Bellen naar partner tijdens vakantie

17-10-2013 14:37 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat jullie partner een weekje op vakantie gaat. Hoe vaak willen vrouwen dan contact met hun vriend?



Vinden vrouwen het vervelend als ze een dagje niks horen?



Ben erg benieuwd omdat ik net terug ben en behoorlijke ruzie heb. Van de 9 dagen dat ik in het buitenland zat heb ik 4 dagen gebeld, 2 dagen via whatsapp contact gehad (lang). En zij heeft 2 x een sms gestuurd waarop ik heb gereageerd natuurlijk. (2 dagen geen contact dus)



Is dit echt te weinig geweest en reden voor flinke ruzie of ligt dit meer aan mijn vriendin?!



Ben erg benieuwd naar de reacties!
Als ik zo kort weg ben neem ik niet eens contact op behalve om te zeggen dat ik goed ben aangekomen en dat ik weer terug kom.
quote:bolletjegrom schreef op 17 oktober 2013 @ 14:53:

Leuk badmeester, topics aan elkaar koppelen. Heb ook al een ander setje op het oog.



Jazeker



Jij leek mij wel passen bij die dansvloer gozer.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben in het dagelijks leven zo'n beetje de hele dag wel contact, tenzij ik werk.



Op vakantie ook wel dagelijks contact, om de dag te bespreken. Waarom? Omdat wij dat leuk vinden. Ik ga vaker zonder hem op vakantie dan hij zonder mij. Hij laat het contact vooral van mij af hangen aangezien zijn ritme hetzelfde blijft en het mijne verandert.



Hij voelt zich altijd een beetje alleen als ik een aantal dagen niet thuis ben.



Kleffie en Beffie, noemen ze dat ook wel.
Roaaarrrrr!
Alle reacties Link kopieren
Wat "normaal" is verschilt per relatie. De ene persoon is dara veel "vrijer" in dan de andere.

Maar het lijkt me wel goed als je er beide hetzelfde over denkt, anders blijf je tegen dit soort dingen aanlopen.



Mijn lief hoeft niet te bellen, whatsappen etc..., hij kan gewoon tegen me praten want we gaan samen op vakantie.
Ik denk dat het verstandig is, dat jullie hiervan je verwachtingen tegenover elkaar uitspreken. Dan weet je allebei waar je aan toe bent en kan je gewoon afspraken maken. Het is makkelijker als je hetzelfde ergens over denkt, maar soms moet je elkaar een beetje tegemoet komen.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er toch ook helemaal af wat er thuis speelt?



Als er iets belangrijks speelt dan is het wel aardig om even te informeren (hoe het ging bij de dokter/op het sollicitatiegesprek bv). Twee dagen geen contact is niet vreemd, maar de timing kan beroerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
mijn man was in het voorjaar 5 dagen weg en heeft besloten geen telefoon mee te nemen. kan hij hem ook niet verliezen en kan hij ook niet gestolen worden. en ik vond dat een uitstekend idee.
Alle reacties Link kopieren
Nou de reacties lijken me nogal duidelijk....begon echt aan mezelf te twijfelen.



Ben ook gewoon met 4 vrienden naar een camping geweest in het naseizoen waar alleen maar bejaarde waren. Dus denk niet dat het met jaloezie te maken kan hebben. Ik snap dat als je naar Ibiza gaat dat dit misschien een ander verhaal is.



De keren dat ik haar aan de telefoon had was tussen de 5 en 8 minuten en dat vondt ze achteraf ook maar veeeels te kort.
Alle reacties Link kopieren
"Vroeger" stuurde je een ansichtkaart, en wanneer je mazzel had was die er eerder dan dat jij weer thuis kwam.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:dylan1 schreef op 17 oktober 2013 @ 15:07:

Nou de reacties lijken me nogal duidelijk....begon echt aan mezelf te twijfelen.



Ben ook gewoon met 4 vrienden naar een camping geweest in het naseizoen waar alleen maar bejaarde waren. Dus denk niet dat het met jaloezie te maken kan hebben. Ik snap dat als je naar Ibiza gaat dat dit misschien een ander verhaal is.



De keren dat ik haar aan de telefoon had was tussen de 5 en 8 minuten en dat vondt ze achteraf ook maar veeeels te kort.Wat een t..t. Mag je wel alleen uit, of zit ze dan ook te piepen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ze stelt zich aan, er was contact en best veel en dan zo moeilijk doen.

Ze kan ook gewoon zeggen dat ze je gemist heeft en klaar....
Alle reacties Link kopieren
gelukkig kan mijn man niet appen met zijn telefoon, die gaat voor zijn werk meestal rond de 10 dagen weg naar zuid Korea.



Wij sms-en dan, en zien wel wanneer de andere terug komt met een sms want er moet geslapen en gewerkt worden, neem daarbij het tijd verschil... en er is daar niet altijd ontvangst, als hij onderin het schip zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik bel mijn partner niet tijdens de vakantie, wel appen we en SMSen. Maar dat zijn korte mededelingen over het wel en wee van de kinderen, hoe het gaat, hoe het weer is etc. Hij laat het wel weten als hij een niets kan laten weten vanwege bereik, maar dat is meer voor de veiligheid dan iets anders.

Komt je vriendin uit een relatie waar ze bedrogen is? Ik zou eerlijk gezegd echt niet weten waar ik het over zou moeten hebben als ik zo vaak met mijn partner zou bellen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is meer reislustig dan ik en gaat dan ook zeker 1x per jaar zonder mij op vakantie (met zijn vrienden/oud collega's etc.). We bellen nooit, we appen altijd en in het buitenland appen we als hij wifi heeft en anders sms.



Een vriend van ons belt tijdens deze vakanties altijd elke dag met zijn vriendin. Ik vind dat overdreven. Ik kies er zelf voor om niet mee te gaan, dan hoef ik zeker niet elke dag te bellen.



(en ik vind het stiekem ook altijd wel ff lekker, zo alleen thuis zonder man )
quote:Ikhierhuh schreef op 17 oktober 2013 @ 14:40:

En wat vertelde jij via de phone: ik ben aan het zuipen met een groep knap meiden of ik ben nu in een museum en geniet van de kunst. "Hey schatje, wacht even ik bel je zo terug, ik hang hem er net in. TUUTTUUTTUUT..."
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik stuur meestal de gebruikelijke 'ik ben aangekomen' berichten als ik op (zaken)reis ga, als ik in het buitenland ben ga ik sowieso liever niet bellen. Maar mijn vriend en ik zijn ook niet zo contact intensief. Toen we nog ver uit elkaar woonde wilde ik wel om de dag een berichtje, of even bellen, maar sinds we samenwonen zie ik wel weer wanneer we elkaar spreken.



Sowieso, om daar nou ruzie om te gaan maken...weinig productief dunkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ooit is partner hier alleen op vakantie geweest. Ik werd af en toe simpel van de hoeveelheid sms'jes en telefoontjes. Eigenlijk het omgekeerde van wat jullie hebben.

Ik denk dat het belangrijk is te bespreken met je vriendin waarom er nóg meer contact had moeten zijn volgens haar. Ik heb het vermoeden dat het angst bij haar is. In het vervolg duidelijke afspraken over maken, hoeveelheid en tijdsduur van het contact.
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag even contact vind ik niet meer dan normaal. De manier waarop zou me niet veel uitmaken. Maar ik zou er sowieso niet blij van worden als mijn man 10 dagen zonder mij op vakantie ging. (zakenreis vind ik anders)
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan niet apart op vakantie, is althans nog niet gebeurd, sluit niet uit dat het ooit gebeurd, maar tot nu toe dus nog niet. Hebben daar ook niet de behoefte toe. (nou ja is dus 1 keer gebeurd maar vakantie was al geboekt voordat wij elkaar kenden.)



Maar als 1 van ons tweeen apart op vakantie zou gaan, dan zouden wij wel elke dag even bellen. deden we al toen we elkaar net een maandje kenden. Toen ging ik met mijn vader (mijn moeder was net een paar mnd daarvoor overleden) en mijn kinderen 10 dagen op vakantie. We hadden elke dag contact.



Maar dat moet ieder voor zich weten, je moet alleen daarover wel overeenstemming in je relatie hebben. Daar gaat het om, niet wat een ander vindt of doet.
Tja van mij zou dat iedere dag contact hebben niet hoeven.

Even een berichtje als iemand goed aangekomen is oké maar verder neuh voor mij niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ach, het verschilt per persoon. Er zijn mensen die het niet erg vinden om hun partner 2-3-4 dagen niet te spreken. Ik ben zelf zo iemand die -voor we samenwoonden- toch elke dag wel íéts wilde horen. Hoefde geen lang telefoongesprek te zijn of lang sms-gesprek, maar 1 of 2 smsjes vond ik altijd wel fijn.



Om er nou meteen boos over te worden is natuurlijk een tweede... Hoe lang zijn jullie samen?
Ik hoop altijd dat karma aan mijn kant staat.
Ik denk dat als je jaren samen bent en kinderen hebt je misschien wat meer contact wilt hebben over de dagelijkse dingen.

Maar je hoeft inderdaad echt niet elke te bellen en wappen enz. en zelfs als je dat dus bijna elke wel doet is het nog niet genoeg voor haar.



Echt afkappen die handel, geen verdere ruzie overmaken maar gewoon zeggen, ik heb gebeld en gewapt, je stelt je aan en ik ga echt de volgende keer niet nog meer bellen, eerder minder..punt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend ging laatst een lang weekend weg. Hij zou even laten weten of hij goed was aangekomen. Ik had dus een sms'je verwacht.



Groot was mijn verbazing dat hij me elke ochtend en avond even belde om te kletsen. Ik vond dat heel erg lief. Maar het was zeker niet nodig geweest!



TO, ik vind ook dat je vriendin zeurt. Als ze het contact te summier vond, had ze jou ook kunnen bellen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan elk jaar een week apart van elkaar op vakantie. Dit is nooit gelijktijdig. Wij vinden dat heerlijk en vinden contact in die periode niet noodzakelijk. Het is leuk als je wat hoort, maar als dat niet zo is is dat ook goed. Een week is zo voorbij.



Ik vind dat jouw vriendin overdrijft en dat jij je niet schuldig hoeft te voelen.
Alle reacties Link kopieren
toen ik een weekje weg was zonder man had ik iedere avond even kort contact (ook omdat ik kinderen heb),, En dan vooral voor de kinderen.. Ik vind het altijd fijn om te horen of hij is aangekomen en als hij vertrekt.. en als er iets is waardoor het laat wordt dan verwacht..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven