Avondsleur, herkenbaar?

19-12-2012 08:55 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi allemaal,



Mijn vriend en ik wonen een paar maanden samen en zijn nog helemaal blij met elkaar. Alleen merk ik dat de avonden een beetje in een sleur komen... Hij doet naast zijn werk nog een studie, dus gaat vaak na het avondeten een uurtje of anderhalf aan de studie. Ik heb voor mn werk vaak ook nog wel wat te doen (ben leerkracht, dus genoeg nakijkwerk e.d.), en zo rond een uurtje of 8 / half 9 zijn we klaar en gaan we op de bank hangen. Beetje tv kijken of een filmpje, maar dat is de laatste tijd eigenlijk steeds zo... ik merk dat ik het een beetje saai begin te vinden, dat gehang op de bank. Ik wil ook niet op een doordeweekse avond elke keer weg ofzo (ook qua financieen), maar elke avond tv kijken vind ik ook niks. Wat doen jullie 's avonds met z'n tweetjes? Tips?

Ben benieuwd!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn sowieso maar twee avonden doordeweeks samen thuis. Een andere avond kom ik om half negen thuis, weer een andere avond zijn we er beide niet en op vrijdag hebben we samen scouting.

Op de twee avonden dat we samen thuis zijn doen koken en eten we eerst samen, dan doen we even ons eigen ding (ik achter de naaimachine en mijn vriend achter de computer) en dan kijken we nog een serie ofzo.

We proberen wel een keer per week samen te gaan klimmen, maar sinds mijn vriend ook werkt is hij vaak te moe.
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad, Julus. Ik begon al te denken dat het er niet van zou komen.

Documentaires vinden wij ook fijn. Ik wilde perse "Rauwer" zien. Hij had "Rauw" niet gezien. Dus hebben we er een momentje van gemaakt. Beide afleveringen gezien en het daar dan over hebben.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Bloemetje, ik herken het wel.



Samenwonen is gewoon heel anders dan latten. Toen ik net ging samenwonen had echt zoiets van: hm, is dit het nou? Elke avond samen bankhangen?

Ik had me er zoveel meer bij voorgesteld.



Maar het punt is dat je leven niet draait om samenwonen. Je leven draait gewoon om je dagelijkse bezigheden en daarvan moet je uitrusten. Nu doe je dat samen. Ik hou niet zo van tvkijken, maar mijn vriend wel. Ik ga dan lekker forummen of webshoppen of lezen ofzoiets. Lekker samen op de bank hoofd leeg maken. Dingen die ik ook deed voor ik ging samenwonen.



Vroeger deden we elke keer dat we afspraken iets leuks en in het begin miste ik dat heel erg. Gun jezelf de tijd om eraan te wennen, maar het wordt vanzelf goed. Je woont nu eigenlijk nog niet echt 'samen'. Je woont in hetzelfde huis maar je bent nog niet gesetteld in je nieuwe leventje, waarbij je 24u per dag gewoon jezelf bent bij je vriend en dus ook snelle maaltijden eet en een keer geen zin hebt om de keuken op te ruimen. Het is namelijk leven en niet tijd voor elkaar vrijmaken.

Je zit nu een beetje tussen die 2 in. Bij mij heeft het wel een halfjaar geduurd voordat dat een beetje over ging.



Wat hielp was dat we elke week op zondag 1 middag en 1 avond iets leuks te doen. Zo was de overgang wat minder groot.

Nu gaat het vanzelf. Sommige dagen koken we opeens elke avond uitgebreid, andere eten we een week lang alleen maar broodjes ei voor de tv omdat we te moe zijn om nog een stap te verzetten.



Maar ik vind het juist lekker. Een 'leuke' avond, dus een soort date, is nu als we er allebei zin, tijd en ruimte voor hebben. Nooit meer moe op zo'n avond en daarom eigenlijk veel leuker.



Nouja, hoe dan ook, geef jezelf de tijd om te wennen. En geniet van de saaiheid
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 19 december 2012 @ 09:31:

Driewieler, leuke suggestie! Wij hebben allebei een mentaal pittige functie en zijn inderdaad blij dat we 's avonds niks meer hoeven. Allebei een baan waarbij veel overlegd en gepraat en gedacht moet worden, dus dan ben je blij als je even stilte hebt (en je lekker het forum kunt lezen met soms stompzinnige topics).



Ja echt hoor, als je niet weet wat je met je tijd moet doen, ondanks dat er van alles te doen is, dan moet je echt qua werk iets veranderen.

Ik maak momenteel lange dagen, heerlijk vind ik het. Bijkomend voordeel is dat ik gewoon niet hoef na te denken over mijn avondinvulling want ik heb gewoon geen avond .

Ik kom rond 20.00 uur thuis, ik heb er dan anderhalf uur reistijd opzitten dus geacclimatiseerd ben ik al. Thuis even wat eten, samen met lief een theetje of wijntje de dag door nemen, douchen en ik lig weer op bed.

Des te meer kan ik genieten van mijn mamadag en weekend want dan heb ik het idee dat zeeën van tijd heb en echt, die tv gaat gewoon niet aan.



Dus eigenlijk moet je ervoor zorgen dat je het zo rete druk hebt dat je geen tijd hebt voor sleur en dat je daardoor automatisch gaat genieten van de tijd die je wel hebt. Krom, maar het werkt wel voor mij.

Sleur betekent gewoon dat je niets om handen hebt.

Voordat TO het weet gaat ze twijfelen aan haar relatie omdat ze gaat denken dat de sleur in de relatie zit ipv haarzelf.

Zou zonde zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ga samen sporten bioscoop wandelen uit eten spelletje samen koken.. Enz
We wonen nogal achteraf op het platteland en man is hobby astronoom dus 's avonds vaak buiten onder de sterren in het gras tussen de krekels. Beetje keuvelen, lummelen, wijntje erbij, kind die met hond aan het voetballen is. Beetje rommelen in de schuur, het vee verzorgen, jam maken van alle bessen of op slakkenjacht in de moestuin. Inderdaad lekker saai allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:elena78 schreef op 19 december 2012 @ 09:49:

We wonen nogal achteraf op het platteland en man is hobby astronoom dus 's avonds vaak buiten onder de sterren in het gras tussen de krekels. Beetje keuvelen, lummelen, wijntje erbij, kind die met hond aan het voetballen is. Beetje rommelen in de schuur, het vee verzorgen, jam maken van alle bessen of op slakkenjacht in de moestuin. Inderdaad lekker saai allemaal.Oh, dat klinkt echt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:elena78 schreef op 19 december 2012 @ 09:49:

We wonen nogal achteraf op het platteland en man is hobby astronoom dus 's avonds vaak buiten onder de sterren in het gras tussen de krekels. Beetje keuvelen, lummelen, wijntje erbij, kind die met hond aan het voetballen is. Beetje rommelen in de schuur, het vee verzorgen, jam maken van alle bessen of op slakkenjacht in de moestuin. Inderdaad lekker saai allemaal.Oh heerlijk lijkt me dat! Misschien wel heel burgelijk, maar wel heerlijk burgelijk. Zo wil ik later ook worden.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een die een grote glimlach krijgt bij jouw beschrijving Elena.



Wij werken beiden veel en hebben veel reistijd. Ik ook nog regelmatig avonddienst. Dus we hebben doordeweeks maar zo'n 2 a 3 avonden per week samen, en dan ook maar een uur of 2. Dus dat is eten, kletsen, hond samen uitlaten en naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Een hobby zoeken, lekker de tuin in, kletsen bij de buren of met de buurkinderen hutten bouwen, boodschappen doen, fotoboeken maken, muziekjes uitzoeken, lekker knutselen of klussen (ben zelf nu een kastje aan het opknappen), op internet spelletjes spelen of leuke ideeen op doen voor vakanties, marktplaats af sneupen, lid worden van een commissie of een clubje, sporten....



Jeetje, er is zó veel te doen....!
Alle reacties Link kopieren
Hier eigenlijk een mix van 'hangen' , ieder wat apart,maar elkaar toch vaak opzoeken om te kletsen. Man zit vaak achter laptop en ik t.v. kijken/laptop.

Ondertussen kletsen we soms, of ik ga bij hem aan tafel zitten te praten.

Ik heb een beroep waarbij ik de hele dag met mensen praat, dus 'savonds vind ik het vaak wel lekker wat te hangen.

Of we gaan even bij iemand langs/even weg.
quote:kookwekkertje01 schreef op 19 december 2012 @ 09:35:

Nou inderdaad, Julus. Ik begon al te denken dat het er niet van zou komen.

Documentaires vinden wij ook fijn. Ik wilde perse "Rauwer" zien. Hij had "Rauw" niet gezien. Dus hebben we er een momentje van gemaakt. Beide afleveringen gezien en het daar dan over hebben.Goeie tip, had er hier over gelezen en denk dat vriend zich er ook voor interesseert. Vanavond maar eens doen! Dubbel plezier; vermaak en educatief, ook idd om er dan samen over te bomen. Heerlijk als je allebei zulke types bent.
Glitglam, dat is echt een bepalende factor, een beroep hebben waarbij je de hele dag (intensief) met mensen moet praten. Ik heb er soms avonden bij dat ik echt niks meer kan opnemen, en ook nergens over na wil denken. Wil ik alleen dom vermaak, zeg maar. En vooral geen diepzinnige, analytische gesprekken. Maar de mogelijkheid is er.
Alle reacties Link kopieren
Met de kerst in aantocht een prima reden om een lading gezelschapsspelletjes voor twee onder de boom te leggen.

Van te voren afspreken dat de verliezer van het spel de ander moet masseren/ de afwas moet doen/ morgen kookt zodat er reden is om lekker fanatiek te zijn. Zorg wel dat je verschillende spelletjes hebt of een spel waarbij jullie allebei kunnen winnen want altijd verliezen is ook niet leuk;-)
Ga 's avonds lekker 'n gluhweintje doen op 'n kerstmarkt.
Haha, dan dus gewoon Wie is het, voor mij:)



Ik geloof niet dat ik ooit ga winnen van vriend. Die is enorm fanatiek en kan niet tegen zijn verlies bij spelletjes, zegt hij. Ik ga voor het plezier.



Trouwens, met Monopoly kun je uren vullen. En met kaartspelletjes ook. Misschien maar eens invoeren.
Ik herken het wel, en om meneer waterplant te motiveren om eens met zijn gat van die bank te komen ga ik er alleen op uit.Theater, bioscoop, muziekvoorstellingen of gewoon naar de het tuincentrum en ga ik een hele avond knutselen met takjes en kerstballen.Heb elke keer enthousiaste verhalen over wat ik nu weer heb gzien en/of meegemaakt en het werkt. Van hangen wordt je passief en wordt alles veel dus begin me er zelf opuit te gaan. In het slechste geval heb jij het vreselijk naar je zin.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dat saai?



Het is toch heerlijk om na een lange dag op de bank neer te ploffen?

Wijntje o.i.d erbij, gezellig kletsen..

Zelfs wordt hier de Ipad of laptop nog bijgehaald..

Gewoon ontspanning heet dat.



En soms gaan we even weg.

Wat aanrommelen in huis..

Het dagelijkse leven zeg maar.

Ik denk ook dat het ervan afhangt hoe je als stel bent.

Maar met mijn man verveel ik mij nooit!

Die heeft altijd wat te vertellen.



Maar jullie zijn zo kort bij elkaar, en dat nu al als saai te bestempelen is niet oke lijkt me..
quote:Julus schreef op 19 december 2012 @ 10:25:

Haha, dan dus gewoon Wie is het, voor mij:)



Ik geloof niet dat ik ooit ga winnen van vriend. Die is enorm fanatiek en kan niet tegen zijn verlies bij spelletjes, zegt hij. Ik ga voor het plezier.



Trouwens, met Monopoly kun je uren vullen. En met kaartspelletjes ook. Misschien maar eens invoeren.Haha, ook de reden dat ik en vriend geen bordspellen meer spelen. We zijn allebei nogal fanatiek en willen graag winnen. Niet echt sfeerbevorderlijk ;)
Nah, dan maar beter iets doen waarbij er niks te winnen of verliezen valt. Blijft genoeg over om te doen en samenzijn in stilte is ook heel prettig. Aarden, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
ik vraag me af wat je had verwacht toen je ging samenwonen?



Wij koken uitgebreid, spelen memory, bouwen dingen, ruimen samen op, gaan bij vrienden langs, wandelen, naar feestjes, maken het huis nog mooier, kijken Dexter in bed (luxe), samen in bad, lezen etc.



geen spectaculaire dingen maar wel dingen waarin je samen bent en écht contact maakt. (muv dexter en breaking bad)
Alle reacties Link kopieren
je kan toch doen wat je wil. Alleen als je vastzit bestaat het fenomeen "verveling".
it's a big club and you ain't in it
Goeie! Als je het gevoel hebt vast te zitten, dan ben je kennelijk niet vrij genoeg om te doen wat je graag zou willen, ben je met iemand die je niet voldoende aanvult. Dat had ik met ex....haalde niet het beste bij elkaar naar boven en dan voelt het gewoon als vastzitten.
Alle reacties Link kopieren
Seksen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben door de weeks alleen dus trek ik mijn eigen plan. Als hij er is vinden we niks lekkerders dan 'niet weghoeven' en een paar van onze favoriete series te kijken. Ik zou juist moe worden van telkens maar iets 'moeten doen'. Juist gewoon samen zijn en je eigen ding doen vind ik prettig in een goede relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven