Alcoholisme aantonen

08-08-2015 09:59 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen hoe ik het beste kan aantonen dat mijn man alcoholist is.

Hij zegt van niet maar drinkt elke dag voor het eten 4-5 halve liters bier 1-2 glazen sherry en een halve fles wijn tot soms een hele fles wijn tijdens het eten, na het eten drinkt hij weer bier door of sherry maar niet altijd.



Ik wil scheiden en kunnen aantonen dat hij te veel drinkt hij vormt een gevaar voor mijn zoontje van 5 jaar.



Wat kan ik het beste doen ik heb al foto's gemaakt en bewaar de bonnen van de ah waarop alle alcohol staat hebben jullie tips?



Bedankt alvast.

Beste Allemaal,



Bedankt voor de vele reacties.

Mijn man zit al 3 jaar werkeloos thuis op de bank en is altijd al een stevige drinker geweest tevens is hij zeer lui en doet werkelijk niets. Als ik werk weet ik ook niet 100% zeker of hij niet drinkt. Hij dreigt met co ouderschap en de kinderbescherming en wil me mijn kind afpakken hij is geestelijk ziek. Gesprekken heb ik gehad met de huisarts en die geeft ook aan dat hij depressief is. Mijn man heeft een narcistisch karakter en wil altijd dwars zitten tevens is hij super chagrijnig e.d. Het is niet zo makkelijk om zo maar weg te gaan en je kind uit z'n vertrouwde omgeving te halen maar ik weet dat het moet dat het zo niet langer kan. Ik wil absoluut dat mijn zoon z'n vader ziet hoor maar ik wil geen risico dat hij met mijn kind in de auto stapt en dat hij niet goed op mijn zoon let. Mijn man vind zichzelf geen alcoholist dus dat is extra moeilijk om tegen aan te praten ik pak hem nu wel hard aan dat hij naar de dokter moet of dat ik anders ga scheiden maar dat heeft weinig effect. S morgens als hij wat minder alcohol in z'n bloed heeft gaat hij slijmen en zegt hij je gaat toch niet bij mij weg he schat je moet mij maar gewoon toleren hoe ik ben dat is toch niet erg e.d.

09-08-2015, 10:15
anoniem_246893 wijzigde dit bericht op 09-08-2015 11:22
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Nee hoor, dat is niet waar. Ik vond mezelf echt alcoholist. Als het op was, dan ging ik halen en dan moest alles daarvoor wijken. Ook afspraken die ik hd gemaakt. Maar een fles rum in de kast of pilsjes in de koelkast? Ik heb ze nooit aangeraakt. Dat is het grootste vooroordeel over alcoholisme. Mijn ex zit gemiddeld op twee flessen rode wijn per avond. Elke avond, al 25 jaar lang. Hij drinkt geen bier en al helemaal geen sterke drank. Maar iemand die 25 jaar lang twee flessen wijn in zijn eentje naar binnen tikt is alcoholist.



Sterker nog, mijn wake up call was als volgt. Wijn was op. Ik had nog een fles rum staan, maar lust ik niet. En ik had al een flesje op s middags. Ik was zo afhankelijk dat ik met een fles wijn op in de auto ben gestapt om bij de supermarkt een nieuwe fles te gaan halen. Kon best dacht ik, was vlak bij. Bij godsgratie niemand aangereden. Wel een beetje een stoeprandje geraakt op de terugweg. Hoe erg ik dat stoeprandje had geraakt bleek de volgende ochtend. De zijkant van mijn auto volkomen naar de kloten. Echt finaal. Van voor naar achter. Ik heb geen druppel meer gedronken sindsdien. Ik had iemand dood kunnen rijden! Omdat mijn wijn op was....
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 08 augustus 2015 @ 11:55:

Wat jij zegt is niet zonder pardon waar parbleu. Het leest als jouw ervaring en da's rot als dat zo is. Maar nogmaals, we kunnen hier onze ervaringen neerzetten, maar we weten niet zoveel van TO.

Bij alle vormen waarbij de vader nog steeds drinkt. Af en toe, dagelijks, stiekem, openlijk, is het schadelijk voor zijn kind en kan het ook nog acuut gevaarlijk worden. Op sommige topics is het advies dat vader bij een zwangerschap vanaf acht maanden niet meer moet drinken, want dan moet hij kunnen autorijden als de weeën beginnen. Wat denk je ervan als er iets gebeurt met het kind als hij zijn co-ouderschap vervult en hij heeft een paar sherrytjes op en een paar pilsjes? Lekker in de auto naar de huisartsenpost?

En dan ga ik nog steeds vanuit dat hij geen kwade dronk heeft, maar dat hij alleen maar suf wordt.

Ik vind het raar dat de vader niet dronken mag zijn als hij met aanstaande moeder met weeën naar het ziekenhuis moet, maar dat het niet zo'n probleem is als het kind eenmaal geboren is.

En het is te hopen dat jeugdzorg iets zinnigs kan doen. Zo lang er nog niks gebeurd is, mogen ze misschien niet eens iets doen?
quote:parbleumondieu schreef op 08 augustus 2015 @ 12:03:

[...]



Bij alle vormen waarbij de vader nog steeds drinkt. Af en toe, dagelijks, stiekem, openlijk, is het schadelijk voor zijn kind en kan het ook nog acuut gevaarlijk worden. Op sommige topics is het advies dat vader bij een zwangerschap vanaf acht maanden niet meer moet drinken, want dan moet hij kunnen autorijden als de weeën beginnen. Wat denk je ervan als er iets gebeurt met het kind als hij zijn co-ouderschap vervult en hij heeft een paar sherrytjes op en een paar pilsjes? Lekker in de auto naar de huisartsenpost?

En dan ga ik nog steeds vanuit dat hij geen kwade dronk heeft, maar dat hij alleen maar suf wordt.

Ik vind het raar dat de vader niet dronken mag zijn als hij met aanstaande moeder met weeën naar het ziekenhuis moet, maar dat het niet zo'n probleem is als het kind eenmaal geboren is.

En het is te hopen dat jeugdzorg iets zinnigs kan doen. Zo lang er nog niks gebeurd is, mogen ze misschien niet eens iets doen?rijden onder invloed kan niet. Maar dit probleem heeft niks met alcoholisme te maken maar met verantwoordelijkheid. Zo zijn er alcoholisten die niet rijden met drank op en zijn er ook niet-alcoholisten die wel rijden met drank op. jeugdzorg kan zeker wat doen, verslaving wordt niet licht opgenomen. Maar vader moet wel de kans krijgen zijn gedrag te verbeteren en zijn verslaving aan te pakken. voor het kind is het ook belangrijk dat er contact is met vader, ook al is vader een drinker. Dat contact kan allerlei vormen hebben zonder dat het kind gevaar hoeft te lopen
Alle reacties Link kopieren
TO ik snap best dat je wilt scheiden van een alcoholist en je zoon wil beschermen. Maar dat neemt niet weg dat pa bepaalde rechten heeft (ook plichten!) om zijn kind te mogen zien. Alcoholisme aantonen is nu niet je prioriteit. Je prioriteit is alles op alles zetten hem te helpen als partner. Ik heb niet alles gelezen in dit topic dus misschien heb je wel van alles geprobeerd: praten, huisarts, allerlei instanties bellen voor hulp... Weet hij dat jij op het punt van scheiden staat? Weet hij wat hij te verliezen heeft? Als hij dat weet en toch nog hulp weigert dan zou ik van hem scheiden en je huisarts en advocaat vragen wat je kunt doen om de zorg voor jullie zoon zo goed mogelijk te regelen met je ex-man. Dus niet: hoe kan ik ex-man als alcoholist aan de schandpaal nagelen zodat ik van hem af ben. De problematiek is bij je huisarts bekend als je alle stappen ondernomen hebt eerst hulp te zoeken, hij/zij zal je bijstaan. Misschien dat je via jeugdzorg of maatschappelijk werk je zorgen kunt bespreken en misschien zelfs gesprekken kan voeren met je (ex) partner samen over hulp/scheiding/zorg voor jullie zoon. Daar is je zoon nu het beste bij gebaat, in plaats van het initiëren van een potentiële vechtscheiding.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 augustus 2015 @ 11:29:

[...]



Het is aan jeugdzorg om te oordelen of die man in staat is zijn kind te verzorgen niet aan moeder



Ja en hoe zorg je dat JGZ erop afgaat? Ze gaan echt niet op alles af hoor, dan kun je maar beter laten zien dat je oprechte zorgen hebt. En dan kan hopelijk als pa in behandeling wíl en dat is succesvol, jeugdzorg daarna co-ouderschap introduceren en tot die tijd afhankelijk van de ernst een bepaalde omgangsregeling.

Want een moeder die de vader een hak wil zeggen kan vanalles roepen.
quote:lux. schreef op 08 augustus 2015 @ 12:27:

[...]





Ja en hoe zorg je dat JGZ erop afgaat? Ze gaan echt niet op alles af hoor, dan kun je maar beter laten zien dat je oprechte zorgen hebt. En dan kan hopelijk als pa in behandeling wíl en dat is succesvol, jeugdzorg daarna co-ouderschap introduceren en tot die tijd afhankelijk van de ernst een bepaalde omgangsregeling.

Want een moeder die de vader een hak wil zeggen kan vanalles roepen.Ja, dat klopt. Jammer dat we niets mee horen van TO. Ze zou ook eerst de huisarts in kunnen schakelen, mits de ouders beiden dezelfde huisarts hebben. Die zou dan eventueel een professionele hulp kunnen aanraden zonder direct Jeugdzorg erbij te halen.
quote:catacarax schreef op 08 augustus 2015 @ 11:41:

[...]



Mijn vriendin schrijft op een ander topic en ze heeft veel aan jou. Ik heb het ook gelezen en vind het tof, ook die anderen. Ze heeft het er vaak over hoe blij ze is met dat alles. Ik vind dat onwijs gaaf, want zij is ook al zo'n topper!Veel aan mijn openheid bedoel je? Wat fijn!!
Alle reacties Link kopieren
De man van TO zegt dat hij geen alcoholist is, dat klinkt niet naar een persoon die verantwoordelijkheid neemt voor zijn acties (in dit geval heel veel alcohol drinken). Natuurlijk heeft het kind recht op contact met vader en is dat beter dan geen contact meer omdat moeder dat tegenwerkt. Maar ik kan me best voorstellen dat moeder zich zorgen maakt of haar kind wel veilig zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 08 augustus 2015 @ 11:56:

Nee hoor, dat is niet waar. Ik vond mezelf echt alcoholist. Als het op was, dan ging ik halen en dan moest alles daarvoor wijken. Ook afspraken die ik hd gemaakt. Maar een fles rum in de kast of pilsjes in de koelkast? Ik heb ze nooit aangeraakt. Dat is het grootste vooroordeel over alcoholisme.Maar je hebt ze natuurlijk wel, mensen die spiritus, aftershave of ruitenvloeistof (!) drinken bij gebrek aan beter.
Hatsjikideee...
quote:mary57 schreef op 08 augustus 2015 @ 12:35:

[...]





Ja, dat klopt. Jammer dat we niets mee horen van TO. Ze zou ook eerst de huisarts in kunnen schakelen, mits de ouders beiden dezelfde huisarts hebben. Die zou dan eventueel een professionele hulp kunnen aanraden zonder direct Jeugdzorg erbij te halen.Ja dat zou mooi zijn als ze dat zou doen. Maar dan nog, in geval van scheiding, moet JGZ een omgangsregeling bepalen. Alleen weet dan de ha van het probleem af dus dan heb je sowieso bewijs. Maar eerlijk gezegd snap ik wel een beetje dat TO niet reageert als iedereen meteen over elkaar heen buitelt om te vertellen wat een trut ze is dat ze hem erin luist. Want volgens mij is dat niet haar bedoeling. Of althans, dat staat nergens in haar post dus dat lees ik er dan ook maar niet in.
quote:lux. schreef op 08 augustus 2015 @ 12:45:

[...]





Ja dat zou mooi zijn als ze dat zou doen. Maar dan nog, in geval van scheiding, moet JGZ een omgangsregeling bepalen. Alleen weet dan de ha van het probleem af dus dan heb je sowieso bewijs. Maar eerlijk gezegd snap ik wel een beetje dat TO niet reageert als iedereen meteen over elkaar heen buitelt om te vertellen wat een trut ze is dat ze hem erin luist. Want volgens mij is dat niet haar bedoeling. Of althans, dat staat nergens in haar post dus dat lees ik er dan ook maar niet in.Jeugdzorg bepaalt geen omgangsregeling, dat doet de rechter. Daarom zal TO waarschijnlijk (?) bewijslast aan het verzamelen zijn.
quote:mary57 schreef op 08 augustus 2015 @ 12:50:

[...]





Jeugdzorg bepaalt geen omgangsregeling, dat doet de rechter. Daarom zal TO waarschijnlijk (?) bewijslast aan het verzamelen zijn.Nja ik bedoel dat JGZ het onderzoek moet doen om te bekijken hoe en wat. Maar idd, ik denk ook dat TO daarom bewijslaat aan het verzamelen is, en daarom snap ik niet helemaal waarom ze zo wordt aangevallen.
Alle reacties Link kopieren
Alcoholist is een groot woord, hij is iemand die te veel en te vaak drinkt waardoor problemen ontstaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:lux. schreef op 08 augustus 2015 @ 12:27:

[...]





Ja en hoe zorg je dat JGZ erop afgaat? Ze gaan echt niet op alles af hoor, dan kun je maar beter laten zien dat je oprechte zorgen hebt. En dan kan hopelijk als pa in behandeling wíl en dat is succesvol, jeugdzorg daarna co-ouderschap introduceren en tot die tijd afhankelijk van de ernst een bepaalde omgangsregeling.

Want een moeder die de vader een hak wil zeggen kan vanalles roepen.een melding van moeder zal serieus genomen worden hoor
Alle reacties Link kopieren
Als je beschrijving van zijn drankgebruik klopt is dat naar mijn idee (veel) te veel en is hij waarschijnlijk alcoholist.



Maar al zou het je lukken, waarom wil je dat bewijzen?



Neem je verantwoordelijkheid en red jezelf en je kind.
nog maar 1 openingspost TO en 88 reacties verder
Alle reacties Link kopieren
Beste Allemaal,



Bedankt voor de vele reacties.

Mijn man zit al 3 jaar werkeloos thuis op de bank en is altijd al een stevige drinker geweest tevens is hij zeer lui en doet werkelijk niets. Als ik werk weet ik ook niet 100% zeker of hij niet drinkt. Hij dreigt met co ouderschap en de kinderbescherming en wil me mijn kind afpakken hij is geestelijk ziek. Gesprekken heb ik gehad met de huisarts en die geeft ook aan dat hij depressief is. Mijn man heeft een narcistisch karakter en wil altijd dwars zitten tevens is hij super chagrijnig e.d. Het is niet zo makkelijk om zo maar weg te gaan en je kind uit z'n vertrouwde omgeving te halen maar ik weet dat het moet dat het zo niet langer kan. Ik wil absoluut dat mijn zoon z'n vader ziet hoor maar ik wil geen risico dat hij met mijn kind in de auto stapt en dat hij niet goed op mijn zoon let. Mijn man vind zichzelf geen alcoholist dus dat is extra moeilijk om tegen aan te praten ik pak hem nu wel hard aan dat hij naar de dokter moet of dat ik anders ga scheiden maar dat heeft weinig effect. S morgens als hij wat minder alcohol in z'n bloed heeft gaat hij slijmen en zegt hij je gaat toch niet bij mij weg he schat je moet mij maar gewoon toleren hoe ik ben dat is toch niet erg e.d.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je toch het goede antwoord al klaar? "Nee, ik tolereer dit niet. En als je niet met onmiddellijke ingang hulp zoekt om van de drank af te blijven ga ik wel weg."
quote:Mik-22 schreef op 09 augustus 2015 @ 10:15:

Beste Allemaal,



Bedankt voor de vele reacties.

Mijn man zit al 3 jaar werkeloos thuis op de bank en is altijd al een stevige drinker geweest tevens is hij zeer lui en doet werkelijk niets. Als ik werk weet ik ook niet 100% zeker of hij niet drinkt. Hij dreigt met co ouderschap en de kinderbescherming en wil me mijn kind afpakken hij is geestelijk ziek. Gesprekken heb ik gehad met de huisarts en die geeft ook aan dat hij depressief is. Mijn man heeft een narcistisch karakter en wil altijd dwars zitten tevens is hij super chagrijnig e.d. Het is niet zo makkelijk om zo maar weg te gaan en je kind uit z'n vertrouwde omgeving te halen maar ik weet dat het moet dat het zo niet langer kan. Ik wil absoluut dat mijn zoon z'n vader ziet hoor maar ik wil geen risico dat hij met mijn kind in de auto stapt en dat hij niet goed op mijn zoon let. Mijn man vind zichzelf geen alcoholist dus dat is extra moeilijk om tegen aan te praten ik pak hem nu wel hard aan dat hij naar de dokter moet of dat ik anders ga scheiden maar dat heeft weinig effect. S morgens als hij wat minder alcohol in z'n bloed heeft gaat hij slijmen en zegt hij je gaat toch niet bij mij weg he schat je moet mij maar gewoon toleren hoe ik ben dat is toch niet erg e.d.Het heeft geen effect als je je woorden niet omzet in daden.!
Alle reacties Link kopieren
Werk je zelf wel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Orangetree schreef op 08 augustus 2015 @ 11:41:

[...]





Ik ben ook op het randje gestopt. Ik dronk alleen maar wijn, maar wel veel en veel te veel. Een fles op een avond ging er echt wel doorheen. En dan niet zo nu en dan een avondje, maar elke avond. Andere alcohol drankjes dronk ik echt niet. Ook niet als ik wel andere dingen in huis had. Maar no way dat er een dag was dat ik geen wijn in huis had. Ik heb ook godzijdank op tijd mijn ogen geopend destijds. Had een stevige wake up call.



Gevolg is dat ik nu dus al meer dan 20 jaar geheelonthouder ben. Na die dag heb ik geen druppel meer gedronken.

Wat goed!!! Ik ga minstens voor hetzelfde doel... 😃



Viva-amber, mee eens. Zoals ik al zei, als iemand veel drinkt hoeft het niet perse een probleem te zijn. Dat heeft meer te maken met of man van TO controle heeft over zijn drankgebruik.

Bij iemand met een drankprobleem heeft drank meer macht over die persoon dan omgekeerd. Of je nou 7 glazen drinkt of 2 flessen per dag, dat is niet interessant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mik-22 schreef op 09 augustus 2015 @ 10:15:

Mijn man zit al 3 jaar werkeloos thuis op de bank en is altijd al een stevige drinker geweest tevens is hij zeer lui en doet werkelijk niets.

Voor welke reactie ben je precies bang?

Als hij zo inactief is dan is de kans groot dat als jij weg gaat, hij blijft zitten waar hij zit.

Je wenst voor je kind toch een beter rolmodel zou je denken.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
quote:pausini schreef op 09 augustus 2015 @ 13:14:

[...]



Voor welke reactie ben je precies bang?

Als hij zo inactief is dan is de kans groot dat als jij weg gaat, hij blijft zitten waar hij zit.

Je wenst voor je kind toch een beter rolmodel zou je denken.



Het trieste is,dat in gezinnen waar dit voorkomt,het vaak overgaat van vader op zoon.

Niet raar natuurlijk,de zoon weet niet beter dan of het normaal is dat pa geen werk heeft en de hele dag zuipt.
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 09 augustus 2015 @ 13:32:

[...]





Het trieste is,dat in gezinnen waar dit voorkomt,het vaak overgaat van vader op zoon.

Niet raar natuurlijk,de zoon weet niet beter dan of het normaal is dat pa geen werk heeft en de hele dag zuipt.

Precies, dit zou dus een goede stimulans voor Mik moeten zijn om haar biezen te pakken.

De kans is groot dat hij alleen dreigt met co-ouderschap e.d. omdat er verder toch niks uit zijn handen komt.
Hatsjikideee...
quote:cijfernerd schreef op 09 augustus 2015 @ 13:32:

[...]





Het trieste is,dat in gezinnen waar dit voorkomt,het vaak overgaat van vader op zoon.

Niet raar natuurlijk,de zoon weet niet beter dan of het normaal is dat pa geen werk heeft en de hele dag zuipt.Dat hoeft helemaal niet. Het kan juist het omgekeerde effect hebben op zijn zoon. Als hij ziet wat voor dronken lor er thuis altijd op de bank zit, kan zoon juist beslissen het zelf nooit zover te laten komen. Zeker als je een moeder hebt die dit gedrag van haar man niet accepteert, wat ik dus van harte hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven