Ben ik een hysterisch wijf? Of is mijn verzoek normaal?

06-10-2016 15:35 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezer(s), ik heb dit opgeschreven omdat ik benieuwd ben naar hoe een ander hier naar kijkt. In the end wil ik graag weten: ben ik gestoord of is mijn verzoek volkomen normaal?



Samenvatting van het verhaal. Ik heb nu al ruim vier jaar een relatie met mijn vriend 'X'. Ik was ongelooflijk in love en ontzettend gek op hem. Voordat ik een relatie met 'X' kreeg, vond hij een vriendin van mij leuk, 'Y'. Maar zij wilde toen niets met hem. Toch had ik altijd het vermoeden dat, ondanks wij op een gegeven moment samen waren, hij haar nog leuk vond. Heb het een aantal keer rechtstreeks gevraagd en hij ontkende telkens steevast. Twee jaar nadat het begin van onze relatie heeft 'Y' aan mij verteld dat ze een aantal keer gezoend hebben terwijl ik en mijn vriend al een jaar samen waren. 'Y' begon 'X' namelijk ook leuk te vinden, en daar zwichtte 'X' voor. Toen ik verhaal ging halen bij mijn vriend zei hij dat het hem erg speet en dat ie voor mij wilde gaan. Een paar maanden later kwam ik erachter dat het niet slechts om een zoen ging maar dat mijn vriend serieus in de war was doordat 'Y' eindelijk na al die tijd hem leuk vond. Hij kon blijkbaar niet kiezen. Toen ik hier achterkwam had ik hier veel verdriet van, het was voor mij een hele moeilijke tijd. Ik kreeg een laag zelfbeeld en begon me evorm met 'Y' te vergelijken. Blijkbaar kon zij hem iets bieden wat bij mij ontbrak, ik wilde op haar gaan 'lijken'. Na dit gedoe volgde een tijd waarin 'Y' in het buitenland was en ik en 'X' het zelf konden uitzoeken, wat we nu verder wilden. We besloten verder te gaan want we waren gek op elkaar. Ik heb wel aangegeven dat ik het fijn zou vinden als hij geen contact met haar opnam. Daarna hebben we eigenlijk een heel goed jaar gehad waarin ik het ook in een bepaalde mate achter me heb kunnen laten.



Echter blijkt dat 'X' en 'Y' nu (sinds twee weken) weer contact met elkaar hebben. Op Facebook weliswaar maar toch. Van dat idee gaan mijn nekharen weer rechtovereind staan, omdat het me doet denken aan een hele nare tijd. Toen ik hem hiermee confronteerde werd hij kwaad. Hij vindt dat ik me niet moet aanstellen aangezien zij nu een vriend heeft. Hij zei ook dat hij alleen verder met mij wilde gaan als ik 'mijn obsessie met 'Y'' los laat.



Hij vindt dus dat het contact met haar geoorloofd is en dat ik hem maar moet vertrouwen. Ik vind echter dat de eerste stap bij hem ligt: dat hij contact met haar verbreekt, en ík vervolgens probeer het los te laten en er niet meer over te "zeiken". Dus, wat vinden jullie: ben ik in de positie om van hem te eisen dat hij al het contact met haar verbreekt? (En daarmee ook de vriendschap tussen hen ruinieer?) Of is dat hysterisch en moet ik dit kunnen accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze allebei in hun sop laten gaarkoken. Ze klinken niet als mensen die om joy geven. Uitmaken dus.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
XYZ...je vriend is en blijft een liegende vreemdganger.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij heeft al bewezen dat hij niet te vertrouwen is. En zij ook niet, als jouw vriendin had haar loyaliteit bij jou moeten liggen. Ik zou ze allebei uit m'n leven bonjouren.
Ik zeg X-as en Y-as maakt samen een kruis. Zet er een kruis door. Laat ze het lekker samen uitzoeken zeg.
Hysterisch vind ik het niet. Het wordt kiezen of delen, lijkt me. Ik zou er hetzelfde in staan als jij.
Ik zou ze allebei veel geluk wensen samen en deze relatie verbreken..
Je moet hem maar vertrouwen? Hij heeft al eerder bewezen niet betrouwbaar te zijn, dus nee, ik vind je niet hysterisch en zou dit ook niet accepteren.
Ik denk dat jullie samen geen toekomst hebben en je dat met hardnekkig vastklampen aan hem niet gaat veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Dump X.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 06 oktober 2016 @ 15:37:

Ik zou ze allebei in hun sop laten gaarkoken. Ze klinken niet als mensen die om joy geven. Uitmaken dus.Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo goed in dit soort dilemma's. Waarschijnlijk zou ik het niet accepteren omdat het met 99% zekerheid weer tot een slippertje leidt aan zijn kant. Hij moet volwassen worden en niet van twee walletjes eten. Hij kiest voor jou en daarmee is de kous af.
Alle reacties Link kopieren
Je bent - hysterisch - gek dat je nog niet bij hem weg bent
Alle reacties Link kopieren
Ja, je bent een zeikwijf.



Je hebt twee opties; het accepteren of de eer aan jezelf houden.



Ik zou beiden niet meer willen zien, maar goed, dat is iets persoonlijks natuurlijk. Maar je vriendin wilde iets niet hebben, maar nu het niet meer kan is het ineens toch aantrekkelijk. Vriendin is niet lief. En je vriend wilde haar eigenlijk altijd al, jij was al tweede keus dus. Dat is, in mijn ogen althans, ook niet erg lief. Bovendien komen er nu ook nog eens eisen van zijn kant bij; ik ga alleen met jou verder als .... Dat is geen houden van, dat is puberaal gedrag.



Aan jou de keuze.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 06 oktober 2016 @ 15:40:

Dump X.En Y, while you're at it...
Ik vind het van beide niet kunnen dat ze jou bedrogen hebben. Lekkere vriend en vriendin dan. Ook dat je vriendin je dit aandoet. Ik zou er nu wel klaar mee zijn, hij mag wel wat meer begrip opbrengen. Hij is degene die is vreemdgegaan met jouw vriendin en zij zoeken nu weer contact met elkaar. Ik denk dat mijn vertrouwen niet groot genoeg zou zijn na hun verleden.
Hij vindt dat ik me niet moet aanstellen aangezien zij nu een vriend heeft.



Maar dat hij zelf een vriendin heeft, doet er niet toe?



Ik vind je niet hysterisch. Wel vraag ik me af waarom je nog bij hem bent...ik krijg namelijk de indruk dat je tweede keus bent en wordt ingewisseld zodra Y toehapt.
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt dat jij een obsessie hebt en dat jij hem maar moet vertrouwen ......

Leuk geprobeerd, zo alles omdraaien!

Hij heeft bewezen dat hij niet te vertrouwen is en schuift jou dus maar een 'obsessie' in je schoenen. Dat zou voor mij einde telatie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zo ver laten komen? Ik snap het nooit zo...vriend kijkt verder buiten de deur en dan nog beweren dat "je gek bent op elkaar". Als dat zo is dan gebeurd dit toch niet?



Als Y iedere keer voor jou zo'n bedreiging is (en terecht) waarom blijf je dan in de relatie? Wacht je totdat hij eens een keer kiest wat hij nou wil? Want jij weet het wel. Het is je vriend die het uit moet zoeken en als ik jou was zou ik hem dat gewoon gunnen. Zonder jou welteverstaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet meer met hem willen leven. Wat een eikel.
Hysterisch? Ik vind je juist vrij rustig gezien de situatie. Zou mij niet lukken hoor.



En die kerel zou ik doorverwijzen naar Elle.
Waarom denk je dat dit nog een leuke relatie gaat worden? Je hebt geen eigenwaarde?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je niet hysterisch maar ik zou met beide niet meer om willen gaan... je mist er niets aan geloof ik
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Klavertje88 schreef op 06 oktober 2016 @ 15:40:

Ik ben niet zo goed in dit soort dilemma's. Waarschijnlijk zou ik het niet accepteren omdat het met 99% zekerheid weer tot een slippertje leidt aan zijn kant. Hij moet volwassen worden en niet van twee walletjes eten. Hij kiest voor jou en daarmee is de kous af.Zij heeft toch ook een keuze?
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat als hij nu het contact met haar verbreekt, dat ze toch op een gegeven moment wel weer voor elkaar willen gaan.

Dus ik denk dat het beste voor jou is om met hem te stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven