Allochtoonse schoonzoon of dochter

05-10-2015 18:52 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=X2aLoDaGB8I



Wat vinden jullie? En hebben jullie een voorkeur voor allochtoon? Liever een Marokkaan dan een Antilliaan, bijvoorbeeld?
Hoe vaker je het woord ook zegt, hoe stommer het gaat klinken.



Mijn ouders hebben overigens zeker wel voorkeur voor een Nederlandse schoonzoon. Mijn moeder althans vooral. Ik vind het erg bekrompen, maar ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 05 oktober 2015 @ 19:24:

[...]





Geen half-allochtoonse zoon of dochter dan, hè? Liever niet zwanger worden van een Allochtoonse. Want dan wordt het straks wel echt een beetje too much ;)Een driekwart allochtoniër krijg je dan
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 05 oktober 2015 @ 19:27:

Hoe vaker je het woord ook zegt, hoe stommer het gaat klinken.



Mijn ouders hebben overigens zeker wel voorkeur voor een Nederlandse schoonzoon. Mijn moeder althans vooral. Ik vind het erg bekrompen, maar ja.Wat is haar reden daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen zit nu heel politiek correct te antwoorden dat het niets uitmaakt, maar dat geloof ik niet



Zelf zou ik niet staan te springen om een allochtone schoondochter.

Niet om haar persoonlijk, maar om de eventuele problemen waar zij als stel tegen aan gaan/kunnen lopen



Uiteindelijk geldt wel als mijn zoon gelukkig is, ben ik dat ook
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:paleviolet schreef op 05 oktober 2015 @ 19:27:

[...]



Een driekwart allochtoniër krijg je dan Daarom. Dat wordt echt wel een beetje té dolletjes ;)
Alle reacties Link kopieren
De vriendin van mijn broer komt uit het buitenland trouwens, twee verschillende buitenlanden nog wel, geloof niet dat mijn ouders daar een punt van maken.

Maar mijn broer was ook een allochtoon in het land waar ze elkaar leerde kennen, maakt dat nog uit?

Anyway, sommige mensen maken er een punt van, anderen weer helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 05 oktober 2015 @ 18:57:

Zolang ze maar kunnen koken. Ik hou van allochtoons eten.

1 allochtoon, 2 allochtoons?!

Allochtoons eten is dan een vorm van kannibalisme? Juk!
quote:rosemetijs schreef op 05 oktober 2015 @ 18:57:

Mijn voorkeur gaat uit naar een miljonair en die mag best uit Allochtonië komen.. Een rijke oliesjeik
Alle reacties Link kopieren
quote:ikkanffniksverzinnen schreef op 05 oktober 2015 @ 19:23:

[...]





Maar welke zijn de grootste groepen in Nederland?Dat zei je er niet bij. Maar dat zijn op volgorde van grootte: Polen, Turken, Duitsers en Marokkanen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn voorkeur gaat uit naar een schoonmoeder of -vader die de Nederlandse taal fatsoenlijk beheerst.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 05 oktober 2015 @ 19:32:

Mijn voorkeur gaat uit naar een schoonmoeder of -vader die de Nederlandse taal fatsoenlijk beheerst. Mijn voorkeur juist naar een schoonmoeder en schoonvader die de Nederlandse taal niet beheersen, lijkt me heerlijk rustig
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 05 oktober 2015 @ 19:32:

Mijn voorkeur gaat uit naar een schoonmoeder of -vader die de Nederlandse taal fatsoenlijk beheerst. Dus schoonouders die niet in Nederland wonen zie je niet zitten?
Allochtoonse
Mijn schoonouders zijn tot nu toe tevreden met me geloof ik. Al kom ik niet uit een van de bovengenoemde Allochtoonse landen.
quote:calvijn1 schreef op 05 oktober 2015 @ 19:30:

Iedereen zit nu heel politiek correct te antwoorden dat het niets uitmaakt, maar dat geloof ik niet



Zelf zou ik niet staan te springen om een allochtone schoondochter.

Niet om haar persoonlijk, maar om de eventuele problemen waar zij als stel tegen aan gaan/kunnen lopen



Uiteindelijk geldt wel als mijn zoon gelukkig is, ben ik dat ookWaarom niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikkanffniksverzinnen schreef op 05 oktober 2015 @ 19:11:

Voorbeelden van allochtoon:



Antilliaan, Surinamer, Marokkaan, Turk. Dat zijn de vier grootste groepen. Er zijn meer natuurlijk.



Zelf ben ik ook allochtoon trouwens. Ik ga niet vertellen welke, want dat beinvloed waarschijnlijk de antwoorden van users hier. Ik heb wel relaties gehad met Nederlandse meisjes, eentje waar ik heel veel van hou, maar ik denk dat mijn allochtoonse afkomst een reden is geweest waardoor het niet werkte. Maar dat kan ik niet bevestigen.Antilliaan, Surinamers zijn geen allochtonen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek wel allochtoons dus wat dat betreft had het hier wel gekund.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Dat filmpje is VIER jaar oud - waarom rakel je dat nu ineens op?

Ik ben zelf immigrant op de plek waar ik woon. Mijn man is (in Nederland) allochtoon. Dus nee, ik zou er geen problemen mee hebben. Daar is niks politiek-corrects aan en in mijn omgeving denkt de overgrote meerderheid er net zo over. Gelukkig.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
geen moeite mee.

alles wat je van ver haalt is lekkerder.

mijn vriendinnen kwamen bijna allemaal van over de grens.

duitsland , duits/poolse , belgische , kosovaarse ,mexicaanse en nog een nederlandse.

niet perse in die volgorde
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb allochtoonse kinders, en die mogen met iedereen thuiskomen, zolang ze elkaar gelukkig maken maakt afkomst mijn geen moer uit!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn zelf half allochtoniaans.



Ze mogen met iedereen thuiskomen, maar ik heb dan wel weer de voorkeur voor een lekkere lichtgetintiër
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 05 oktober 2015 @ 19:30:



Uiteindelijk geldt wel als mijn zoon gelukkig is, ben ik dat ook



Beetje Off topic maar,

Dat zou ik zooo fijn vinden als mijn moeder gelukkig zou zijn als ik dat ook ben. Helaas ben ik wel heel gelukkig met mijn vriend maar zij moet hem niet (en dan is het nog wel een Nederlander;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 05 oktober 2015 @ 20:12:

Dat filmpje is VIER jaar oud - waarom rakel je dat nu ineens op?

Ik ben zelf immigrant op de plek waar ik woon. Mijn man is (in Nederland) allochtoon. Dus nee, ik zou er geen problemen mee hebben. Daar is niks politiek-corrects aan en in mijn omgeving denkt de overgrote meerderheid er net zo over. Gelukkig.



Omdat oude koeien uit de sloot halen nou eenmaal leuk is. En volgens mij wil TO graag horen dat wij het allemaal heeeel erg vinden zodat hij ons racistisch kan noemen. Ik kan namelijk geen ander doel van dit topic bedenken.

Maar misschien dan ook wel leuk om het om te draaien: Heb jij een voorkeur voor een allochtoon of autochtoon meisje? En jouw ouders? Hoe zit het verder met geloof en met cultuurverschillen? Dat kan vaak ook nog botsen.



Ik denk dat over het algemeen ouders het fijn vinden als hun dochter/zoon met iemand thuis komt die hen een goede, veilige, gelukkige toekomst kan bieden. En of deze dan Chinees, Marokkaans, Nederlands, Afrikaans, of zelfs van Mars komt dat maakt vaak niet zoveel. uit.
Alle reacties Link kopieren
nou dan ben ik anders



lekker ongenuanceerd en zo en ik zal vast negatieve reacties krijgen.

maar ik zou god op mijn blote knietjes danken als dochterlief met een gewone autochtoon thuiskomt. niks mis met Nederlandse mensen. en ook niet met Nederlands eten. Moet toch even gezegd worden. Als ik die postjes hierboven zo lees, lijkt het wel alsof het not done is om met iemand van je eigen soort thuis te komen. en daar pas ik dus voor.



Ik wil dat mijn dochter gewoon gelukkig is en leeft zoals ze gewend is te doen, naar goed Nederlands gebruik.

ik zie er weinig heil in dat zij zich moet aanpassen. en andersom zie ik ook niet gebeuren dat de allochtoonse jongen in kwestie zich aan haar aanpast.



en al zeker niet naar zo'n Mocro loverboy. mocht ze daar mee thuis komen, dan maak ik er korte metten mee. en dat meen ik serieus.



ik heb er geen bezwaar tegen als ze met een Westerse allochtoon thuiskomt.

Ies ook mijn en haar cultuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lostit schreef op 05 oktober 2015 @ 19:34:

[...]





Mijn voorkeur juist naar een schoonmoeder en schoonvader die de Nederlandse taal niet beheersen, lijkt me heerlijk rustig Dat kan ik beamen. Zeker als ze nog 3000km verderop zitten
if we all light up, we can scare away the dark...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven