ben ik nu zo ouderwets?

11-03-2013 10:19 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Sinds een tijdje heb ik het gevoel dat het allemaal weer wat stabieler is. Na een rotscheiding met een zo mogelijke rottige nasleep, heb ik inmiddels alles op orde en kreeg ik weer zin om te daten. En zo geschiedde.



Al vrij vlot leerde ik een leuke man kennen. Elkaar een aantal keer gezien en op de laatste date (nummer 4) kwam dan echt dé kus. Het was heel prettig en zowel hij als ik spraken naar elkaar uit elkaar leuk te vinden. Maar rustig aan, ivm kinderen. Ik wil mijn peuterzoon hier nog helemaal niet mee lastig vallen, dus het zou rond om hem heen moeten gebeuren. Hij had daar alle begrip voor.



Gisteren belde hij me. Hij moest iets vertellen. Hij had sinds een tijdje contact met nóg een andere vrouw en ook met haar klikte het enorm. Moeilijk moeilijk, dilemma. Want wie o wie verdiende nou volgens hem de titel:"de leukste date". Ik heb al voor die titel bedankt eer hij ging uitspreken wat hij wilde. En daarna vertelde hij het inderdaad; Hij wilde de tijd en ruimte om uit te zoeken wie hij nou t leukste vond. Nou ja...succes ermee! Maar ik heb iets teveel zelfrespect.

Afscheid genomen en ik was eigenlijk best trots op zoveel girlpower van mezelf.



Nu had ik gisteravond een etentje met vriendinnen. Vol trots vertelde ik het verhaal en verwachtte de nodige "you go girl" etc. Maar nee. 3 paar ogen staarden me vol ongeloof aan en na een korte stilte zei één vriendin dat ze het raar vond dat ik deze leuke man de laan uit had gestuurd omdat hij eerlijk was geweest. En, volgens een andere, is het vrij normaal dat je met meerdere m/v tegelijk date. De derde vond dat ik te snel had opgegeven en hem de kans had moeten geven om uit te zoeken welke dame hij het leukste vond!



Mijn bek viel open. Waren dit mijn zelfrespecterende vriendinnen die vol zelfvertrouwen in het leven staan en zeggen geen man nodig te hebben om het geluk in het leven te vinden?



Bij thuiskomst heb ik er nog eens over nagedacht. Ik sta toch wel achter mijn keuze hoor, echt waar. Ik weiger mee te doen aan een soort van selectieprocedure voor "de leukste date" terwijl er ergens anders een man is die misschien wel volledig voor me gaat.



Maar de mening van mijn vriendinnen is mij volledig vreemd! Ben ik nu zo ouderwets?
quote:xxxlondon schreef op 11 maart 2013 @ 12:15:

Nou ja, je kan toch meerdere mannen tegelijkertijd leren kennen? Dat je leuke dingen met elkaar doet..etentjes, uitjes, tripjes. Je moet toch weten wie die ander is en hoe hij denkt...daar kom je alleen maar achter door tijd te spenderen met die ander. Je moet alleen niet met al die kerels het bed in duiken..eigenlijk alleen wanneer je echt serieus met elkaar bent, straalverliefd bent. Dat geneuk vertroebelt de boel zo... Dan is het niet meer vrijblijvend, lijkt het teveel op een mini-relatie terwijl je alleen nog maar aan het uitzoeken bent wie die ander is, en of ie bij je past.



Overgens vind ik het prima hoe je gehandeld hebt hoor TO. Dat hij het zo nodig moet benoemen vind ik zo sneu

Eens.



Wat mij betreft mag je bij het (internet)daten in het begin meerdere mensen tegelijk zien, maar dan alleen in de eerste fase. Na een tijdje mag je dan wat mij betreft wel weten op wie je valt en anders houdt het wat mij betreft op. Graag of niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan ben ik ook maar ouderwets. Iemand moet mij heel graag willen en anders niet....haha. Ik vind t goed gedaan van je...
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dan hadden die vrouwen uit zo'n t.v. programma als De Bachelor ook allemaal op moeten stappen; héél graag of anders niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een produkt van de jaren '70. Ouderwets geëmancipeerd.
Ik vind je helemaal niet ouderwets maar je hebt duidelijke grenzen en zo'n man gaat er nu al overheen.Ik zou net zo reageren!



Straks wil hij met jou en haar naar bed om te kijken met wie hij de beste sexuele klik heeft



Ik vind tegenwoordig veel (bloed)mooie vrouwen zich veel te afhankelijk op stellen van mannen.Hij mag kiezen en wij wachten...nou mooi niet.

Ik ben er inmiddels (veertiger) wel achter dat mannen als ze je het leuk vinden er meestal vol voor gaan.Dan spelen ze geen spelletjes.



Aan de andere kant is hij er wel heel eerlijk over maar ik denk toch dat de verhoudingen al scheef beginnen als je dit toestaat.Ik ben niet van de open relaties en misschien wil die man even testen of je daar voor openstaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2013 @ 13:12:

Tsja, dan hadden die vrouwen uit zo'n t.v. programma als De Bachelor ook allemaal op moeten stappen; héél graag of anders niet.Dat vond ik dan ook een idioot programma.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben denk ik ook ouderwetsch te noemen.



Ik vind tegenwoordig sowieso dat er zo'n mentaliteit heerst dat alles maar moet kunnen op dit gebied. Meerdere mensen daten tegelijk, op seksgebied hoor je geen grenzen meer te hebben en als vrouw is het ineens ook heel normaal om 'lekker stout' te zijn.



Noem me maar preuts en/of ouderwets, maar ik zou ook passen voor een 'competitie' tegen andere vrouwen. Je date iemand, die vind je leuk, of niet. Zo ja: nog een date, zo nee: dan niet. Mensen die alle opties openhouden vind ik altijd een beetje.. tja, egoïstisch eigenlijk.
Aangezien het nieuwerwets is om een optie te zijn ben je inderdaad ouderwets.



Geen zorgen, als jij je er maar goed bij voelt is het goed. Op dat punt ben ik ook ouderwets, ik geloof niet in daten en ik geloof niet in een optie zijn. Als je twijfelt tussen mij en een ander dan ben je niet gek genoeg op mij en ga ik dus verder.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij er eerlijk over is, maakt het nog niet goed. Je kunt over het ergste wangedrag eerlijk zijn. Dan zou je overal mee weg kunnen komen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
die ,,eerlijkheid,, kan hij later mooi weer gebruiken.

gelukkig niet meer bij to, maar er zijn idd vrouwen die zo,n strijd aangaan. en hij komt ermee weg door te zeggen dat hij eerlijk is geweest.



ik ken een man die de keuze niet eens heeft gemaakt op basis van verliefdheid, maar op zorgzaamheid en begrip.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw, wat een reacties en wat fijn dat ik niet kortzichtig ben.



Uiteraard blijf ik achter mijn standpunt staan hoor. Graag of niet, helemaal prima!



Vroegah toen ik nog aan het daten was, ging het volgens mij helemaal niet zo. Of ik ben enorm naief. Ik vraag me gewoon af wanneer dit is veranderd in dat het allemaal maar moet kunnen!



En nee, zelf ben ik absoluut niet het persoon om met meerdere mannen tegelijkertijd te daten. Geen tijd voor en ik zou doodnerveus worden van zoveel aandacht!
Alle reacties Link kopieren
vroegah was anders.

toen was je jong, geen kinderen, alimentatie, hypotheek of welke rugzak dan ook.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2013 @ 13:12:

Tsja, dan hadden die vrouwen uit zo'n t.v. programma als De Bachelor ook allemaal op moeten stappen; héél graag of anders niet.Precies, daar moest ik ook aan denken! Die vrouwen hebben toch ook geen grein zelfrespect.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 11 maart 2013 @ 14:49:

[...]





Precies, daar moest ik ook aan denken! Die vrouwen hebben toch ook geen grein zelfrespect.



Verschrikkelijk programma's! Ik voel altijd plaatsvervangende schaamte als ik dan zie wat die vrouwen moeten doen voor zo'n omhoog gevallen vent. Je wéét gewoon dat hij je concurrentes ook gewoon kust en alles. Bleh.



Laatst had je het ook met die knul van Oh Oh Cherso. In love with Sterretje. Van die meiden die 'strijden' om Sterretjes vriendinnetje te mogen zijn.
Exclusive dating las ik net, wat een onzin, of je hebt wat of niet



Mar TO je hebt gelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Sopsi schreef op 11 maart 2013 @ 14:52:

[...]





Verschrikkelijk programma's! Ik voel altijd plaatsvervangende schaamte als ik dan zie wat die vrouwen moeten doen voor zo'n omhoog gevallen vent. Je wéét gewoon dat hij je concurrentes ook gewoon kust en alles. Bleh.



Laatst had je het ook met die knul van Oh Oh Cherso. In love with Sterretje. Van die meiden die 'strijden' om Sterretjes vriendinnetje te mogen zijn.



Het immens populaire Boer Zoekt Vrouw is precies hetzelfde. Wie gaat er met de "hoofdprijs" naar huis, na tegenstandsters uitgeschakeld te hebben.

Nooit gezien trouwens, het boeit me niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 11 maart 2013 @ 15:04:

[...]





Het immens populaire Boer Zoekt Vrouw is precies hetzelfde. Wie gaat er met de "hoofdprijs" naar huis, na tegenstandsters uitgeschakeld te hebben.

Nooit gezien trouwens, het boeit me niet.Ik heb ook nooit die hype om Boer Zoekt Vrouw begrepen. Verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Exclusief daten is het vroegere verkering, badmeester. Wel met je tijd meegaan hoor
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Dan maar ouderwets....sjonge jonge....Je lijkt wel in de voorronde van Idols (ook heulll ouderwets) te zijn belandt om vol ''spanning'' te wachten of je door mag naar de liveshows...



Euhmm... nee bedankt...You go girl
Alle reacties Link kopieren
Ik had een exclusieve date, 2 maanden met een (bijna van niet te onderscheiden echte) droomprins.

We hadden het heerlijk! En toch....mijn gevoel zei dat er iets niet klopte...ik kan tot op de dag van vandaag niet zeggen wat het was waardoor mijn alarmbellen af gingen. Maar men wat ben ik blij met mijn zesde zintuig!

Ik vroeg hem op de man af hoe en wat hij vond van ons zo met zijn tweetjes.

Hij vond het heerlijk, voelde een klik, maar zou er mee stoppen om mij te zien als er iemand voorbij kwam op wie hij verliefd zou worden.

Mijn spulletjes waren binnen een kwartier gepakt. En weg was ik.

Mijn vriendinnen verklaarden mij ook voor gek.

Nou, ik ben het niet! En jij ook niet!
Alle reacties Link kopieren
Tja, toen ik op dating sites zat date ik ook met meerdere mannen tegelijk. Kopje koffie drinken voor een eerste indruk, als ik telkens daar een poos tussen moest laten zitten schoot het niet echt op. Sommigen gingen door voor een tweede ronde, anderen weer niet.



Toen ik mijn huidige partner leerde kennen hadden we om 20.00 afgesproken, het was hartstikke gezellig, maar om 21.45 moest ik er vandoor, want date nr 2 wachtte op me in het cafe ernaast.



Hij vond het wel waanzinnig veel lef van me dat ik dat ook nog eens gewoon zei. Stuurde me om 23.00 een sms met 'veel succes, voor ONS', wat ik dan wel weer vond getuigen van humor.



Nu zijn we al weer 5 maanden samen door dik en dun, ik ben blij dat hij me er toen niet op heeft afgerekend dat ik aan het speeddaten was :-)
Ik ben niet tegen ONS, maar ik vind de huidige trends ook wat te ver gaan. Niet voor mij dus en daar heb ik vrede mee. Wat anderen willen moeten ze zelf weten.



Ik vind de man wel eerlijk. Hij kiest gewoon niet nu al voor jou. Misschien stom, maar ik vind het eerlijk. Beter dan met iemand daten die al blijkt samen te wonen nadat je een paar dates hrbt gehad. Of dat ie met zielige verhalen komt dat zijn vrouw sinds de komst van kinderen niets meer wil en hij is so sielug!
Alle reacties Link kopieren
Het was pas erg geweest als je hem had gevraagd in het café te wachten tot je terug was van date nr. 2
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk zou ik hetzelfde hebben gedaan TO.



Dat die man meerdere vrouwen date, prima. Hij vertelt het netjes, helemaal goed. Maar als jij er dan vervolgens geen trek in hebt, is dat je goed recht.



De vraag om 'tijd en ruimte' na vier dates zou ik ook hilarisch vinden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tja, met meerdere mensen mailen/chatten in de beginfase van het internetdaten snap ik prima. En meerdere eerste afspraken rond dezelfde tijd kan ik ook nog wel begrijpen. Maar ik zou er ook heel erg weinig zin in hebben om na 4 dates, zoenen (of evt seks) en uitspreken dat je elkaar leuk vindt, te horen te krijgen dat ie nog meerdere vrouwen beter wil leren kennen om te kijken wie t leukste is. Ik geef je groot gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven