Als je met je eerste liefde getrouwd was....

03-09-2014 10:04 257 berichten
...hoe had je leven er dan uit gezien? (Er van uit gaande dat je de huidige levensstijl van die eerste liefde zou volgen)



Dit n.a.v een artikel van HP/detijd waarin een fotograve zichzelf in huwelijken met verschillende soorten mannen vast legt.



TO trapt af: als ik met mijn eerste liefde getrouwd was woonde ik in een groot huis en had ik overall een dure levensstijl met een man die best leuk is in de omgang maar wel elke 3 maanden zijn leuter in een ander hangt.
Alle reacties Link kopieren
Dan had ik een trouwe, hardwerkende, lieve, vrolijke, zorgzame, optimistische man.

Die niet heel snugger is, waardoor ik me helaas regelmatig voor hem zou schamen tegenover mijn familie en vrienden.



Hij zou in mijn ogen nog steeds teveel alcohol drinken. En te dik zijn geworden. Ik zou me ergeren aan zijn flauwe grapjes. Aan zijn platte accent. Aan zijn taalfouten.



We zouden een koophuisje hebben, twee kinderen, een hond. Elke zondagmiddag op de koffie bij zijn simpele, volkse ouders.

Ieder jaar met de caravan naar dezelfde camping in Frankrijk. Hij zou schoonouders hebben die hem nog steeds niet voor vol zouden aanzien.

Ik zou een "is dit alles" gevoel hebben.



Blij toe dat ik met een ander exemplaar getrouwd ben.
quote:hamerhaai schreef op 03 september 2014 @ 23:34:

Als ik getrouwd was met mijn eerste liefde dan had hij het nu een stuk beter dan zijn huidige leven. Was hij vast een geslaagde zakenman geweest.



Mooi gezegd!

Bij mijn exen zijn er toch maar weinig slecht terecht gekomen (geen, denk ik). Eentje doet iets creatiefs (schat ik in, op basis van zijn FB), eentje is vakbondsbestuurder, een CIO, een zzp'er (vage branche, maar daar komt nog een erfenis aan), wat ambtenaren. Ook eentje heb ik niet kunnen vinden. Dat was een prima jongen, maar echt niet mijn type. Hij was pakjeskoerier, en zijn droomwens was om vrachtwagenchauffeur te worden. Woonde met zijn ouders in een achterbuurt, waar zijn vader overigens de enige in de straat was met een baan Mijn moeder is hem later nog wel eens tegengekomen. Toen was hij getrouwd en zijn tweede kind was op komst (op zijn 23e).
Alle reacties Link kopieren
Als ik bij mijn eerste liefde gebleven zou zijn...

Dat was ik getrouwd, had ik 2 kinderen.

Mijn man zou een leuke man zijn.

Dol op zijn gezin.

Hardwerkend, maar nooit veel verdienend.

Ik zou moeten kunnen leven met 2 vitrinekasten vol met modelautootjes in mijn woonkamer.

Een lieve simpele man. Tevreden met weinig en geen grote dromen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Dan zat ik nu tegen iemand aan te kijken die ruim 130 kilo weegt en zijn borstbeen doorrookt.

We zouden nooit op vakantie gaan en ik zou erg vaak de vraag krijgen wanneer ik nou eens klaar denk te zijn voor kinderen...

De spanningen tussen schoonouders en mij zouden tot een absoluut dieptepunt zijn gekomen en ik zou meegesleept worden in zijn grote voorliefde voor materiele zaken

Hij heeft zelf uiteindelijk de relatie om zeep geholpen door zijn leuter in een ander te steken...



Blij dat ik er vanaf ben!!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik sowieso alweer gescheiden zijn. Al is het maar vanwege maar vanwege mijn ontbrekende kinderwens.
Ik zou getrouwd en al heel jong 2 kinderen hebben gekregen en nu waarschijnlijk al oma zijn We zouden in vinexwijk wonen in een christelijk gedeelte van de polder en alle twee weinig inspirerende banen hebben en alle twee ontevreden zijn en nu al weer gescheiden.Een huis, tuin en mutsen leven.



En toch,hij was mijn eerste grote liefde toen ik 16 was en de mooiste jongen van de school, voel ik weer de vlinders in mijn buik die ik toen voelde. Dan kijk naar mijn leven nu en hoe ik me ontwikkeld heb en dan ben ik blij dat hij me gedumpt heeft.
Dan had ik nog in Brabant gewoond, getrouwd geweest en 3 kinderen gehad. Hij zou ondertussen vast serieus geworden zijn (islamitische Marokkaan) dus alcohol drinken zou er vast niet meer inzitten.

Ik zou doodongelukkig geworden zijn, en mijn hele leven op hem aangepast hebben.

Het huishouden zou geheel op mijn schouders hebben gelegen (gruwel).



Ondanks dat het echt een fantastisch lieve en bijzondere man was, ben ik wel heel blij dat ik daar vanaf ben!
Dan was ik nu met een man waarvan ik elke dag denk: hoe heeft het zover kunnen komen. Hoeheb je je zo kunnen laten gaan. Vroeger was je prachtig, nu ben je gewoon te dik en ongezond. Maar hé, geld maakt een hoop goed dus was ik maar weer een dagje de stad in gegaan met mijn vriendinnen om te lunchen en shoppen.
quote:delite schreef op 04 september 2014 @ 00:08:

Als ik bij mijn eerste liefde gebleven zou zijn...

Dat was ik getrouwd, had ik 2 kinderen.

Mijn man zou een leuke man zijn.

Dol op zijn gezin.

Hardwerkend, maar nooit veel verdienend.

Ik zou moeten kunnen leven met 2 vitrinekasten vol met modelautootjes in mijn woonkamer.

Een lieve simpele man. Tevreden met weinig en geen grote dromen.Deze klinkt wel heel lief....
Alle reacties Link kopieren
Heb gisteravond nog best veel aan dit topic gedacht. Misschien toch maar weer eens contact met hem opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Als ik bij mijn EERSTE liefde was gebleven, dan had ik nu wel kinderen gehad.



Gelukkig ben ik mijn GROOTSTE liefde tegengekomen.

Helaas ben ik die verloren. Hij is overleden.

Maar ik weet nu wel wat onvoorwaardelijke liefde betekent.
Alle reacties Link kopieren
Zat ik met een moederskindje en een bitch van een schoonmoeder
Dan hadden we in aanmerking gekomen voor een dubbeltje op z'n kant...

Man wat kon die gozer geld uit geven, hele salaris binnen een week foetsie, nou ja salaris of uitkering. Van werken wordt je moe.
Dan had ik in zijn geboortedorp met 250 inwoners gewoond, had hij een baan als heftruckchauffeur in een fabriek omdat dat lekker makkelijk was en goed verdiende toen hij 19 was (toen ging het uit en gooide hij zijn studie uit het raam om te gaan werken). Kinderen zou ik niet hebben, alleen wel een man die op zijn 35e nog steeds probeert door te breken in de muziek met zijn baantje als 'tijdelijke oplossing' (die oplossing duurt nu al 15 jaar )

Ik zou waarschijnlijk ongeveer doen wat ik nu doe, alleen dan met een vrijstaande woning en een lap grond en ik zou een berg beesten hebben ipv de kinderen die ik nu heb.





Het is een schatje hoor, en hij is echt leuk en lief, maar ik ben zo blij dat ik dat uitgemaakt heb.
Alle reacties Link kopieren
... dan zou ik nu met een - al jaren - depressieve partner zitten, zou ik zoveelste poging ondernemen om hem op te laten nemen voor intensieve therapie, maar hij wil nog steeds niet. Zouden we elke dag ruzie hebben omdat hij nog steeds blowt. Inmiddels zou duidelijk zijn dat hij autisme heeft.



Neu, leuk zou het niet zijn..
Zou ik verplicht erg mager zijn (na het lezen van de to kwam als eerste spontaan zijn tirades over middelbare venusheuvels op ) en heel veel hebben gereisd. Niet alleen voor de lol want meneer nam/neemt het niet zo nauw met de wet en kan zich in diverse landen niet meer vertonen.
Niet veel anders dan nu denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er eigenlijk ook mensen die spijt hebben dat ze niet meer samen zijn met die eerste liefde, omdat ze dan nu een beter of leuker leven hadden gehad?
Dan had ik nu in NY gewoond en altijd mogen shoppen op zijn creditcard. Ik zou hem dag en nacht hebben bijgestaan bij zakelijke beslissingen en vooral heel goed voor hem hebben gezorgd - van uitkiezen pakken tot hem naar de sportschool sturen. Mijn eigen carriere zou niet hebben bestaan, daar zou geen plek voor zijn, ik zou vooral 'de vrouw van' zijn.



En ik had iedere dag om half twee aan de witte wijn gezeten omdat ik mijn vent niet meer aantrekkelijk vond.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 03 september 2014 @ 20:15:

[...]



Mijn eerste liefde IS mijn huidige liefde.Maakt je posting nóg mooier...
Nou ja.. dat dus..
Grappig dat mensen afhankelijk zijn van partners qua levensstijl.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als ik met mijn eerste liefde getrouwd was, ik heel ongelukkig was geweest. Als ik naar zijn huidige relatie kijk, dan zou ik moeten zorgen voor vier kinderen. En mijn man nooit zien, omdat hij internationaal vrachtwagenchauffeur is. Het zal me financieel aan niets ontbreken en ik zou gelukkig zijn met onze kinderen, maar geloof dat ik ongelofelijk ongelukkig zou worden van het feit dat ik mijn man amper zou zien.
Alle reacties Link kopieren
-
Met mijn eerste liefde (kalverliefde wel te verstaan) dan had ik nu een prachtige naam getrouwde naam - meisjesnaam gehad.

Zeg maar in de trant van Frederique van Buijkhuijsen Swier. Maar dan had ik ook voor elk broodje gezond en elk ander tussendoortje een dankje aan God moet doen voor ik mijn tanden erin zou zetten, dus helaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven