allergisch voor katten

18-01-2017 09:20 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ga binnekort samenwonen met mijn vriend heel erg zin in maar er is een probleempje

ik ben allergisch voor katten en hij heeft er twee hoe los ik dit op

kan ik van hem vragen de katten weg te doen

haal de op later weg ivm herkenbaarheid,maar alvast bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
Heb het er eens met je vriend over. Welke opties zie jij?



Het verbaast me eigenlijk dat jullie het hier nog niet over gehad hebben. Best een dingetje om het over te hebben als je plannen hebt om te gaan samenwonen, lijkt mij...........
Oh dear, how sad, never mind.
Als jij me zou vragen om m'n huisdier weg te doen zou ik de relatie verbreken, ik hoop dat je vriend daar ook zo over denkt.

Een huisdier is geen wegwerpartikel



(Snap werkelijk niet wat er herkenbaar is aan je OP)
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 18-01-2017 09:26
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Hoe doe je het nu als je bij hem bent ?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat kun je niet van hem vragen.



Het hoeft ook geen probleem te zijn, ik ben ook allergisch en evengoed lopen er hier zeven rond. Ik gebruik de medinose (google maar even), maar je kunt ook tabletjes krijgen (gewoon bij de lidl, die schijnen prima te werken).



Wat je wel kunt vragen is; geen katten op de slaapkamer. Want de kans is groot dat ze lekker in bed komen liggen, bij voorkeur op je hoofdkussen. Dat is erg dichtbij en daar gaat je allergie leuk mee aan de gang. En probeer de was ook apart te houden, dan zit je op je werk ook zonder kattenharen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Dit bespreek je toch van te voren?
Je zult moeten blijven latten. Je weet dat hij katten heeft, hij weet dat jij allergisch bent. Dan kun je dus niet samenwonen. Ik ben zelf ook allergisch voor katten. No way dat ik met zo'n dier in één huis ga wonen. Maar dat betekent niet dat ik iemand zou vragen zijn huisdier weg te doen.
quote:stellar schreef op 18 januari 2017 @ 09:24:

Als jij me zou vragen om m'n huisdier weg te doen zou ik de relatie verbreken, ik hoop dat je vriend daar ook zo over denkt.

Een huisdier is geen wegwerpartikel



(Snap werkelijk niet wat er herkenbaar is aan je OP)

Dit! Hoe haal je het in je hoofd dit van hem te vragen.

Er zijn gewoon pilletjes te verkrijgen tegen deze allergie hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen gebruikte zakdoek.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Als je vriend zijn katten weg doet is hij echt een onwijze lozer. Dat ten eerste. Maar waarom is dit niet eerder besproken?? Kun je geen medicijnen nemen?
Don't worry, be happy!
quote:stellar schreef op 18 januari 2017 @ 09:24:

Als jij me zou vragen om m'n huisdier weg te doen zou ik de relatie verbreken, ik hoop dat je vriend daar ook zo over denkt.

Een huisdier is geen wegwerpartikel



(Snap werkelijk niet wat er herkenbaar is aan je OP)Exact. Je zou toch ook niet vragen of hij z'n kinderen weg zou doen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is allergisch voor katten en daar helpt geen enkele pil afdoende voor. Langer dan een uur in een kattenhuis.is echt een ramp. Laat staan wonen



Voor je samenwoont moet je dit soort dingen allang hebben besproken, net als hoe je de financien regelt samen en nog zo heel veel meer
Ik heb mijn partner erop uitgezocht, ik wil geen leven zonder katten dus geen partner met een kattrnallergie..



Maar hoe doe je dit nu dan als je bij hem langs gaat?
quote:absor schreef op 18 januari 2017 @ 09:35:

Mijn man is allergisch voor katten en daar helpt geen enkele pil afdoende voor. Langer dan een uur in een kattenhuis.is echt een ramp. Laat staan wonen



Voor je samenwoont moet je dit soort dingen allang hebben besproken, net als hoe je de financien regelt samen en nog zo heel veel meerDit dus. Heel erg dit.
De OP weghalen is trouwens ronduit asociaal, want herkenbaar ben je niet.
quote:SpringDing schreef op 18 januari 2017 @ 09:35:

[...]





Exact. Je zou toch ook niet vragen of hij z'n kinderen weg zou doen?Nou vind ik deze vergelijking weer veel te ver gaan, maar evengoed kun je hem niet vragen zijn katten weg te doen. Dat dan ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 18 januari 2017 @ 09:35:

Mijn man is allergisch voor katten en daar helpt geen enkele pil afdoende voor. Langer dan een uur in een kattenhuis.is echt een ramp. Laat staan wonen



Voor je samenwoont moet je dit soort dingen allang hebben besproken, net als hoe je de financien regelt samen en nog zo heel veel meer+1 , ik ken zelfs iemand die al klachten krijgt als hij naast iemand zit in de trein die thuis katten heeft.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 09:39:

[...]





Nou vind ik deze vergelijking weer veel te ver gaan, maar evengoed kun je hem niet vragen zijn katten weg te doen. Dat dan ook weer niet.Huisdieren zijn net zo goed deel van een gezin.
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk kun je dat niet vragen. Deze twee dierenlevens horen bij hem.

Als jij twee kinderen hebt vraagt hij toch ook niet of je ze naar een pleeggezin oid wil doen? Je neemt iemand volledig met wat hij of zij heeft.



Je zult of moeten blijven latten, of je dus gewoon aan moeten passen als je bij hem wilt wonen.



- Je kunt een goede stofzuiger kopen (bijvoorbeeld de allergievariant van Dyson) en wat vaker stofzuigen

- Je kunt bespreken dat de katten niet snachts op bed slapen ivm de haren

- Je kunt allergiepilletjes slikken als je last krijgt op momenten

- en In de praktijk is het trouwens vaak zo dat een kattenallergie in de loop van jaren vaak minder wordt als je met katten woont, je went eraan, en je wordt ouder en groeit er gedeeltelijk overheen
quote:SpringDing schreef op 18 januari 2017 @ 09:40:

[...]





Huisdieren zijn net zo goed deel van een gezin.Absoluut, net als honden. Ik ben helemaal stapel op mijn hond. Maar het is niet te vergelijken met wat ik voor mijn kinderen voel. Maar goed...
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je dat niet van hem vragen. Als het zijn eigen idee is om een ander goed huisje voor de katten te zoeken, dat is weer een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
En dat bedenk je je nu pas?



Wat gek zeg.



Maar nee, ik vind niet dat je dat kan vragen.

Tenminste, ik zou mijn lief heel hard uitlachen als hij zou vragen mijn beesten weg te doen

En daarna zou ik hem weg doen geloof ik
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 09:42:

[...]





Absoluut, net als honden. Ik ben helemaal stapel op mijn hond. Maar het is niet te vergelijken met wat ik voor mijn kinderen voel. Maar goed...Hoeft ook niet. Het gaat erom dat je een gezinslid niet de deur wijst als er een ander bijkomt.
quote:absor schreef op 18 januari 2017 @ 09:35:

Mijn man is allergisch voor katten en daar helpt geen enkele pil afdoende voor. Langer dan een uur in een kattenhuis.is echt een ramp. Laat staan wonen



Voor je samenwoont moet je dit soort dingen allang hebben besproken, net als hoe je de financien regelt samen en nog zo heel veel meer

Dit dus er wordt altijd gedaan of het met pilletjes en goed stofzuigen wel mee valt .

Ik kwam in het ziekenhuis terecht en heb astma ontwikkelt plus nog wat andere allergieën .

Ondanks pillen , neusspray, inhaler, medinose etc .
quote:KennyBee schreef op 18 januari 2017 @ 09:41:

Nee natuurlijk kun je dat niet vragen. Deze twee dierenlevens horen bij hem.

Als jij twee kinderen hebt vraagt hij toch ook niet of je ze naar een pleeggezin oid wil doen? Je neemt iemand volledig met wat hij of zij heeft.



Je zult of moeten blijven latten, of je dus gewoon aan moeten passen als je bij hem wilt wonen.



- Je kunt een goede stofzuiger kopen (bijvoorbeeld de allergievariant van Dyson) en wat vaker stofzuigen

stofzuigen maakt het erger, de haartjes gaan dan zweven

- Je kunt bespreken dat de katten niet snachts op bed slapen ivm de haren

sowieso smerig

- Je kunt allergiepilletjes slikken als je last krijgt op momenten

helpen niet altijd voldoende

- en In de praktijk is het trouwens vaak zo dat een kattenallergie in de loop van jaren vaak minder wordt als je met katten woont, je went eraan, en je wordt ouder en groeit er gedeeltelijk overheenis ook lang niet altijd zo



Dat hele samenwonen is gewoon een onzalig idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven