bang om te daten, bang om alleen over te blijven

05-04-2015 10:13 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, de titel zegt het al. Ik ben enerzijds bang om te daten, en anderzijds bang om alleen te blijven.

Ik ben bang om te daten omdat ik vrees tegen te vallen. Mijn karakter is uitgesproken (en dat schijnt mannen te intimideren en af te schrikken. Ze vinden het blijkbaar niet aantrekkelijk)

Mijn lichaam lijkt heel wat, maar zonder kleren is het huilen met de pet op.

Tot slot heb ik een dochter van 2,5, en wie zit er nou op te wachten op een vrouw met kind? Ik ben trouwens nog maar 25.

Dus 25, afzichtelijk lichaam en moeilijk karakter.

Ik heb wel een leuk koppie, en goeie dansmoves, dus aan aandacht niet per sé een gebrek, maar verder dan een praatje en een dansje gaat het nooit.

Ik ben bang dat ik voor mannen heel erg tegenval. Om keiharde afwijzing te voorkomen, date ik dus maar niet.

Maar ik ben ook heel bang dat ik voor altijd alleen blijf... Ik acht mezelf een soort b-model; als er echt geen goed exemplaar meer in de winkel is te krijgen, overweeg je mij. En dat is geen leuk gevoel.

Goed. Erg warrig, maar mijn vraag is of dit herkenbaar is voor anderen en hoe ermee om te gaan.
Hoe kan iemand anders jou leuk vinden wanneer je jezelf niet eens leuk vindt? Begin eens om van jezelf te houden en gelukkig te zijn met jezelf! Als dat het geval is kom je vanzelf iemand tegen die jou ook leuk vindt!
Als jij je zo opstelt, dan wil inderdaad niemand je.

Niemand wil een partner die zichzelf zo afzeikt en niet goed vindt.

Kun je niet eens met iemand praten om je onzekerheden te bespreken?
En hoe oud zijn de mannen met wie jij zou willen daten? Op een bepaalde leeftijd heeft zo'n beetje iedereen een rugzakje, maar voor in de twintig, midden twintig is dat nog niet het geval. Dan is het horen dat jij een kind hebt van ruim twee jaar een goede reden om na één date te stoppen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hey Unicorn, een paar tips:

Ga es een keer naar de sauna en kijk daar naar lichamen. Alle soorten en maten, en (meestal) ver van wat je in de media ziet.....

En er zijn genoeg vrouwen met een kind die een nieuwe relatie krijgen. Als je er van tevoren vanuit gaat dat het tegen zal vallen, gaat dat ook gebeuren. Want je geeft het geen eerlijke kans. Self-fulfilling prophecy....
Ik weet die onzekerheid vrij goed te verbergen. Ik lijk heel zelfverzekerd en extravert, dus op een goeie dag is het een gevalletje vliegen op de stroop. Maar juist daarom ben ik extra bang om verdere stappen te zetten met mannen. Op den duur zullen toch de kleren uit moeten, en dan eh.... ja. En op den duur moet ik mijn blije muur een keer laten zakken, en dan eh... ja.

Ik zoek geen specifieke leeftijd, maar grofweg ergens tussen de 25 en 33 ofzo. Maar als iemand daarbuiten valt, is dat ook best.
Wat is er zo afzichtelijk aan jouw lichaam dan en wat is er in jouw karakter wat mannen volgens jou niet leuk vinden?

En tja meid met deze instelling gaat het niet lukken natuurlijk..

En stel hè,stél dat je wel alleen blijft,hoe erg is dat dan echt?
Naar de sauna! I wish. Op badpakkendag misschien.

Ik geloof best dat er 1000000 verschillende lichamen zijn, maar komaan:het lichaam van een 25-jarige hoort er niet uit te zien als dat van een 45-jarige.

Wat er zo afzichtelijk aan is, is dat het is uitgelubberd.

En voor altijd alleen blijven is behoorlijk erg. Het lijkt me afschuwelijk als er de rest van mijn leven nooit meer iemand van me houdt, inclusief alle minpunten.

Wat er zo min is aan mijn karakter, is dat ik nogal uitgesproken ben, en uitersten ken in mijn stemming. Dat is niet makkelijk om mee om te gaan. Ik heb ook heel veel goede eigenschappen en talenten, daar niet van.

Is mijn dilemma ook herkenbaar voor iemand?
anoniem_214691 wijzigde dit bericht op 05-04-2015 10:39
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:unicorn1610 schreef op 05 april 2015 @ 10:34:

Naar de sauna! I wish. Op badpakkendag misschien.

Ik geloof best dat er 1000000 verschillende lichamen zijn, maar komaan:het lichaam van een 25-jarige hoort er niet uit te zien als dat van een 45-jarige.

Is mijn dilemma ook herkenbaar voor iemand?Welk dilemma ?
Hoe ziet jouw lichaam er dan uit?

Hoezo heb jij het lichaam van een 45 jarige?
Ik heb zo het idee dat er i.p.v. met jouw lichaam vooral iets mis is met je zelfbeeld..

Stel dat je lichaam nogal te lijden heeft gehad van je zwangerschap, dan stop je je tijd in trainen, ipv daten, als dat je zo dwars zit.
Dat denk ik ook, zeker gezien het andere topic wat je geopend hebt. Ik zou hulp zoeken voor je extreem lage zelfbeeld, dat ben je verontschuldigd aan jezelf en aan je dochtertje.
Natuurlijk is er iets mis met mijn zelfbeeld. Maar dat mijn lichaam lelijk is, is geen onzin. Zelf mijn ex, die veel van me hield en mijn lichaam mooi vond moest erkennen dat het "niet is wat je verwacht".

Het dilemma dat ik beschrijf, van willen maar niet durven.
quote:unicorn1610 schreef op 05 april 2015 @ 10:42:

Het dilemma dat ik beschrijf, van willen maar niet durven.

Je kan wel willen ( maar niet durven ), maar dan nog zit je met die mannen die afhaken, toch?

Het is niet gezegd dat als je een geweldig lichaam hebt dat mannen dan wél een relatie met je willen.
Trainen helpt niet bij losse huid. Ik ben na mijn zwangerschap bijna 30 kg afgevallen, dus wat je dan bereikt met trainen is beperkt. En genen spelen ook een rol.

En nu hou ik mijn mond wel even. Anders wordt zo'n egodocument waarin ik om bevestiging vraag enzo.

Dank voor de reacties. Ik ga proberen er iets mee te doen.
Unicorn,

Ik ben 40 kilo afgevallen en heb geen overtollige huid. Gelijkelijk aan gaan trainen. Geef jezelf een schop onder je kont.

Ik snap je onzekerheid maar ik weet zeker dat jij niet allee zult blijven. Omdat je dit nu heel sterk denkt en voelt straal je dat ook uit.

Probeer vaker je glimlach op te zetten en laat zien dat dat ook zo voelt, dan wordt de wereld een klein stukje beter, hoop ik..

Sterkte!
quote:unicorn1610 schreef op 05 april 2015 @ 10:46:

Trainen helpt niet bij losse huid. Ik ben na mijn zwangerschap bijna 30 kg afgevallen, dus wat je dan bereikt met trainen is beperkt. En genen spelen ook een rol.

En nu hou ik mijn mond wel even. Anders wordt zo'n egodocument waarin ik om bevestiging vraag enzo.

Dank voor de reacties. Ik ga proberen er iets mee te doen.Je zou natuurlijk eens met je huisarts kunnen gaan praten of daar met plastische chirurgie iets aan te doen is..
doble
quote:miedo schreef op 05 april 2015 @ 11:16:

Zou wat aan je zelfbeeld doen, anders word je ook niet gelukkig in een relatie.Plastische chirurgie?Naar de sauna gaan is ook een goede tip
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 05-04-2015 11:25
Reden: weer het verkeerde knopje:(
% gewijzigd
Ga eerst aan jezelf werken. Je zelfbeeld is wel erg laag. En volgens mij ben je iemand die heel graag een man wil, om zo een beter gevoel over zichzelf te krijgen.

dat gaat dud niet werken. En bereid je alvast maar voor: bij daten horen ook afwijzingen. Dat kan jij helemaal niet aan.

huphup naar een psycholoog!
Plastische chirurgie is denk ik meer symptoombestrijding. Daar moet ik het niet zoeken, denk ik. De kern van het probleem ligt elders. Dat weet ik wel.
Je moet jezelf zien als een lot uit de loterij en dat ook echt zo voelen. Zoals je je nu voelt, kan het zo zijn dat anderen je ook zo zullen zien. Dat terwijl ook jij een mooi mens bent die met jouw unieke eigenaardigheden er mag zijn zoals je bent. Zelfvertrouwen en zelfacceptatie zijn punten waar je denk ik nu het best als eerste kunt werken, voordat je gaat daten. Dat kan bij een coach, (cognitief gedrags)therapeut of misschien een haptotherapeut.

En daarbij, bij daten hoort ook afwijzing. Of hoe wil jij dat doen dan, als jij jouw date niet leuk genoeg vindt? Dan wijs je hem toch ook af. Dat heeft niet alleen met de ander te maken, maar ook met wat je zelf zoekt en waar je op valt. En de klik. Dus afwijzing hoort erbij en zegt niet dat jij niet leuk bent, maar dat je voor die ene persoon niet een match bent.

Denk ook aan je kindje: voor jouw kind ben je de mooiste, liefste mama op aarde. Zo mag je ook over jezelf denken :-)

Succes.
TO, mag ik een heel eng voorstel doen. Je zegt "op een gegeven moment moeten de kleren uit" en dan ben je bang dat je tegenvalt. Afgezien van dat die angst voor 99% alleen tussen jouw oren bestaat, zou je het volgende kunnen overwegen. In plaats van in je hoofd te gaan zitten en zenuwachtig en onzeker hierover te blijven, zou je

1. In de datingfase kunnen selecteren op lieve, begripvolle, normale, niet-veroordelende mannen die ook geïnteresseerd zijn in jouw inhoud.

2. Voordat de kleren daadwerkelijk uitgaan, eerlijk zeggen waar je mee zit: uitspreken dat je ontzettend onzeker bent, en het eng vindt om uit de kleren te gaan, en bang bent dat jij hem tegenvalt.

Het zal je verbazen hoe begripvol mannen hier mee omgaan (veel mannen, niet allemaal, vandaar punt 1). En dat mannen het soms ook eng vinden om uit te kleren te gaan. En dat mannen juist het feit dat jij je bloot geeft, in dit geval zowel letterlijk als figuurlijk, op zich al prachtig vinden.
Lief, ciambella en mike

Goed advies. Ik zal het onthouden. Hopelijk duurt het niet heel lang eer ik het kan toepassen :p
anoniem_214691 wijzigde dit bericht op 05-04-2015 12:30
Reden: aanvulling
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven