Beide in de war door eigen problemen, break nemen? Ervaring?

14-11-2014 01:53 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijd ben ik onwijs gelukkig met mijn huidige vriend. Ik ken hem al 5 jaar, en we hebben nu sinds 1 jaar echt een relatie met elkaar. Dit kwam omdat we telkens andere relaties hiervoor hadden.

Toen we eindelijk bij elkaar waren voelde het voor ons beide ook echt alsof dit het was waar we naar zochten.



De relatie ging heel lang heel goed. Maar mijn vriend heeft veel problemen met zichzelf, dit had hij al voordat we echt iets kregen. Dit bracht veel druk op onze relatie. Ook omdat hij hier niet goed over kan praten.



2 maanden geleden is hij vreemd gegaan, en dat kwam voor mij binnen als een klap. Ik wist dat hij in de knoop zat met zichzelf, maar had niet verwacht dat hij zo'n uitweg zou nemen. We hebben toen een tijdje afstand van elkaar genomen, maar zijn er uiteindelijk toch achter gekomen dat we te veel van elkaar houden om te stoppen met onze relatie. Nu zijn we twee maanden verder en hebben we vaak ruzie omdat er druk op ons staat. De grootste reden is dat het vertrouwen geschaad is, en ik soms bang ben dat hij ergens anders is. En bij hem is het dat hij constant moet zeggen waar hij is, en dat hij mij nog steeds niet recht in de ogen aan kan kijken van spijt.



Onze relatie was echt een rollarcoaster. Helemaal in de wolken van elkaar, of extreme ruzie. Hier gingen we beide aan onderdoor. We waren elke dag bij elkaar, en als we een dag zonder elkaar waren werden we helemaal gek. Uiteindelijk barste de bom, en wilde hij niet meer. Er was te veel stress, hij houd ontzettend veel van me maar zag in dat we hier beide aan onder door gingen. Ik zag in dat hij gelijk had, maar wilde niet toegeven omdat ik hem niet kwijt wilde, en ik weet dat dit andersom ook zo is.

Ik heb hem gevraagd wat hij van het idee vond om een break te nemen, zodat we ons beide even kunnen richten op onze eigen levens. Hij zou sowieso toch 3 weken naar Thailand gaan met zijn vrienden vanaf de kerst. Dus ik heb gezegd, we zien elkaar wel als je terug komt. Dan kunnen we beide vrij zijn, na denken en dan een besluit nemen. Hij is hier op akkoord gegaan en vond dit een goed idee.



Dit zei ik in een moment van zekerheid. Maar nu zit ik mezelf helemaal gek te maken, of hij deze break gebruikt om lekker los te gaan op vakantie. Of misschien het uit te stellen. Ik heb ook aan hem gevraagd of hij hier serieus in was, en hij zei dat hij dat was. Dat we ruimte nodig hebben, en voor ons zelf een beslissing moeten nemen.



Nu vraag ik me af, wat denken jullie? Heeft een break nut? Ik bedoel als we echt niet verder net elkaar willen gaan hadden we die eerste keer al kunnen stoppen. Hij komt terug op 20 januari. Dat betekend dat de break best wel lang is, en ik weet ook niet of ik dat vol houd zo lang.



Sorry voor het lange verhaal, maar ik zit zo met m'n gedachtes in de knoop dat ik echt even behoeft heb van meningen van buiten af..
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening is dat breaks vaak het begin van het einde zijn.



En zoveel gedoe in een jaar, vreemdgaan, extreme ruzie, niet echt een gezonde en stabiele relatie. Ik zou er gewoon mee kappen.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Klinkt gezellig, misschien is hij toch niet zo gek op jou als jij op hem? Op mij komt je verhaal over alsof jij niet alles bent waar hij naar zocht, anders ga je niet vreemd en vooral niet als je nog zo kort een relatie hebt.



En welke problemen heeft hij? Raar dat hij dat dan 'oplost' door vreemd te gaan. Dan weet je dat igg bij een volgend probleem wat hij heeft.



Daarnaast als jij hem niet kan vergeven en wantrouwig blijft is de relatie kansloos. Kan jij hem überhaupt wel vergeven of zal je altijd achterdochtig blijven? Heb jij daar zin in de rest van je leven? En wil je met iemand samenleven die zijn problemen oplost door vreemd te gaan?



Ik zeg kansloos en zou er zelf ook geen zin in hebben teveel gedoe en je wordt er zelf ook niet leuker op met al die achterdocht.



En o ja, doe een soa test.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb hem vergeven. Maar toch spookt het soms toch nog door m'n hoofd. Het is mijn keuze geweest om door te gaan, dus ik vind dan ook dat ik niet telkens mag terug vallen op het feit dat hij vreemd is gegaan.



Hij vind de break een goed idee. En ik wil hem ook gewoon even de tijd geven om uit te zoeken hoe hij er in staat. Maar voor mezelf ook, of ik me wel echt kan neerleggen bij de fout die hij gemaakt heeft.

Het liefst wat ik wil is dat alles weer word zoals het was voordat dit alles begon. Maar ik weet alleen niet of dit nog mogelijk is, en of een break dan een goede zet is..
Alle reacties Link kopieren
Het wordt nooit meer zoals het was. En je hebt hem vergeven? Maar je komt er wel telkens op terug.



Ik vrees dat dit niet meer goed komt en dat je beter kunt stoppen. Er is zoveel gedoe en dat na pas 1 jaar, heb je daar echt zin in?



En een vent die vreemdgaat omdat 'ie niet lekker in z'n vel zit, hoef ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Doe een SOA test.



hahahahahaha een break...en hij gaat naar Thailand...hahahah met vrienden hahaha en het is al zo een enorme klaploper. Ik neem aan dat ie lekker cultureel gaat backpacken? In die bekende backpackers plaatsen zoals Pataya en Phuket?





Owja en doe de SOA test, 3 maanden nadat je de laatste keer onveilige seks gehad hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 14 november 2014 @ 02:07:

Mijn mening is dat breaks vaak het begin van het einde zijn.



En zoveel gedoe in een jaar, vreemdgaan, extreme ruzie, niet echt een gezonde en stabiele relatie. Ik zou er gewoon mee kappen.Mee eens. Wat een gedoe al binnen een jaar, dat wordt nooit wat.
Alle reacties Link kopieren
begint met "onwijs gelukkig" en al snel gevolgd door een "maar"...

ik vrees dat jullie elkaar niet gelukkig gaan maken... mijn advies: laat gaaaaaaaaan...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 14 november 2014 @ 02:07:

Mijn mening is dat breaks vaak het begin van het einde zijn.



En zoveel gedoe in een jaar, vreemdgaan, extreme ruzie, niet echt een gezonde en stabiele relatie. Ik zou er gewoon mee kappen.



Volledig eens met Desie.



En drie weken als vrijgezel met zijn vrienden naar Thailand terwijl hij in september nog iemand anders geneukt heeft? Wat denk je dat hij daar gaat doen? Golfen?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Loepje.



Wat zou eigenlijk de inhoud zijn van de gewiste OP van augustus jl. met als titel 'meerdere keren vreemdgegaan'?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Liefde is niet alleen voldoende voor een prettige relatie. Je moet ook prettig kunnen samenleven. Het klinkt niet alsof jullie dat doen samen, met allerlei drama, zijn vreemdgaan, een break nemen. Helemaal verliefd of ruzies klinkt ook niet veelbelovend. De verliefdheid gaat ooit ovet en dan hou je de ruzies over, geen aanrader.



Jij wil terug naar hoe het was, maar dat kan niet. Er is veel gebeurd en dat kan je niet meer uitwissen. Gebeurtenissen kunnen je relatie ook sterker maken, maar dat lijkt hier niet het geval.



Ik zou deze periode gebruiken om je op je eigen leven te richten, je leven leuk en interessant te maken voor jezelf. Het klinkt nu alsof je gaat wachten tot de tijd om is en dat is zonde. Investeer in jezelf, houd van jezelf, wees je eigen beste vriendje, doe leuke dingen, pak een hobby op. En kijk dan eens als hij terug is of je nog wel behoefte hebt aan hem, of dat je eigenlijk geen behoefte meer hebt aan al het gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent onwijs gelukkig met iemand die 2 maanden geleden is vreemd gegaan? Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Als je al jouw invulling weghaalt, hou je dit over:



Mijn vriend heeft veel problemen met zichzelf. 2 maanden geleden is hij vreemd gegaan. Uiteindelijk barste de bom, en wilde hij niet meer. Ik heb hem gevraagd wat hij van het idee vond om een break te nemen. Hij is hier op akkoord gegaan en vond dit een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:qstix schreef op 14 november 2014 @ 04:43:

Doe een SOA test.



hahahahahaha een break...en hij gaat naar Thailand...hahahah met vrienden hahaha en het is al zo een enorme klaploper. Ik neem aan dat ie lekker cultureel gaat backpacken? In die bekende backpackers plaatsen zoals Pataya en Phuket?





Owja en doe de SOA test, 3 maanden nadat je de laatste keer onveilige seks gehad hebt.Dit! Die vent van jou heeft t lekker makkelijk hoor. Hij ligt met een ander te krikken, daar komt hij mee weg want huilie huilie HIJ heeft het zo moeilijk, totaal daargelaten of jij daar misschien een mening over had. Hij houdt niet van je, en jij laat hem vrij. Dit gaat niet veranderen. Weet je zeker dat je geen rebound bent die een beetje uitliep, na "de hele tijd andere relaties hebben"?
Why own a room when you can build a house?
Dit is de relatie waar jullie naar zochten? Meisje, wat een ellende van een relatie; ruzie, stress, vreemdgaan.

Nu een break. Waarvoor? Waarom bij elkaar blijven als na zo'n korte tijd al blijkt dat jullie elkaar niet gelukkig maken.

Stop er nu mee, dan kun je je leven weer opbouwen zonder hem. En hij kan genieten van zijn vakantie. En jullie hebben een break. Dus hij kan daar doen en laten wat hij wil. Jullie hebben nu niets, dus hij zal van de gelegenheid gebruik maken.

Dan blijf jij hier op hem wachten, terwijl hij daar compleet losgaat.

Ik zou het niet willen.
quote:EvyBlissy schreef op 14 november 2014 @ 07:09:

Loepje.



Wat zou eigenlijk de inhoud zijn van de gewiste OP van augustus jl. met als titel 'meerdere keren vreemdgegaan'?

+1



Doe die oogkleppen af, haal je hoofd uit het zand, wees eens eerlijk tegen jezelf, enz.
Alle reacties Link kopieren
Die gast is al lang vertrokken. En dat weet je zelf best.
quote:shehot schreef op 14 november 2014 @ 08:32:

[...]



+1



Doe die oogkleppen af, haal je hoofd uit het zand, wees eens eerlijk tegen jezelf, enz.Inderdaad zeg. En stop met jezelf zo te verlagen door als een schoothondje achter hem aan te blijven lopen. Deze man wil je blijkbaar niet ( is ook niet voor niks zo makkelijk akkoord gegaan met een break). En ja, dat is erg rot en verdrietig. Maar serieus, er zijn echt wel leukere mannen voor je!
Wat is dat toch? Ik ken zoveel vrouwen in relaties die aan alle kanten schreeuwen: wij zijn echt geen leuk stel, deze vent is echt een enorme zak!!!!



En die er dan zelf toch heilig van overtuigd zijn dat wat ze hebben zo mooi is.



Wat doe je in 's hemelsnaam met zo'n figuur? Ik snap het gewoon niet.
quote:EvyBlissy schreef op 14 november 2014 @ 07:09:

Loepje.



Wat zou eigenlijk de inhoud zijn van de gewiste OP van augustus jl. met als titel 'meerdere keren vreemdgegaan'?



Daarin meldde ze dat ze er achter was gekomen dat hij meerdere keren met dezelfde vrouw was vreemd gegaan.

Dat weekend zou hij met vrienden weggaan en daarna een week een week vakantie met TO.

Na haar ontdekking heeft ze hem de keus gegeven: zijn vrienden of haar. Vervolgens koos hij voor zijn vrienden.

(Ja Google onthoudt eeuwig alles van je ook al wis je het.)



Ik snap de eis van haar niet, maar als hij voor zijn vrienden kiest weet ze hoe de vlag ervoor staat.

Kom op meid een beetje zelfrespect en voorgoed de knoop doorhakken. Even door de zure appel heen bijten. Wie weet wat een leuke relatie je nog te wachten staat.
Je vriend heeft problemen. Ben jij het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt deze relatie je toch ongeluk TO...🌹

en jouw geweldige man(hij doet je alleen maar verdriet lees ik) heeft nu weer alle vrijheid van jou gekregen om te doen wat hij wil.

Ga ook jouw leven oppakken en wacht niet af tot januari.

kom op! Waarom wil je zo graag geloven dat jullie onwijs gelukkig zijn?

Die intro van jouw op valt mij het meest op.
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat zijn jouw eigen problemen?

Ik lees alleen over hij hem hij en hem. Waar ben jij in het verhaal en in de relatie?
Onwijs gelukkig? Hij gaat vreemd, heeft schijt aan jou en nu gaat ie lekker de bloemetjes buiten zetten daar?



Groei een ruggegraat.
Alle reacties Link kopieren
Hij wilde niet meer en stoppen. De angst vloog jou naar de keel en je hebt; 'laten we dan maar een break doen' geroepen. Hij vond dat prima. Voor hem is er geen break hoor. Voor hem is het gewoon uit. Hij hoopt alleen dat jij dat ook in gaat zien deze 2,5 maanden. Dat als hij dan op 20/1 zegt dat het toch echt over is, de klap iets minder hard aan komt omdat je hem al een tijd niet hebt gezien. Groei idd een ruggengraat. Die komt nooit meer terug
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven