Ben ik absurd!?

13-03-2013 08:59 364 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van een topic wat ik zag over je kinderen kennis laten maken met je nieuwe liefde het volgende;



Ik heb twee puberdochters, 13 en 14 en een ex.

Nou is onze verstandhouding altijd goed geweest, zo niet erg goed.

Afgelopen januari kwam hij met de vraag of de meiden aankomende zomer mee wilden op vakantie.

Omdat we eigenlijk andere plannen hadden (gezamelijk) moest ex wel vertellen dat hij zijn plannen had gewijzigd omdat hij iemand had leren kennen. Oké, goed hartstikke leuk.

Meiden wilden wel, samen met papa op vakantie. Hebben gevraagd "alleen met jou?" Ja wij met zijn drieen, was zijn antwoord. Want hij had (nog) geen relatie met die vrouw/dame dus was dat niet relevant. 3 weken later sprak hij al van nieuwe partner.

Mijn meiden hebben haar tot op heden niet ontmoet.

Dit komt ook zeker bij de meiden vandaan. Er is geen vaste omgangsregeling en dat ging altijd goed. Kinderen en vader zagen elkaar vaak. Nu is dit veranderd. Kinderen zien papa bijna nooit.

Hij wil ze 1 x per maand een kort weekend (ivm werken op vrijdagavond) en dan is vriendin er ook. Dieze plannen heeft hij op papier naar mij gemaild en verder niks mee gedaan.

Ik wacht op zijn planning, zoals hij had gezegd te sturen.

De meiden willen best naar papa, maar willen tijd met hem alleen doorbrengen nu hij toch niet meer op zaterdagavond werkt.

Ik kan me hier in vinden als moeder zijnde.

Hij zegt, tegen de meiden, dat zij hem zijn geluk niet gunnen.

Zij zeggen op hun beurt dat hij hun maar weinig wil zien en nieuwe vriedin heel veel.

het is dus momenteel een vrolijke boel



Maar nu het vakantieverhaal.

Meiden hebben duidelijk aangegeven NIET met haar erbij op vakantie te willen.

Hij zegt nu dat hij zelf bepaalt met wie hij op vakantie gaat en dat zij maar hebben te schikken.

En daar kom ik invallen

Ik weiger mijn meiden mee te geven met iemand voor 1,5 week die ik niet ken, die mijn meiden niet kent. Die met mijn meiden op 1 kamertje ligt, bij hun vader in bed (en geloof me die doet niet 1,5 week niet aan sex)

Ik hbe haar 1 x vluchtig gezien. Ex ging kijken bij een van de dochters, heeft haar niet voorgesteld, dochter had weinig tijd.

Ik vond dat zo respectloos...........naar mij, de moeder van zijn kinderen.



Het is nu dus een beetje oorlog, van zijn kant.

Ik mag hem niet bellen alleen mailen (kan hij alles uitprinten voor je weet maar nooit) en hij reageert sinds 2 weken niet meer op de mail (heb hem een antwoord gestuurd.



Volgens mijn dochters moet hij vandaag de vakantie definitief boeken. Ze hebben aangegeven mee te willen als hij zich aan zijn afspraak houd. Ik vind dat niet meer dan redelijk.

Wat is 10 dagen zonder vriendin? Hij zit veel langer zonder zijn kinderen en dat deert hem weinig.

Ik heb hem mijn visie gegeven, dat ik het niet vind kunnen.

Maar ik mag me nergens mij bemoeien natuurlijk.

Nou heeft hij gezegd dat als vriendin besluit mee te gaan, de kinderen verplicht zijn zich aan die vakantie te houden!!

anders moeten ze de kosten zelf betalen van hun spaarrekening

Ben ik nou zo absurd onredelijk?

Ik wil alleen maar dat ze haar geleidelijk aan leren kennen en niet op een 10 daagse vakantie (zoals hij opperde aan oudste is dat een mooie gelegenheid)

Niet gelijk alle weekende dat ze daar zitten met haar.

Dat ze eindelijk eens tijd krijgen met papa, die hij eerder niet had in de weekenden en nun schijnbaar wel maar deze besteed hij dus alleen aan haar.

Meiden zijn oud genoeg om zelf hun mondje te roeren maar alles wat ze zeggen wordt door papa van tafel geveegd of afgedaan met "ik hoor je moeder praten'

*zucht*

Wat zou een goede oplossing zijn (als die er al is en aangenomen wordt)

Weet nu al dat ik vanmiddag/vanavond 2 chaggerijnige meiden kan ophalen (zijn na school en tussen sporten in hooguit 1 uur bij hun vader). Hij blijft er maar over doorzeuren.
Je ex zou bij mij de pot op kunnen. Eerst maar weer eens normaal gaan communiceren die volwassen kerel. Dan praten we verder.
Maar jij moet ook oppassen: wat jij wil qua geleidelijk leren kennen enzo: niet aan jou. Bemoei je er niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat een l*l van een vader zeg.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Het lijkt me heel simpel: willen je dochters wel? Dan gaan ze.

Willen je dochters niet: gaan ze niet. Jouw mening in deze doet niet ter zake, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Kan hij dat doen, met die spaarrekening? Heeft hij de bevoegdheid?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Wat roodpaars zegt. Laat die beslissing bij je meiden en probeer je eigen gevoel hierover voor jezelf te houden, of bespreek het met hem,niet met de kinderen iig.
Alle reacties Link kopieren
quote:roodpaars schreef op 13 maart 2013 @ 09:05:

Het lijkt me heel simpel: willen je dochters wel? Dan gaan ze.

Willen je dochters niet: gaan ze niet. Jouw mening in deze doet niet ter zake, vind ik.



Eens.

Hou je op de vlakte met je mening over zijn nieuwe vriendin en hou je spelregels over hoe zij met jullie dochters kennis moet leren maken voor je.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp, stond er al een afspraak: ex met dochters op vakantie, met hun drietjes. Nu verandert ex dat ineens, zonder overleg.



Dan moet hij niet gaan piepen dat dochters nu niet meer willen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je niet onredelijk. Helemaal als ze allemaal op elkaars lip zitten in een kamer.



Dat wordt een vakantie vol ruzie. Je ex wil te veel te snel.



Edit; hij gaat nu tegen de wil van zijn dochters in en dat is niet eerlijk. Hij had beloofd met zijn drieën te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja de communicatie is te belachelijk voor woorden.

Daarbij gaat hij bepaalde "chantage" middelen gebruiken (waarvoor ik een advocaat heb ingeschakeld..) maar dit ter zijde.



Wat dat geleidelijk leren kennen, vind ik niet meer dan logisch.

Stel dat hij elke maand een ander heeft, dat ga ik mijn dochters niet aan doen.



Ja roodpaars, zo dacht ik eerst ook maar het zit me niet lekker om mijn kinderen op vakantie te sturen met een net-verliefd-paartje..................

als ik wil, maar doe dit niet, kan IK het tegen houden. hij heeft namelijk geen gezag.

Voor de meiden vind ik het sneu, die hadden zich verheugd hierop en duidelijk aan papa gevraagd wie er mee zou gaan (ik zat hierbij).

Lastig hoor dit.
Hij denkt nu met zijn lul, dat is het probleem. Hij begrijpt niet dat een nieuwe vlam nog totaal niks zeggend is en dat zijn kinderen het allerbelangrijkste zijn en dat hun belang altijd voor gaat op nieuwe vlam. Maar hij is waarschijnlijk verliefd, kan niet logisch nadenken. Dus moet jij dat voor hem doen:)

Ik vind jou heel schappelijk, en je vraagt niks abnormaals. Jij als moeder komt op voor je kinderen, maar ben bang dat het vechten tegen de bierkaai is. Dat van die spaarrekening..omdat hij zijn zinnetje niet krijgt is onvolwassen gedrag. Net een kleuter die zijn zin niet krijgt en gaat stampvoeten.

Lijkt mij logisch dat de meiden haar in de komende eerst beter leren kennen, en dan is het nog afwachten of die relatie nog aan is met de zomer.
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 13 maart 2013 @ 09:06:

Kan hij dat doen, met die spaarrekening? Heeft hij de bevoegdheid?Nee, staan bij mij rekeningen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hier twee dingen die een beetje door elkaar lopen, als ik het zo lees. Jou dochters, die geen zin hebben in een vakantie met vader en zijn vriendin. Die dus nu moeten kiezen of ze mee willen (met het risico dat vriendin ook mee gaat), of niet.



Het andere is dat jij er van alles van vindt. Feit is dat vader een vriendin heeft en dat je best mag aannemen dat hij volwassen genoeg is om voor zijn dochters te zorgen. Jij geeft je kinderen niet mee aan "iemand die je niet kent" maar aan hun eigen vader. Daarbij zijn ze 13 en 14, en geen 3 en 4.



Er zal toch een keer een moment komen dat een van jullie een ander tegen komt, en dat moment is nu daar. Dat vinden je dochters misschien niet leuk, maar het is ook niet raar. Jij gooit bovendien olie op het vuur, door jouw houding.



Op deze leeftijd kan je ze niet meer dwingen, dus als ze niet mee willen dan willen ze niet mee. Zij moeten zelf de afweging maken of ze het risico willen lopen dat die vriendin ook mee gaat. Wie weet vinden ze het wel heel gezellig met haar. Ik ben het eigenlijk wel eens met jouw ex dat het iets is tussen hem en jullie dochters, en dat jij je daar buiten moet houden. Ze weten hoe de situatie is en ze kunnen zelf kiezen.



Als hun moeder telkens olie op het vuur gooit, zullen ze nooit in vrijheid kiezen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens ook dat het niet meer dan normaal is je nieuwe partner rustig te introduceren.



TO mag daar zeker eisen aan stellen, maar dan moet ze zich daar zelf ook aan houden!
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 09:11:

Ja de communicatie is te belachelijk voor woorden.

Daarbij gaat hij bepaalde "chantage" middelen gebruiken (waarvoor ik een advocaat heb ingeschakeld..) maar dit ter zijde.



Wat dat geleidelijk leren kennen, vind ik niet meer dan logisch.

Stel dat hij elke maand een ander heeft, dat ga ik mijn dochters niet aan doen.



Ja roodpaars, zo dacht ik eerst ook maar het zit me niet lekker om mijn kinderen op vakantie te sturen met een net-verliefd-paartje..................

als ik wil, maar doe dit niet, kan IK het tegen houden. hij heeft namelijk geen gezag.

Voor de meiden vind ik het sneu, die hadden zich verheugd hierop en duidelijk aan papa gevraagd wie er mee zou gaan (ik zat hierbij).

Lastig hoor dit.



Waarom zou je het willen tegenhouden dan? Je kinderen willen niet mee? Dan gaan ze niet mee. Willen ze wel mee, dan gaan ze wel mee. Ze moeten ( hoe hard ook) hun eigen mening vormen op basis van hun eigen ervaringen.



Ik weet dat het moeilijk is maar probeer je er buiten te houden, je hebt geen zeggenschap over de manier hoe hij en zijn nieuwe partner met elkaar omgaan en hoe zij de introductie zien. Je kinderen zijn gelukkig ook al wat ouder en hebben hier zelf een duidelijke stem in, leer je meiden om die te gebruiken
Ik snap trouwens wel dat hij met haar erbij op vakantie wil, dat zou jij ook willen als je een nieuwe vlam had. Maar de manier waarop getuigt niet van een volwassen actie. Als je kinderen hebt kun je niet zomaar je eigen plan trekken.
quote:BWitched schreef op 13 maart 2013 @ 09:11:

Er zijn hier twee dingen die een beetje door elkaar lopen, als ik het zo lees. Jou dochters, die geen zin hebben in een vakantie met vader en zijn vriendin. Die dus nu moeten kiezen of ze mee willen (met het risico dat vriendin ook mee gaat), of niet.



Het andere is dat jij er van alles van vindt. Feit is dat vader een vriendin heeft en dat je best mag aannemen dat hij volwassen genoeg is om voor zijn dochters te zorgen. Jij geeft je kinderen niet mee aan "iemand die je niet kent" maar aan hun eigen vader. Daarbij zijn ze 13 en 14, en geen 3 en 4.



Er zal toch een keer een moment komen dat een van jullie een ander tegen komt, en dat moment is nu daar. Dat vinden je dochters misschien niet leuk, maar het is ook niet raar. Jij gooit bovendien olie op het vuur, door jouw houding.



Op deze leeftijd kan je ze niet meer dwingen, dus als ze niet mee willen dan willen ze niet mee. Zij moeten zelf de afweging maken of ze het risico willen lopen dat die vriendin ook mee gaat. Wie weet vinden ze het wel heel gezellig met haar. Ik ben het eigenlijk wel eens met jouw ex dat het iets is tussen hem en jullie dochters, en dat jij je daar buiten moet houden. Ze weten hoe de situatie is en ze kunnen zelf kiezen.



Als hun moeder telkens olie op het vuur gooit, zullen ze nooit in vrijheid kiezen.Geheel eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 13 maart 2013 @ 09:07:

[...]





Eens.

Hou je op de vlakte met je mening over zijn nieuwe vriendin en hou je spelregels over hoe zij met jullie dochters kennis moet leren maken voor je.



Ik heb dus geen mening over haar, want ik ken haar niet!

Misschien ben ik daarin een "moederkloek" maar ik zou graag willen weten bij wie mijn kinderen verblijven als ze daar ooit een x gaan slapen
quote:Julus schreef op 13 maart 2013 @ 09:11:

Hij denkt nu met zijn lul, dat is het probleem. Hij begrijpt niet dat een nieuwe vlam nog totaal niks zeggend is en dat zijn kinderen het allerbelangrijkste zijn en dat hun belang altijd voor gaat op nieuwe vlam. Maar hij is waarschijnlijk verliefd, kan niet logisch nadenken. Dus moet jij dat voor hem doen:)

Ik vind jou heel schappelijk, en je vraagt niks abnormaals. Jij als moeder komt op voor je kinderen, maar ben bang dat het vechten tegen de bierkaai is. Dat van die spaarrekening..omdat hij zijn zinnetje niet krijgt is onvolwassen gedrag. Net een kleuter die zijn zin niet krijgt en gaat stampvoeten.

Lijkt mij logisch dat de meiden haar in de komende eerst beter leren kennen, en dan is het nog afwachten of die relatie nog aan is met de zomer.Je kent hem? En TO is zijn ex, niet zijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Tja, hij had afgesproken om met jullie dochters te gaan. Maar als jullie dochters niet geloven dat hij zich aan z'n woord houd dan zouden zij ervoor kunnen kiezen om niet te gaan.

Probeer je er niet teveel mee te bemoeien, bied een luistert oor aan de meiden en ga niet met die info je ex mailen. Is moeilijk, dat snap ik heel goed. Maar mss is het beter dat de meiden hier proberen zelf uit te komen met hun vader.



Buitenom dat, vind ik vader wel een ongelofelijke loser dat hij zegt dat de meiden hem niks gunnen. Hoe kinderachtig!
Je kinderen hebben een leeftijd waarop je niet meer kunt zeggen; je hebt niks te willen. Dus wat dat aangaat heeft je ex toch pech.



Aan de andere kant snap ik best dat hij veel tijd nodig heeft voor zijn nieuwe liefde, als je iemand leert kennen waarmee het klikt wil je dingen samen doen. Dat hij zijn kinderen daarbij wil betrekken snap ik ook nog wel.



Maar dat neemt niet weg dat hij zijn kinderen niet meer voor het blok kan zetten. Het zijn pubers, geen kleuters. Als zij niet willen maken ze de vakantie tot een hel.



Ik denk dat hij er verstandig aan doet om zijn vakantieplannen aan te passen aan de nieuwe situatie, of om een weekje met zijn kinderen weg te gaan en een weekje met zijn vriendin.



Doet hij dit niet, denk ik dat de kinderen over een poosje zeggen; pa, stik er maar in, we komen niet meer. Vanaf 12 jaar krijgen ze daarin van een rechter een eigen stem, dus je ex heeft niet zoveel meer te willen.



Overleg is het toverwoord, zeker als er pubers in het spel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees wel heel veel hoe JIJ wilt dat het gaat qua kennismaken. Helaas heb jij daar niet veel in te willen. Probeer de communicatie richting je ex zuiver te houden, dus laat jouw gevoelens eruit. Je komt richting hem nu over als een zure ex die hem zijn geluk niet gunt. En dan gooit hij zijn kont tegen de krib.



Probeer constructief in gesprek te gaan. Geef aan dat je het leuk voor hem vindt dat hij een vriendin heeft. Dat je snapt dat dochters en vriendin elkaar leren kennen. En dat het ook belangrijk is dat zij tijd met hem hebben zonder vriendin. En maak op basis daarvan een omgangsregeling (gebaseerd op de oude) waarin voldoende ruimte is voor hem met dochters en hem met dochters+vriendin).



Je kunt nog aangeven dat het misschien handig is om te zorgen dat ze elkaar allemaal goed kennen voor de vakantie, om te voorkomen dat er daar irritaties ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Meiden van 13,14 kunnen heel goed zelf beslissen. Laat het aan hen, probeer ze niet te sturen. Laat papa het zelf maar voelen, als ze niet mee willen (auw) of als het een vakantie vol ruzie wordt (auw). En misschien wordt het een leuke vakantie, misschien is het een erg leuk mens.
Alle reacties Link kopieren
Als hij dat met die rekeningen niet zonder jou kan doen, zou ik mijn dochters zelf laten kiezen en idd je eigen mening erbuiten houden.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven