ben ik nou "slecht"?

02-05-2007 10:59 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben een aantal jaar getrouwd, we hebben een kindje van 2.

Ongeveer een jaar na de geboorte van ons kindje begon ik minder voor mijn man te voelen, en ik weet nu niet eens meer of ik wel van hem hou. Ik ben zo koud van binnen ten opzichte van hem.

Het is een goed mens, hij is heel lief voor mij en een hartstikke goede vader voor ons kind.

Nu mijn punt: ik wil graag een tweede kindje, maar voel me daar heel twijfelachtig over omdat onze relatie niet meer zo goed is. Maar ik ben 40, dus dit is zo'n beetje mijn laatste kans om zwanger te raken. En ik weet dat het kindje een supervader zal hebben. Maar ik weet niet of wij bij elkaar blijven...Zijn er mensen die in zo'n zelfde situatie zitten/hebben gezeten? Ik zou graag willen horen hoe jullie hiermee om zouden gaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg, wat een situatie!



Wat je ook besluit, ik zou toch niet over 1 nacht ijs gaan. Als eerste kwam in mij op "niet doen". Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je, gezien je leeftijd, toch wilt doen. Ook is het fijn als je kinderen dezelfde vader hebben, zeker als het zo'n goed exemplaar is.



Maar.... aan de andere kant.

Dan zou je hem wel gebruiken voor je kinderwens. En dat maakt van jou ook geen goed mens.



Als derde zou natuurlijk ook nog kunnen, dat je elkaar weer terug vind tijdens de aanloop van het maken van een kindje en dat je weer verliefd op hem wordt. Ik bedoel, je wilt wel een kind van hem, dus hij is niet de eerste de beste voor je.



Ik vind het een lastige situatie. Is er geen goede vriendin of familielid waarmee je hierover zou kunnen praten? Ik bedoel, die zitten toch dichter op de situatie dan wij en weten hoe jullie samen zijn.

Of misschien beter nog, praat er met hem over.... Dat is mijns inziens het beste, maar of dat ook voor je relatie zo is...



Ik wens je veel sterkte en wijsheid bij het maken van je besluit.



seagull
Alle reacties Link kopieren
Hallo Seagull,



Bedankt voor je reactie! Mijn man is zeker niet de eerste de beste, hij is in alle opzichten een geweldig mooi mens. Daarom ben ik ben hem getrouwd, daarom snap ik mijn twijfels niet.

Ik 'gebruik' hem niet voor mijn kinderwens. Hij weet van mijn twijfels. Hij wil ook graag een tweede kindje, alleen niet als we niet bij elkaar zouden blijven. Maar die 'garantie' kan ik niet geven.

Ik hoop ook dat ik opnieuw verliefd op hem kan worden, heb wel gehoord dat dit kan...
Alle reacties Link kopieren
Is dit niet gewoon de welbekende "sleur/dip" waar iedereen het over heeft, na zoveel jaar?



Die gaat weer voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het zo, dat het 'alleen' zo'n dip is. Het duurt echter wel al ruim een jaar... Ben benieuwd wanneer zo'n 'zoveel jaar getrouwd sleur-dip' weer over gaat...
Alle reacties Link kopieren
Je zei dat je man geen tweede kindje wilt, als je geen garantie kan geven dat jullie niet uit elkaar gaan.



Dat kan toch uberhaupt niet? Ik bedoel, ik ben heel gelukkig in mijn relatie, maar ik kan ook niet zeggen of ik dat over tien jaar nog ben. Dat kan niemand.



Je kunt er wel voor gaan! Zeker als je man weet van je twijfels, misschien is relatietherapie iets voor jullie. Ik ben er zelf niet zo van, maar als je wilt gaan voor je relatie (ook voor je kindje) dan is het misschien iets om over na te denken. Die sleur kennen we allemaal, maar waar komt het vandaan? En beter nog, hoe kom je ervan af?



Je man klinkt als een heel redelijk persoon, ik denk dat je dit soort dingen dan ook best met hem kan bespreken.



succes.



seagull
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vind je niet slecht. Het klinkt allemaal zeer begrijpelijk en het is goed dat je je twijfels hebt geuit tegenover je man. Pijnlijk voor hem natuurlijk...dat wel. Toch vind ik niet dat hij mag eisen dat je bij hem blijft omdat je een tweede kindje wilt. Dat kun je niet garanderen. Dat is nooit te garanderen al hield je zielsveel van hem, liefde kán over gaan. Je kunt moeilijk de rest van je leven opgesloten zitten in een relatie die je niet wilt omdat je ooit met een baby in het vooruitzicht een belofte hebt gedaan. Niet echt realistisch.... Echter, als je nu bijna zeker weet dat je weg gaat, dan zou ik er niet aan beginnen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Zamirah en Minny ook voor jullie reacties. Ik weet dat niemand een garantie op liefde kan geven. Ik begrijp dat mijn man zegt: als je niet weet of je met mij door wil begin ik liever niet aan een tweede kind. Maar qua leeftijd moet ik nu wel beslissen en ik word heen en weer geslingerd tussen: hij wil het toch ook, en we hebben al een kindje dus sowieso dragen we daar al samen de verantwoordelijkheid voor, wat maakt het dan uit als daar nog een tweede bijkomt...en ook: ben ik dan wel goed bezig, een onzekere relatie en dan nog een tweede erbij...

Moeilijk moeilijk moeilijk.

Ik ga er nog goed over nadenken (ik doe niet anders...)
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet zou doen is hem beloven dat je bij hem blijft zodat je een tweede kind kan krijgen. Dat werkt niet natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Een betrouwbare lieve man is heel belangrijk in een vaste relatie met kinderen. Dan gaat het om meer dan alleen aantrekkingskracht. Het kan zijn dat je in een sleur terecht bent gekomen, omdat je elkaar lang kent, en meegezogen wordt in het alledaagse leven van werk en zorg voor een kind.



Ga er eens samen op uit, wees meer dan een papa en mama. Maar ook lovers van elkaar, zoals het ooit eens begon.



Misschien weet je elkaar dan na een tijdje weer op waarde te schatten.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het zo, dat het 'alleen' zo'n dip is. Het duurt echter wel al ruim een jaar... Ben benieuwd wanneer zo'n 'zoveel jaar getrouwd sleur-dip' weer over gaat...
gaat niet zomaar over ...

daar moet je aan werken met zijn twee !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven