Ben ik onredelijk?

21-03-2017 22:57 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ruim n jaar n nieuwe vriend. Mijn kinderen (19 en 21) gunnen me alle geluk, mogen hem graag en accepteren hem helemaal, t geluk van hun moeder is heel belangrijk voor ze. Mijn kinderen wonen niet bij mij...

Mijn vriend heeft kinderen in dezelfde leeftijdscategorie, en de oudste woont bij hem, de jongste komt om het weekend. Hij wil dan ook thuis zijn, het andere weekend komt ie meestal naar mij.

We hebben het ontzettend leuk samen, we praten veel, lachen veel, hebben veel dezelfde interresses, maar helaas ook steeds meer "ruzies"....

Ik voel me niet echt welkom bij zijn kinderen... Ik heb geprbeerd een paar keer n gesprek aan te gaan met zijn oudste dochter, maar ze hebben niet geleerd te praten. Ze zegt dat ze geen problemen heeft met mij, maar zo voelt t niet... Het zit m in héle kleine dingen hoor... een voorbeeld van een zaterdag:

Op vrijdagavond waren we in zijn huis, we gingen film kijken. Ik heb laatst een dekentje gekocht, gevraagd of hij t ook mooi vond, zodat ik t bij hem kon laten liggen zodat ik daar ook n dekentje had (vind t zo lekker met een dekentje over je benen in de bank hangen). Mijn dekentje hing niet meer over de leuning vd bank (je kent t wel, dekentje over de leuning, kussentje ertegen, "styling"), maar lag in de krantenmand... Op zaterdag gingen we een salontafel halen, toen we thuiskwamen zaten zijn twee dochters nog gezellig in hun onesies. we hebben wat gegeten, en aangezien wij de tafel in elkaar gingen zetten, gingen de meiden aankleden en boodschappen doen. Een ander tafeltje wat hij zolang gebruikte zette ik even tegen de muur. Mijn vriend vond t wel staan, en zei, zet die plant er eens op... Dat stond inderdaad erg leuk, maar aan die wand heeft hij n verzameling fotolijsten met verschillende fotos, ook o.a. van acteurs en vroegere helden, zodat er geen lege lijsten hangen en die in de toekomst vervangen gaan worden voor mooie nieuwe herinneringen. Door die plant op dat tafeltje vielen er twee kleinere lijstjes achter die plant. Ik zei, vind je t goed dat ik die dan ff wissel met twee "lege" lijsten, het waren n foto van mijn twee kinderen , en n oude foto van mij die mijn vriend zo mooi vind.. Toen de tafel in elkaar stond reden we naar t tuincentrum voor n leuk bloemstuk, toen we terugkwamen, bleek dat de jongste dochter mijn foto terug achter de plant had gehangen want de foto vond ze niet mooi. Ik vind t vreemd dat je zoiets niet in overleg doet, en toen ik dat tegen mijn vriend zei, vond hij dat ik me niet druk moest maken, ik had de foto ook verhangen dus zijn dochter mocht dat ook? En sávonds was ik mijn dekentje weer kwijt, bleek t weer in de mand te liggen, maar weggestopt, er lag een dekentje vd oudste dochter overheen. Toen ik daar sávonds naar vroeg, zei ze, dat kan, die heb ik gebruikt... (wanneer???). En dit zijn twee kleine voorbeeldjes.... Als ik voor mijn vriend wil koken, eet de oudste ineens niet meer mee of lust ze spontaan geen chilli meer.... We zouden een weekendje weggaan met zijn tweetjes, maar daar mocht van haar niet over gepraat worden tijdens t eten, daar heeft ie wél wat van gezegd. van de andere kleine dingetjes zegt ie dat ik dingen zie die er niet zijn.... Ben ik nou zo onzeker? Of zijn ze écht aan t "treiteren"? Ik heb gezegd dat ik voorlopig niet meer naar hem wil komen omdat ik me er niet welkom voel... maar is dat wel zo slim?

Dan t volgende... zijn nichtje wordt 24, en heeft in alle onschuld zijn ex (haar tante) ook uitgenodigd... Ik riep meteen dan ga ik niet.... Hij heeft gevraagd aan zijn ex om niet te gaan, maar ze zegt; ik ben uitgenodigd dus ik ga... Dus ik verander van gedachte; ik ben toch zijn vriendin? Daar sta ik dan toch boven? Ik ga me toch niet wegcijferen voor haar? Ik ben ook uitgenodigd, dus ik ga ook... IK hou me wel in hoor, kan me écht wel gedragen. Maar nu heeft hij liever dat ik bij deze eerste ontmoeting bij de familie niet mee ga. Dus zit hij daar vd week met zijn ex, én zijn twee dochters..... Ik vind dit heel moeilijk... stel ik me aan?
Alle reacties Link kopieren
Ben ik dan de enige die het wél, op zijn minst, apart vind dat zijn dochter dan zo'n fotolijstje terug hangt. Als ik me in die dochter verplaats, zou dat niet in me op komen, tenzij ik haar inderdaad niet zou mogen. Idem met dat eten.



Hoe ermee om te gaan heb ik echter geen tips voor.

Maar natuurlijk ga je gewoon naar die verjaardag en zijn ex ook en doe je normaal, ik ga er vanuit dat zij dat ook doet en altijd heeft gedaan.



Edit: lees nu je reactie, jullie hadden beiden dus nog een relatie toen jullie 'verliefd werden' dan kan ik wel begrijpen dat ze anders tegen je aankijken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Merl0t schreef op 21 maart 2017 @ 23:21:

Maar, jij mag dus wel zonder overleg foto's verhangen in het huis van je vriend + kinderen en zijn dochter niet?



Gaaf dat je in 1 jaar al meer rechten hebt opgebouwd dan zij in 21 jaar!nee, ik deed het in overleg!
quote:40plusser schreef op 21 maart 2017 @ 23:24:

[...]





we werden "per ongeluk" verliefd zoals dat heet, we zaten allebei in n ongelukkige relatie, ik denk dat de meiden mij de schuld geven... Ik zal meer geduld moeten hebbenOh.... dan helemaal Team Dochters hier. Nu al zo'n territoriumdrift?!
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk treiterrijtjes,maar je hebt wel een keuze hoe jij je hierin opstelt. jij laat het te veel binnenkomen en maakt er teveel bombarie over. Sta erboven, geef het geen voeding en negeer hun gedrag.eten ze niet mee ? Prima heb jij nog een portie voor morgen. Fotolijstje achter de bloempot? Ja daar zou ik hem ook liever zien hangen. Niet mee naar verjaardag? Goed idee heb ik even wat tijd voor mezelf. Echt maak je niet druk.
quote:-Kia-Ora- schreef op 21 maart 2017 @ 23:11:

Ik hoop altijd op zo'n vraag ja te kunnen antwoorden maar meestal kan dat niet. Vandaag is de dag dat ik volmondig ja kan zeggen. Wie wil er ook een glaasje champagne? Inderdaad ja
quote:40plusser schreef op 21 maart 2017 @ 23:24:

[...]





het gaat natuurlijk niet om dat dekentje, maar om de actie, iets wegstoppen wat van mij is.

we werden "per ongeluk" verliefd zoals dat heet, we zaten allebei in n ongelukkige relatie, ik denk dat de meiden mij de schuld geven... Ik zal meer geduld moeten hebben...

Mijn kinderen zien mijn vriend regelmatig hoor. ze vragen vaak naar m...Ah er wordt me veel duidelijk nu !
Alle reacties Link kopieren
Ja en je bent vermoeiend
Alle reacties Link kopieren
quote:40plusser schreef op 21 maart 2017 @ 23:25:

[...]





nee, ik deed het in overleg!

Met hem. Hij is er sowieso niet zo van of wel?



Het is daar blijkbaar gegroeid dat er nog meer mensen wonen die ook bepalen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:40plusser schreef op 21 maart 2017 @ 23:25:

[...]





nee, ik deed het in overleg!



Los van het sarcasme snap je m'n punt toch wel? Je bent net een jaar samen met die man. Hierboven lees ik dat hij zijn relatie met hun moeder verbrak voor jou? En dan beland je in hun huis, haar ouderlijk huis(?), en je hoopt dat ze dat meteen relaxed vindt. Die foto, dat dekentje, jouw eten; het herinnert haar eraan dat je niet haar moeder bent.

Daaraan wennen gaat wel even tijd overheen. Geef haar die tijd.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Wat kinderachtig allemaal.



Het is het huis van dat kind, niet van jou.

En niemand wil een dekentje over de leuning van de bank.
Alle reacties Link kopieren
quote:sassa_82 schreef op 21 maart 2017 @ 23:17:

[...]



Ja lekker.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Je cijfert je niet weg voor zijn ex.

Jouw ego is zo groot dat er geen ruimte is voor een ander.
'Wat' extra inlevingsvermogen in zijn dochters kan geen kwaad. 'Ik vind het zo raar, verse vriend en ik hebben 'al' een jaar een relatie die 'per ongeluk' is begonnen toen hun papa nog bij hun mama was en nu vinden zijn dochters me niet eens aardig?! Hoe kan dat nou?!'
Alle reacties Link kopieren
Jij vindt dat mooi een dekentje over de bank. Zij niet.



Het is hun huis. Waarom zouden zij als jij er niet bent dat dekentje pontificaal in het zicht moeten laten hangen?



Logisch toch dat ze het even opbergen.

Het is niet dat ze het in een hoek op zolder hebben neergelegd. Hij lag gewoon binnen handbereik in die mand.



En wat doen foto's van jouw dochters überhaupt in dat huis. Jij woont er niet en het zijn niet zijn dochters. Ik snap best dat zijn kinderen daar niet tegen aan willen kijken.



Logisch dat men denkt dat jij je niet kan gedragen met ex in de buurt als jij gelijk zulke uitspraken doet. En aangezien ze niet willen dat het feestje wordt verpest ag je nu niet mee. Eigen schuld.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 21 maart 2017 @ 23:29:

[...]



Inderdaad ja

Cheers
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisaviva schreef op 21 maart 2017 @ 23:35:

'Wat' extra inlevingsvermogen in zijn dochters kan geen kwaad. 'Ik vind het zo raar, we hebben 'al' een jaar een relatie die is begonnen toen hun papa nog bij hun mama was en nu vinden ze me niet eens aardig?! Hoe kan dat nou?!'

Oh, hier heb ik overheen gelezen!

Ik had je de cholera geziekt TO
Alle reacties Link kopieren
quote:Merl0t schreef op 21 maart 2017 @ 23:30:

[...]





Los van het sarcasme snap je m'n punt toch wel? Je bent net een jaar samen met die man. Hierboven lees ik dat hij zijn relatie met hun moeder verbrak voor jou? En dan beland je in hun huis, haar ouderlijk huis(?), en je hoopt dat ze dat meteen relaxed vindt. Die foto, dat dekentje, jouw eten; het herinnert haar eraan dat je niet haar moeder bent.

Daaraan wennen gaat wel even tijd overheen. Geef haar die tijd.Nee, hij heeft n nieuw huis gekocht. Ik heb ontzettend te doen met die meid hoor, haar moeder wil niet dat ze bij haar woont, en haar zusje wordt duidelijk voorgetrokken. Ze hangt helemaal aan haar vader en ik heb daar alle begrip voor. Wat ik schreef hierboven, waren twee hele kleine akkefietjes van n hele stapel... Ik heb al n paar keer geprobeerd te praten, misschien moet ik ook meer afstand nemen... Ik ben geen slecht mens ofzo hoor, wil voor iedereen t beste, en wil met iedereen rekening houden... ik ga alleen zo twijfelen de laatste tijd maar ik moet gewoon meer geduld hebben... (en meer eigenwaarde blijkbaar)
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 21 maart 2017 @ 23:32:

Wat kinderachtig allemaal.



Het is het huis van dat kind, niet van jou.

En niemand wil een dekentje over de leuning van de bank.Mijn kat wel .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Je bent gewoon een bedreiging. Wie haar vader ook zou hebben gekozen, diegene vormt een bedreiging.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 21 maart 2017 @ 23:37:

[...]



Oh, hier heb ik overheen gelezen!

Ik had je de cholera geziekt TO Goh
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Een hele dikke ja, je stelt je (vreselijk) aan. Verplaats je eens in zijn dochters. Voor hun ben jij bijzaak waar ze niet om gevraagd hebben. En dan ga je ook mog eens "sporen" achterlaten in hun huis... ...no go area
Alle reacties Link kopieren
Jij verandert iets in hun huis. Ik zou ook niet willen dat iemand dat in mijn huis doet die daar niet woont. Dus ik denk niet dat het treiterijtjes zijn, maar behoud van hun eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
pffff sommige reacties zijn érg confronterend hoor.. Ik een ego? Integendeel...

Ik heb inderdaad net als iedereen een rugzak en een verleden, nee, ik wil geen medelijden! Maar t heeft me wel onzeker gemaakt en ik probeer altijd maar dat iedereen me aardig vind.... Maar ik ben verkeerd bezig blijkbaar...

Heb eindelijk de liefde van mijn leven gevonden, iemand die me het gevoel geeft dat ik er écht mag zijn, en ik ga weer meteen twijfelen....

Misschien had ik mijn vraag anders moeten formuleren...



Maar ik zie nu meer de andere kant inderdaad... ik moet meer geduld hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:40plusser schreef op 21 maart 2017 @ 23:24:

[...]





het gaat natuurlijk niet om dat dekentje, maar om de actie, iets wegstoppen wat van mij is.

we werden "per ongeluk" verliefd zoals dat heet, we zaten allebei in n ongelukkige relatie, ik denk dat de meiden mij de schuld geven... Ik zal meer geduld moeten hebben...

Mijn kinderen zien mijn vriend regelmatig hoor. ze vragen vaak naar m...#



En was die ongelukkige relatie waar je tussen kwam met hun moeder?



Dan zou ik je ook treiteren.
Alle reacties Link kopieren
En een raar verhaal over die foto's. Die vielen toevallig en toevallig had je 'lege' lijsten bij je, maar toevallig waren die 'lege' lijsten gevuld met foto's van jouw kinderen?



Ja, ja. Je probeert je daar gewoon veels te veel binnen te wurmen. Net als je dat tussen de relatie van je vriend en hun moeder hebt gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven