Alsof we elkaar niet helemaal vinden..

24-04-2015 23:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje merk ik dat ik niet helemaal kan levellen met twee vriendinnen. Al jaren hebben we samen een band, waardoor we elkaar ook vrijwel altijd met z'n drieën zien. Eigenlijk staan zij het dichtste bij me, ze zijn er, altijd.



Die sterke band is erg fijn maar de laatste tijd mis ik dat gevoel van verbinding met ze. En ik vraag me af waarom.



Ik merk dat ik tijdens gesprekken niet echt het gevoel krijg dat het vanzelf loopt. Zij zijn wat stoerdere types en ik merk dat ik me regelmatig aan ze stoor. Bijvoorbeeld doordat ze continu hun mening willen verkondigen en over alles & iedereen een mening hebben. Als ik wat vertel komt er al vrij snel een mening daar over, ik houd dus soms mijn mond maar. Ik mis dat stukje vertrouwdheid dat je alles kunt zeggen en bevestiging vindt. We lijken elkaar niet goed te begrijpen en aan te voelen.



Ik voel me een soort van ongemakkelijk bij ze. Het zit niet alleen in de woorden die we wisselen maar ook in de non-verbale vibe. I'm just nog feeling it, zoiets.



Het is zo apart dat dit opeens in de lucht hangt... Ik merk het als we met elkaar zijn maar ook als we 1 op 1 afspreken.



Waar kan dit door komen? Ik heb privé wel eea achter de rug, waaronder een verbroken relatie, en ik ben nu bezig met een nieuwe baan. Soms voelt het alsof ik aan het veranderen ben.



Ben benieuwd of jullie weten waar dit door komen kan, en of er herkenning is?
.
Alle reacties Link kopieren
Tijden, mensen en levens kunnen veranderen.

Dat zie ik ook om mij heen. Vroeger ging ik anders met mijn beste vriendinnen om dan nu.

Blijf bij jezelf, probeer je niet anders voor te doen, maar ik zou het wel ter sprake brengen als het je pijn doet of kwetst. Als jullie om elkaar geven moet dat gewoon bespreekbaar zijn toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 24 april 2015 @ 23:37:

ja ik heb dit ook net meegemaakt met een vriendin die ik al bijna 20 jaar ken.



We mompelen monologen, zo beschrijf ik het.



Ik probeer wel contact te maken, maar het komt niet over, en zij vult voor mij alles al in, en praat meer over mij heen.

Het is al een tijdje zo en in stilte heb ik al wat afscheid genomen, omdat pogingen tot nabijheid niet hebben gewerkt. Misschien is het een fase, of is het een time out tijd. Ik zie wel.Ja, je bereikt elkaar niet... Lastig is dat, en logisch dat je dan wat afstand neemt.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, lijkt op uit elkaar groeien. Jij gaat verder op manier 1, mede door je verbroken relatie en ander werk. Daardoor verander jij. Zij gaan door op manier 2: zij hebben dit niet mee gemaakt en ontwikkelen zich anders.



Ik zou een gesprek aan gaan. Gewoon met z'n drieën. Reageren ze serieus, prima, alleen maar goed. Doen ze dat niet? Toch afvragen of en hoe je verder wilt.



In ieder geval, sterkte met de situatie!
Alle reacties Link kopieren
quote:missBehave123 schreef op 24 april 2015 @ 23:38:

Tijden, mensen en levens kunnen veranderen.

Dat zie ik ook om mij heen. Vroeger ging ik anders met mijn beste vriendinnen om dan nu.

Blijf bij jezelf, probeer je niet anders voor te doen, maar ik zou het wel ter sprake brengen als het je pijn doet of kwetst. Als jullie om elkaar geven moet dat gewoon bespreekbaar zijn toch?Ja.. Voor nu laat ik het op z'n beloop maar als het zo blijft zal ik erover praten inderdaad.
Denk dat jullie uit elkaar groeien. Zij gaan veel met elkaar om en houden eigenlijk samen dus hun gedrag in stand, terwijl jij verder gaat en je leven wat is veranderd. Het kan na een tijdje weer goedkomen, maar dan zul je je een beetje op elkaar af moeten stemmen. Maar als zij dus overal doorheen tetteren gaat dat niet echt lukken denk ik.



Ik heb het ook gehad, 3 meiden waaronder ik. Met 1 ging ik erg veel om en met de ander wat minder omdat die al heel serieus was (waren 16). En het grappige is, met de serieuze ga ik nu nog om omdat ik natuurlijk ook een stuk volwassener ben geworden, en met de ander niet meer. Dit komt omdat die ander bleef hangen in die fase door vrienden die ook nog zo zijn. En dat klikte niet echt meer. Het is jammer, maar als het op is dan is het op. Heb het nu met een vriendin ook nog soms hoor, zij zit nog in het studentenleven en ik al een jaar niet meer. Ook nooit echt gezeten trouwens, zat op een particuliere school. Nu ga ik wel eens mee naar haar "partyvrienden", en zij komt wel eens bij mij om een rustig avondje met een drankje erbij te hebben. Werkt prima op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet het is ook niet eerlijk als jezelf helemaal de schuld ervan geeft. het is waar dat tijden veranderen en als ze wat stoerdere typen zijn dan is het ook zo dat je daar rekening mee moet houden . Het kan zo zijn dat hun karakter anders is geworden door de jaren heen. En trouwens erover praten is goed. Als ze zijn veranderd kan het ook zo zijn dat het ook gewoon door hun komt en dat het gewoon daarom niet meer klikt. Maar wat het ook is ik zou gewoon erover praten want zomaar een vriendin verliezen is ook jammer omdat je het in je houd.
Oh en trouwens, naar mijn idee en ervaring werkt een groepje van 3 vaak niet helemaal, tenzij jullie allemaal onafhankelijk zijn zegmaar. En daarmee bedoel ik dus dat jullie allemaal jullie eigen leven hebben en daarna samen komen, en dus niet dat 2 van de 3 heel erg hecht en op elkaar afgestemd zijn en de 3e er gewoon bij "hoort". Want zo klinkt dat nu bij jullie wel een beetje, en dat is natuurlijk niet echt handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 24 april 2015 @ 23:52:

Oh en trouwens, naar mijn idee en ervaring werkt een groepje van 3 vaak niet helemaal, tenzij jullie allemaal onafhankelijk zijn zegmaar. En daarmee bedoel ik dus dat jullie allemaal jullie eigen leven hebben en daarna samen komen, en dus niet dat 2 van de 3 heel erg hecht en op elkaar afgestemd zijn en de 3e er gewoon bij "hoort". Want zo klinkt dat nu bij jullie wel een beetje, en dat is natuurlijk niet echt handig.



Thanks voor je reactie. Zoals je hier schrijft is het wel; we zijn alle drie onafhankelijk & komen samen. Dus geen 2-tal dat meer met elkaar heeft.



Maar zij lijken wel beter te klikken nu... Ik heb ook weleens gehad dat ik met 1 van hen meer had.



Maar nu is dat gevoel van uit elkaar liggen wel heel sterk.
quote:minke29 schreef op 25 april 2015 @ 00:01:

[...]





Thanks voor je reactie. Zoals je hier schrijft is het wel; we zijn alle drie onafhankelijk & komen samen. Dus geen 2-tal dat meer met elkaar heeft.



Maar zij lijken wel beter te klikken nu... Ik heb ook weleens gehad dat ik met 1 van hen meer had.



Maar nu is dat gevoel van uit elkaar liggen wel heel sterk.



Oh nou gelukkig dan maar. Ja weetje je kunt er niet heel veel aan doen. Jij bent niet zoals hen, en hoewel je mee kunt gaan in het moment moet je je natuurlijk niet luidruchtiger etc voor gaan doen om alsnog een beetje gelijk op te gaan met hen. Maar ik denk ook niet dat je dat van plan was .



Probeer dat gevoel van ongemakkelijkheid een beetje los te laten. Ik herken het wel, ineens was er minder om over te kletsen en denk je bij iedere stilte "is dit normaal? Waarom is het ineens stil?" bijvoorbeeld. Als je stopt met je daar zorgen over te maken wordt het al een stukje aangenamer. Stiltes hoeven niet meteen te betekenen dat het niet (meer) klikt, je hebt nu eenmaal niet altijd iets interessants te vertellen. Het kan ook dat jullie vriendschap gewoon is veranderd, en of jij die dan nog wil behouden is aan jou. Maak je er niet te druk om en laat het lopen zoals het loopt. En als dit je enige vriendinnen zijn, ondertussen misschien manieren zoeken om in contact te komen met andere leuke mensen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen en vriendschappen veranderen en wat nu op een punt lijkt, kan na een windstilte ineens weet een komma blijken te zijn geweest. Dat is het mooie in hechte vriendschappen dat men elkaar accepteert zoals men is. En ja, dan kan het voorkomen dat er een periode is dat een vriendschap minder hecht is maar dat hóeft niets te zeggen over het einde ervan. Het kan wel maar hoeft niet. Misschien blijkt achteraf dat het niets meer en minder dan het einde van een periode in jullie vriendschap is geweest. Dat er straks een nieuwe fase wordt opgebouwd waardoor de fase van nu als een einde voelt. Geen idee. Maar ook jij kan dat nu misschien niet weten en laat dus gaan en zie wat de toekomst deze vriendschap brengt of niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
@ Allemaal: thanks voor jullie reacties!



Dat vriendschappen sowieso in golfbewegingen ontwikkelen, ken ik. Ik ken ze al zo lang, ik ben niet dezelfde als tien jaar terug & in die jaren hebben we de ene fase meer geklikt dan de andere. Wel altijd heel betrokken geweest bij elkaar. Soms heb je wat meer met de één en dan weer met de ander, of met alle twee.



Misschien mis ik ook het op de bank kruipen en goede gesprekken voeren. Wat 1 op 1 altijd veel meer is; maar ik zie ze weinig 1 op 1 en dat liep de laatste tijd ook wat minder. Alsof zij ook die stoere houding blijven houden en echt contact lastig is.



Het verschil in karakter is er ook altijd geweest. Zij zijn iets stoerder en ik rustiger. Soms lijkt het een opbokswedstrijd waarin je zo luid mogelijk je mening moet roepen & als iemand een andere mening heeft, ga je daar vol tegenin. Ik snap daar niet zoveel van.



Duidelijk dus dat ik me iets teveel stoor nu



Ik ga het inderdaad aankijken, en zien hoe het loopt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven