Belachelijke ruzie

08-09-2007 10:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Even kort de situatie: vriend is 3 jaar geleden gescheiden. Heeft een kind met ex. Nu kom ik er bij het samen wegbrengen van kind laatst achter dat zijn naam nog op het deur naambordje staat. En dat vind ik op zijn zachtst gezegt niet zo leuk aangezien we alweer ruim een jaar een relatie hebben en zij al een poos uit elkaar zijn.



Hij zei uit zichzelf dat ie er een opmerking over zou gaan maken. Dus voor ie gister de deur uit ging om kind te halen, zeg ik terloops 'denk daar even aan' Het is nl zo dat hij altijd vanalles vergeet. Dan bespreken we wat in goed overleg over zijn kind, en dan belooft ie dat ie zijn ex ergens van op de hoogte brengt en 10 van de 10 x vergeet ie dat gewoon glad. Dus mijn opmerking was echt een geheugensteuntje niks meer en niks minder.



Reageert ie me toch een potje op zijn ziel getrapt! Dat ik het allemaal opblaas... dat ik me er niet mee moet bemoeien. Hij kreeg tranen in zijn ogen. Van 1 opmerking dat ie iets niet moet vergeten. Nou ik snap er even niks meer van. Is het zo raar dat ik er wat van zeg dat 3 jaar na een scheiding zijn naam nog haar voordeur prijkt??
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zou ik zeggen dat het me speet. Onbedoeld of niet, je kunt mensen nou eenmaal kwetsen en of dat terecht is maakt niet zoveel uit daarin. Als iemand niet een complete dramaqueen is non stop, vind ik het behoorlijk lullig voor een ander dat iets wat ik deed of zei pijn deed.



Ik vind dat eerlijk gezegd een stukje aandacht en liefde voor een ander en zijn of haar emoties hebben. Iedereen is verschillend, je weet nooit wat je soms per ongeluk los kan maken. Je komt een heel stuk verder met wat begrip dan de discussie wie er nou gelijk heeft of niet. Wat boeit dat nou.
Alle reacties Link kopieren
je kunt het ook wat anders zeggen. Dat je het vervelend vindt dat de opmerking hem zo geraakt heeft, en dat dat niet je bedoeling was. Inderdaad zou ik het wel even bespreken als dit niet zijn normale manier van reageren is. Dan zit hem wel iets dwars kennelijk.
Alle reacties Link kopieren
Da's waar krokusje, je kunt het idd anders verwoorden, vervelend dekt de lading. Ik vind het zelf altijd zo logisch om dan sorry te zeggen, niet omdat ik zelf vind dat ik verkeerd bezig was in sommige situaties maar omdat het me oprecht spijt dat het iemand pijn deed.
Alle reacties Link kopieren
Met een beetje begrip over en weer kom je volgens mij veel verder dan met gelijk willen hebben. Ik vind het ook wel een beetje betuttelend overkomen om hem eraan te helpen herinneren dat hij dat tegen zijn ex zou zeggen.

Hij vond het misschien ook wel heel vervelend dat jij het zo vervelend vond, maar heeft ook niet echt veel zin om tegen zijn ex te gaan zeggen dat ze zijn naam weg moet halen, dus moet een beetje moed verzamelen. Teveel gepush kan dan averechts werken.

Vooral als er kinderen in het spel zijn is het goed om on speaking terms te blijven met je ex, dus hem of haar ergens op aanspreken is dan vaak niet zo gemakkelijk. Zeker niet als het ook nog gaat over iets waar de nieuwe liefde een probleem mee heeft. Ik denk gewoon dat het erg gevoelig ligt.

En dat zij zijn naam er nog op heeft staan zegt toch helemaal niets? Het zou inderdaad anders zijn als hij haar naam op jullie bordje erbij wilde hebben.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk ,maar tactvol aanpakken denk ik . Ik vraag me ook af hoe ze uit elkaar zijn gegaan. is ie altijd erg meegaant . Durft ie voor zichzelf op te komen?

Is de ex dominant?

Misschien voelt ie zich in een hoek gedreven?
Alle reacties Link kopieren
Je had hem ook de kans kunnen geven dat hij het zelf tegen zijn ex zou zeggen, ipv er gelijk al boven op te zitten, het is niet dat er al een paar weken voorbij waren sinds jullie het gezien hadden en hij er nog steeds niks van gezegt had. En misschien dat hij er tegenop zag het er met zijn ex over te hebben, bang voor een emotionele reactie van haar kant, en daar zit je ook niet op te wachten vooral niet als er ook nog is een kind bij betrokken is.
Alle reacties Link kopieren
Reageer nu even snel want moet zo weg.

Ik heb het idee dat sommigen denken dat het alleen om de achternaam gaat. Maar dat is niet zo. Zijn volledige naam staat er nog. Alsof hij er nog woont. Dus echt van 'Truus de Boer, Miepie de Boer en Sjaak de Boer' (excuse me for the names, fictief snappie) En dat van die veiligheid..pfff heb het nooit verzonnen om de naam van een vent op mijn deur te spijkeren toen ik nog alleen woonde.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft je vriend zijn hele gereedschapskist meegenomen toen die het huis uitging en krijgt zij dat bordje er gewoon niet áf ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef op 08 september 2007 @ 23:52:

Met een beetje begrip over en weer kom je volgens mij veel verder dan met gelijk willen hebben. Ik vind het ook wel een beetje betuttelend overkomen om hem eraan te helpen herinneren dat hij dat tegen zijn ex zou zeggen.

Hij vond het misschien ook wel heel vervelend dat jij het zo vervelend vond, maar heeft ook niet echt veel zin om tegen zijn ex te gaan zeggen dat ze zijn naam weg moet halen, dus moet een beetje moed verzamelen. Teveel gepush kan dan averechts werken.

Vooral als er kinderen in het spel zijn is het goed om on speaking terms te blijven met je ex, dus hem of haar ergens op aanspreken is dan vaak niet zo gemakkelijk. Zeker niet als het ook nog gaat over iets waar de nieuwe liefde een probleem mee heeft. Ik denk gewoon dat het erg gevoelig ligt.

En dat zij zijn naam er nog op heeft staan zegt toch helemaal niets? Het zou inderdaad anders zijn als hij haar naam op jullie bordje erbij wilde hebben.






Helemaal met je eens. Ik heb het in mijn laatste relatie geheel verkeerd aangepakt. In mijn geval stond de naam van zijn ex in een tatoeage op zijn arm en niet op de deur. Hoe meer ik er over begon hoe meer geirriteerd hij raakte en zich tegen mij af ging zetten over dat onderwerp. Ik heb zo lopen zeiken erover dat hij het alleen daarom al niet liet weghalen. (het was een vakje met de naam die geheel zwart gemaakt kon worden zodat je de naam niet meer zag). En misschien zou ik ook zo geirriteerd zijn als iemand mij als een klein kind betutteld en loopt te pushen. Een ex daarvoor had ik altijd ruzie mee omdat hij het niet normaal vond dat ik de huissleutel van mijn ex nog had. Hij stond erop dat ik het terug gaf. Toen ik het niet deed omdat ik het onzin vond ging hij mij zelfs pushen van als je het niet doet dan ..............

Ja toen ging de knop om; tegendraads wezen om het juist niet te doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 10 september 2007 @ 09:39:

Misschien heeft je vriend zijn hele gereedschapskist meegenomen toen die het huis uitging en krijgt zij dat bordje er gewoon niet áf ?




Dit is een hele goede mogelijkheid (de meest simpele verklaringen zijn vaak de juiste).

Toen mijn vriendin mij erop wees dat ik nou toch weleens dat naamplaatje waar de naam van mijn ex op stond eraf kon halen, wilden we dus gelijk aan de slag gaan. Overal zoeken naar een schroevendraaier, geen enkele te vinden (jaja ik weet dat dat heel erg ongeemancipeerd is :-$ ). Toen maar geprobeerd met een aardappelschilmesje die meteen krom trok. Uiteindelijk heeft dat ding dus nog een paar weken gehangen, totdat ik een pracht van een gereedschapskist voor dummies gratis bij de aanmelding bij de boekenclub kreeg haha.
Alle reacties Link kopieren
Perthes schreef op 10 september 2007 @ 09:36:

Reageer nu even snel want moet zo weg.

Ik heb het idee dat sommigen denken dat het alleen om de achternaam gaat. Maar dat is niet zo. Zijn volledige naam staat er nog. Alsof hij er nog woont. Dus echt van 'Truus de Boer, Miepie de Boer en Sjaak de Boer' (excuse me for the names, fictief snappie) En dat van die veiligheid..pfff heb het nooit verzonnen om de naam van een vent op mijn deur te spijkeren toen ik nog alleen woonde.




Zelfs hier wil je willens en wetens je gelijk hebben.

Gaat goed, gewoon zo doorgaan.



Als dat bordje er al 3 jaar hangt, waarom moet dat ding er dan ineens meteen 3 dagen na JOUW ontdekking eraf??

Probeer je eens als partner te gedragen i.p.v. als zijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Mannen vinden het vreselijk om als een klein kind aan alles herinnerd te worden. OOK al vergeten ze regelmatig iets! Maak er een gewoonte van iets 1 keer te zeggen, je ervan te verzekeren dat ie dat gehoord heeft en laat die jongen verder in zijn waarde! Hij is geen kleuter.



Wat betreft het gewraakte naambordje: ik heb zo'n kreng nog jaren aan mijn deur gehad omdat de woningcorporatie allemaal dezelfde bordjes liet maken voor elke bewoner. Als er dus iemand ging scheiden, had je pech, kon je lang wachten op je nieuwe bordje. Ik bedoel maar, vermoedelijk is er een onbenullige reden voor. Iets waar je vriend geen bal aan kan doen. Of misschien vindt ie het inderdaad wel veilig zo, op het adres waar zijn kind met een vrouw alleen woont.



Dat pusherige kun je beter afwennen. Anders staat zijn naam binnenkort ook nog op jouw deur, maar is HIJ allang gillend gevlucht..
Alle reacties Link kopieren
houvanjezelf schreef op 10 september 2007 @ 16:57:

[...]





Zelfs hier wil je willens en wetens je gelijk hebben.

Gaat goed, gewoon zo doorgaan.



Als dat bordje er al 3 jaar hangt, waarom moet dat ding er dan ineens meteen 3 dagen na JOUW ontdekking eraf??

Probeer je eens als partner te gedragen i.p.v. als zijn moeder.




Houvanjezelf, TO geeft hier gewoon een verduidelijking over de situatie. Ik vind je reactie daarop nogal kort door de bocht.

Ook begrijp ik niet waarom je vindt dat het bordtje er niet af zou mogen, omdat het er al drie jaar hangt. Of bedoelde je iets anders?



En verder vind ik niet dat TO zich als de moeder van haar vriend gedraagt omdat ze EEN keer in EEN situatie gevraagd heeft aan haar vriend dat die iets niet zou vergeten.



Ik vind de reacties naar TO soms nogal boosaardig en cynisch klinken. Onterecht, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist al langer dat het bordje er nog hing. Maar op een gegeven moment kreeg ze een nieuwe vriend, en toen had ze er een stuk donker plakband overheen geplakt. Nu is het sinds een paar weken uit tussen die twee en hoorde ik dat het plakband er weer af is. Ook zoekt ze weer toenadering tot vrienden en kennissen van hem en zit ze helemaal in de slachtoffer rol.



Mijn vriend heeft nog contact met haar overbuurvrouw en die liet zich ontvallen dat madam spijt heeft van de scheiding. (Ze heeft mijn vriend destijds als een baksteen laten vallen toen ze op een bedrijfscursus verliefd werd op een ander.) Als ik dat soort berichten hoor heb ik zoiets van 'jij gaat NU dat bord van de muur schroeven met de naam van MIJN vent er op anders kom ik het zélf wel doen.'



Trouwens nog over die gereedschaps kist... heel moeilijk hoor, even naar de gamma fietsen om een schroevendraaier te halen. Je gaat mij niet wijs maken dat ze al 3 jaar geen schroef meer heeft moeten aandraaien.



Ik wil niet persee mijn gelijk halen, ik snap gewoon niet waarom mijn vriend een punt hiervan maakt. In een voorgaand geval, ook iets wat met ex te maken had, herinnerde ik hem er NIET aan. Kreeg ik toen ie het was vergeten voor mijn voeten geslingerd 'had je me niet even kunnen helpen herinneren'.
Alle reacties Link kopieren
Beste Perthes,



Ben je met me eens dat het voornaamste probleem niet zozeer het naambordje is maar datgene waar het naambordje symbool voor staat? Namelijk dat zij hebben samen gewoond en dat zijn ex dat misschien opnieuw zou willen. Hoe pijnlijk misschien ook, die feiten veranderen niet, ook niet als dat naambordje weg zou zijn.

Vergeet alsjeblieft dat naambordje en schenk niet zoveel aandacht aan iets waar jij én je vriend niets aan kunnen doen. Zijn ex beslist zelf wat ze aan haar voordeur hangt en daarmee klaar. Misschien dat jij en je vriend samen kunnen afspreken hoe hij zal omgaan met eventuele toenaderingspogingen van zijn ex. Dat lijkt me belangrijker dan praten over naambordjes. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel. Ik vind het inderdaad beangstigend hoe zij zich opstelt. Ik weet dat mijn vriend niet meer verder met haar wil..maar toch. Soms ga je aan jezelf twijfelen.



Wat ook hier gezegt werd dat ik me niet als zijn secretaresse moet opstellen, vind ik ook wel een goeie. Ik zal proberen hem wat minder aan dingen proberen te herinneren. Als hij vervolgens zegt 'had me even helpen herinneren' dan zal ik hem wel zeggen dat hij het dan maar had moeten opschrijven of iets dergelijks. Ik kan ook niet ruiken wanneer hij wel een geheugensteuntje wil en wanneer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je een beetje de kriebels krijgt van haar houding, is idd vreemd als het eerst afgeplakt is en dan later de tape weer weggehaald wordt. Ik begrijp jouw gevoel nu veel beter.



Hebben jullie er nog goed over kunnen praten?
Alle reacties Link kopieren
Nee niet echt... ik weet niet zo goed hoe ik er over moet beginnen. Heb gister avond wel een poging gedaan. In de trant van 'zeg, over dat naambordje laatst...' maar ik werd gelijk weer afgekapt met de mededeling dat hij er niet over wilde praten.



Dit is trouwens niet het enige waar ik pissig over ben. Vanmiddag toen ik net uit mijn werk kwam ging de bel. Stond zij ineens op de stoep. Ze liep zo naar binnen! Toen ik eerst nog vriendelijk te verstaan gaf dat ze diende weg te wezen uit mijn huis kreeg ik van haar te horen dat ik het recht niet had het mijn huis te noemen, aangezien hij het heeft gekocht van het geld waar hij recht op had na de scheiding.



Nou zeg. Mijn vriend was niet thuis die had zijn vrije dag met een collega geruild. Maar goed ik belde mijn vriend dus witheet op met mijn verhaal en toen zei hij dat ik me niet zo druk moest maken.



Ze had het waarschijnlijk niet zo bedoeld en ik zou het verkeerd begrepen hebben. En hij dacht dat ik zo reageerde omdat ik kwaad ben over dat bordje. Nou sorry dat over het huis heeft ze dus mooi wél gezegt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft TO geen moer te maken met wat er op het naambordje van de ex van haar vriend staat....het is het huis van die ex. Zelfs vriend heeft daar niets mee te maken.



En hij krijgt mot met haar over dat bordje en waarschijnlijk ook met zijn ex als hij dat onderwerp aansnijdt, dus geen wonder dat hij explodeert.... de Engelsen zeggen "Pick your fights"en ze hebben gelijk.....waar maakt TO zich in hemelsnaam druk om.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Bronny schreef op 10 september 2007 @ 18:35:

Volgens mij heeft TO geen moer te maken met wat er op het naambordje van de ex van haar vriend staat....het is het huis van die ex. Zelfs vriend heeft daar niets mee te maken.

quote]

Bronny, bedoel je dus dat iedereen om het even welke naam van iemand anders op zijn naambordje kan zetten? Ik dacht dat er zoiets bestond als het recht op het gebruik van je naam. Vraag me af hoe dat juridisch zit.
quote Dit is trouwens niet het enige waar ik pissig over ben. Vanmiddag toen ik net uit mijn werk kwam ging de bel. Stond zij ineens op de stoep. Ze liep zo naar binnen! Toen ik eerst nog vriendelijk te verstaan gaf dat ze diende weg te wezen uit mijn huis kreeg ik van haar te horen dat ik het recht niet had het mijn huis te noemen, aangezien hij het heeft gekocht van het geld waar hij recht op had na de scheiding. unquote



Daar zou ik inderdaad ook witheet om worden.Klinkt als een hele vervelende ex. Heb je haar niet meteen gevraagd waarom dat bordje met de naam van JOUW man nog op haar deur hing?
Alle reacties Link kopieren
het word nog wat als jullie echte problemen krijgen



ga je dan ook staan gillen en krijsen om je zin en gezeur



wat een klein kind ben jij zeg
Alle reacties Link kopieren
Wijfie, waar lees jij dat ik sta te zeuren en te gillen? Ik heb één opmerking gemaakt naar hem en dat was of ie het niet wilde vergeten. Thats all.



Vind jouw post een steek onder water. Zo van wacht maar tot jij echte problemen krijgt. Snel geoordeeld van iemand die mij helemaal niet kent.



Weet je wat het is. Zij kan het niet hebben dat wij gelukkig zijn en gaat op die manier raar lopen doen. Met het bordje, met de opmerking over het huis. Ze voelt zich beter dan mij. Zij werkt fulltime, maakt carriere. Ik werk parttime en ben wat minder gericht op materiele dingen zoals zij. Geeft niks. Ieder zijn leven. Maar nu heb ik het idee dat zij haar zinnen weer op mijn vriend heeft gezet en mij te pas en te onpas te kakken wil zetten.



Tegen mn vriend doet ze poeslief. Dat is het nare. Vrouwen onderling kunnen heel vals doen maar o wee als er dan een man in de buurt is. Dan gaan ze kijken zoals die Gelaarsde Kat uit Shrek.
Alle reacties Link kopieren
tsja , je kan je tot haar niveau verlagen en een nieuw naambordje maken waarop je de naam van hun kind erbij zet............. maar lijkt me geen goeie zet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Alsssssss het echt een gemeen loeder is ...en die bestáán........... dan is dat bordje een sein voor "hallo hallo mijn deur staat nog open je mag zo terug ". Geen idee ( waarschijnlijk niet ) of jouw vriend dat sein ook oppakt en of dat daarom misschien gevoelig ligt. Misschien heeft ze zich al zeven keer huilend aan zijn voeten geworpen en hem verteld waar dat bord voor staat ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven