Bedrogen en radeloos!

22-07-2015 15:14 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al meer dan 10 jaar samen met m’n vriendin en we ook hebben een dochter van 10. We wonen samen, hebben vrienden, hebben zelden ruzie en houden van elkaar en onze dochter. Mijn vriendin heeft een goede job en fijne collega’s. Als ze thuiskomt, vertelt ze ook over haar werk en haar collega’s en ik vond het altijd leuk voor haar dat ze veel plezier had. In haar vrije tijd deed ze ook dingen samen met collega’s, zoals samen gaan fietsen en zo (mijn vrouw is een fervente fietster en ik niet): ze hadden zelfs een fietsclubje. Ik had daar geen problemen mee want wij deden ook nog veel samen met elkaar en onze dochter. Zij had haar ding en ik het mijne en dat was voor mij ok. Ongeveer een jaar geleden vond ik dat ze veel begon te praten over haar collega M. Hij is ook een fervente fietser en ze gingen soms ook al met hun beiden fietsen. In het begin vroeg ze of ik daar een probleem mee had en dat had ik niet, maar na een tijdje begon het toch te knagen, want ze begonnen toch (te) veel naar mijn zin met elkaar om te gaan. Ik besloot het haar te vragen en ze verzekerde me dat er helemaal niets aan de hand was maar dat ze wel snapte dat ik bezorgd was: ze zei dat ze er niet had bij nagedacht dat ik ongerust zou worden. Ik vertrouwde haar maar vroeg haar toch om niet meer met hem om te gaan in haar vrije tijd. Ze had daar geen probleem mee. Voor mij was het “probleem” dus opgelost. De afgelopen maanden was het in bed niet veel soeps: ik vroeg hoe dit kwam en ze zei dat ze wat overspannen en moe was. Ik wou er geen ruzie over maken maar vond het toch raar want dit was nog nooit gebeurd. Een paar weken geleden vroeg ik toch wat er aan de hand was en in tranen biechtte ze me op dat ze een verhouding heeft met M, haar collega. Het sloeg bij mij in als een bom: er waren tekenen maar ik vertrouwde haar en ze had het al heel overtuigend ontkend.

De afgelopen weken waren voor mij een nachtmerrie: ze woont nog bij mij, we praten heel veel en ze heeft mij gesmeekt om een tweede kans. Ze zegt dat ze met hem heeft gebroken. Aan de ene kant hou ik nog van haar (en zij zegt dat ze ook nog houdt van mij) en ons leven samen met onze dochter. Aan de andere kant geeft ze toe dat ze ook nog van hem houdt (wij hebben bvb. ook momenteel totaal geen seks meer want ze kan het niet hebben dat ik haar aanraak in bed) en ze werken ook nog samen. Ze heeft me ook enorm gekwetst en ik voel me verraden. Ik weet niet wat te doen.

Hij heeft trouwens ook een gezin met twee kinderen.
Zij kan het niet hebben als jíj haar aanraakt?

Nadat zij jou besodemieterd.

Right.

Bijzonder.



Maar ze smeekt om een tweede kans.

Wat wil jij?
Als jullie de relatie nog een kans willen geven dan moet ze al het contact verbreken en dus een andere baan zoeken.
Dus jij moet betalen voor haar fratsen? Dat is apart.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor je

Ik vind het ook raar dat zíj het niet kan hebben als je haar aanraakt, zoals Eleonora aangeeft.

Dat lijkt erop dat ze toch nog wel erg gek is op haar (ex)minnaar, of dat het helemaal nog niet over is.

Ik weet dat het voor míj over zou zijn in zo'n situatie, kind of niet. Voornamelijk omdat jij al die tijd begripvol bent geweest, haar er nog naar gevraagd hebt, en zij dus glashard tegen je kan liegen. Ik zou het dus niet meer vertrouwen en zou me té verneukt voelen, letterlijk en figuurlijk.

Maar wat wil jij?
Wow...je mag haar niet aanraken? Wat moet dat een keiharde trap in je maag zijn en wat compleet gevoelloos van haar!
Je mag haar niet aanraken want dat kan ze aan zou ik misschien nog wel kwetsender vinden het vreemdgaan. Als jij haar niet meer zou willen aanraken had ik dat nog wel begrepen maar vice versa en dan wel een tweede kans willen? Je bent al enorm gekwetst maar op basis hiervan denk ik dat je je moet voorbereiden op het feit dat ze geen gevoelens meer voor je heeft.



De stap nemen om daadwerkelijk te gaan scheiden is heel moeilijk, als je van iemand houdt wil je die persoon houden en ben je bereidt om heel veel te incasseren maar liefde is niet af te dwingen. Heel veel sterkte. dit is echt volkomen K*T.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een vervelende situatie.



De vraag is, kan je haar weer vertrouwen?

Als ik het zo hoor heeft ze in het verleden er ook geen moeite mee gehad om tegen jou te liegen. Waarom zou ze dit in de toekomst dan niet nog eens doen?



En dat ze aangeeft dat ze ook nog om M geeft..... Hoelang heeft deze verhouding geduurd?



Persoonlijk zou ik ermee stoppen omdat ik die persoon nooit meer zou kunnen vertrouwen, en omdat ik constant argwaan zou hebben... Elke keer als je partner weg zou gaan of moet overwerken zou je denken dat hij met zijn/haar minnaar er vandoor is. Zou je hier mee kunnen leven als je haar toch kan vergeven?



Zo ja, dan is het loslaten en doorgaan.



Maar vreemdgaan is niet niets, er is een reden waarom ze dit gedaan heeft. Is het voor de spanning of komt ze iets tekort? Praat met haar hierover om te kijken wat de oorzaak is. Want als alles goed zit in je relatie zou ze niet vreemdgaan. En als je dan een antwoord krijgt als 'ik weet het niet', dan zegt dat al genoeg...



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar dat je haar niet mag aanraken. En ik zou mij daar heel erg gekwetst bij voelen. Ik heb in jouw situatie gezeten (lang niet zo erg als wat zij jou geflikt heeft) en had juist heel veel behoefte aan (lichamelijk) contact. Een afwijzing had mij alleen maar verder de grond in getrapt. Hoe kan ze nu wel met jou door willen maar je niet kunnen verdragen? Ik vraag mij af of ze niet zegt dat ze met je door wil omdat "het zo hoort/de beste oplossing is".
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 22 juli 2015 @ 15:17:

Zij kan het niet hebben als jíj haar aanraakt?

Nadat zij jou besodemieterd.

Right.

Bijzonder.



Maar ze smeekt om een tweede kans.

Wat wil jij?



Dit. Maar niet alleen Wat wil jij? Ook: wat bedoelt zij dan met de tweede kans die ze wil? Ze heeft geen seks (meer) met die ander en ook niet met jou?



Ik kan me overigens eerder voorstellen dat JIJ even geen zin hebt in seks met haar, en dat je, hangende het ordenen van je gedachten en gevoelens, zelf wat afstand wil.
Alle reacties Link kopieren
Ok dus.... ze is niet alleen herhaaldelijk vreemd gegaan maar ze heeft er zo stellig over gelogen dat je waarschijnlijk bijna aan je eigen verstand ging twijfelen, ze gunde/gunt jou zelfs geen fatsoenlijke sex meer.... maar ze houd wel van je. Waar moet je dat dan precies aan merken eigenlijk?
Lorem Ipsum
quote:waterplant schreef op 22 juli 2015 @ 15:34:

Je mag haar niet aanraken want dat kan ze aan zou ik misschien nog wel kwetsender vinden het vreemdgaan. Als jij haar niet meer zou willen aanraken had ik dat nog wel begrepen maar vice versa en dan wel een tweede kans willen? Je bent al enorm gekwetst maar op basis hiervan denk ik dat je je moet voorbereiden op het feit dat ze geen gevoelens meer voor je heeft.



De stap nemen om daadwerkelijk te gaan scheiden is heel moeilijk, als je van iemand houdt wil je die persoon houden en ben je bereidt om heel veel te incasseren maar liefde is niet af te dwingen. Heel veel sterkte. dit is echt volkomen K*T.



+100



Daarbij is een hele affaire iets heel anders dan een enmalig slippertje, daar zou ik persoonlijk erg moeilijk overheen kunnen komen.



Als jullie echt samen verder willen moet zij zoals gezegd alle contact verbreken en dus ook een andere baan zoeken. En het fietsclubje opzeggen. Anders gaat dit echt niet lukken, zij voelt duidelijk nog erg veel voor hem. Is ze niet bereid om dit te doen of stemt ze wel in maar doet ze het uiteindelijk toch niet helemaal, dan weet je dat ze niet te vertrouwen is en dit niets meer gaat worden.



Erg veel sterkte TO, lijkt me echt vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ze wil duidelijk niet verder met je, ze verbreekt die contact niet, hoe werken jullie er samen aan ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Het aller smerigste vind ik nog dat ze je zo opzichtig steeds recht in je gezicht voorhield dat ze niks met hem had/deed. En jij haar op basis daarvan iets leuks gunde. Om er dan achter te komen dat je vermoedens toch klopten .... Je vriendin gedraagt zich daarin extreem schaamteloos moet ik zeggen. Want ze is nadat je vermoeden uitsprak vrolijk ermee door gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allemaal voor jullie reacties. Ik denk dat de verhouding al een jaar aan de gang is.

Wat ik bedoelde met "niet aanraken" is dat ze me wel nog vastpakt en wil knuffelen maar verder gaat het niet (dit was trouwens ook al zo de laatste maanden maar toen had ze het excuus van "te veel stress" of "ik ben moe"). Nu weet ik waarom en wil ze niet dat het verder gaat omdat ze het momenteel niet kan hebben (nog verliefd op die ander). Ik heb het hier heel moeilijk mee. Van de meeste vrienden krijg ik het advies: "dumpen die handel" maar zo makkelijk is dat voor mij niet. Ik hou nog steeds van haar zelfs nadat ze mij dit heeft aangedaan. Ik kan me momenteel geen leven zonder haar en m'n dochter voorstellen. Ze zegt dat ze het wil proberen en ik zei haar ook dat ze alle contact met hem moet verbreken maar dan krijg ik telkens het antwoord: "Ik vind mijn werk heel fijn, het betaalt goed en ik heb het financieel nodig: ik wil er niet weg". Ik verweet haar dat ze op die manier altijd gevoelens voor hem zal blijven hebben en haar antwoord daarop is "ik weet het niet". Verder praten we heel veel en ik denk dat ze momenteel in een tweestrijd zit. Die onzekerheid is voor mij wel een nachtmerrie! Sporten doet ze trouwens al weken niet meer dus ik denk wel dat ze hem buiten het werk niet meer ziet al kan ik dat natuurlijk nooit zeker weten. Ik heb haar gezegd dat ik bereid ben om haar te vergeven en dat ik zou willen dat alles weer als vroeger wordt (al weet ik dat er altijd een litteken zal blijven). Als ze me na enige tijd blijft afwijzen in bed is het voor mij over want ik wil niet samenzijn met een vrouw die verlangt naar een ander...
quote:Tommy4554 schreef op 22 juli 2015 @ 21:10:

Dank je wel allemaal voor jullie reacties. Ik denk dat de verhouding al een jaar aan de gang is.

Wat ik bedoelde met "niet aanraken" is dat ze me wel nog vastpakt en wil knuffelen maar verder gaat het niet (dit was trouwens ook al zo de laatste maanden maar toen had ze het excuus van "te veel stress" of "ik ben moe"). Nu weet ik waarom en wil ze niet dat het verder gaat omdat ze het momenteel niet kan hebben (nog verliefd op die ander). Ik heb het hier heel moeilijk mee. Van de meeste vrienden krijg ik het advies: "dumpen die handel" maar zo makkelijk is dat voor mij niet. Ik hou nog steeds van haar zelfs nadat ze mij dit heeft aangedaan. Ik kan me momenteel geen leven zonder haar en m'n dochter voorstellen. Ze zegt dat ze het wil proberen en ik zei haar ook dat ze alle contact met hem moet verbreken maar dan krijg ik telkens het antwoord: "Ik vind mijn werk heel fijn, het betaalt goed en ik heb het financieel nodig: ik wil er niet weg". Ik verweet haar dat ze op die manier altijd gevoelens voor hem zal blijven hebben en haar antwoord daarop is "ik weet het niet". Verder praten we heel veel en ik denk dat ze momenteel in een tweestrijd zit. Die onzekerheid is voor mij wel een nachtmerrie! Sporten doet ze trouwens al weken niet meer dus ik denk wel dat ze hem buiten het werk niet meer ziet al kan ik dat natuurlijk nooit zeker weten. Ik heb haar gezegd dat ik bereid ben om haar te vergeven en dat ik zou willen dat alles weer als vroeger wordt (al weet ik dat er altijd een litteken zal blijven). Als ze me na enige tijd blijft afwijzen in bed is het voor mij over want ik wil niet samenzijn met een vrouw die verlangt naar een ander...Ik hoop heel erg voor je dat ze nu echt stopt en dat jullie weer oké worden met elkaar. 10 jaar samen is zeker niet niks plus een kind. Heel veel sterkte.
Ze is te verliefd op de ander om met jou intiem te zijn. Daar bovenop is ze liever in contact met die ander dan dat ze het volledig afkapt en gaat voor jullie gezin door een andere baan te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
"Verder praten we heel veel en ik denk dat ze momenteel in een tweestrijd zit. Die onzekerheid is voor mij wel een nachtmerrie! "



Hoewel ik me dit een beetje kan voorstellen is dit tegelijkertijd onvoorstelbaar: ze heeft meer moeite met de afweging tussen haar relatie van tien jaar met kind met jou en haar recente relatie buiten de deur dan jij met de afweging tussen je huwelijk en single dad worden, terwijl zij alles op het spel heeft gezet. Werkelijk, is zij nu degene die bedenktijd nodig heeft?



Als ze blij is dat jij haar mogelijk terug wil neemt ze morgen ontslag, verbreekt alle contact: dan neemt ze verantwoordelijk voor haar daden. Dit nadenken is eigenlijk van twee walletjes eten. Die kreet van een ander topic, If I'm not a priority I don't want to be an option, is hier wel gepast.

Alle reacties Link kopieren
Als ze blij is dat jij haar mogelijk terug wil neemt ze morgen ontslag, verbreekt alle contact: dan neemt ze verantwoordelijk voor haar daden. Dit nadenken is eigenlijk van twee walletjes eten. Die kreet van een ander topic, If I'm not a priority I don't want to be an option, is hier wel gepast.

(6)[/quote]



Dit dus. Dat zij met hem zou blijven samenwerken zou een absolute dealbreaker zijn.

Zij moet zich vnl. Schikken naar jouw voorwaarden en niet andersom.
Je bent nu met een vrouw die verlangt naar een ander. Ze is niet bezig met jou maar met hem. Ja, ze wil haar vertrouwde gezin niet kwijt maar in haar hoofd heeft ze op het moment geen plaats voor jou als partner. Ik zou de relatie verbreken en zeggen dat als ze echt weer voor jou gaat er misschien nog plaats is in de herberg.



Geef de regie over je hart niet uit handen, je gaat anders nog meer gekwetst worden. Sterkte moeilijk hoor
Moeilijk hoor. De ene dag hou je van je vrouw en je gezin en de volgende dag zit je met de brokken in je handen. Ik denk dat ik in paniek om alles kwijt te raken ook misschien in de eerste instantie zal denken dat we gewoon verder kunnen als partner maar alles opgeeft en met mij verder wil. Wellicht zal ik alleen maar fanatieker worden in dat gevoel als partner niet echt staat te springen. Het feit dat jullie nog een kind hebben maakt het niet makkelijker.



Neem dan ook rustig de tijd maar probeer voor je zelf een onderscheid te maken tussen paniek,trots en afwijzing aan de ene kant en liefde aan de andere.
Newsflash : ze wil hem en ze wil seks met hem. Niet met jou

Alle argumenten m.b.t. haar baan zijn ook kulsmoezen.

Als ze echt bang was dat je haar zou verlaten en ze had er alles voor over om de relatie te redden dan had ze acuut met hem gebroken en actief op zoek gegaan naar ander werk.

Maar nee hoor. Ze zegt dat ze het niet weet. Moet ik mijn zakdoekje van ontroering er al bij gaan pakken? Ze zwelgt er in als een verliefde puber lijkt het wel.
Alle reacties Link kopieren
nog los van of ze wel van je houd of niet, zo ga je ook niet om met je vijanden hoor



ze heeft geen bijster mooi karakter als je het mij vraagt, maar dat matcht misschien wel prachtig met jouw gebrek aan ruggegraat
Lorem Ipsum
Trouwens 10 jaar samen en dochter van tien. Is ze zwanger geraakt op de eerste date ofzo??
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij het ook aan zijn vrouw verteld?



Kijk dat ze spijt heeft en haar gezinnetje wil houden etc snap ik - maar dat ze dan toch haar werk en collega wil houden is wel wat egocentrisch. Bijna alsof ze toch nog niet voor 100% haar keuze heeft gemaakt. Ze kan toch ten minste elders een baan gaan zoeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven