Ben ik absurd!?

13-03-2013 08:59 364 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van een topic wat ik zag over je kinderen kennis laten maken met je nieuwe liefde het volgende;



Ik heb twee puberdochters, 13 en 14 en een ex.

Nou is onze verstandhouding altijd goed geweest, zo niet erg goed.

Afgelopen januari kwam hij met de vraag of de meiden aankomende zomer mee wilden op vakantie.

Omdat we eigenlijk andere plannen hadden (gezamelijk) moest ex wel vertellen dat hij zijn plannen had gewijzigd omdat hij iemand had leren kennen. Oké, goed hartstikke leuk.

Meiden wilden wel, samen met papa op vakantie. Hebben gevraagd "alleen met jou?" Ja wij met zijn drieen, was zijn antwoord. Want hij had (nog) geen relatie met die vrouw/dame dus was dat niet relevant. 3 weken later sprak hij al van nieuwe partner.

Mijn meiden hebben haar tot op heden niet ontmoet.

Dit komt ook zeker bij de meiden vandaan. Er is geen vaste omgangsregeling en dat ging altijd goed. Kinderen en vader zagen elkaar vaak. Nu is dit veranderd. Kinderen zien papa bijna nooit.

Hij wil ze 1 x per maand een kort weekend (ivm werken op vrijdagavond) en dan is vriendin er ook. Dieze plannen heeft hij op papier naar mij gemaild en verder niks mee gedaan.

Ik wacht op zijn planning, zoals hij had gezegd te sturen.

De meiden willen best naar papa, maar willen tijd met hem alleen doorbrengen nu hij toch niet meer op zaterdagavond werkt.

Ik kan me hier in vinden als moeder zijnde.

Hij zegt, tegen de meiden, dat zij hem zijn geluk niet gunnen.

Zij zeggen op hun beurt dat hij hun maar weinig wil zien en nieuwe vriedin heel veel.

het is dus momenteel een vrolijke boel



Maar nu het vakantieverhaal.

Meiden hebben duidelijk aangegeven NIET met haar erbij op vakantie te willen.

Hij zegt nu dat hij zelf bepaalt met wie hij op vakantie gaat en dat zij maar hebben te schikken.

En daar kom ik invallen

Ik weiger mijn meiden mee te geven met iemand voor 1,5 week die ik niet ken, die mijn meiden niet kent. Die met mijn meiden op 1 kamertje ligt, bij hun vader in bed (en geloof me die doet niet 1,5 week niet aan sex)

Ik hbe haar 1 x vluchtig gezien. Ex ging kijken bij een van de dochters, heeft haar niet voorgesteld, dochter had weinig tijd.

Ik vond dat zo respectloos...........naar mij, de moeder van zijn kinderen.



Het is nu dus een beetje oorlog, van zijn kant.

Ik mag hem niet bellen alleen mailen (kan hij alles uitprinten voor je weet maar nooit) en hij reageert sinds 2 weken niet meer op de mail (heb hem een antwoord gestuurd.



Volgens mijn dochters moet hij vandaag de vakantie definitief boeken. Ze hebben aangegeven mee te willen als hij zich aan zijn afspraak houd. Ik vind dat niet meer dan redelijk.

Wat is 10 dagen zonder vriendin? Hij zit veel langer zonder zijn kinderen en dat deert hem weinig.

Ik heb hem mijn visie gegeven, dat ik het niet vind kunnen.

Maar ik mag me nergens mij bemoeien natuurlijk.

Nou heeft hij gezegd dat als vriendin besluit mee te gaan, de kinderen verplicht zijn zich aan die vakantie te houden!!

anders moeten ze de kosten zelf betalen van hun spaarrekening

Ben ik nou zo absurd onredelijk?

Ik wil alleen maar dat ze haar geleidelijk aan leren kennen en niet op een 10 daagse vakantie (zoals hij opperde aan oudste is dat een mooie gelegenheid)

Niet gelijk alle weekende dat ze daar zitten met haar.

Dat ze eindelijk eens tijd krijgen met papa, die hij eerder niet had in de weekenden en nun schijnbaar wel maar deze besteed hij dus alleen aan haar.

Meiden zijn oud genoeg om zelf hun mondje te roeren maar alles wat ze zeggen wordt door papa van tafel geveegd of afgedaan met "ik hoor je moeder praten'

*zucht*

Wat zou een goede oplossing zijn (als die er al is en aangenomen wordt)

Weet nu al dat ik vanmiddag/vanavond 2 chaggerijnige meiden kan ophalen (zijn na school en tussen sporten in hooguit 1 uur bij hun vader). Hij blijft er maar over doorzeuren.
quote:Ik weiger mijn meiden mee te geven met iemand voor 1,5 week die ik niet ken, die mijn meiden niet kent. Die met mijn meiden op 1 kamertje ligt, bij hun vader in bed (en geloof me die doet niet 1,5 week niet aan sex)

Wat is dat voor 'n krentenkakker dat ie geen hotelkamer voor z'n dochters boekt? Het is toch niet normaal om als ouder(s) je puberkind(eren) geen eigen hotelkamer te gunnen?



Het gaat er verder volgens mij niet om of jij al dan niet wil dat ze meegaan, maar of ze zelf nog mee willen onder deze omstandigheden.

Als ie nog moet boeken, lijkt me dat hij sowieso 2 kamers moet boeken als ze mee willen. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat 'n nieuwe vriendin zou accepteren dat zijn dochters bij hen op de kamer slapen.
quote:BWitched schreef op 13 maart 2013 @ 09:11:

Er zijn hier twee dingen die een beetje door elkaar lopen, als ik het zo lees. Jou dochters, die geen zin hebben in een vakantie met vader en zijn vriendin. Die dus nu moeten kiezen of ze mee willen (met het risico dat vriendin ook mee gaat), of niet.



Het andere is dat jij er van alles van vindt. Feit is dat vader een vriendin heeft en dat je best mag aannemen dat hij volwassen genoeg is om voor zijn dochters te zorgen. Jij geeft je kinderen niet mee aan "iemand die je niet kent" maar aan hun eigen vader. Daarbij zijn ze 13 en 14, en geen 3 en 4.



Er zal toch een keer een moment komen dat een van jullie een ander tegen komt, en dat moment is nu daar. Dat vinden je dochters misschien niet leuk, maar het is ook niet raar. Jij gooit bovendien olie op het vuur, door jouw houding.



Op deze leeftijd kan je ze niet meer dwingen, dus als ze niet mee willen dan willen ze niet mee. Zij moeten zelf de afweging maken of ze het risico willen lopen dat die vriendin ook mee gaat. Wie weet vinden ze het wel heel gezellig met haar. Ik ben het eigenlijk wel eens met jouw ex dat het iets is tussen hem en jullie dochters, en dat jij je daar buiten moet houden. Ze weten hoe de situatie is en ze kunnen zelf kiezen.



Als hun moeder telkens olie op het vuur gooit, zullen ze nooit in vrijheid kiezen.Respect bewitched
Alle reacties Link kopieren
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 09:11:

Ja de communicatie is te belachelijk voor woorden.

Daarbij gaat hij bepaalde "chantage" middelen gebruiken (waarvoor ik een advocaat heb ingeschakeld..) maar dit ter zijde.



Wat dat geleidelijk leren kennen, vind ik niet meer dan logisch.

Stel dat hij elke maand een ander heeft, dat ga ik mijn dochters niet aan doen.



Dat doe jij je dochters niet aan, dat doet hij ze aan (overigens lees ik nergens dat hij elke maand een ander heeft). Ze zijn oud genoeg om te kiezen of ze dit willen accepteren of niet. Hoe lang zijn jullie nu gescheiden?



Ja roodpaars, zo dacht ik eerst ook maar het zit me niet lekker om mijn kinderen op vakantie te sturen met een net-verliefd-paartje..................



Want jouw ex gaat woest van bil op een kamer met zijn twee puberdochters? Heb jij een specifieke reden om aan te nemen dat hij dat zal doen?



als ik wil, maar doe dit niet, kan IK het tegen houden. hij heeft namelijk geen gezag.

Voor de meiden vind ik het sneu, die hadden zich verheugd hierop en duidelijk aan papa gevraagd wie er mee zou gaan (ik zat hierbij).

Lastig hoor dit.



Voor je meiden is het inderdaad sneu en het is niet netjes van jouw ex in hun richting.



Waarom ben jij zo boos dat je ex een nieuwe vlam heeft?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Je mag niet bellen, wat een flauwekul. Natuurlijk mag je bellen het gaat over je dochters. Nodig hem uit, bespreek rustig wat je opvalt in dit geval en dat je graag een oplossing ziet omdat je ziet dat jullie kinderen hier niet gelukkig van worden en zelfs tegenop zien. Hij heeft nog een paar maanden om hieraan te werken. (jouw mening is inderdaad minder belangrijk, het gaat om het gevoel wat jullie dochters hierbij hebben)



En natuurlijk staan jouw dochters zijn nieuwe geluk niet in de weg, wat belachelijk om dat tegen ze te zeggen!
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 13 maart 2013 @ 09:15:

[...]





Respect bewitchedThanx.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik baseer me, zoals iedereen, op de info die ik hier lees. En als ik dat lees, dan vind ik hem kinderachtig met zijn gedreig over spaarrekeningen, alleen om zijn zin te krijgen.



Verder eens als de meiden niet mee willen. Dat is hun eigen keuze. En een nieuwe partner komt er vroeg of laat toch, maar dan wel op een andere manier als het even kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:newkitten schreef op 13 maart 2013 @ 09:15:

Je mag niet bellen, wat een flauwekul. Natuurlijk mag je bellen het gaat over je dochters. Nodig hem uit, bespreek rustig wat je opvalt in dit geval en dat je graag een oplossing ziet omdat je ziet dat jullie kinderen hier niet gelukkig van worden en zelfs tegenop zien. (jouw mening is inderdaad minder belangrijk, het gaat om het gevoel wat jullie dochters hierbij hebben)



En natuurlijk staan jouw dochters zijn nieuwe geluk niet in de weg, wat belachelijk om dat tegen ze te zeggen!Het gaat denk ik minstens net zoveel over mama als over de dochters. Ik denk dat het heel verstandig is om dit verder via de mail te doen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:orleander schreef op 13 maart 2013 @ 09:12:

Ik vind trouwens ook dat het niet meer dan normaal is je nieuwe partner rustig te introduceren.



TO mag daar zeker eisen aan stellen, maar dan moet ze zich daar zelf ook aan houden!TO heeft daar helemaal geen eisen aan te stellen. Jammer misschien, maar zo is de werkelijkheid.
quote:waaromdan schreef op 13 maart 2013 @ 09:13:

[...]





Ik heb dus geen mening over haar, want ik ken haar niet!

Misschien ben ik daarin een "moederkloek" maar ik zou graag willen weten bij wie mijn kinderen verblijven als ze daar ooit een x gaan slapenDus jij stelt je ex ook eerst voor aan al jouw nieuwe liefde(s) voor je ze bij jou laat slapen? Moeders meten volgens mij vaak met 2 maten. De ex mag niets als het op nieuwe vriendinnen aankomt en moeders doen wat ze zelf willen als zij 'n nieuwe vlam tegenkomen en vinden het doorgaans ook niet zo belangrijk of de exman die al dan niet kent en/of accepteert.
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 13 maart 2013 @ 09:16:

Ik baseer me, zoals iedereen, op de info die ik hier lees. En als ik dat lees, dan vind ik hem kinderachtig met zijn gedreig over spaarrekeningen, alleen om zijn zin te krijgen.



Hij zegt volgens mij dat de kinderen moeten kiezen, en dat ze wel mee moeten als hij voor hen boekt. Dus niet nu boeken en dan straks toch niet meegaan. Dat is niet zo'n vreemde vraag lijkt mij. Verder heeft vader geen ouderlijk gezag en gaat hij dus niet over de spaarrekeningen van de kinderen.



Verder eens als de meiden niet mee willen. Dat is hun eigen keuze. En een nieuwe partner komt er vroeg of laat toch, maar dan wel op een andere manier als het even kan.Ik ben wel benieuwd naar het verhaal van de vader.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2013 @ 09:18:

[...]



Dus jij stelt je ex ook eerst voor aan al jouw nieuwe liefde(s) voor je ze bij jou laat slapen? Moeders meten volgens mij vaak met 2 maten. De ex mag niets als het op nieuwe vriendinnen aankomt en moeders doen wat ze zelf willen als zij 'n nieuwe vlam tegenkomen en vinden het doorgaans ook niet zo belangrijk of de exman die al dan niet kent en/of accepteert.Ben ik het nu zomaar met jou eens? Dat dus.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Jouw ex beloofd de kinderen dus iets (op vakantie met z'n drieën) en komt deze belofte niet na. Vervolgens zegt hij tegen de kinderen dat ze mee moeten, want beloofd is beloofd en anders volgt er een sanctie. Dat is meten met twee wel hele grote maten.



Ik zou in een mailtje zetten dat de kinderen hebben aangegeven dat ze niet mee op vakantie willen, tenzij de afspraken gelden zoals beloofd door vader. Als hij daarna toch boekt, dan staat zwart op wit dat het zijn eigen keuze is om toch te boeken.



En inderdaad: kan hij bij de spaarrekening. Zo ja, aanpassen die handel!
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
Eens met Elninjoo en BWitched.
+1 met Elninjoo.
quote:Evelyn82 schreef op 13 maart 2013 @ 09:21:

Jouw ex beloofd de kinderen dus iets (op vakantie met z'n drieën) en komt deze belofte niet na. Vervolgens zegt hij tegen de kinderen dat ze mee moeten, want beloofd is beloofd en anders volgt er een sanctie. Dat is meten met twee wel hele grote maten.



Ik zou in een mailtje zetten dat de kinderen hebben aangegeven dat ze niet mee op vakantie willen, tenzij de afspraken gelden zoals beloofd door vader. Als hij daarna toch boekt, dan staat zwart op wit dat het zijn eigen keuze is om toch te boeken.



En inderdaad: kan hij bij de spaarrekening. Zo ja, aanpassen die handel!Beloofd? Dat was het plan , om met z'n drieën te gaan, en de plannen zijn gewijzigd. Iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Strikt genomen hoeft een ouder de ander niet te melden wat hij of zij doet in de tijd dat de kinderen bij hem zijn.



Het is nog geen zomer dus die meiden hebben nog tijd om kennis te maken en een stukje contakt op te bouwen.



Ik denk dat een vakantie ook wel een goede manier kan zijn om elkaar te leren kennen.



Ja en ze zijn pubers en kunnen zelf goed met hun vader praten hierover dat hoef jij niet te doen.



Afzijdig houden en je er niet mee bemoeien.



Het is niet meer zo dat een ex wat te zeggen heeft,wees blij kun je ook je eigen plan trekken zonder bemoeienis.



Laat zeker niet merken aan je dochters wat jij vind etc.



Bij klachten die ze hebben doorsturen naar hun vader daar ligt een probleem en daar lossen ze het maar op.
De kinderen zijn oud genoeg om zelf bij pa duidelijk te maken of ze al dan niet meewillen. Maar idd, als ze nu aangeven mee te willen onder deze omstandigheden, dan niet meer terug laten krabbelen na boeking.

En maken ze zijn vakantie tot 'n hel, dan is dat ook weer duidelijk en zal hij vast geen nieuwe poging meer ondernemen ze te dwingen mee te gaan met hem/hen.



Hij kan ook beter 'n weekje met de kinderen gaan en daarna 1-2 weken met zijn vriendin. Lijkt me voor de relatie ook 'n stuk aangenamer zonder pubers die voor wrijving zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou TO geen afspraken mogen maken met ex over het introduceren van een nieuwe partner.



Ik zie dit overal om me heen, niet meer dan logisch.



Dit hoeft helemaal geen heel eisenpakket te zijn, de enige eis die ik vaak hoor gaat over het rustig opbouwen van contact.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou helemaal niet mailen. Laat de dochters zelf aangeven wat ze willen. Ze zijn 13 en 14! En biedt ze een luisterend oor, maar hou je mening voor je TO (als dat nog niet te laat is...). Willen ze mee of niet? Als ze niet mee willen als nieuwe vriendin mee gaat op vakantie, dan is het jammerdebammer. Maar ze zouden het ook kunnen proberen natuurlijk. Leren ze direct dat het niet altijd zo gaat zoals zij willen. En misschien is het wel hartstikke gezellig! Of ben je daar juist een beetje bang voor TO? Dat ze opeens goed op kunnen schieten met de nieuwe vriendin?
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 13 maart 2013 @ 09:11:

Er zijn hier twee dingen die een beetje door elkaar lopen, als ik het zo lees. Jou dochters, die geen zin hebben in een vakantie met vader en zijn vriendin. Die dus nu moeten kiezen of ze mee willen (met het risico dat vriendin ook mee gaat), of niet.

Vader houdt zich wat de vakantie betreft niet aan de afspraken, dat is wat er bij hun speelt!



Het andere is dat jij er van alles van vindt. Feit is dat vader een vriendin heeft en dat je best mag aannemen dat hij volwassen genoeg is om voor zijn dochters te zorgen. Jij geeft je kinderen niet mee aan "iemand die je niet kent" maar aan hun eigen vader. Daarbij zijn ze 13 en 14, en geen 3 en 4.

Als zij 10 dagen samen op een kamer vertoeven en de gehele dag bij elkaar zijn, vind ik dat ik daarover iets te zeggen heb.

Vader heeft in het afgelopen jaar dat wij verhuisd zijn nog geen volle dag voor ze gezord.





Er zal toch een keer een moment komen dat een van jullie een ander tegen komt, en dat moment is nu daar. Dat vinden je dochters misschien niet leuk, maar het is ook niet raar. Jij gooit bovendien olie op het vuur, door jouw houding.



Tuurlijk, lijkt me heel logisch. maar binnen twee van "nee joh, 1 x gedate" naar "mijn nieuwe partner, zij hoort bij mij" gaat de meiden iets te snel! Mij ook, dat hij van mijn part gaat samenwonen is zijn keuze, maar doe het rustig met je kinderen. Houd rekening.



Op deze leeftijd kan je ze niet meer dwingen, dus als ze niet mee willen dan willen ze niet mee. Zij moeten zelf de afweging maken of ze het risico willen lopen dat die vriendin ook mee gaat. Wie weet vinden ze het wel heel gezellig met haar. Ik ben het eigenlijk wel eens met jouw ex dat het iets is tussen hem en jullie dochters, en dat jij je daar buiten moet houden. Ze weten hoe de situatie is en ze kunnen zelf kiezen.



Als vader binnen 4 weken tijd de afspraak die zij hadden zo omgooit dat er voor hun weinig te kiezen valt (vind het buitengewoon asociaal dat hij zo met hun gevoel omgaat)



Als hun moeder telkens olie op het vuur gooit, zullen ze nooit in vrijheid kiezen.Ik gooi er geen olie op, heb gezegd hoe ik er in sta.
quote:orleander schreef op 13 maart 2013 @ 09:27:

Waarom zou TO geen afspraken mogen maken met ex over het introduceren van een nieuwe partner.



Ik zie dit overal om me heen, niet meer dan logisch.



Dit hoeft helemaal geen heel eisenpakket te zijn, de enige eis die ik vaak hoor gaat over het rustig opbouwen van contact.Omdat feitelijk gezien het haar geen moer aangaat. Als er sprake is van een gelijkwaardige en respectvolle omgang met elkaar, dan kun je dit soort dingen bespreken maar dat is hier overduidelijk niet aan de orde. Zowel van zijn als haar kant uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik gooi er geen olie op, heb gezegd hoe ik er in sta.Precies, en daarmee gooide je olie op het vuur. Ze moeten dit zelf oplossen met hun vader.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen zijn 13 en 14, en geen drie en vier! Zij kunnen zelf prima communiceren met jouw ex en zo nodig weigeren.

Daar heeft je ex helemaal gelijk in.
Kans is groot dat als pa alleen met z'n dochters gaat, hij in z'n uppie duimen ligt te draaien op het strand, terwijl de meiden met vrienden en vriendinnen optrekken. Dus kan me wel voorstellen dat hij ook liever samen met 'n volwassene is waarmee hij wat kan ondernemen. En als hij geen geld heeft om 2 vakanties te bekostigen, dan snap ik zijn beslissing wel om samen te gaan, al zal dat wel 'n ultieme relatietest worden als de meiden besluiten de nieuwe vlam het leven zuur te maken.
Alle reacties Link kopieren
Neemt niet weg dat TO haar mening naar de kinderen toe lekker voor zich moet houden.



Ik lees overigens nergens, dat ze het haar ex niet gunt. Ook jammer dat er mensen meteen zeggen dat ze boos is omdat ex een nieuwe vriendin heeft.



Ze geeft toch aan dat het haar om haar kinderen gaat.



Jammer dat de boze ex-heks kaart meteen weer getrokken wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven