.
quote:nina1966 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:52:

Buiten het alcohol verhaal om vind ik het een vaag verhaal. De man van TO werkt wel toch? Hoe krijgt hij het dan voor elkaar om 2 a 3 liter vocht weg te krijgen in dat krappe uurtje voor het eten (als het al een uur is) Knap hoor.

O mijn vader werkte ook hoor maar toch was en is het wel degelijk een alcoholist.

Verzuimde nooit een dag op zijn werk,was nooit ziek en altijd keurig op tijd.

Toch goot hij iedere avond een liter jenever en het nodige bier naar binnen..
to? Was je er nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:32:

[...]





Sorry maar dit klopt niet. Een alcoholist, ook als ze een baan hebben en leuk doen voor de buitenwereld, is nóoit in het belang van een kind. Natuurlijk zijn het meestal geen mishandelende tokkies! Maar zo'n man is op zijn minst emotioneel volledig afwezig bij zijn kind.

Geirriteerdheid, snauwen enzovoorts is de daaropvolgende stap enzo verder.

Emotionele verwaarlozing is niet iets om licht over te denken en ik ken geen alcoholist die zich daar niet schuldig aan maakt bij zijn kinderen.



Natuurlijk is het nooit in het belang van het kind, en nooit goed voor een kind, maar dat zeg ik ook nergens.

Gevaarlijk hóeft het echter niet altijd te zijn.

En emotionele verwaarlozing gebeurt vaak en veel, niet alleen door alcoholisten.

Mijn vader was een alcoholist. En natuurlijk snap ik dat ook elke alcoholist anders is,maar mijn vader snauwde nooit, was niet geirriteerd, en het gedrag ging ook niet verder, zoals jij beschrijft.

Een alcoholist is nooit een goed voorbeeld, maar hoeft niet persé een slechte vader te zijn.

Om mij heen zag ik veel vriendinnen met een 'normale' vader, die het lang niet zo goed deden als mijn vader.

En als TO de vader gevaarlijk voor het kind vind, had ze het niet 5 jaar moeten aankijken, en nu ineens hem willen 'pakken' op zijn alcoholisme. Dan is ze zelf al die 5 jaar 'medeplichtig' geweest.
quote:ciambella schreef op 08 augustus 2015 @ 11:05:

[...]





Precies dit. Ik vind jouw redenatie TO heel vreemd en eigenlijk best naar. Je wilt dus dat je zoontje zijn vader nooit meer ziet? Dan zit de haat naar je man wel heel hoog. Ga zsm scheiden.



Welnee. Als die man co-ouderschap wil en zij kan niet bewijzen dat hij gevaarlijk veel drinkt is het zoontje de lul, want die zit een hele week bij papa zonder dat iemand hem beschermt.



En ja die kinderen heb ik op de poli gehad. Dat is verschrikkelijk en het is naief om te denken dat het systeem die gevallen wel ondervangt. Je moet in NL keihard bewijs hebben als de andere ouder ook aanspraak wil maken op het ouderschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:52:

Buiten het alcohol verhaal om vind ik het een vaag verhaal. De man van TO werkt wel toch? Hoe krijgt hij het dan voor elkaar om 2 a 3 liter vocht weg te krijgen in dat krappe uurtje voor het eten (als het al een uur is) Knap hoor.



Inderdaad naief. Niet elke alcoholist is een zwerver, een tokkie, of iemand zonder baan.

het zou je nog verbazen hoeveel mensen in topfuncties alcoholist zijn of drugeverslaafd.

Mijn vader werkte altijd, en functioneerde goed.
quote:nina1966 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:44:

[...]



Een alcoholist is echt niet altijd dronken. Een alcohollist is iemand die verslaaft is aan de alcohol en het gewoon nodig heeft om te functioneren.

Mijn opa was (nadat ik geboren was) nooit dronken. Wel iedere dag een half liter jenever die in de loop van de avond op ging. NIet meer niet minder. Prachtige man trouwens.

Mijn oma was ook een alcoholist. Zonder haar 3 borreltjes werd ze knap saggerijnig.

Dat is echt een ander slag dan de barhangers of de straatzwervers, ook een ander slag dan het soort dat zich idd lam zuipt omdat ze geen maat kunnen houden. Dat wilde ik min of meer ook zeggen...

Alcoholisten kunnen verder prima 'functioneren' en hun leven zo normaal mogelijk leven. Sterker nog, ik denk dat alcoholisten zelfs hele goede planners zijn.

Het gevaar is bovendien dat het niet sbel herkend wordt, ook omdat alcohol zo gedoogd is. Inderdaad, iemand wordt vaak pas als probleemdrinker gezien als die dagelijks over straat zwalkt met een fles Vodka.

Het is ook een hele geniepige ziekte, het begint vrij onschuldig..
Phoebe, wat een top mens ben jij!

TO, vertel eens iets meer? Er wordt nu al veel voor je ingevuld en dat lijkt me niet handig als je echt op zoek bent naar advies.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:59:

[...]





Wat naïef! Een alcoholist weet altijd wanneer te drinken, kan ook op zijn werk gebeuren. Je wilt toch niet beweren dat mensen die gewoon 40 u per week werken, geen kans zien om per dag een paar liter alcohol te consumeren?

Maar dat schrijft TO niet hè. Die schrijft dat hij die liters even voor het eten naar binnen schuift, dan nog wijn bij het eten en vaak nog een afzakkertje of wat ná het eten.

Buiten dat is een bierdrinker vaak echt niet genegen om sherry te drinken, dan wijn en dan weer sherry?? Eh...vaag verhaal dus.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik ga ervan uit dat je wil scheiden omdat hij teveel alcohol drinkt, het probleem niet erkent en er dus ook niks aan gaat doen. En dat je je kind niet wil laten verblijven bij een volwassene die in een roes verkeert waardoor hij niet meer voor je kind kan zorgen.

Wil hij een regeling waarbij jullie kind langer bij hem verblijft dan een enkel uurtje? Of staat hij ook open voor korte contactmomenten, waarna jij de zorg weer overneemt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven