Ben ik een hysterisch wijf? Of is mijn verzoek normaal?

06-10-2016 15:35 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezer(s), ik heb dit opgeschreven omdat ik benieuwd ben naar hoe een ander hier naar kijkt. In the end wil ik graag weten: ben ik gestoord of is mijn verzoek volkomen normaal?



Samenvatting van het verhaal. Ik heb nu al ruim vier jaar een relatie met mijn vriend 'X'. Ik was ongelooflijk in love en ontzettend gek op hem. Voordat ik een relatie met 'X' kreeg, vond hij een vriendin van mij leuk, 'Y'. Maar zij wilde toen niets met hem. Toch had ik altijd het vermoeden dat, ondanks wij op een gegeven moment samen waren, hij haar nog leuk vond. Heb het een aantal keer rechtstreeks gevraagd en hij ontkende telkens steevast. Twee jaar nadat het begin van onze relatie heeft 'Y' aan mij verteld dat ze een aantal keer gezoend hebben terwijl ik en mijn vriend al een jaar samen waren. 'Y' begon 'X' namelijk ook leuk te vinden, en daar zwichtte 'X' voor. Toen ik verhaal ging halen bij mijn vriend zei hij dat het hem erg speet en dat ie voor mij wilde gaan. Een paar maanden later kwam ik erachter dat het niet slechts om een zoen ging maar dat mijn vriend serieus in de war was doordat 'Y' eindelijk na al die tijd hem leuk vond. Hij kon blijkbaar niet kiezen. Toen ik hier achterkwam had ik hier veel verdriet van, het was voor mij een hele moeilijke tijd. Ik kreeg een laag zelfbeeld en begon me evorm met 'Y' te vergelijken. Blijkbaar kon zij hem iets bieden wat bij mij ontbrak, ik wilde op haar gaan 'lijken'. Na dit gedoe volgde een tijd waarin 'Y' in het buitenland was en ik en 'X' het zelf konden uitzoeken, wat we nu verder wilden. We besloten verder te gaan want we waren gek op elkaar. Ik heb wel aangegeven dat ik het fijn zou vinden als hij geen contact met haar opnam. Daarna hebben we eigenlijk een heel goed jaar gehad waarin ik het ook in een bepaalde mate achter me heb kunnen laten.



Echter blijkt dat 'X' en 'Y' nu (sinds twee weken) weer contact met elkaar hebben. Op Facebook weliswaar maar toch. Van dat idee gaan mijn nekharen weer rechtovereind staan, omdat het me doet denken aan een hele nare tijd. Toen ik hem hiermee confronteerde werd hij kwaad. Hij vindt dat ik me niet moet aanstellen aangezien zij nu een vriend heeft. Hij zei ook dat hij alleen verder met mij wilde gaan als ik 'mijn obsessie met 'Y'' los laat.



Hij vindt dus dat het contact met haar geoorloofd is en dat ik hem maar moet vertrouwen. Ik vind echter dat de eerste stap bij hem ligt: dat hij contact met haar verbreekt, en ík vervolgens probeer het los te laten en er niet meer over te "zeiken". Dus, wat vinden jullie: ben ik in de positie om van hem te eisen dat hij al het contact met haar verbreekt? (En daarmee ook de vriendschap tussen hen ruinieer?) Of is dat hysterisch en moet ik dit kunnen accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso geen 2e keus willen zijn, wanneer zij weer single is gaat hij dan weer rommelen met haar? Ik zou ze beide niet vertrouwen
.
quote:*-_lilith_-* schreef op 06 oktober 2016 @ 15:45:

Hysterisch? Ik vind je juist vrij rustig gezien de situatie. Zou mij niet lukken hoor.



En die kerel zou ik doorverwijzen naar Elle.

hup linea recta het kanaal in..

Even zwaaien en doei..
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 06 oktober 2016 @ 15:38:

XYZ...je vriend is en blijft een liegende vreemdganger.Dit.
Alle reacties Link kopieren
Jij moet je obsessie met Y loslaten? Denk eerder dat dat voor hemzelf geldt...

Dit gezegd hebbende, ik denk dat je ze allebei zou moeten dumpen. X is een respectloze zak die alleen met jou is zolang hij Y niet kan krijgen, en met Y als vriendin heb je geen vijanden meer nodig.
quote:YellowDiamond schreef op 06 oktober 2016 @ 15:48:

[...]



hup linea recta het kanaal in..

Even zwaaien en doei.. Precies!
Alle reacties Link kopieren
Weg ermee. Met alletwee.
Met zo'n vriendin heb je geen vijanden nodig zeg..



Ik vind je niet hysterisch. Je vriend heeft een steekje los als hij denkt dat het normaal is om niet moeilijk te doen in dit soort situaties.

Hij heeft je bedonderd met je vriendin, zij heeft je bedonderd met je vriend.



Ik zou beiden veel geluk wensen in het leven en heel snel afscheid hebben genomen.



Hij is niet te vertrouwen, zelfs niet met je vriendin, die echt een fijne indruk maakt.

Kom voor jezelf op, je hebt toch geen zin om telkens bang te moeten zijn dat hij ergens weer contact legt en je weer bedonderd?

En wetende dat je eigenlijk tweede keuze was.. Dat voelt toch niet lekker?



Ik zou geen zin hebben in dit gezeur.
Nee, je bent niet hysterisch. Ik zou hier ook onzeker van worden als ik jou was. Dat jij je geen zorgen meer hoeft te maken omdat Y nu een vriend heeft is onzin. Hij had ook met jou toen hij vreemd ging met haar en zij bedroog haar vriendin (jou) met haar vriend. Dus dat ze beiden niet echt betrouwbaar zijn hebben ze al bewezen. Ongeacht of hij wel of niet weer vreemd zou gaan en hoeveel kans hierop is: jij hebt je grens aangegeven en die is gezien hun geschiedenis niet vreemd (of hysterisch). Hij gaat daar nu overheen en lijkt niet te (willen) begrijpen wat dat voor jou voor impact heeft.
Alle reacties Link kopieren
Met beiden kappen, dat zou ik doen. Leven is te kort om je steeds te moeten afvragen of X liever bij Y zit en of Y jou nu weer een mes in de rug steekt. Maar goed, die keuze moet ieder voor zich maken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Als jij hem weg bonjourt heeft zij ook geen belangstelling meer.

Das dan wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend heeft zich onbetrouwbaar bewezen en jij moet hem betrouwbaar vinden met degene met wie hij vreemd is gegaan? Omgedraaide wereld...



Ik snap dat een langdurige relatie zorgt voor geborgenheid en vastigheid, maar ik zou lekker voor jezelf kiezen, je eigen weg gaan en uiteindelijk veel gelukkiger worden in een relatie met een vent die jou wel verdient en betrouwbaar is (ervan uitgaande dat jij wel trouw bent).



Ohja en wat goede-fee zegt... Werken aan je eigenwaarde! Over een tijdje zal je snappen waarom!
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten gaan. Je kan het!
Alle reacties Link kopieren
Wat een laffe hond is 'X' zeg.. op de één of andere manier vind ik het 'moedig' (ik an het juiste woord niet vinden...) van Y dat ze het in ieder geval heeft opgebiecht.



Maar tot slot zou ik ze allebei een enkeltje naar Verweggistan sturen.
Alle reacties Link kopieren
Want wat nou als ie over zes jaar, als Y écht uit jullie leven is, 'W' tegenkomt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijk gezegd al te ver gaan dat jij je moet afvragen of je het verbreken van contact tussen je vriend en degene waar hij mee vreemdging zodra de kans zich voordeed, mag afdwingen.



Dat dat een punt is waarbij jij het überhaupt af gaat leggen (of hij maakt het uit, of je accepteert contact) zegt veel over hoe belangrijk jij voor hem bent en hoeveel respect hij voor je heeft.



Kies voor jezelf en je zelfrespect! Van hen krijg je het niet in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Waarom tweede keus willen zijn? Maak het uit en verbreek ook het contact met die nepvriendin.



Zoek een man waarbij je eerste keus bent.

En er zijn zat meiden die vriendinnen kunnen worden die dit niet bij je flikken. Daar wordt ook jij veel gelukkiger van.
Alle reacties Link kopieren
En waarom ben je bevriend met dat wijf, sjonge dat is geen vriendin te noemen hoor. Dumpen die handel. Allebei.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoor.. Krijg de indruk dat "het goede jaar" dat jullie hadden te danken was aan het feit dat Y in het buitenland zat, niet aan het feit dat er knopen werden doorgehakt of keuzes werden gemaakt. X is gewoon niet zo'n leuke vriend en Y is niet een leuke vriendin. Wat jij fout doet, is dat je dit soort mensen in je nabijheid houdt, zelfs nadat ze je beiden hebben bedrogen.

Raar ook dat X nu net doet of jìj gek bent ipv dat hij zich ongepast gedraagt. Maar zoals ik zei, X is niet zo'n leuke vriend..
Je zou hem kunnen vertrouwen, ondanks het verleden.
Alle reacties Link kopieren
.
smileklik wijzigde dit bericht op 22-10-2017 13:26
99.70% gewijzigd
Vind het niet hysterisch dat je van hem verlangt dat hij dat contact met 'Y' verbreekt. Zou het eveneens niet hysterisch vinden als je de relatie met 'X' verbreekt.
Hij protesteert te veel, dus ik voorspel dat bij sowieso stiekem contact blijft houden. Uiteindelijk zal zij altijd als een zwaard van Damocles boven je hoofd hangen. De vraag is wil je zo leven?
Alle reacties Link kopieren
Nou, duidelijker kan het niet.

Wat vind je van de reacties/kun je er iets mee?
Alle reacties Link kopieren
We zijn wel eensgezind, dat is best een unicum. Wat vindt je van de reacties?



Oh, en overigens zou ik hem (en haar) ook in Elle's kanaal dumpen. Dit is geen relatiemateriaal. Waarom gun je jezelf niets beters?
Je bent geen hysterisch wijf, je bent een vrouw die weet dat ze betoeterd wordt door twee geliefden tegelijk.

En dat doet pijn, dat maakt je bang, onzeker, wat begrijpelijk is.



Ik ben bang dat je X en Y het beste beiden uit je leven kunt bannen om van de ellende af te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven