Beste datingsite?

07-02-2016 22:11 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



De vraag is hier al vaker gesteld, volgens mijn Google search, maar dan wel een paar jaar geleden. En omdat intussen dingen veranderd kunnen zijn: wat vinden jullie de beste datingsite?



Ik heb een free trial op Parship gedaan, maar ik vond het niet leuk genoeg om ervoor te betalen. Je moet meteen voor zes maanden, plus ik twijfel erg aan hun premisse: dat je op elkaar moet lijken qua persoonlijkheid om een goeie match te zijn. Ik denk juist dat je bepaalde tegenstellingen nodig hebt (wel bepaalde gedeelde interesses, dat dan weer wel).

Ik vond het 'aanbod' ook niet zo mijn stijl, ik kreeg nogal veel het heel ernstig menende oudere heren. Ik ben ook wel op zoek naar een relatie, geen flirts of onenightstands oid, maar sommigen zochten wel nogal heel duidelijk een stiefmoeder voor hun bloedjes van kinderen bvb.



Ik wilde anders Relatieplanet weleens proberen. Het aanbod ziet er wat jonger en 'grootstedelijker' uit zeg maar. Een vriend van me heeft daar zijn huidige vrouw leren kennen, dus...



Welke andere sites raden jullie aan?



Ben benieuwd!
viva.nl/forum



Daar kun je gratis iedereen leren kennen en je wordt er nog wijzer van ook. En het is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik lig nu naast de 1e match die ik had op Paiq, dus die kan ik je wel aanraden (we zijn nu ruim 1,5 jaar samen).
Alle reacties Link kopieren
Ik lig nu ook naast mijn eerste date via Paiq. Nu ruim een jaar samen.

Relatie planet was leuk voor de gesprekken, maar ik heb er geen serieuze dates op gevonden. (Wel veel lol gehad, dus ligt een beetje aan je doel)
Het maakt geen hol uit welke site je gebruikt, TO. Pardon my French.
Alle reacties Link kopieren
Want overal zitten vervelende kerels, net als hier, Amand?
quote:elizabeth2 schreef op 07 februari 2016 @ 22:30:

Want overal zitten vervelende kerels, net als hier, Amand?



Ik las........net als hier : Amand

Raar maar waar maar ik zeg toch Tinder. Mijn vriendenkring is niet bijster groot maar ik ken inclusief onszelf in mijn directe omgeving 6 succesvolle Tinder koppels die al langer dan een jaar samen zijn. Op onze bruiloft waren 4 van die stellen aanwezig terwijl we maar 30 gasten hadden dus dat is wel opvallend. Een van mijn vrienden was zelfs al 10 jaar alleen en gaat binnenkort samenwonen. Ook Tinder 😊
quote:ScarlettO66 schreef op 07 februari 2016 @ 22:39:

[...]





Ik las........net als hier : Amand

Hahahaha same here
Alle reacties Link kopieren
Dat was ook mijn 'grapje' natuurlijk... :-)
quote:Amand schreef op 07 februari 2016 @ 22:14:

viva.nl/forum



Daar kun je gratis iedereen leren kennen en je wordt er nog wijzer van ook. En het is leuk!Dan moet TO wel haar inbox open zetten natuurlijk, anders krijgen de jagers de mods achter hun stoer mannelijke kont.
Alle reacties Link kopieren
Is Viva tegenwoordig ook een datingsite?



Nee, maar even serieus: wat vinden jullie van Relatieplanet? Tijd geleden zat 'iedereen' daar op. Nu niet meer?
Ik heb jaren geleden een keer een maandje gratis relatieplanet gehad en man man man wat een armoe was dat. Ik heb voor mijn gevoel best kritisch gescreend met wie ik afsprak maar wat een droeftoeters heb daar de gekste dingen meegemaakt en dacht 'nou dan maar alleen als het zo moet' haha en toen heb ik een kat erbij genomen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds tinder zijn de reguliere datingsites dermate onder druk komen te staan dat die te weinig leden hebben. Ik denk dat als je een vrouw bent nog wel redelijk uit de voeten komt omdat er nu eenmaal veel meer mannen zijn ingeschreven, maar ik heb geen ervaring natuurlijk als vrouw zijnde. Tinder is gratis en heeft veel meer aanbod. Je kunt ook tekst kwijt in je profiel. Je kunt ook zelf het aantal reacties reguleren . Mijn ervaringen met datingsites variëren van slecht tot matig. Tinder vind ik Ok.
Alle reacties Link kopieren
Tinder vond ik niet zo, Okcupid een stuk leuker. Wel veel buitenlanders, dat is soms jammer. Veel beginnen ook in het Engels.
Alle reacties Link kopieren
okcupid, paiq.
Ik heb mijn huidige partner via Lexa leren kennen, we zijn nu inmiddels ruim een jaar samen.

Maar eerlijk is eerlijk, er zitten daar heel veel foute figuren die enkel voor de neuq gaan/ getrouwd zijn/ met meerdere personen tegelijk afspreken. Dus goed het kaf vd koren proberen te scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Geen enkel betaalde datingsite is vooraf transparant over het aantal ingeschrevenen en de verhouding tussen mannen en vrouwen. Ook is vooraf niet duidelijk hoeveel leden er echt actief (betalende) zijn en hoeveel er passief zijn. Zelfs op de grootste datingsites zitten er in mijn regio (utrecht) slechts een stuk of 20, hooguit 30 in mijn leeftijdsgroep, 35-40 jaar, hoog opgeleid, betalend. De meesten zijn nogal vol van zichzelf, hanteren Verlanglijstjes, maar hebben zelf weinig te bieden. Staan dan ook vele maanden achtereenvolgens op de site. Ik heb echt het idee dat datingsites gewoon passé zijn.
Alle reacties Link kopieren
En dan klagen vrouwen op datingsites graag over mannen die uit zijn op een one night stand.

Welnu, one night stand betekent gewoon ' niet voor herhaling vatbaar'.

Een vrouw die echt aantrekkelijk is wordt niet gedumpt maar gekoesterd.

je moet als man overigens wel een beetje fout zijn om het uit te kunnen houden op een datingsite. De meeste vrouwen hebben namelijk niet eens het fatsoen om op een nette openingsmail te reageren. Het is dus een heel slechte tijdsinvestering.
Kinky.nl
Alle reacties Link kopieren
Ben al blij als ik een normaal bericht krijg. Mijn laatste bericht was 'fap fap' :')
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 17 september 2016 @ 17:02:

Ben al blij als ik een normaal bericht krijg. Mijn laatste bericht was 'fap fap' :')



Op datingsites nemen vrouwen zelden het initiatief zodat je als man aan de bak moet. Daar heb ik helemaal geen probleem mee, maar als ik dan een serieus bericht (dus niet fapfap of zo) stuur dan komt daar meestal helemaal niets terug. Dat werkt natuurlijk niet echt motiverend. Ik denk dat het niet eens zo zeer onwil is bij de vrouwen maar meer het feit dat ze al zoveel berichten ontvangen.

Er zijn zelfs datingsites waarbij gratis ingeschrevenen niet eens kunnen reageren op een bericht maar dat weet je dan niet eens van te voren.

Op tinder heb ik daar geen last van.
Alle reacties Link kopieren
True. Ik krijg ook heel veel berichten. Zo'n 50% fap fap, 40% die wel z'n best doet opzich maar of heel saai is, m'n type niet of ze sturen elke vijf minuten een vraagteken. 9% is potentieel interessant maar begint na een half uur praten toch opeens over 'als we straks seks hebben' of sturen dickpics. 1% is leuk genoeg voor een date. Dat is ongeveer 2x per jaar.



Ik ga maar weer eens gewoon de kroeg in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 17 september 2016 @ 19:58:

True. Ik krijg ook heel veel berichten. Zo'n 50% fap fap, 40% die wel z'n best doet opzich maar of heel saai is, m'n type niet of ze sturen elke vijf minuten een vraagteken. 9% is potentieel interessant maar begint na een half uur praten toch opeens over 'als we straks seks hebben' of sturen dickpics. 1% is leuk genoeg voor een date. Dat is ongeveer 2x per jaar.



Ik ga maar weer eens gewoon de kroeg in. Tussen al die berichten moet je wel heel erg onderscheidend zijn wil je niet saai overkomen. Het moeilijke is dan dat de profielteksten vaak weinig diepgang hebben zodat het vaak een opmerking over een van de foto's wordt. Maar het kost dus allemaal gruwelijk veel tijd en levert weinig op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven