Ben ik een hysterisch wijf? Of is mijn verzoek normaal?

06-10-2016 15:35 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezer(s), ik heb dit opgeschreven omdat ik benieuwd ben naar hoe een ander hier naar kijkt. In the end wil ik graag weten: ben ik gestoord of is mijn verzoek volkomen normaal?



Samenvatting van het verhaal. Ik heb nu al ruim vier jaar een relatie met mijn vriend 'X'. Ik was ongelooflijk in love en ontzettend gek op hem. Voordat ik een relatie met 'X' kreeg, vond hij een vriendin van mij leuk, 'Y'. Maar zij wilde toen niets met hem. Toch had ik altijd het vermoeden dat, ondanks wij op een gegeven moment samen waren, hij haar nog leuk vond. Heb het een aantal keer rechtstreeks gevraagd en hij ontkende telkens steevast. Twee jaar nadat het begin van onze relatie heeft 'Y' aan mij verteld dat ze een aantal keer gezoend hebben terwijl ik en mijn vriend al een jaar samen waren. 'Y' begon 'X' namelijk ook leuk te vinden, en daar zwichtte 'X' voor. Toen ik verhaal ging halen bij mijn vriend zei hij dat het hem erg speet en dat ie voor mij wilde gaan. Een paar maanden later kwam ik erachter dat het niet slechts om een zoen ging maar dat mijn vriend serieus in de war was doordat 'Y' eindelijk na al die tijd hem leuk vond. Hij kon blijkbaar niet kiezen. Toen ik hier achterkwam had ik hier veel verdriet van, het was voor mij een hele moeilijke tijd. Ik kreeg een laag zelfbeeld en begon me evorm met 'Y' te vergelijken. Blijkbaar kon zij hem iets bieden wat bij mij ontbrak, ik wilde op haar gaan 'lijken'. Na dit gedoe volgde een tijd waarin 'Y' in het buitenland was en ik en 'X' het zelf konden uitzoeken, wat we nu verder wilden. We besloten verder te gaan want we waren gek op elkaar. Ik heb wel aangegeven dat ik het fijn zou vinden als hij geen contact met haar opnam. Daarna hebben we eigenlijk een heel goed jaar gehad waarin ik het ook in een bepaalde mate achter me heb kunnen laten.



Echter blijkt dat 'X' en 'Y' nu (sinds twee weken) weer contact met elkaar hebben. Op Facebook weliswaar maar toch. Van dat idee gaan mijn nekharen weer rechtovereind staan, omdat het me doet denken aan een hele nare tijd. Toen ik hem hiermee confronteerde werd hij kwaad. Hij vindt dat ik me niet moet aanstellen aangezien zij nu een vriend heeft. Hij zei ook dat hij alleen verder met mij wilde gaan als ik 'mijn obsessie met 'Y'' los laat.



Hij vindt dus dat het contact met haar geoorloofd is en dat ik hem maar moet vertrouwen. Ik vind echter dat de eerste stap bij hem ligt: dat hij contact met haar verbreekt, en ík vervolgens probeer het los te laten en er niet meer over te "zeiken". Dus, wat vinden jullie: ben ik in de positie om van hem te eisen dat hij al het contact met haar verbreekt? (En daarmee ook de vriendschap tussen hen ruinieer?) Of is dat hysterisch en moet ik dit kunnen accepteren?
Als het om jouw positie gaat dan vind ik dat je die niet ondergeschikt moet maken aan de positie van twee bedriegers.



Over jouw hart hoef je niet te onderhandelen.



Wat gun je jezelf in de liefde? Kan en wil hij jou dat geven (zonder mitsen en maren)? Zo nee, niet twijfelen en verder gaan met je eigen geluk.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je kan niet van hem eisen dat hij het contact verbreekt, want dat bepaalt hij toch echt zelf. Maar je kan wel zelf je conclusie trekken als hij dat niet doet, en voor mij is hij echt al een heel duidelijke lijn overgegaan. En die vriendin ook, met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

Overigens ook schokkend dat hij vindt dat het contact moet kunnen 'omdat ze bezet is'. Dat hij bezet is heeft hem (en haar) er eerder ook niet van weerhouden om vreemd te gaan, en er klinkt in door dat ze toch nog steeds heel erg interessant is maar op dit moment (helaas) niet beschikbaar.
Ik twijfel nog hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zelden het viva-forum zo eensgezind gezien..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Slotje dan?
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben je allebei belazerd!



Waarom laat je dat toe?
Als hij wél te vertrouwen was dan was je er niet achter gekomen maar had je vriend na het eerste contact het direct met jou besproken.

Hij hoeft het contact met haar niet te verbreken. Jij wel met hem.

Dat is overigens niet hysterisch, dat getuigd van zelfrespect.

Sterkte
Lastig, ik zou het ook rot vinden als hij toch weer contact met haar zoekt. Maar tegenhouden is ook zo wat. Als ze alleen wat kletsen op fb is er niks aan de hand. Stop jezelf met vergelijken. Als het gevoel er niet beter op wordt tussen jou en je vriend dan kan het wel eens klaar zijn.
Ik vind jouw reactie niet meer dan normaal. Het klinkt echt als een rotvent, dat hij ondanks alles alsnog contact opzoekt met haar. Dumpen, alle twee. Dat zou ik doen. Succes met je keuze!
Je redt je relatie niet door een contactverbod. Als hij verliefd is op haar gaat dat niet weg doordat jij vindt dat ze geen contact mogen hebben. laat het los en zie wat er gebeurt
Alle reacties Link kopieren
Dus, je bent niet hysterisch, maar een vreselijke deurmat. En van lotje getikt.
quote:Amand schreef op 06 oktober 2016 @ 16:30:

Ik twijfel nog hoor.Weet je dat wel zeker?
Alle reacties Link kopieren
1. Jouw vriendin heeft jouw relatie geruïneerd

2. Jouw vriendin heeft jouw relatie met haar geruïneerd

3. Jouw vriend heeft bovenste twee zelfde punten geflikt met jou

4. Jij bent gewoon bij hem gebleven? Hij noemt JOU de zeikerd? En hun zijn ook nog steeds bevriend?



Meid meid meid.... Te erg dit!!!



Hoop dat je hem per direct dumpt en een man zoekt die normaal en respectvol met zijn vriendin en relatie omgaat.
Liefde en trouw zijn niet af te dwingen. Dat zit goed of dat zit niet goed. Iets er tussenin bestaat imo niet.

Heel sneu, maar al ga je op je kop staan, het wordt niet beter.
Ik vind ook dat he groot gelijk hebt. En ik vind het heel raar dat hij jou beschuldigd van het hebben van een obsessie.

Hij lijkt zelf wel geobsedeerd, beetje zielig fb vrienden worden met haat en daar zelfs ruzie en lomp gedrag voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je leert mensen hoe ze met je om moeten gaan. Niet zo dus. Eens met iedereen.
Het feit dat je hysterisch reageert geeft alleen maar aan hoe zwaar hij wil dat jij over jouw grenzen heen gaat. Dat lukt en nog krijg je niet waar je zo op hoopt. Dat voelt onrechtvaardig en dat is het ook, echter zijn grenzen er niet voor niets en doet het minder pijn hem te verliezen met het bewaren van je eigenwaarde, dan jezelf te verliezen en je dubbelop genaaid wordt door twee 'vertrouwelingen'.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je hem nog als vriend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je hem nog als vriend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Leuke vriend, die X.

En leuke vriendin, Y.



Heeft Y geen leuke vriend?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet hysterisch.



Je wil hem nog omdat je zo verliefd bent.

Gaat dat niet ten koste van jouw eigenwaarde?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Het leest wat ingewikkeld dat X en Y, omdat het precies tegenovergesteld in mijn hoofd zit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit wat eisen: het is zoals het is en als mij dat niet bevalt ga ik zelf weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Jouw vriend is geen relatiemateriaal, en zolang jij dit nog accepteert ben jij dat ook niet.



Pas als je een grens trekt, hem gedag zegt, voor jezelf helder krijgt wat jij zoekt in een man en hier naar uitkijkt dan zorg je goed voor jezelf, kom je voor je behoeften op en laat je alleen nog mannen toe die dit ook doen. En dat zijn de juiste mannen en maakt jou de juiste vrouw voor een stabiele, gelijkwaardige relatie.
Alle reacties Link kopieren
Allebei het kanaal in!
I learned long ago, never to wrestle with a pig. You get dirty, and besides, the pig likes it. Bernard Shaw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven