Avondsleur, herkenbaar?

19-12-2012 08:55 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi allemaal,



Mijn vriend en ik wonen een paar maanden samen en zijn nog helemaal blij met elkaar. Alleen merk ik dat de avonden een beetje in een sleur komen... Hij doet naast zijn werk nog een studie, dus gaat vaak na het avondeten een uurtje of anderhalf aan de studie. Ik heb voor mn werk vaak ook nog wel wat te doen (ben leerkracht, dus genoeg nakijkwerk e.d.), en zo rond een uurtje of 8 / half 9 zijn we klaar en gaan we op de bank hangen. Beetje tv kijken of een filmpje, maar dat is de laatste tijd eigenlijk steeds zo... ik merk dat ik het een beetje saai begin te vinden, dat gehang op de bank. Ik wil ook niet op een doordeweekse avond elke keer weg ofzo (ook qua financieen), maar elke avond tv kijken vind ik ook niks. Wat doen jullie 's avonds met z'n tweetjes? Tips?

Ben benieuwd!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Op tijd naar bed?



Spelletje?
Alle reacties Link kopieren
Slapen, ik ben meestal toch pas tegen kwart 8 thuis door het wachten op de bus vanuit mijn werk en dan is het eten en meestal rond half 10 naar bed dus dan blijft er niet veel tijd over



Ga anders een leuk spelletje doen
Ik woon sinds februari voor het eerst samen. Wij hebben beiden ook een drukke baan en eerlijk gezegd vind ik het heerlijk om na een drukke en hectische dag te bankhangen met hem. Heb helaas geen tips voor je. Maar wij noemen het keuvelen en vinden het beiden heel gezellig.
Ik denk dat als je allebei werkt, de meesten niet veel anders zullen doen in de avonduren. Misschien een keer sporten, of een borrel of hapje gaan doen met een vriend. Maar ik ben bijv. allang blij dat ik 's avonds niks meer hoef en dan is relaxen wel heel prettig. Samenwonen is al snel minder spannend, het is anders dan latten waarbij je echt uitkijkt om elkaar weer te zien. Nu weet je van elkaar dat je er toch wel bent, dat reduceert de spanning.



Wij hebben goede gesprekken, kunnen we veel tijd mee vullen. In mijn vorige relatie had ik dat niet, en toen vond ik de relatie ook meer een sleur dan nu met huidige vriend. Alleen tv kijken stompt af, vind ik. Wij kijken nooit tv, maar luisteren samen muziek, lezen op Internet en praten daar met elkaar over. Samen koken (eentje kookt, de ander staat erbij), de hond uitlaten, beetje opruimen. En dan is het alweer bedtijd.
Alle reacties Link kopieren
Toen we nog geen kindern hadden gingen we vaak s avonds samen nog even wandelen door de stad en ook regelmatig samen spelletjes doen thuis of in een cafe.
Keuvelen, inderdaad. Heerlijk, niks hoeven! Zeker als je een drukke baan hebt.
Eten, kletsen, dag doorspreken, boodschappen, naar familie of vrienden, de kat vertroetelen (die ligt meestal tussen ons in op de bank), tv kijken, lekker tegen elkaar aanhangen etc. Net waar we zin in hebben dus.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin en ik hebben jaren geleden samengewoond en toen hadden we iets dergelijks.



Door omstandigheden (onder andere omdat ik een baan kreeg in een deel van het land waar zij geen werk kon vinden en daarna omdat zij in het buitenland werkte) hebben we een aantal jaren apart gewoond.



Toen we weer samen gingen wonen hebben we heel bewust ervoor gekozen geen televisie meer te nemen.



En ik kan je vertellen: werkt geweldig! We hebben een bioscoop om de hoek, dus dat doen we nu veel vaker. We wonen vlakbij een supermooi wandelgebied, leuke café's, etc.



En ik wil niet zeggen dat we nou iedere dag erop uitgaan, maar doordat we geen televisie meer hebben doen we tegenwoordig véél meer. En ja, ook "vroeger naar bed gaan"...



Dus, zoals Doe Maar ooit zong: "Er zit een knop op je teevee. Druk hem in en ga maar mee. De bloemen buiten zetten".



Of beter nog, gooi dat kreng het raam uit.
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan wel eens poolen. Heel af en toe naar de bioscoop. Spelletjes doen we ook. In de zomer zijn we wel stukken actiever. Dan gaan we stukken lopen, aan de waterkant bootjes kijken, etc. Maar meestal is het hier ook film. We zijn beiden gek op films, dus dat is eigenlijk wel fijne sleur.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Ga (samen) sporten, een hobby zoeken of spelletjes doen.
Klinkt trouwens niet hoopvol als je het nu al als een sleur ervaart...als het goed is ben je nog tig jaar samen als je beslist om samen te gaan wonen.
Oh ja, in de zomer gaan we meestal zeker een uur wandelen, ergens ijsje eten oid.
quote:grimblegrumble schreef op 19 december 2012 @ 09:02:

Mijn vriendin en ik hebben jaren geleden samengewoond en toen hadden we iets dergelijks.



Door omstandigheden (onder andere omdat ik een baan kreeg in een deel van het land waar zij geen werk kon vinden en daarna omdat zij in het buitenland werkte) hebben we een aantal jaren apart gewoond.



Toen we weer samen gingen wonen hebben we heel bewust ervoor gekozen geen televisie meer te nemen.



En ik kan je vertellen: werkt geweldig! We hebben een bioscoop om de hoek, dus dat doen we nu veel vaker. We wonen vlakbij een supermooi wandelgebied, leuke café's, etc.



En ik wil niet zeggen dat we nou iedere dag erop uitgaan, maar doordat we geen televisie meer hebben doen we tegenwoordig véél meer. En ja, ook "vroeger naar bed gaan"...



Dus, zoals Doe Maar ooit zong: "Er zit een knop op je teevee. Druk hem in en ga maar mee. De bloemen buiten zetten".



Of beter nog, gooi dat kreng het raam uit.Dat dus! Wij hebben geen tv meer, maar hij stond voorheen nooit aan. Sinds ik vriend ken, hebben we nooit samen tv gekeken. Ik vind dat een verademing, omdat je dan echt op elkaar gericht ben, bewust. Echte quality time is het. Anders word je vermaakt, door de tv en wil je het volgen waardoor je niet echt meer goed luistert naar de ander (had ik in vorige relatie, vandaar).
Alle reacties Link kopieren
Wat deed je dan eerst 's avonds, toen je nog niet samenwoonde?



Ik heb eigenlijk altijd tijd tekort en ik bezit niet eens een tv, dus ik kan me er weinig bij voorstellen eerlijk gezegd. Er is altijd wel iets; nog wat huishouden, de rest van de krant, een goed boek, een creatief project (ik ben altijd dingen aan het maken), nog een wandeling met de hond (vooral in de zomer), werken in de tuin, sporten enz enz. Mijn vriend en ik wonen niet samen maar ik weet dat hij 's avonds meestal druk is met hobbies en muziek.

Als we een keer op de bank gaan hangen voor een film is dat echt een bewuste keuze en kan ik daar ook echt van genieten.
Zeg maar Spijker.
quote:kookwekkertje01 schreef op 19 december 2012 @ 09:02:

Wij gaan wel eens poolen. Heel af en toe naar de bioscoop. Spelletjes doen we ook. In de zomer zijn we wel stukken actiever. Dan gaan we stukken lopen, aan de waterkant bootjes kijken, etc. Maar meestal is het hier ook film. We zijn beiden gek op films, dus dat is eigenlijk wel fijne sleur.Hier ook. Downloaden en kijken. Kun je daarover weer napraten. Laatste film was Simon...echt een tip.
Alle reacties Link kopieren
Net wat grimble zegt, gooi die tv de deur uit. Vriend en ik hebben besloten geen tv te nemen als we gaan samenwonen, en ik denk dat dat ons heel goed gaat bevallen!

Als we iets willen zien of een filmpje willen kijken kunnen we altijd op de laptop nog doen.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, even denken wat je zou kunnen doen (besides the obvious)



Aan tafel zitten met een glas wijn en dan een goed gesprek

knutselen, bijv.een schilderij maken voor boven de bank

sudoku of een cryptogram

naar de bibliotheek

sporten



In de zomer is het makkelijk, dan kun je wandelen of in de tuin klooien.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, zo veel mensen die geen tv hebben! Ik heb er dus geen en vriend toevallig ook niet. We worden zo vaak raar aangekeken als mensen dat merken, maar ik zie nu dat we toch echt geen uitzondering zijn!
Zeg maar Spijker.
Ik woon nu 5 jaar samen en al heel snel was het 's avonds gewoon op de bank tv kijken. Niks mis mee. Deed ik ook al toen ik nog alleen woonde. Af en toe ben ik boven nog druk bezig met katten, kattenbakken verschonen en de was.



Na het eten valt mijn vriend vaak in slaap (heeft een hele drukke klotebaan) Dan ga ik op de laptop forummen, gamen en met een half oog tv kijken. Na een uurtje of zo slapen wordt hij weer wakker en dan praten we wat en gaan verder met tv kijken.



Sleur komt er toch wel in. Als je dat niet wil moet je gaan latten. En elkaar dan niet elke dag zien. Dan blijft het leuk om elkaar te zien. Met samenwonen ook hoor, ik vind het nog steeds heerlijk als hij het huis binnenstapt. En trouwens, sleur? Noem het ritme en het heeft al een heel wat minder negatieve lading als sleur.
Alle reacties Link kopieren
En net wat Spij-ker zegt. Er is zoveel meer te doen. Heerlijk met een boek op de bank, samen gezellig kletsen, spelletje doen, vrienden uitnodigen of er juist naar toe gaan, lekker wandelen, beetje rommelen in huis/tuin ed.
Spijker, mijn broer heeft jaaaaarenlang geen tv gehad, en nu heeft hij er wel eentje maar dat ding staat nooit aan (is voor de kinderen). Denk dat het ook wel uitmaakt hoe je samen als stel bent. Kun je goed met elkaar praten, bijv. Hou je allebei van dezelfde dingen? Anders wordt het wel lastig.



Met mijn ex zag het avondritueel er heel anders uit dan nu met vriend. Toen voelde het als sleur, nu hebben we tijd tekort.
Vind je vriend het ook saai? Ik vind elke avond hangen ook saai worden. Dus heb ik, zonder vriend, vaak nog afspraken of activiteiten 's avonds buitenshuis.
Alle reacties Link kopieren
Wat deed jij dan 's avonds toen jullie nog niet samenwoonden? Sport? Hobby? Afspreken/bellen met vriendinnen? Dat kun je toch gewoon voortzetten? Jullie hoeven toch niet elke avond iets met z'n tweeën te doen?



Maar goed, er zijn genoeg gratis dingen die je samen kunt doen:

- rondje hardlopen/wandelen/fietsen/skeeleren

- uitgebreid koken of wat speciale hapjes/toetjes klaarmaken 's avonds

- kaarten/spelletje

- klusjes in huis (laatste verhuisdozen uitpakken?) gaat sneller en is gezelliger samen

- langdurig voorspel en mindblowing seks
Ja, lekker een boek lezen, samen. Together alone. Samenzijn, maar toch ieder je eigen ding doen. Het beste van twee werelden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven