Allebei te verlegen ...

16-06-2015 00:16 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga elke maand naar de dierenwinkel om voeding voor mijn katten te kopen. Nu is het me sinds enkele maanden plots opgevallen dat de man aan de kassa elke keer een redelijk rode blos krijgt als ik aan de kassa kom. Eerder was mij dat nooit opgevallen. Ik zeg hem altijd vriendelijk gedag, hij zegt dan gedag terug en wordt ondertussen steeds roder. Hij heeft mij eens indringend aangekeken als ik ergens bij een schap stond te bedenken welke kattensnoepjes ik zou nemen. Ik voelde dat er iemand naar mij keek en ik keek dan op, recht in zijn ogen. Hij stond verderop bij de kassa en we keken elkaar wel 5 seconden aan. Ik heb dan weggekeken en ben nadien gaan betalen. Hij werd heel rood en wist ook even niet meer hoe de kassa werkte, een regelrechte black out. It was too much haha Ik heb gewoon betaald en ben weer naar buiten gelopen. Sinds die keer voel ik dat er bij hem iets speelt tov mij en ik merk bij mijzelf dat het wederzijds is. Ik ben er de weken en maanden nadien op gaan letten en hij bloost echt elke keer. Zo schattig. Ik vind hem ook leuk, voel toch wel vlinders. Ik heb hem vandaag weer gezien. Er was nog een klant voor mij en ik heb hem eens goed kunnen observeren. Hij is knap, dikke bos zwart haar, lang, vriendelijk en superverlegen. Ik ben zelf ook superverlegen. Wat houdt dit in? Dat wij elke keer als wij elkaar zien elkaar wel vriendelijk gedag zeggen, elkaar even aankijken, hij bloost en na betalen ben ik weer weg. Dit gaat nu al enkele maanden zo. Ik ben 40, ik gok hem rond de 35. Ik had vandaag het plan opgevat om een nepbestelling voor een bepaald soort voeding te plaatsen. Ik moet mijn naam en tel.no dan opgeven, opdat hij mij dan kan bellen (hint hint), maar ik durfde niet. Ik durfde gewoon niet. Erg he? Er zijn ook altijd zo veel klanten in de winkel, we zijn eigenlijk nooit eens alleen. Ben ook niet het type om zomaar mijn gsm no onder zijn neus te schuiven, vandaar dat ik dacht aan een nepbestelling. Maar ik durfde dus niet. We zijn allebei superverlegen, zien elkaar eens in de maand als ik kattenvoeding nodig heb (ik ga soms express iets vaker), altijd meerdere klanten in de buurt. Hoe pak ik dit aan? Tips anyone? Goede zinnen die ik kan gebruiken, ... of wat dan ook?
Alle reacties Link kopieren
"Ik kom nu wel steeds snoepjes voor mijn katten halen, maar mijn poesje lust ook wel wat."
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Nee, serieus. Ik kan me heel goed voorstellen dat het eng is, maar er moet toch een manier zijn om hem eens mee uit te vragen? Sta je helemaal nooit eens alleen met hem in een gangpad?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vikhui schreef op 16 juni 2015 @ 00:19:

"Ik kom nu wel steeds snoepjes voor mijn katten halen, maar mijn poesje lust ook wel wat."



Oh mijn god...

Dat krijg je je mond niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Vraag hem eens advies over kattenvoer ofzo, welk merk beter is. Die bestelling vind ik wel een slimme, als stap twee:)
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
quote:Vikhui schreef op 16 juni 2015 @ 00:19:

"Ik kom nu wel steeds snoepjes voor mijn katten halen, maar mijn poesje lust ook wel wat."
Alle reacties Link kopieren
Nee, hij staat altijd bij de kassa en er staan altijd andere klanten bij de kassa. Dat is echt heel vervelend. Soms laat ik anderen voorgaan, opdat ik de laatste in de rij ben (dat we eventueel even kunnen kletsen), maar ondertussen staan er dan ook weer anderen na mij. En ergens vind ik ook dat hij als man mij zou moeten benaderen. Ik ben zeker niet ouderwets, maar vind het wel fijn als een man de 1e stap zet (bv om een vrouw mee uit te vragen).
Alle reacties Link kopieren
Advies vragen over iets en informeren of hij zelf huisdieren heeft om een gesprek te starten. Langsgaan op een andere, rustiger tijd.



Geen nepbestelling, hoe wil je dat doen? Er wordt gelijk gecheckt of het product door de winkel leverbaar is en op welke termijn.



En vooral die openingszin van Vikhui uit je geheugen schrappen...
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
heb je al zijn handen gecheckt op een trouwring ?
Ik kan me niet voorstellen dat het altijd druk is in een dierenwinkel. Waarom ga je maar eens per maand? Dat schiet natuurlijk niet op zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook niet voorstellen dat het altijd zo druk is in een dierenwinkel. Is het een idee om eerder of later op de dag te gaan? En misschien wat vaker dan 1 keer in de maand?



Ik heb dit een keer gehad bij een man in een plaatselijke winkel. We waren ook beide te verlegen en toen kwamen we elkaar echt jaren later ineens regelmatig tegen bij het uitgaan. Dat heeft enorm geholpen. Eigenlijk zou je hem op een andere plek moeten treffen als er altijd zoveel mensen zijn, maar waar? Lastig.
Alle reacties Link kopieren
Als hij de bestelling komt brengen zeg je: Mijn poes is krols kan je niet even binnenkomen en dit probleem verhelpen? *met stoute ogen*



Maar nu serieus. Ehm ja ik denk toch een praatje maken als hij het komt brengen. Of zorgen dat de bestelling zwaar genoeg is dat hij wel even binnen moet komen



Vraag advies over producten of problemen met je huisdier die het kunnen verhelpen en kijk hem aan. Maak desnoods een zak stuk en laat het vallen. Bied aan het te vergoeden en bied je excuses aaan voor je lompheid. Zeg dat je voor een keer een goed adresje zoekt als oppas voor je dier en vraag of hij nog iets weet. Enzovoorts
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Op jullie leeftijd kan die van vikhui best vind ik. Lachen toch?
piet pompies, baba bomboy
Alle reacties Link kopieren
Die nep bestelling is een hint zodat hij je gaat bellen?! Nee toch?! Dat gaat hij toch nooit begrijpen? Plus, je bent 40, niet 13.



Ga wat vaker langs, laten we zeggen, 1-2x per week, geef hem aanleiding om te denken dat jij hem ook leuk vindt (oogcontact, leuk lachen, praatje), en zeg gewoon eerlijk "ik vind je eigenlijk best leuk!". Als je wil dat hij je mee uitvraagt en weet dat hij verlegen is, dan kan je toch best helpen om hem wat zekerder te laten voelen?
Alle reacties Link kopieren
Vraag hem mee samen de kat uitlaten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan ook gewoon een vriendin hebben.......
Moi
Alle reacties Link kopieren
quote:Vikhui schreef op 16 juni 2015 @ 00:19:

"Ik kom nu wel steeds snoepjes voor mijn katten halen, maar mijn poesje lust ook wel wat."
Moi
Alle reacties Link kopieren
Geef het op een briefje als je het niet durft te zeggen.

En je weet niet zeker of hij verkregen is, of niet geïnteresseerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilou40 schreef op 16 juni 2015 @ 00:30:



En ergens vind ik ook dat hij als man mij zou moeten benaderen. Ik ben zeker niet ouderwets, maar vind het wel fijn als een man de 1e stap zet (bv om een vrouw mee uit te vragen).Tuurlijk vind je dat fijn; scheelt jou weer verlegenheid. Maar ja, als hij ook verlegen is, dan gaat die verwachting niet werken.
Een keer op een ander tijdstip of dag?



Kan me haast niet voorstellen dat er dierenwinkels zijn waar het de hele dag door druk is.

Gun het ze uiteraard wel..
Oh, en onze lokale dierenwinkel heeft gewoon een Facebook pagina..

Al gekeken of zij dat ook hebben?
Alle reacties Link kopieren
Zoek in de schappen naar een product dat niet op voorraad is. Dan loop je naar de toonbank en je vraagt of hij je even wil bellen als dat product weer op voorraad is. Als je durft geef je hem dan een briefje met je nummer waarop je geschreven hebt dat hij ook wel zomaar een keertje mag bellen.
Ik krijg het idee dat hij jou wel leuk vind maar dat hij gebonden is. Kun je niet via mensen uit jouw dorp die hem beter kennen wat meer over hem te weten komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vikhui schreef op 16 juni 2015 @ 00:19:

"Ik kom nu wel steeds snoepjes voor mijn katten halen, maar mijn poesje lust ook wel wat."







Ik vind dit verreweg de beste optie
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven