Ben ik onredelijk?

21-03-2017 22:57 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ruim n jaar n nieuwe vriend. Mijn kinderen (19 en 21) gunnen me alle geluk, mogen hem graag en accepteren hem helemaal, t geluk van hun moeder is heel belangrijk voor ze. Mijn kinderen wonen niet bij mij...

Mijn vriend heeft kinderen in dezelfde leeftijdscategorie, en de oudste woont bij hem, de jongste komt om het weekend. Hij wil dan ook thuis zijn, het andere weekend komt ie meestal naar mij.

We hebben het ontzettend leuk samen, we praten veel, lachen veel, hebben veel dezelfde interresses, maar helaas ook steeds meer "ruzies"....

Ik voel me niet echt welkom bij zijn kinderen... Ik heb geprbeerd een paar keer n gesprek aan te gaan met zijn oudste dochter, maar ze hebben niet geleerd te praten. Ze zegt dat ze geen problemen heeft met mij, maar zo voelt t niet... Het zit m in héle kleine dingen hoor... een voorbeeld van een zaterdag:

Op vrijdagavond waren we in zijn huis, we gingen film kijken. Ik heb laatst een dekentje gekocht, gevraagd of hij t ook mooi vond, zodat ik t bij hem kon laten liggen zodat ik daar ook n dekentje had (vind t zo lekker met een dekentje over je benen in de bank hangen). Mijn dekentje hing niet meer over de leuning vd bank (je kent t wel, dekentje over de leuning, kussentje ertegen, "styling"), maar lag in de krantenmand... Op zaterdag gingen we een salontafel halen, toen we thuiskwamen zaten zijn twee dochters nog gezellig in hun onesies. we hebben wat gegeten, en aangezien wij de tafel in elkaar gingen zetten, gingen de meiden aankleden en boodschappen doen. Een ander tafeltje wat hij zolang gebruikte zette ik even tegen de muur. Mijn vriend vond t wel staan, en zei, zet die plant er eens op... Dat stond inderdaad erg leuk, maar aan die wand heeft hij n verzameling fotolijsten met verschillende fotos, ook o.a. van acteurs en vroegere helden, zodat er geen lege lijsten hangen en die in de toekomst vervangen gaan worden voor mooie nieuwe herinneringen. Door die plant op dat tafeltje vielen er twee kleinere lijstjes achter die plant. Ik zei, vind je t goed dat ik die dan ff wissel met twee "lege" lijsten, het waren n foto van mijn twee kinderen , en n oude foto van mij die mijn vriend zo mooi vind.. Toen de tafel in elkaar stond reden we naar t tuincentrum voor n leuk bloemstuk, toen we terugkwamen, bleek dat de jongste dochter mijn foto terug achter de plant had gehangen want de foto vond ze niet mooi. Ik vind t vreemd dat je zoiets niet in overleg doet, en toen ik dat tegen mijn vriend zei, vond hij dat ik me niet druk moest maken, ik had de foto ook verhangen dus zijn dochter mocht dat ook? En sávonds was ik mijn dekentje weer kwijt, bleek t weer in de mand te liggen, maar weggestopt, er lag een dekentje vd oudste dochter overheen. Toen ik daar sávonds naar vroeg, zei ze, dat kan, die heb ik gebruikt... (wanneer???). En dit zijn twee kleine voorbeeldjes.... Als ik voor mijn vriend wil koken, eet de oudste ineens niet meer mee of lust ze spontaan geen chilli meer.... We zouden een weekendje weggaan met zijn tweetjes, maar daar mocht van haar niet over gepraat worden tijdens t eten, daar heeft ie wél wat van gezegd. van de andere kleine dingetjes zegt ie dat ik dingen zie die er niet zijn.... Ben ik nou zo onzeker? Of zijn ze écht aan t "treiteren"? Ik heb gezegd dat ik voorlopig niet meer naar hem wil komen omdat ik me er niet welkom voel... maar is dat wel zo slim?

Dan t volgende... zijn nichtje wordt 24, en heeft in alle onschuld zijn ex (haar tante) ook uitgenodigd... Ik riep meteen dan ga ik niet.... Hij heeft gevraagd aan zijn ex om niet te gaan, maar ze zegt; ik ben uitgenodigd dus ik ga... Dus ik verander van gedachte; ik ben toch zijn vriendin? Daar sta ik dan toch boven? Ik ga me toch niet wegcijferen voor haar? Ik ben ook uitgenodigd, dus ik ga ook... IK hou me wel in hoor, kan me écht wel gedragen. Maar nu heeft hij liever dat ik bij deze eerste ontmoeting bij de familie niet mee ga. Dus zit hij daar vd week met zijn ex, én zijn twee dochters..... Ik vind dit heel moeilijk... stel ik me aan?
Ja.
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat je boven de 40 bent? Dit klinkt echt enorm kinderachtig en puberaal.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Hoezo eerste ontmoeting bij de familie? Heeft hij zijn familie nooit eerder ontmoet?
quote:emmylou schreef op 21 maart 2017 @ 23:01:

Weet je zeker dat je boven de 40 bent? Dit klinkt echt enorm kinderachtig en puberaal.En dit!
Ja, je stelt je aan, maar ik kan me wel goed indenken waarom je dat doet.
Nog 5 jaar tanden bijten ...



Dan zijn alle kinderen wel stilaan de deur uit.

En heeft de familie jou als nieuwe vriendin wel stilaan aanvaard, hopelijk.
Alle reacties Link kopieren
Eens met MiniMe3..



Ja je stelt je aan. Wat een gezeur om een fotolijst en een dekentje.

En natuurlijk mag zijn ex ook naar die verjaardag; ze is de tante van die nicht. En lees nergens dat vriend en ex echt niet meer samen in één ruimte kunnen zin.



Shit teveel woorden gebruikt. Gewoon 'ja' dus. Je stelt je aan.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ja, en niet zo'n klein beetje ook!
Alle reacties Link kopieren
Ja
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop altijd op zo'n vraag ja te kunnen antwoorden maar meestal kan dat niet. Vandaag is de dag dat ik volmondig ja kan zeggen. Wie wil er ook een glaasje champagne?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Djiezzzz wat een kinderachtig onredelijk gedoe van jou.



JA! Je stelt je aan, en je maakt je belachelijk tegenover je vriend en zijn dochters.
Alle reacties Link kopieren
Ja
Alle reacties Link kopieren
oke, duidelijk... alleen Tinybel lijkt me te begrijpen.

Mijn deken verstoppen, mijn foto verbergen, mijn eten niet willen eten....ik voel het als treiterijtjes.....



geduld hebben dus... Misschien dat ik zo twijfel omdat het in mijn familie allemaal zo makkelijk gaat?
En al doen ze dat, die treiterijtjes, als het al zo is, maar even meegaan in jouw gedachtengang... laat je dan toch niet zo in de kaart spelen, dan hebben ze je precies waar ze je hebben willen, want er komt gedoe van. Ook tussen jou en je vriend.



Echt, relax. En zéker niet de strijd aangaan met een ex met je 'ik sta toch boven zijn ex wnt ik ven zijn vriendin'. Je maakt jezelf echt belachelijk hiermee.
quote:40plusser schreef op 21 maart 2017 @ 23:12:

oke, duidelijk... alleen Tinybel lijkt me te begrijpen.

Mijn deken verstoppen, mijn foto verbergen, mijn eten niet willen eten....ik voel het als treiterijtjes.....



geduld hebben dus... Misschien dat ik zo twijfel omdat het in mijn familie allemaal zo makkelijk gaat?Maak jij je nu echt zo druk om het verstoppen van een dekentje en een fotolijst? Of zit hier meer achter?
quote:-Kia-Ora- schreef op 21 maart 2017 @ 23:11:

Ik hoop altijd op zo'n vraag ja te kunnen antwoorden maar meestal kan dat niet. Vandaag is de dag dat ik volmondig ja kan zeggen. Wie wil er ook een glaasje champagne? Ja lekker.
Ja.
Echt over een dekentje lopen mutsen ?

Ze hebben misschien nog wat moeite met je geef ze nog wat tijd.

Wasje vriend al lang alleen toen jullie een relatie kregen ?



Over je eigen kinderen zeg je ze gunnen me alle geluk van de wereld maar hoe vaak,zien ze jouw vriend ?
Alle reacties Link kopieren
ik ben gewoon erg onzeker... Maar ik waardeer deze (soms erg harde) reacties zeer zeker!



Oke.... ik ga t gedrag gewoon negeren, en hopen dat het stopt...
Alle reacties Link kopieren
Maar, jij mag dus wel zonder overleg foto's verhangen in het huis van je vriend + kinderen en zijn dochter niet?



Gaaf dat je in 1 jaar al meer rechten hebt opgebouwd dan zij in 21 jaar!
Hips, hopsakee en pierlala.
Oh en de laatste situatie echt kinderachtig van je eerst roepen dan ga ik niet en daarna wel want je staat boven haar .
Alle reacties Link kopieren
Och hemel je schaart jezelf op hun niveau.



Get a grip.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 21 maart 2017 @ 23:20:

Echt over een dekentje lopen mutsen ?

Ze hebben misschien nog wat moeite met je geef ze nog wat tijd.

Wasje vriend al lang alleen toen jullie een relatie kregen ?



Over je eigen kinderen zeg je ze gunnen me alle geluk van de wereld maar hoe vaak,zien ze jouw vriend ?



het gaat natuurlijk niet om dat dekentje, maar om de actie, iets wegstoppen wat van mij is.

we werden "per ongeluk" verliefd zoals dat heet, we zaten allebei in n ongelukkige relatie, ik denk dat de meiden mij de schuld geven... Ik zal meer geduld moeten hebben...

Mijn kinderen zien mijn vriend regelmatig hoor. ze vragen vaak naar m...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven