ben ik te kritisch?

20-03-2014 10:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben sinds kort bezig met online dating en had wat contact met een man die wel leuk leek.



Hij wilt me graag ontmoeten voor een date, eerst chatten we nog een beetje, hij vertelde me gisteren dat hij drank wel lekker vindt, zoals bier en whiskey en wijn, dat stootte me af aangezien ik niet drink en het bij mij overkomt alsof hij toch wel een drinker is, en hij rookt ook, toen ik zei dat ik dat vies vind en vind stinken antwoordde hij dat iemand met een zweetlucht veel erger stinkt. .



Ben ik nu te kritisch als ik hierop afknap? Hij zei ook dat hij graag drinkt bij het uitgaan en dat hij daar gezellig van wordt . .
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor ik vind je niet te kritisch. Ik zou ook absoluut geen rokende vriend willen..



Met af en toe alcohol drinken is niets mis maar deze man komt wel over alsof hij (te) veel drinkt.
Alle reacties Link kopieren
Je kiest toch zelf van te voren of je iemand wilt daten die rookt en/of drinkt. Dan kap je e.a. toch af wanneer je dat in iemands profiel ziet staan. Of dat dacht je dat wanneer jij zegt dat het stinkt hij er direct mee stopt. Denk je dat je hem kunt veranderen nog voordat je je op de eerste date gaat?



Ik houd zelf wel van een glaasje wijn af en toe, maar ik zou ook geen roker daten.



Bepaal wat je wilt en ga niet lopen chatten en afspreken met mensen die eigenlijk pas goed genoeg zijn wanneer zij hun gewoontes aanpassen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
T'is jouw vrijheid om daar op af te knappen, niet? Ik zou het zo 1,2,3, geen probleem vinden. Maar als het nou een enorme kettingroker/alcoholist blijkt te zijn, tjah.. Als't goed is kom je daar snel genoeg achter.
Alle reacties Link kopieren
Nee je bent niet te kritisch, het is gewoon niet je voorkeur. Tenzij hij geweldig is op andere vlakken zou ik gewoon verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 20 maart 2014 @ 10:50:

Nee hoor ik vind je niet te kritisch. Ik zou ook absoluut geen rokende vriend willen..



Met af en toe alcohol drinken is niets mis maar deze man komt wel over alsof hij (te) veel drinkt.



Ja hij kwam bij mij ook over alsof hij echt veel drinkt en het nodig heeft om zich goed of gezellig te voelen (zijn woorden)



Het was op een site waar niet aangegeven staat of iemand rookt of drinkt.
Iik heb inmiddels ervaren dat roken een stuk minder onoverkomelijk is als iemand echt heel erg leuk is... (maar ik zou wel tzt beginnen over stoppen )



Maar als het en roken en drinken is wat je tegenstaat en het verder slechts 'wel leuk' is, zou ik ook verder kijken geloof ik
Ik vind het zelf juist chill als iemand ook drinkt en ik vind het vrij normaal dat mensen dat leuk vinden om te doen en dat ze daarmee ontspannen. En ik zou juist afknappen als iemand zo'n afkeer van alcohol en sigaretten heeft. Maar als jij niet blij wordt van iemand die rookt en drinkt, prima toch. Genoeg mannen die dat niet doen. Ik vind het niet te kritisch. Ik vind het vrij basale dingen waar je het wel over eens moet zijn. Als hij graag ieder weekend met jou en z'n vrienden naar de kroeg wil, dan lijkt me dat niet zo'n match haha.
Alle reacties Link kopieren
Even er niet van uitgaande dat hij alcoholist is: als jij elk glas alcohol er al één te veel vindt: niet aan beginnen. Niet leuk voor jou, maar ook niet voor hem, als hij bij elk glaasje whisky dat hij drinkt afkeurende blikken van je krijgt o.i.d. of opmerkingen dat zijn adem naar alcohol ruikt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Indien ik erachter kom dat iemand rookt dan schrijf ik meestal dat ik geen rokers date en het contact verder hierbij wil laten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij een gezellige man.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
roken en/of drinken vind ik geen dealbreker. (maar dat mag het voor jou gerust wel zijn).

Als relatie met roker serieus wordt, dan wel bespreken of je wel/niet in huis rookt etc.

Ondanks dat ik 'roken' geen dealbreker is, vind ik het wel enorm smerig. En vind ik rokers vreselijk stinken.
Alle reacties Link kopieren
Mwah. Het is maar hoe je er zelf tegenover staat. Mijn vriend houdt ook wel van een goede fles wijn... heeft er ook verstand van en dat maakt het samen koken ook leuk... dat hele ritueel met een goeie fles wijn opentrekken, ook al geef ik er zelf niet om.



Idem dito met whisky, dat heeft hij mij leren drinken. en dat heeft iets heel gezelligs om zaterdagavond samen te nippen van een mooie whisky.



Heeft ook totaal niks met alcoholisme te maken, maar alles met sfeer en genieten... misschien heeft jouw toekomstige date dit alleen maar opgeworpen om je dát duidelijk te maken... beetje indruk maken dus?
Roken is voor mij ook een absolute nee, ik wil niet zoenen met een asbak. Drinken... Bwah zolang iemand niet iedere dag dronken is, heb ik daar geen moeite mee. Ook al drink ik zelf bijna niks
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 20 maart 2014 @ 11:37:

Lijkt mij een gezellige man.Mij ook!
Alle reacties Link kopieren
Iemand die alleen gezellig is met een slok op is in het dagelijks leven niet gezellig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 20 maart 2014 @ 12:27:

Iemand die alleen gezellig is met een slok op is in het dagelijks leven niet gezellig.Ik kan heel gezellig zijn met een glaasje fris. Maar ik kan het ook heel gezellig vinden samen een glaasje wijn te drinken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Als hij zonder drank niet gezellig is, zou ik hem afschrijven. Dan drinkt hij of de hele dag of is hij grote delen van de dag ongezellig.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je nou te kritisch zijn over iemand die je nog nooit hebt ontmoet? Je bent toch niet verplicht om met iemand te daten als je er mee hebt gepraat? Gewoon lekker je eigen gevoel volgen, en je eigen wensenlijstje voor een partner/date blijven hanteren.



En ik ben een kettingroker hoor, maar het is ieders prima recht om daar op af te knappen, heel begrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het is jouw goed recht om hier op af te knappen, terwijl iemand anders ef misschien geen probleem mee heeft. Dat mag tijdens daten, voor ieder wat wils
Alle reacties Link kopieren
Het mooie met daten is dat je op alles af mag knappen. Ik knap bijvoorbeeld af op de 'studio sport' man. Ik kan daar niks mee. Heb een 'hartstochtelijke' tyfushekel aan voetbal en het geluid van voetbalwedstrijden op TV. Dus wil ik geen relatie met zo'n man.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je behoorlijk kritisch als je hem nog geeneens ontmoet hebt. Maar ik zou ook op jouw afknappen als je al zo stellig je mening verkondigd en aan zijn reactie te lezen doet hij dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat daten, mag je kritisch zijn. Niks mis mee.

Ik zou ook afknappen op mannen met luchtcombinatie van alcohol, rook en zweet.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 20 maart 2014 @ 12:27:

Iemand die alleen gezellig is met een slok op is in het dagelijks leven niet gezellig.Hier dacht ik ook aan, als hij iemand is die enkel te genieten is en in een goed humeur na wat alcohol dan hoeft het voor mij niet, maar ik ga een keer op date met hem dan ga ik wel merken hoe hij is, ik ben in ieder geval op mijn hoede
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 20 maart 2014 @ 12:56:

Hoe kun je nou te kritisch zijn over iemand die je nog nooit hebt ontmoet? Je bent toch niet verplicht om met iemand te daten als je er mee hebt gepraat? Gewoon lekker je eigen gevoel volgen, en je eigen wensenlijstje voor een partner/date blijven hanteren.



En ik ben een kettingroker hoor, maar het is ieders prima recht om daar op af te knappen, heel begrijpelijk.Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven