Als je met je eerste liefde getrouwd was....

03-09-2014 10:04 257 berichten
...hoe had je leven er dan uit gezien? (Er van uit gaande dat je de huidige levensstijl van die eerste liefde zou volgen)



Dit n.a.v een artikel van HP/detijd waarin een fotograve zichzelf in huwelijken met verschillende soorten mannen vast legt.



TO trapt af: als ik met mijn eerste liefde getrouwd was woonde ik in een groot huis en had ik overall een dure levensstijl met een man die best leuk is in de omgang maar wel elke 3 maanden zijn leuter in een ander hangt.
Alle reacties Link kopieren
Dan was mijn leven niet zo heel anders dan nu, denk ik.



Hij was 6 jaar ouder dan ik en een schat van een man. We zijn 5 jaar samen geweest. Ik was 16 jaar toen we een relatie kregen en ik was nog niet klaar om me voorgoed te settelen op mijn 21e. Toen ben ik bij hem weggegaan. We hadden grond gekocht en waren het huis aan het uittekenen. Hij was er kapot van en ik heb er naderhand heel veel spijt van gehad. We hebben ook nog jaren contact gehad. Hij heeft nu een huis gebouwd op datzelfde stuk grond, is getrouwd en heeft 2 kindjes.



Nu heel gelukkig met mijn man en ik zou het niet anders willen.
Life is short. Eat dessert first.
quote:bloosje schreef op 03 september 2014 @ 15:27:

[...]





Wat mooi geschreven.. Ik herken me in jouw posting Eldorado. Op de honden na, het 30 jarig huwelijksfeest zou een 20 jarig huwelijksfeest zijn en dat mijn huidige liefde net zo mooi is als m'n eerste liefde. Ik 'ken' je niet goed genoeg, maar hoop dat dit voor jou ook zo is.. Mijn eerste liefde IS mijn huidige liefde.
Hij valt nu op mannen...die is nieuw
Alle reacties Link kopieren
Dan had ik nog dicht bij mijn ouders gewoond met waarschijnlijk een niet veel ander leven verder als nu. Zoveel verschillen ex en vriend niet van elkaar in hobby's en gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in Italië wonen, zou een schat van een schoonmoeder hebben. Ik zou een respectvolle relatie hebben maar met minder aantrekkingskracht dan dat ik nu heb.



Bijna hetzelfde als wat ik nu heb behalve dat we in NL wonen en er wel veel aantrekkingskracht is.
Alle reacties Link kopieren
Met tweede en derde zou ik ook in Italië wonen trouwens
Alle reacties Link kopieren
Wat een grappige vraag.

Als ik met mijn eerste liefde was getrouwd, had 3 kinderen, had ik in mijn geboorteplaats gewoond, was ik nu gescheiden, had ik hele leuke ex-schoonouders gehad en een redelijk contact met mijn ex. Wel zou ik drummen/muziek echt werkelijk helemaal beu zijn (hij was muzikant).
Alle reacties Link kopieren
Dan woonde ik nu op de Balkan, sprak ik een Slavische taal en had ik minstens drie kinderen en een lieve maar misschien niet zo goed passende man met heel veel haar op zijn rug.
Als ik met mijn eerste liefde was getrouwd dan ik mijzelf nooit leren kennen. Bij mijn eerste liefde was ik zo volgzaam en vond alles leuk wat hij leuk vond. Ik was 18 toen ik hem leerde kennen en 21 toen het uitging. Als ik met hem was getrouwd dan had ik het moeilijk gevonden om mijn eigen ik te ontwikkelen.



Zijn ouders waren rijk in mijn ogen, want ze woonden in een prachtige bungalow en ze hadden meerdere oldtimers in hun bezit. Ze hebben altijd hard gewerkt om dit voor elkaar te boksen. Mijn eerste liefde is ook opgevoed met hard werken en je dromen verwezenlijken. Hij heeft nu dan ook een prachtig huis en een mooie vrouw met twee kinderen. Door vroegtijdig overlijden van zijn vader en hij is zelf ernstig ziek geweest weet hij heel goed wat er belangrijk is in het leven. Ik gun hem dan ook het allerallerbeste en volgens mij is hij heel gelukkig.



Ik vond het vreselijk toen het uitging, maar ben inmiddels gelukkig getrouwd met mijn man. We wonen in een leuk huis met twee fantastische kinderen. We werken hard en kunnen leuk rondkomen. Door mijn eerdere vriendjes weet ik wat ik wel en niet wil in een relatie en ben daardoor persoonlijk gegroeid. Ik ben dan ook dolgelukkig met mijn man.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 03 september 2014 @ 18:27:

Jeetje wat een reacties. Sommigen zijn echt hilarisch.



De mensen die een prachtig leven hadden gehad met hun eerste liefde en niet meer met die liefde zijn: where did it go wrong?



Het is niet zozeer dat er iets misging. We leefden na 13 jaar gewoon als vrienden. We hielden heel veel van elkaar maar is miste de passie. Ondanks dat hij rete aantrekkelijk is/was deed hij me seksueel niets meer.

En toen werd ik verliefd. Big time! En toen was het over met de relatie.

Zo gaan die dingen soms. Maar mijn liefde voor hem gaat nooit meer weg. Daar hebben we een te mooi leven samen voor gehad.
Alle reacties Link kopieren
Dan zat ik nu alleen op de bank, of met vriendinnen te theeleuten. Ik zou me volledig op mijn carrière hebben gestort. Mijn man stond in een restaurant te koken en ik leefde verder een kinderloos maar luxe leven.
Alle reacties Link kopieren
Kalverliefde 1, geen idee eigenlijk, blonde gespierde jongeman die in het buitenland een opleiding ging volgen zou waarschijnlijk een huisje, boompje, beestje, kindje geen eigen carrière relatie zijn geworden. (Was een lieve jongen trouwens).

Klaverliefde 2, waarschijnlijk in een foute buurt wonend met blonde gespierde man op een motor (hmmm zie een herhaling). Met veel contant geld, foute mensen over de vloer en vaak op bezoek in de PI ergens in het land.
Leuk topic Matroesjka! Ik zag 'em vanmiddag al voorbij komen, maar heb er nog even over na moeten denken.



Na ruim twee jaar met mijn ex samen te zijn geweest, heb ik het gevoel dat ik hem nog niet goed ken. Het enige dat ik weet is dat ik nog gebukt zou gaan onder de 'vriendschap' die hij met een meisje onderhield en totaal niet gelukkig zou zijn. Hij maakte grapjes onder het mom van 'sarcasme' maar was gewoon ronduit gemeen. Ik denk dat ik een heel andere vrouw zou zijn geworden, cynisch en verbitterd. Kinderen weet ik niet of die er gekomen zouden zijn, ik was 19 toen het uitging en we hadden ons beiden niet bezig gehouden met die vraag.
Alle reacties Link kopieren
Dan woonde ik nu ergens in Noord-Holland, en ergerde me een beetje om zo veel niet benut talent qua intelligentie. Maar zou trots zijn op wel veel benut talent op andere fronten. Ik zou zelf wel lekker mijn studie hebben gedaan en het werk doen wat ik nu doe, maar het wel moeilijk uit te leggen vinden waarom mijn man nog steeds in een coffeeshop werkt en een torenhoge studieschuld heeft die nooit meer afbetaald kan worden. Kinderen had ik dan niet gehad denk ik.

Hij is nog steeds een leuke jongen (man), maar ik heb nu een veel leukere waarmee ik meer gemeenschappelijk heb .
Alle reacties Link kopieren
was ik getrouwd met een caravanhandelaar en had schoonouders die los gingen op het dorpsfeest op echt Nederlandstalige krakers, zoals 'over 100 jaar zijn jullie allemaal dood'.
Alle reacties Link kopieren
Dan was ik nu een hele jonge weduwe geweest, raar idee...
Alle reacties Link kopieren
Als ik getrouwd was met mij allereerste vriendje zouden we in een rijtjeshuis wonen met een dikke kat. Hij zou de kat steeds pizza voeren en zelf zou hij ook elke dag een pizza wegwerken, ondanks mijn zorgen over zijn gewicht. 'Ik geniet van mijn eten,' zou hij zeggen, 'je leeft maar een keer, toch?'



Ik zou hem best vriendelijk vinden, maar ik zou balen van het feit dat hij het liefst videogames speelt en vet eten naar binnen werkt. Ik zou hem aan moeten sporen om te gaan werken, maar hij zou het toch doen om me tevreden te houden. We zouden om elkaar geven, maar te verschillend zijn om zonder ergernissen samen te leven. Ik zou elke dag koken en hij zou elke dag de groente laten staan.



Ik zou het jammer vinden dat hij nooit iets zou willen ondernemen en dat hij bijna geen liefhebberijen had. Ik zou uit frustratie een keurige bloementuin aanleggen en hij zou er met zijn onhandigheid doorheen struikelen en al mijn tulpen vertrappen.



Het was een beste kerel, maar wij waren niet voor elkaar gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Dan had ik in de schuldsanering gezeten, gewoond in een van de meest asociale buurten die er zijn, bijna iedere dag politie over de vloer gehad, dagelijks ruzie, en een alcoholiste als vrouw gehad, die dagelijks tot 4 uur onder de morgen smoorbez.pen had gezeten, en dagelijks ruzie met de buren gehad.
raar. Jullie denken dat je je leven aanpast aan een man?



Mijn exen mochten willen dat ze met me getrouwd waren
Even googlen dan maar:



1: was ik nu weduwe geweest.

2: moeder van drie kinderen, in wanstaltige villa met buitenzwembad. Waarbij manlief waarschijnlijk nog steeds als hobby rondneuken heeft. Maar ik dan wel weer een tuinman had gehad voor het onderhoud van de weelderige begroeiing.

3: oh, failliet en erg sneu geworden.

4: heette ik mevrouw Doorzon is was labrador mijn kindje.



Goed dus dat ik ben blijven shoppen.

En ik hoop nog steeds dat die ene echte grote liefde nog een keer voorbij komt. Tot die tijd heb ik een lekker dekbed en een konijn.
Ik ben getrouwd met mijn eerste liefde. Maar ooit was ik 13 , zat in de brugklas en de eerste jongen die op mij viel, maar wat niet wederzijds was, heb ik ongeveer zijn hele verdere leven kunnen volgen. Hij had nog wel eens iets te regelen bij de bank waar ik werkte. En elke keer als hij voor mijn balie stond met het verzoek om de en/of rekening op te zeggen omdat zijn relatie uit was, voelde ik me blijer en blijer worden dat het nooit wederzijds geweest is. Het faillissement, de drank, de schuldsanering, ik zag het van de zijlijn.



Hij was als 13 jarige wel heel knap, had hele rijke ouders en vriendinnen vonden het gek dat ik niks in hem zag. Vooruitziende blik?
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 september 2014 @ 22:37:

raar. Jullie denken dat je je leven aanpast aan een man?



Mijn exen mochten willen dat ze met me getrouwd waren

+1

(maar vind het een hilarisch topic)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik ooit op een dag met mijn eerate liefde mag trouwen.

Dat lijkt mij fantastisch. Al bijna 6 jaar samen en het mag van mij best wel voor altijd zo blijven
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Als ik getrouwd was met mijn eerste liefde dan had hij het nu een stuk beter dan zijn huidige leven. Was hij vast een geslaagde zakenman geweest.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zie mijn eerste liefde nog regelmatig. Hij heeft een prima baan, een schare kinderen en een kapot huwelijk. Ik ben blij dat we nu een goede vriendschap met elkaar hebben in plaats van een relatie/huwelijk. Met name omdat ik geen kinderen wilde en hij wel. Vind het heel mooi dat we na 26 jaar nog zo veel met elkaar kunnen delen ondanks dat onze levens zo verschillend zijn. Ik ben happy en ik hoop dat hij dat ook weer zal worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven