ben ik nu zo ouderwets?

11-03-2013 10:19 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Sinds een tijdje heb ik het gevoel dat het allemaal weer wat stabieler is. Na een rotscheiding met een zo mogelijke rottige nasleep, heb ik inmiddels alles op orde en kreeg ik weer zin om te daten. En zo geschiedde.



Al vrij vlot leerde ik een leuke man kennen. Elkaar een aantal keer gezien en op de laatste date (nummer 4) kwam dan echt dé kus. Het was heel prettig en zowel hij als ik spraken naar elkaar uit elkaar leuk te vinden. Maar rustig aan, ivm kinderen. Ik wil mijn peuterzoon hier nog helemaal niet mee lastig vallen, dus het zou rond om hem heen moeten gebeuren. Hij had daar alle begrip voor.



Gisteren belde hij me. Hij moest iets vertellen. Hij had sinds een tijdje contact met nóg een andere vrouw en ook met haar klikte het enorm. Moeilijk moeilijk, dilemma. Want wie o wie verdiende nou volgens hem de titel:"de leukste date". Ik heb al voor die titel bedankt eer hij ging uitspreken wat hij wilde. En daarna vertelde hij het inderdaad; Hij wilde de tijd en ruimte om uit te zoeken wie hij nou t leukste vond. Nou ja...succes ermee! Maar ik heb iets teveel zelfrespect.

Afscheid genomen en ik was eigenlijk best trots op zoveel girlpower van mezelf.



Nu had ik gisteravond een etentje met vriendinnen. Vol trots vertelde ik het verhaal en verwachtte de nodige "you go girl" etc. Maar nee. 3 paar ogen staarden me vol ongeloof aan en na een korte stilte zei één vriendin dat ze het raar vond dat ik deze leuke man de laan uit had gestuurd omdat hij eerlijk was geweest. En, volgens een andere, is het vrij normaal dat je met meerdere m/v tegelijk date. De derde vond dat ik te snel had opgegeven en hem de kans had moeten geven om uit te zoeken welke dame hij het leukste vond!



Mijn bek viel open. Waren dit mijn zelfrespecterende vriendinnen die vol zelfvertrouwen in het leven staan en zeggen geen man nodig te hebben om het geluk in het leven te vinden?



Bij thuiskomst heb ik er nog eens over nagedacht. Ik sta toch wel achter mijn keuze hoor, echt waar. Ik weiger mee te doen aan een soort van selectieprocedure voor "de leukste date" terwijl er ergens anders een man is die misschien wel volledig voor me gaat.



Maar de mening van mijn vriendinnen is mij volledig vreemd! Ben ik nu zo ouderwets?
Alle reacties Link kopieren
You go girl!! Ik zou ook bedanken,liever iemand die vol voor mij gáát!
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vind je niet ouderwets, ik zou dat zelf ook niet mee willen doen met zo'n 'competitie'.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor. Als hij jou kust, mag je meer van hem verwachten dan als het niet was gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op dezelfde manier reageren als jij, maar ja ik ben al heel lang uit het datinggedoe. Dus ik zal ook wel ouderwets zijn. Ik heb zelfs niet gedate, ik had verkering (of niet) .
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt best met meerdere mensen daten, maar misschien had hij daar eerder duidelijk in moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou precies hetzelfde gereageerd hebben als jij, anders ben je straks stapelverliefd en blijkt volgens hem die andere date toch leuker te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Noem mij dan ook maar ouderwetsch. Ik ben het met jou eensch.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit? Jij vindt het niet kunnen en dus is het klaar.



Persoonlijk ben ik het met je eens. Of ik ben de leukste en je bent hoteldebotel, of je bekijkt het maar met je projectjes.



Kennelijk vindt hij je niet het einde. Zeker gezien het feit dat je een kind hebt zou ik zeggen: Next.
Alle reacties Link kopieren
Neehoor, ik had dat net zo gedaan. Vind dat "uitzoeken wie het leukste is" zulk slap gelul. Ik ben verdomme geen paar schoenen.



Daarbij denk ik dat mensen altijd wel een voorkeur hebben voor iemand. Dan klinkt mij dat "uitzoeken" meer alsof je het wel leuk vindt om met 2 mensen te daten en geen beslissing te hoeven nemen.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vind je niet ouderwets.

Je hoeft toch zeker niet mee te doen in een competitie om maar te laten zien hoe leuk je bent.



Hij vind je leuk of niet en wil voor je gaan of niet.



Ik vind het onfatsoenlijk om met meerderen tegelijkertijd te daten.



Dat dit wel normaal wordt gevonden komt zeker door programma s als boer zoekt vrouw. Waar de dames wel met elkaar in competitie gaan en de boer wel uit meerdere vrouwen kan kiezen.



Maar ja daar is ook sprake van een onnatuurlijke situatie als ze met zijn allen op de boerderij logeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mississippii schreef op 11 maart 2013 @ 10:23:

Nee ik vind je niet ouderwets, ik zou dat zelf ook niet mee willen doen met zo'n 'competitie'.

Dit.

Kom op zeg.. het is toch geen wedstrijdje.
Alle reacties Link kopieren
ik zou ook bedanken voor de eer.

zie het al helemaal voor me, hij met een lijstje voor en nadelen.

de ene avond bij jou, de andere avond bij haar.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
You go girl!! Ik zou ook niet lijdzaam de uitkomst van zijn onderzoek afwachten! Bedank dan ook voor de eer! Goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Komt door al die Anmerikaanse tv



15 jaar geleden deelde ik een huis met een Amerikaan en die vertelde me dat het vrij normaal is om met meerder vrouwen/mannen tegelijkertijd te daten. Wordt de relatie na een tijd iets serieuzer of heb je al meerder keren gedate dan komt de term; exclusive dating voorzichtig voorbij.



Ik heb het idee dat die vorm van daten (met meerdere tegelijkertijd dus) hier ook in zwang. Of is het al; geen idee want ik ben er ook al een hele tijd uit
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ben je hem via een relatiesite tegengekomen? Ik kan me wel voorstellen dat je op zo'n site meerdere mensen wel ziet zitten. Maar zodra je iemand echt hebt gezien en gesproken, weet je toch wel of je er wel of niet (een beetje) voor valt? Dan hoef je toch niet door te gaan met vergelijkend warenonderzoek?
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk. Ga lekker vanaf dag 1 in de wachtkamer zitten en hopen dat meneer jou kiest? Dahaag. Je vriendinnen hebben misschien iets te veel SATC gekeken?



Hij wilde tijd en ruimte... na date 4
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook niet gedaan. Maar ik merk wel dat het een trend is bij veel van mijn vriendinnen. Gewoon lekker daten en pas als er iemand met kop en schouders bovenuit steekt de rest bedanken en helemaal voor die ene gaan. Ben zelf nu niet single, maar waarom niet vanuit kroeg met pietje wat drinken en via internetsite met klaasje naar de bios? Denk alleen wel dat ik knopen zou doorhakken voordat er gezoend zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriendinnen hebben geen zelfrespect. Ik vind dat jij het heel goed gedaan hebt. I.p.v. je aan zijn lijntje te laten houden, waardoor onzekerheid bestaat, heb jij zelf de beslissing genomen zodat je die onzekerheid hebt afgewend. Ik vind het heel verstandig! Wat moet je met een lul die niet weet wie hij zal kiezen? Die is niet verliefd op jou!

Want dan was hij wel absoluut voor jou gegaan! En dát is ook wat jij nodig hebt, iemand die voor jou gaat, niet iemand die twijfelt. Ik snap jouw vriendinnen niet.
Alle reacties Link kopieren
eigenlijk is het ook een gigantische sukkel om dit te vertellen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:bresant schreef op 11 maart 2013 @ 10:19:Na een rotscheiding met een zo mogelijke rottige nasleep, heb ik inmiddels alles op orde en kreeg ik weer zin om te daten. [..]Al vrij vlot leerde ik een leuke man kennen. Elkaar een aantal keer gezien en op de laatste date (nummer 4) kwam dan echt dé kus. Het was heel prettig en zowel hij als ik spraken naar elkaar uit elkaar leuk te vinden. [..]Gisteren belde hij me. Hij moest iets vertellen. Hij had sinds een tijdje contact met nóg een andere vrouw en ook met haar klikte het enorm. Moeilijk moeilijk, dilemma. Want wie o wie verdiende nou volgens hem de titel:"de leukste date". Ik heb al voor die titel bedankt eer hij ging uitspreken wat hij wilde.Groot gelijk! Als hij jou echt zo leuk had gevonden had hij sinds een tijdje geen scharrel erbij gehad. Voor iemand die van twee wallen wil eten zou ik ook bedanken. Graag of helemaal niet. Test rijden doe je naar mijn idee alleen in auto's e.d. namelijk.
Prima gedaan hoor! Je hebt de eer aan jezelf gelaten. Je hoeft geen 2e keus te zijn!
Alle reacties Link kopieren
You go girl!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je totaal niet ouderwets. Je hebt goed gehandeld. Je hebt voor jezelf gekozen. Waarom wachten tot dat hij weet welke de leukste date is en voor wie hij kiest. Het is toch geen spelletje.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van mij heeft in dezelfde situatie gezeten..zij bleek de leukste date en volgend jaar gaan ze trouwen.



Maar goed, zij was al heel lang vrijgezel en kwam de geschikte man maar niet tegen tot deze zich aandiende.



Ik zou zelf denk ik ook te trots zijn om daarop te wachten, maar het hangt mischien ook wel van de situatie af zoals ik hierboven al schreef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven